Matras terugbrengen
Geplaatst door: chrisd op: 01-11-2009 09:16
op de bon van mijn recentelijk aangeschafte matras staat dat deze niet te retourneren is als je er al op geslapen hebt. Dit ivm hygiene.
Maar pas als je erop slaapt kun je bepalen of je tevreden bent. Ik ben dat dus totaal niet over de topcare 550 firm (traagschuim) matras die ik vorige week kocht. Wat een onding!
De vraag is kan ik m toch gewoon terugbrengen?
Reactie door crise op 01-11-2009 11:21
Nee, u kunt de matras niet gewoon terugbrengen. Uw eerste zin geeft dat al aan.
Reactie door birdies op 01-11-2009 11:27
........De vraag is kan ik m toch gewoon terugbrengen?.......
NEE, je vraagt naar de bekende weg. Hoe zou jij het vinden een nieuw matras te kopen, terwijl er al andere op geslapen hebben? Als je een matras in een goede speciaalzaak koopt, kun je deze in de winkel op je gemak uit proberen.
Reactie door chrisd op 01-11-2009 11:33
Ja ik vraag naar de bekende weg in de hoop dat iemand mij duidt op een wet waarin andere dingen staan.
En nee je kunt een bed niet op je gemak uitproberen want je hebt uren nodig daarvoor. Het bewijs is dat ik na uitvoerig (tussen haakjes) testen in de winkel geen last van m'n rug had (kan ook niet) en na een week slapen met een halve hernia wakker wordt elke dag. Dus met dat bewijs moet jij me nog eens vertellen dat je de matras in de winkel op je gemak kunt uitproberen. Onzin dus.
Dat hij niet terug kan is idd niet onlogisch maar ik kon het natuurlijk proberen. Want voor 500 euro verwacht je iets beters dan een matras waar je niet op kunt draaien. Genaaid dus.. weer een goeie les. Nooit verkopers geloven. Zeker niet bij dure prodcuten met grote marges.
Reactie door birdies op 01-11-2009 12:28
Dat jij er niet lekker op ligt, betekent niet dat het een slecht matras is. Voor jou kan het wel een slecht c.q. ongeschikt matras zijn.
Reactie door valerius op 01-11-2009 15:01
Toen ik op een nieuw matras uit was, ben ik in de showroom in gegaan met de verkoper en met hem afgesproken ik wil hem eerst proberen hier, ik heb toen mijn schoenen uit gedaan en zo'n 15 soorten uitgeprobeerd, voordat ik een matras goed vond dus wist ik van tevoren hoe hij bij mij overkwam.
Ik heb dus toen de bestelling met de mededeling alleen deze matras met naam en gegevens op de bestelling dat is nu zo,n 10 jaar geleden en is mij goed bevalleen.
Maar ik wenste wel een gerandeerde nieuw matras, ik ziou dus een matras wat dus door een ander terug werd gestuurd niet aanvaarden.
Maar daar heeft u nu niets aan ik wil alleen maar uitleggen waarom u hem niet terug kan geven sorry
Met groet Valerius
Reactie door alfatrion op 01-11-2009 16:01
Voor een koop in de winkel geld dat de winkelier niet hoeft te ruilen. En als hij dat wel doet daar regels aan mag verbinden. Bij een koop op afstand kunt je aankoop ontbinden binnen 7 werkdagen zonder opgave van reden.
Reactie door reinierkaper op 02-11-2009 13:16
Als er inderdaad is aangegeven dat het product niet geretourneerd mag worden, heeft u denk ik pech in dit geval.
Er is immers niets mis met het matras als het gaat om fabricage of materiaal. Dat u er niet lekker op slaapt is natuurlijk geen "fout" van de producent.
Wellicht is de winkelier wel vatbaar voor uw klachten en wil hij u tegemoet komen?
Reactie door thesandman op 02-11-2009 16:56
U heeft helaas een slechte winkel getroffen. Er zijn genoeg winkels waarbij U het nieuwe matras eerst weken mag uitproberen en als het niet goed is, terug voor een ander. Bij Ikea kan dit zelfs binnen 3 maanden.
U heeft echter gekocht bij een slechte shop die dat niet wil, dat is hun recht, zij doen niets fout.
Helaas, U zal op de blaren moeten liggen (woordgrapje, geen tikfout)
Reactie door birdies op 02-11-2009 16:59
Hé, de mail notificatie werkt goed. We gaan vooruit.
Reactie door kenwel2 op 03-11-2009 12:05
Dag Chrisd, in veel gevallen kun je absoluut niet retourneren, kijk maar eens naar bijv. Lidl, als je daar een computer hebt gekocht, nemen ze die de volgende dag niet terug, producten waarvan van te voren duidelijk wordt aangegeven, dat ze niet kunnen worden geretourneerd , dan kun je echt geen kant (meer) op. Hopelijk krijg je er niet al te veel slapeloze nachten van, ;-)Tenslotte is te vervangen, helaas van je geld, Tip: Probeer dit matras te verkopen in je familie/kennissenkring,of anders marktplaats of een andere verkoopsite,een verlies heb je nu zowieso al....Mvgr. Henri
Reactie door secoro op 06-11-2009 11:33
Als je een nieuw matras koopt, heeft dat voor veel mensen een gewenning van ongeveer 6 weken tot gevolg. Dus na een paar dagen erop geslapen te hebben kun je niet beoordelen of het matras goed ligt. Je lichaam moet wennen aan een andere houding ten opzichte van het matras waar je al jaren op geslapen hebt. Waarom denk je dat bij de duurdere merken Mline en Tempur drie maanden omruigarantie geldt!!
Reactie door kdelaat op 02-06-2010 13:45
Heb zelf wel mijn matras onlangs mogen omwisselen omdat ik niet tevreden was na 30 dagen eerst thuis te mogen proefslapen.
En de firma waar ik hem gekocht had zet de producten die daar retour komen in een koopjeshoek en worden dus niet als nieuw verkocht.
Dus het kan wel blijkbaar alleen moet je wel bij het juiste bedrijf kopen.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!