Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mediamarkt Apple Iphone: slechtste service ooit

Geplaatst door: moraal020 op: 27-06-2014 22:47
Ik kocht in februari 2012 een Iphone bij Mediamark Utrecht, en betaalde €599,- in de aanname dat een groot bedrijf garantie/service zou geven Mijn bluetooth bleek niet te werken en bracht hem in januari 2014 binnen de 2-jaargrens naar de MM. Ik was mijn telefoon enkele weken kwijt en kreeg hem terug met de mededeling dat de leverancier er niets aan kon vinden. Wat onzin was, getuigde ook de medewerker bij de MM. De smartphone was nieteens uit het plastic geweest. Geen vervangend toestel gekregen in tussentijd. Tweede keer ter reparatie ingeleverd bij de MM. Ik kreeg hem -mogelijk om me te ontmoedigen- na nog langere tijd pas weer terug. Ze hadden de simkaarthouder kwijtgemaakt, en NIETS gerepareerd. Ondanks de afspraak dat ze een houder op zouden sturen, kreeg ik een week later een mail dat ik hem zelf maar moest komen ophalen in de winkel. Boos gemaild dat zij hem kwijtmaakten, en maar moesten opsturen. Derde keer ter reparatie aangeboden. Ruim een maand mijn telefoon in beslaggenomen door de MM, weer geen vervangend toestel en uiteindelijk een vervangend toestel aangeboden gekregen. En raad eens? Een oud KAPOT (!!!!!!!!!!!) toestel ontvangen. Vierde keer de telefoon ingeleverd (de vervangende die ik stuk aangeleverd kreeg) en een maand moeten wachten. Dit keer wel een oud nokia mobieltje als vervangend toestel gekregen (die flink kuren had). Nu bericht gekregen dat mijn toestel geaccrediteerd zou worden. Maar dit bleek -zo hoorde ik na WEER een maand - 130 euro. De wet schrijft voor dat een Iphone 36 maanden mee gaat en bij accreditatie krijg je de dagwaarde. Dat is het aankoopbedrag gedeeld door 36 maanden. Het aankoopbedrag wordt verminderd d met de maanden die je je product naar behoren hebt kunnen gebruiken. Logisch..... Mediamarkt liet nogmaals weten vandaag NIET de wettelijke dagwaarde te hanteren. Ik moest de maanden dat zij mijn telefoon hadden (januari t/m eind juni) zelf maar betalen. Ondanks dat ik mijn telefoon sinds januari al niet meer heb kunnen gebruiken. Ik weiger hun aanbod van 133 voor een iphone van 23 maanden oud. Inmiddels alle optionele instanties aan het benaderen. Meer mensen ervaring met deze vreselijk slechte service van Mediamarkt Utrecht (al dan niet in combinatie met Apple Iphone) ??? En iemand tips voor me? De winkel reageerde op 1 keer na alle keren op onbeschofte onverschillige wijze. Ik zal er nooit meer een voet binnen zetten
Reactie door tijger1 op 27-06-2014 23:50
De wet schrijft voor dat een Iphone 36 maanden mee gaat en bij accreditatie krijg je de dagwaarde. Dat is het aankoopbedrag gedeeld door 36 maanden. Het aankoopbedrag wordt verminderd d met de maanden die je je product naar behoren hebt kunnen gebruiken. Logisch..... [url: [/url: Welke wet is dat? En accreditatie van uw mobiel? U bent een beetje abuis.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor