Mediamarkt Eindhoven - Ruilen Defect Product (DOA) - Geweldig!
Geplaatst door: maxapbl4 op: 08-03-2011 16:21
Beste discussianten,
Ik denk dat ik mijn verhaal kort kan houden in hoop dat iemand van jullie hier wat aan kan hebben.
Enige tijd geleden (eind januari) had ik bij de MediaMarkt Eindhoven een mooie Sharp Aquos 46 inch (model LC-46LE824E) LED-televisie aangeschaft en het behoeft geen betoog dat ik ontzettend blij met mijn aankoop was. Toen de televisie door de bezorgdienst geleverd was, bleek de onderkant van de doos helemaal nat en vies te zijn. Toen ik het ontdekte, was ik natuurlijk minder blij en besloot om bij de MediaMarkt langs te gaan: twee dagen na mijn ontdekking was ik al in Eindhoven.
Op de TV-afdeling (op de begane grond) had ik één van de medewerkers gesproken en mijn verbazing was groot toen ik zag hoe vriendelijk en behulpzaam de jongeman was die voor mij de omruiling van de televisie keurig geregeld heeft.
De tweede televisie die bij mij bezorgd werd bleek echter defect te zijn: deze had een groot aantal dode pixels (het is toch niet zo fijn als je een televisie van zo'n formaat, kwaliteit en prijs hebt), de LED-verlichting was niet goed (bij het egaal beeld kon je duidelijk witte dikke verticale lijnen zien) en er was iets mis met de energiebesparende functie. Het is duidelijk dat ik deze televisie niet wilde hebben, maar ik kon deze helaas niet zomaar omruilen of retourneren aangezien het termijn van 14 dagen na de aankoop al was verstreken. Ik nam dus contact met Sharp op en een weekje later stond een monteur van het reparatiebedrijf KEBE bij mij op de stoep. Nou, wat mij verteld werd is dat mijn televisie niet gerepareerd zou kunnen worden (wat ik tevens al zelf wist aangezien men dan het hele paneel zou moeten vervangen wat net zo veel als de televisie zelf kost). De televisie werd toen gewoon meegenomen om "gerepareerd" te worden. Nadat ik een brief naar de directie van de MediaMarkt Eindhoven had gestuurd waarin ik geprobeerd had mijn situatie uit te leggen, kreeg ik één dag later een zeer vriendelijk telefoontje van de Klantenservice waarbij mij verteld werd dat ik de televisie kan komen omruilen (niet veel mensen hebben zo veel pech).
Mijn tv-toestel kwam terug van de reparatie (er werd niets aan gedaan) en ik ging ermee naar de MediaMarkt. Daar werd ik op een zeer keurige manier geholpen en mijn televisie werd omgeruild voor een nieuwe televisie! Deze is echter helemaal goed en ik moet zeggen dat ik heel erg tevreden met mijn aankoop ben! In de afgelopen jaren had ik veel soortgelijke producten gekocht, maar zelden werd ik als klant door de medewerkers van zo'n grote winkel zo netjes behandeld.
Ik moet zeggen dat ik regelmatig bij de MediaMarkt Eindhoven wat zaken koop, maar nu hebben ze me nogmaals laten zien dat hun service en klantvriendelijkheid uitmuntend zijn! Ga zo door, MediaMarkt, en de klant zal je ook niet in de steek laten!!!
Reactie door tp op 08-03-2011 17:08
Nou gefeliciteerd met deze 'spam"....
t'is ook geen discussie....
Reactie door de motormuis op 08-03-2011 17:45
En ook toevallig net aangemeld en de enigste bijdrage die hij gedaan heeft.
Snuf snuf ?????
Ja , ik ben toch niet gek ?????
Toeval of ?????
Reactie door reddice op 08-03-2011 17:46
Wat fijn dat medewerkers van de Mediamarkt zich voortaan speciaal aanmelden bij Kassa om hun eigen winkel te promoten...
Overigens kan ik me wel in één ding goed vinden in de omschrijving van deze MediaMarkt "specialist"; de laatste aantal maanden ervaar ik inderdaad dat de producten die ik in de MediaMarkt Eindhoven koop (en ook mensen in mijn omgeving) veel verschillende en vreemde defecten vertonen. Je bent dan tevens ook meteen weken bezig om uiteindelijk toch het probleem opgelost te krijgen met deze zaak.
Reactie door vladja op 08-03-2011 18:43
Voor de warme douche moet je bij de Tros zijn.
Vladja
Reactie door valerius-2 op 08-03-2011 18:53
Zo als de waard is zo vertrouwd hij zijn gasten.
Reactie door maxapbl4 op 08-03-2011 19:27
Yup, ik had me aangemeld om alleen maar jullie te laten weten hoe dat omruilen van producten binnen (en buiten) 14 dagen in mijn geval verliep. En nee, ik ben geen medewerker van de MediaMarkt en heb er niets mee te maken... Geloof het of niet..
Reactie door reddice op 09-03-2011 11:03
Quote: maxapbl4 schreef op dinsdag 8 mrt 2011, 19:27: Yup, ik had me aangemeld om alleen maar jullie te laten weten hoe dat omruilen van producten binnen (en buiten) 14 dagen in mijn geval verliep. En nee, ik ben geen medewerker van de MediaMarkt en heb er niets mee te maken... Geloof het of niet..einde Quote
Nou, in dat geval kunnen we, om in de sfeer van de MediaMarkt te blijven, concluderen dat je wel degelijk "gek" bent. Jouw verhaal gaat als volgt:
1 Je koopt een product en krijgt die onzorgvuldig geleverd.
2 Gaat ermee terug naar de winkel (hadden ze geweigerd deze op te halen?) en krijgt een nieuwe.
3 Deze blijkt defect te zijn.
4. In plaats van een nieuwe retour te geven, wordt je afgewimpeld met het verhaal dat je binnen 14 dagen niet mag retourneren/ruilen. Iets waar helemaal geen sprake van is, want je wil immers niet ruilen. Je wil gewoon een degelijk werkend product. Ze hebben je gewoon een defect product verkocht.
5 Je wordt doorverwezen naar Sharp, die blijkbaar net zo knullig te werk gaat als de klantenservice van de MediaMarkt.
6 Pas na een brief aan de directie van de MediaMarkt besluiten ze je tegemoet te komen.
7 Je bent dolgelukkig dat het allemaal zo moeizaam verloopt....????
Ik kan zeggen dat ik me sinds de laatste paar aankopen bij de MediaMarkt volledig herken in deze situatie, met uitzondering van punt 7. Meerdere defecte producten (het eerste aangekochte product en de 2e die je vervolgens mee krijgt ter vervanging), veel moeite moeten doen om alsnog een werkend product te kunnen krijgen door constant op en neer te reizen, constant je verhaal te moeten doen, etc etc. Ik was vroeger erg te spreken over de MediaMarkt Eindhoven, maar vind het erg jammer zoals de zaken er nu voor staan. Het lijkt wel alsof ze express defecte of reeds gebruikte producten tegen bodemprijzen inkopen om die alsnog aan hun klanten te slijten tegen de volle mep.
Reactie door pino123 op 09-03-2011 12:14
Zeer goed betoog reddice, ben het helemaal met je eens!
1)Het is duidelijk dat ik deze televisie niet wilde hebben, maar ik kon deze helaas niet zomaar omruilen of retourneren aangezien het termijn van 14 dagen na de aankoop al was verstreken. 2)Ik nam dus contact met Sharp op en een weekje later stond een monteur van het reparatiebedrijf KEBE bij mij op de stoep. Nou, wat mij verteld werd is dat mijn televisie niet gerepareerd zou kunnen worden (wat ik tevens al zelf wist aangezien men dan het hele paneel zou moeten vervangen wat net zo veel als de televisie zelf kost). 3) De televisie werd toen gewoon meegenomen om "gerepareerd" te worden. 4)Nadat ik een brief naar de directie van de MediaMarkt Eindhoven had gestuurd waarin ik geprobeerd had mijn situatie uit te leggen, kreeg ik één dag later een zeer vriendelijk telefoontje van de Klantenservice waarbij mij verteld werd dat ik de televisie kan komen omruilen (niet veel mensen hebben zo veel pech).
1) een goede winkel zal direct het toestel omruilen!
2) Een normale klanten service zou zelf contact leggen met een reparatie bedrijf en dit niet aan een klant overlaten
3) De tv werd meegenomen en jij zit thuis, betaald voor een dure tv, met helemaal niets.
4) Nadat jij een brief naar de directie hebt gestuurd. Eigenlijk is het heel triest dat het zover moet komen.
Wat ze hadden moeten doen, is een reparateur direct moeten langs sturen, concluderen dat de tv niet te repareren was, daarna bij jouw thuis een nieuwe komen brengen. Dat is pas klantenservice!
Reactie door read op 09-03-2011 13:00
maxapbl4
Advies: laat Mediamarkt schriftelijk weten, dat je hier een topic hebt geplaatst.
Pedro.
Reactie door maxapbl4 op 09-03-2011 13:24
Haha, en iemand had nog aangegeven dat mijn verhaal niet voor discussie vatbaar is. :)
Bedankt voor je advies, Pedro, maar ik denk niet dat het nodig is. Wat ik enkel wilde doen, is andere klanten laten weten dat sommigen onder ons (zoals de klanten van de MediaMarkt) ook wel eens tevreden met de verleende service kunnen zijn (en dat ben ik in dit geval wel).
De eerste omruiling geschiedde helemaal kosteloos bij mij thuis: alles werd na mijn bezoek bij hen meteen keurig geregeld. Toen ik de tweede defecte televisie ontvangen had, kon ik die in verband met mijn werk slechts over twee weken uit de doos halen en installeren. Aangezien ik dacht dat men producten gekocht bij de MediaMarkt binnen een termijn van 14 dagen mag en kan omruilen, nam ik contact met Sharp op. Had ik toen de klantenservice van de MediaMarkt gebeld, dan konden zij waarschijnlijk ervoor zorgen dat mijn televisie voor de tweede keer kosteloos omgeruild zou worden.
Nadat mijn aangetekende brief door de directie van de MediaMarkt werd ontvangen (en ik kon het traceren met een track&trace code), werd ik volgende dag (rond 10.00 uur 's ochtends) al opgebeld door een medewerkster van de MediaMarkt die ook nog haar excuses aanbod: het hoefde helemaal niet aangezien de MediaMarkt er niets aan kon doen. Sharp leverde tv-toestellen van een lage kwaliteit (dat kon je duidelijk zien aan de zogenoemde "clouding"- en "vertical banding"-effecten die het paneel vertoonde) en het ging duidelijk om een productiefout.
het dient vermeld te worden dat het niet de eerste keer is dat ik iets bij de MediaMarkt moet omruilen, maar zoals deze procedure in mijn geval verliep, geeft het me meer vertrouwen in de winkel zelf en het feit dat ik niet met lege handen zal komen te staan. Het kost wel wat moeite, maar uiteindelijk word je als consument op een zeer keurige manier behandeld, waarbij je rechten gerespecteerd worden. En als ik me niet vergis, is dit precies waar onze eindeloze discussies op dit forum over gaan...
Reactie door sonjaatje op 09-03-2011 13:36
Nou dan ga ik voortaan maar naar Eindhoven ipv Den Haag LOL.
Reactie door tp op 09-03-2011 15:10
Quote: read schreef op woensdag 9 mrt 2011, 13:00: maxapbl4
Advies: laat Mediamarkt schriftelijk weten, dat je hier een topic hebt geplaatst.
Pedro.einde Quote
Waarom?
Om ze de gouden stuiver aan te bieden?
Reactie door read op 09-03-2011 18:19
maxapbl4
Proficiat! Zo zie je maar, dat een bewuste consument nog wel wat in de melk te brokkelen heeft.
Pedro.
Reactie door sabsteef op 15-08-2011 22:01
Nou, wat een zooitje zeg.
Staat er eens een keer iets positiefs zitten ze hier nog te zeiken!
goed bezig maxapbl4
Reactie door ikbenik op 15-08-2011 23:38
Quote: sabsteef schreef op maandag 15 aug 2011, 22:01: Nou, wat een zooitje zeg.
Staat er eens een keer iets positiefs zitten ze hier nog te zeiken!
goed bezig maxapbl4
einde Quote
Lees het bericht eens goed.
De reclame druipt er vanaf.
Als iemand werkelijk een positieve ervaring heeft, wordt dat op een totaal andere manier geschreven.
De TS heeft het bericht geschreven, waarin heel duidelijk de winkel gepromoot wordt vanwege de klantvriendelijkheid.
Een dergelijk verhaal wordt echt niet geschreven door een klant die iets positiefs meegemaakt heeft.
Reactie door maxapbl4 op 16-08-2011 00:30
Haha! Gelukkig (of jammergenoeg) ben ik een bestaande klant van de MM en daarom snap ik nog steeds niet waarom men de geloofwaardigheid van mijn verhaal steeds in twijfel wil trekken. Zoals sommigen het beseffen, was het niet mijn intentie om reklame te maken: in mijn leven hou ik me bezig met wat belangrijkere zaken. Hopelijk zullen mensen zoals "ikbenik" (hij is toch een echte mens? Misschien is hij een bot? Ern spammende bot?) leren een beetje voorzichtiger met hun uitspraken te zijn, maar ik denk ook dat het waarschijnlijk nooit het geval zal zijn. Tegen iedereen die nog twijfelt, kan ik zeggen dat mijn review op reële feiten gebaseerd is en dat het mijn echte ervaring met de recente aankoop van een LCD tv bij de MM Eindhoven weerspiegelt.
Reactie door empyria op 16-08-2011 06:52
Ik geloof ook wel dat er degelijk goeie ervaringen met Mediamarkt service zullen zijn.
Misschien wel meer goede dan slechte.
't Hele punt is dat er tegen 1 slechte ervaring minstens 100 goeie ervaringen zullen moeten staan om die ene slechte weer enigszins teniet te doen.
Slechte afwikkelingen en ervaringen blijven hangen in het geheugen van mensen, de goeie niet.
Reactie door tdehond op 16-08-2011 07:20
Quote: maxapbl4 schreef op dinsdag 16 aug 2011, 00:30: Haha! Gelukkig (of jammergenoeg) ben ik een bestaande klant van de MM en daarom snap ik nog steeds niet waarom men de geloofwaardigheid van mijn verhaal steeds in twijfel wil trekken. Zoals sommigen het beseffen, was het niet mijn intentie om reklame te maken:
dat mijn review op reële feiten gebaseerd is en dat het mijn echte ervaring met de recente aankoop van een LCD tv bij de MM Eindhoven weerspiegelt.einde Quote
Als ik het goed begrijp moest u een aantal malen zelf de defecte tv naar de winkel brengen.
Dat is voor mij een reden om zo'n zwaar product niet bij mm te kopen.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!