Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Meer kwalijke KPN/Hi praktijken

Geplaatst door: smithie op: 18-11-2011 13:59
Ik heb het met KPN/Hi aan de stok gekregen omdat mijn facturen de pan uit stegen. Op mijn eerste brief met een aantal klachten werd wel algemeen gereageerd maar met geen woord gerept over het door mij verlangde terugzetten van het abonnement (aangegaan in 2008!) naar de oorspronkelijke facturering per seconde. Vervolgens heeft KPN binnen een maand na de laatste betaling mijn nummer afgesloten en mij bij Preventel aangemeld. Volgens mij mag dat pas na 90 dagen. Nu komt de klapper: in mijn communicatie met het door KPN aangestelde incassobureau zit ik de rekeningen na te pluizen. Blijkt dat ze niet slechts naar hele minuten afronden maar er ook steeds nog een eurocentje meer bij aftroggelen. Hoe verklaar je 6 min 34 sec @ euro 1,76? 3 min 3 sec @ euro 1,01? Als ze dit bij honderdduizend klanten doen, hebben ze een aardig bedragje bij elkaar, toch? Als er iets zielig is, is het wel centenknijpen. Dan ook nog deze klacht: het 'eindeloos on-line' van Hi staat vermeld als 'optie'. Die optie kun je echter niet uitschakelen en is daarmee dus geen optie! Aangezien de aangeschafte smartphone gestolen is, moet ik het doen met een stokoud toestel dat geen internetten aankan. Voor mij betekent dit dat ik KPN nog 11 maanden een tientje per maand moet betalen waar geen prestatie tegenover staat. Waanzinnig idee! Bovendien trof ik na een vakantie in Turkije met dus dit stokoude toestel een bedrag van maar liefst 20 euro voor internetten op mijn factuur aan. Daarnaast ook nog 'vage' bedragen als 'eenmalige verbruikskosten' ad euro 4,50. Heeft iemand soortgelijke onverklaarbare rekeningen van deze uitzuiger?
Reactie door rjw op 19-11-2011 10:49
Quote: smithie schreef op vrijdag 18 nov 2011, 13:59: Nu komt de klapper: in mijn communicatie met het door KPN aangestelde incassobureau zit ik de rekeningen na te pluizen. Blijkt dat ze niet slechts naar hele minuten afronden maar er ook steeds nog een eurocentje meer bij aftroggelen. Hoe verklaar je 6 min 34 sec @ euro 1,76? 3 min 3 sec @ euro 1,01? Als ze dit bij honderdduizend klanten doen, hebben ze een aardig bedragje bij elkaar, toch? Als er iets zielig is, is het wel centenknijpen.einde Quote Dat zijn de bedragen ex. BTW. Als je nog iets verder de factuur uitpluist zie je onderaan de BTW staan.... Quote: smithie schreef op vrijdag 18 nov 2011, 13:59: Dan ook nog deze klacht: het 'eindeloos on-line' van Hi staat vermeld als 'optie'. Die optie kun je echter niet uitschakelen en is daarmee dus geen optie! Aangezien de aangeschafte smartphone gestolen is, moet ik het doen met een stokoud toestel dat geen internetten aankan. Voor mij betekent dit dat ik KPN nog 11 maanden een tientje per maand moet betalen waar geen prestatie tegenover staat. Waanzinnig idee!einde Quote Je hebt een contract voor mobiel internet afgesloten. Je kan gewoon een nieuwe smartphone kopen en gebruik maken van dat abonnement.
Reactie door smithie op 19-11-2011 13:33
Dat zijn de bedragen ex. BTW. Als je nog iets verder de factuur uitpluist zie je onderaan de BTW staan.... Wat een onzin. 25 cent per minuut ex btw komt nooit of te nimmer uit op 1 euro 1 cent of 1 euro 76 cent EX BTW. En Je hebt een contract voor mobiel internet afgesloten. Je kan gewoon een nieuwe smartphone kopen en gebruik maken van dat abonnement. Ook dit slaat nergens op. Als je van een OPTIE geen gebruik wenst te maken, hoef je er ook niet voor te betalen. En als je in het buitenland zit met een stokoude telefoon en er geen gebruik van hebt KUNNEN maken, is een rekening van 15 euro ex BTW gewoon onterecht. Je werkt zeker voor KPN dat je met dit soort drogredenen aankomt? Typisch Nederlands bedrijf: de klant is knecht en heeft altijd ongelijk.
Reactie door rjw op 21-11-2011 13:24
Quote: smithie schreef op zaterdag 19 nov 2011, 13:33: Dat zijn de bedragen ex. BTW. Als je nog iets verder de factuur uitpluist zie je onderaan de BTW staan.... Wat een onzin. 25 cent per minuut ex btw komt nooit of te nimmer uit op 1 euro 1 cent of 1 euro 76 cent EX BTW. einde Quote TS schrijft: - 6 min 34 sec @ euro 1,76 - 3 min 3 sec @ euro 1,01? Omdat je per minuut betaalt is dat dus 7 minuten @ 1,76 euro en 4 minuten @ 1,01 euro. Inclusief BTW zijn dit bedragen 2,10 Euro resp. 1,20 Euro oftewel exact 30 cent per minuut.
Reactie door smithie op 21-11-2011 13:47
Quote: rjw schreef op maandag 21 nov 2011, 13:24: Quote: smithie schreef op zaterdag 19 nov 2011, 13:33: Dat zijn de bedragen ex. BTW. Als je nog iets verder de factuur uitpluist zie je onderaan de BTW staan.... Wat een onzin. 25 cent per minuut ex btw komt nooit of te nimmer uit op 1 euro 1 cent of 1 euro 76 cent EX BTW. einde Quote TS schrijft: - 6 min 34 sec @ euro 1,76 - 3 min 3 sec @ euro 1,01? Omdat je per minuut betaalt is dat dus 7 minuten @ 1,76 euro en 4 minuten @ 1,01 euro. Inclusief BTW zijn dit bedragen 2,10 Euro resp. 1,20 Euro oftewel exact 30 cent per minuut. einde Quote Eh???? Ik weet wel dat basisvaardigheden als rekenen in Nederland hard achteruit hollen maar hoe komt een veelvoud van 25 ooit uit op een 1 of 6? Centenknijpen, letterlijk!
Reactie door naitsoezn op 21-11-2011 14:05
Hoezo 25 cent per minuut? Hi is toch 30 cent per minuut (wat neerkomt op ongeveer 25,22 cent ex. BTW)? Dan klopt het dus precies wat rjw voorrekent. Niets centenknijpen, maar gewoon betalen voor wat je gebruikt.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor