Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mediamarkt bezorging

Geplaatst door: jannekepepers op: 01-04-2015 17:59
Een nieuwe koelkast! eindelijk ! De oude koelvriescombinatie lekte water (heel veel water) dus wij naar mediamarkt om een nieuwe uit te zoeken. We bestelde een mooie en praktische whirlpool in de kleur wit. Volgens de website van Mediamarkt zou hij de volgende dag worden bezorgt. Maar deze belofte werd niet nagekomen...na drie dagen kwam hij eindelijk! helaas de verkeerde koelkast, verkeerde kleur verkeerd merk etc.. een monster van een ding. Contact gezocht met Mediamarkt en ja hoor na drie dagen vergeefs proberen zou de volgende dag het ding worden omgeruild! Vandaag zou hij komen! jippie!!! Maar nee hoor...weer de verkeerde. Hoe moeilijk kan het zijn? Intussen sop ik nog steeds het water weg onder onze oude en staat er midden in de kamer een groot geval in de weg. 1 les heb ik intussen geleerd: nooit vooraf betalen! en 1 advies aan iedereen: niet bestellen bij Mediamarkt! Trouwens petje af voor post.nl! Alles netjes bezorgt al is het dan wel niet wat je besteld had..
Reactie door tijger1 op 01-04-2015 18:42
Maar waarom hebt u die verkeerdedsn geaccepteerd.
Reactie door edrick3 op 01-04-2015 18:54
..... Intussen sop ik nog steeds het water weg onder onze oude..... Heb je die dan niet meteen laten afvoeren?
Reactie door jannekepepers op 01-04-2015 21:24
ik heb de verkeerde niet geaccepteerd kwam er pas achter toen de chauffeur wegreed. De oude wordt hier opgehaald om gerecycled te worden. Maar daar gaat het natuurlijk niet om. Als je als groot bedrijf pretendeert snelle service te hebben dan moet je daar ook voor zorgen. En dan nog: 2 x de verkeerde koelkast leveren? Als ik zo zou werken dan kreeg ik niets van de grond...
Reactie door tijger1 op 01-04-2015 22:00
Maar ern verkeerde kleur ziet men toch, die had de post dus mogen houden.
Reactie door jannekepepers op 01-04-2015 23:08
verpakking?!?
Reactie door jannekepepers op 01-04-2015 23:09
Nogmaals het gaat erom dat je krijgt waar je voor betaald onder de voorwaarde die afgesproken is.
Reactie door tijger1 op 01-04-2015 23:33
Uiteraard hebt u daar recht op.
Reactie door hänschen klein op 02-04-2015 00:18
@jannekepepers Weliswaar niet bij dezelfde club gekocht, maar er staat iemand in z'n uppie met een loei van een pakket voor de deur en je bent al blij, wanneer de bezorger het gevaarte tot in je hal wil vervrachten. Dan let je dus ook even niet meteen op de tekst die op de verpakking staat, een verpakking bestaande uit dik karton en piepschuim nog eens met een dikke watervaste folie eromheen die model en kleur van de inhoud nog even onzichtbaar houden en ineens blijkt ook nog, dat er cash betaald moet worden volgens de begeleidpapieren, terwijl er bij bestelling sprake was van pinnen bij aflevering..... Zenuwachtig gebel, want zoveel cash niet in huis. Tussendoor wordt nog gezegd, dat de verpakking niet meegenomen kan worden en sowieso nodig is voor een eventuele retour. Dan ben je blij wanneer je ineens dan toch mag pinnen en er een apparaat uit de bestelauto gehaald wordt. Opgelucht, dat alles na 20 minuten dan toch gelukt is begin je de verkeerde koelkast in de verkeerde kleur uit te pakken....... Zou zomaar iedereen kunnen gebeuren! Achteraf zou je het natuurlijk altijd anders/beter doen......zoals enige reageerders het ook meelevend bedoelden! Ik hoop, dat het uiteindelijk allemaal nog is goed gekomen!
Reactie door jannekepepers op 02-04-2015 09:38
Dat is het nu precies! Ik heb niets verkeerds gedaan maar typisch er zo op wordt gereageerd. Natuurlijk zou je achteraf dingen anders doen. Een ander punt is: stel dat je het verkeerd geleverde toch aanneemt dan zit je later wanneer er iets stuk gaat met het probleem dat je geen garantie hebt.De koelkast die nu nog steeds midden in de woonkamer staat is namelijk een veel duurdere dan degene die wij hebben besteld en voor hebben betaald.Ik ben bang dat het geen boze opzet is of dat het ze niets interesseert maar dat ze gewoon niet capabel genoeg zijn. Die indruk kreeg ik van de bezorgers tenminste. Vooral ook als je leest hoeveel klanten van Mediamarkt slechte ervaringen hebben geeft dat een indicatie dat er iets mis gaat.
Reactie door hänschen klein op 02-04-2015 10:04
@jannekepepers Toch zijn het zulke ervaringsberichten die bedrijven openbaar uitnodigen beter te functioneren. Niets van de negatieve commentaren aantrekken. Je stelt zelfs geen vraag maar vertelt wat je is overkomen. Bedankt! Grote bedrijven zijn natuurlijk ook een grotere pispaal, maar wanneer het terecht is!
Reactie door edrick3 op 02-04-2015 13:37
..... En dan nog: 2 x de verkeerde koelkast leveren?...... Dat is knap stom! Een excuus/bloemetje voor de extra overlast zou op z'n plaats zijn!
Reactie door aurora1 op 02-04-2015 15:51
Gelukkig zijn er ook mensen (of bedrijven) die nooit een fout maken....
Reactie door jannekepepers op 04-04-2015 09:12
Quote: aurora1 schreef op donderdag 2 apr 2015, 15:51: Gelukkig zijn er ook mensen (of bedrijven) die nooit een fout maken.... einde Quote Het maken van fouten zou niet mogen voorkomen. Indien dit wel gebeurt geld het cliché : Iedereen maakt wel eens een fout dat is niet zo erg. Maar wat nu als de betreffende persoon of bedrijf fouten blijft maken? Zou het daarvoor dan nog gelden?
Reactie door tijger1 op 04-04-2015 09:29
Dat is de Wet van Murphy.
Reactie door carola.83 op 04-04-2015 10:24
Quote: jannekepepers schreef op zaterdag 4 apr 2015, 09:12: Quote: aurora1 schreef op donderdag 2 apr 2015, 15:51: Gelukkig zijn er ook mensen (of bedrijven) die nooit een fout maken.... einde Quote Het maken van fouten zou niet mogen voorkomen. Indien dit wel gebeurt geld het cliché : Iedereen maakt wel eens een fout dat is niet zo erg. Maar wat nu als de betreffende persoon of bedrijf fouten blijft maken? Zou het daarvoor dan nog gelden? einde Quote Waar gewerkt wordt, vallen spaanders, zo simpel is dat. Zelf heb je ook een fout gemaakt door niet te checken welk merk/type koelkast er precies werd afgeleverd. Op de doos zit nl een hele grote sticker. Dan had je niet met dat ding in huis gezeten.
Reactie door zoekster op 04-04-2015 11:04
Twee keer het verkeerde product afleveren vind ik ook wel erg stom van MM. Heeft u inmiddels de juiste koelvriescombinatie binnen?
Reactie door jannekepepers op 04-04-2015 16:56
We hebben besloten om maar gewoon ouderwets naar een winkel te gaan en daar een koelkast te kopen. Eigenlijk heb ik nooit problemen gehad met bestellen online. Daarom was ik ook zo verbaasd dat een grote keten er zo'n rommeltje van kan maken. Volgens de bezorgers die hier dus drie keer binnen zijn geweest is het een grote chaos. Het contact met de klantenservice was ook slecht. Je kreeg geen informatie of het kwam te laat. Als je e-mails stuurde kreeg ik berichten terug met onleesbare codes en zo ging dat maar door. Normaal prijs ik mij als een heel gelukkig mens! leven in een rijk land, vrijheid en vrede, nooit honger! Heb nu mijzelf verbaasd dat het ook wel eens heerlijk is om je beklag te doen. Maar ik laat het bij deze ene zonde.....Die koelkast komt er wel!
Reactie door jannekepepers op 04-04-2015 16:58
Quote: carola.83 schreef op zaterdag 4 apr 2015, 10:24: Quote: jannekepepers schreef op zaterdag 4 apr 2015, 09:12: Quote: aurora1 schreef op donderdag 2 apr 2015, 15:51: Gelukkig zijn er ook mensen (of bedrijven) die nooit een fout maken.... einde Quote Het maken van fouten zou niet mogen voorkomen. Indien dit wel gebeurt geld het cliché : Iedereen maakt wel eens een fout dat is niet zo erg. Maar wat nu als de betreffende persoon of bedrijf fouten blijft maken? Zou het daarvoor dan nog gelden? einde Quote Waar gewerkt wordt, vallen spaanders, zo simpel is dat. Zelf heb je ook een fout gemaakt door niet te checken welk merk/type koelkast er precies werd afgeleverd. Op de doos zit nl een hele grote sticker. Dan had je niet met dat ding in huis gezeten.einde Quote
Reactie door jannekepepers op 04-04-2015 17:01
Quote: carola.83 schreef op zaterdag 4 apr 2015, 10:24: Quote: jannekepepers schreef op zaterdag 4 apr 2015, 09:12: Quote: aurora1 schreef op donderdag 2 apr 2015, 15:51: Gelukkig zijn er ook mensen (of bedrijven) die nooit een fout maken.... einde Quote Het maken van fouten zou niet mogen voorkomen. Indien dit wel gebeurt geld het cliché : Iedereen maakt wel eens een fout dat is niet zo erg. Maar wat nu als de betreffende persoon of bedrijf fouten blijft maken? Zou het daarvoor dan nog gelden? einde Quote Waar gewerkt wordt, vallen spaanders, zo simpel is dat. Zelf heb je ook een fout gemaakt door niet te checken welk merk/type koelkast er precies werd afgeleverd. Op de doos zit nl een hele grote sticker. Dan had je niet met dat ding in huis gezeten.einde Quote Helaas geen grote sticker en ik zag meteen dat het niet de juiste was. op advies van de bezorger heb ik hem laten staan in de woonkamer zodat ze hem weer mee konden nemen als ze de juiste kwamen brengen en zo om te ruilen. Als ik zoveel spaanders zou laten vallen in mijn werk zat ik allang werkloos thuis.
Reactie door 1953 op 06-04-2015 12:42
Wat trekt het magnetisme van de Media Markt de mensheid aan om daar in gezwinde spoed een nieuw product aan te schaffen? En de Media Markt hoeft perse niet de goedkoopte te zijn noch de servicekwaliteit beneden peil is. Media Markt! Ben niet gek om daar te kopen!
Reactie door hänschen klein op 06-04-2015 13:31
MM? Ik ging er hoogstens kijken, aanvoelen en bestel dan per internet bij de goedkoopste. Voor de prima service hoef je daar in ieder geval niets te bestellen. Blijkt!!!! Overigens bij Expert (reclame: met eigen klantenservice) hetzelfde probleem, die geven mij het telefoonnummer van een reparatiebedrijf............! IK BEN WERKELIJK NIET GEK! ERGO: kapotte apparaten successieve weggooien en nieuwe bij een goede vakhandel bestellen. Kwaliteit en (hoge) verwachtingen hebben uiteindelijk hun hogere prijs.......

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor