Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Op zaterdag 29 augustus is Kassa weer terug op tv!

Loverboys programma!

Geplaatst door: hfpk op: 20-02-2010 17:57
Dit vond ik op hyves; Maria (144) woensdag, 22:41BNN komt binnenkort met iets nieuws: een datingshow met de titel Loverboys. Loverboyslachtoffers zijn woedend, want loverboys en liefde hebben niets met elkaar te maken en daar kan BNN geen verandering in brengen door middel van een datingshow. Hooguit verwarring zaaien. Ik doe al een jaar reseach over het onderwerp loverboys en ik weet wat voor verschrikkelijke dingen die meisjes en vrouwen hebben meegemaakt. Leve de persvrijheid, maar BNN moet zich realiseren hoe kwetsend en ongepast zo'n titel is als het gaan om een entertainment-programma. Vanavond (17 februari) om 22.45 kun je op SBS Shownieuws zien hoe boos ik daar over ben als schrijver van het net verschenen boek 'Man is stoer, vrouw is hoer. 12 jaar getrouwd met een loverboy'. Voor de echte slachtoffers is het tien keer erger. Wat vind jij er van dat dit nieuwe programma van BNN loverboys heet?
Reactie door lapto op 20-02-2010 18:11
Eerlijk gezegt doet het mij persoonlijk niet zoveel. Maar ik heb dan nooit te maken gehad met een loverboy. Tuurlijk heb ik een mening en gedachte over het progamma maar eigenlijk snap ik niet zo heel goed waar al die drukte voor is het is slechts een naam. Er worden ook wel vaker mensen loverboy genoemt maar dat wilt niet zeggen dat ze ook zo zijn. Misschien klinkt het heel raar maar is het ook niet een beetje de taak van ouders om dit aan te voelen ? Ik heb zelf geen kinderen maar het lijkt me sterk dat je als ouder ook totaal NIETS kan merken aan je dochter en ik denk dat je als ouder daar ook een beetje op in moet spelen en je dochter een beetje voor moet waarschuwen. Begrijp me niet verkeert want ik geloof echt wel dat sommige jongens ( loverboy's om het zo maar te noemen ) veel slimmer zijn dan andere en dat je het dan vrijwel tot helemaal niet zou weten. Maar om dan daadwerkelijk een progamma af te gaan kraken enz vanwegen een naam vind ik ook een beetje overdreven. Het spijt me als ik hiermee mensen kwets want dit is echt niet de bedoeling. Greetings Lapto
Reactie door read op 20-02-2010 18:32
hfpk Als het een beetje meezit, zal ik vanavond kijken. Op zich ben ik in dit geval tegen elke vorm van romantiseren, ik zie het als een gevaarlijke en ongewenste ontwikkeling. Met collegiale groet, ReadAC.
Reactie door hfpk op 20-02-2010 18:42
Lapto ik heb zelf gelukkig ook nooit wat meegemaakt op dat gebied. Maar uit respect voor slachtoffers van loverboys hoor je dit niet te doen vindt ik. Je noemt het programma toch ook niet verkrachters.
Reactie door lapto op 20-02-2010 19:39
Je noemt wel vaker sommige jongens loverboy als meerdere meiden hem leuk vinden. Dit wilt echter niet zeggen dat hij altijd zo'n foute loverboy is. Dit in tegenstelling dan verkrachters
Reactie door hfpk op 20-02-2010 20:23
Haast niemand noemt een jongen meer loverboy.
Reactie door sonjaatje op 20-02-2010 20:44
Ik vind het een zeer misplaatste naam, aangezien iedereen inmiddels wel weet wat er tegenwoordig onder loverboys wordt verstaan. Ze hadden het beter LOVEboys kunnen noemen.
Reactie door tdehond op 21-02-2010 08:04
Als niemand kijkt is dit programma snel van de buis. Ik kan me voorstellen dat slachtoffers van loverboys woedend zijn. De titel van dit programma is m.i. dus zeer ongelukkig gekozen.
Reactie door tdehond op 21-02-2010 13:48
Aanvulling zie ook hier en klik op hier http://www.lover-boy.nl/trapernietin/index.htm) m.i. zeer de moeite waard om m.n. jonge dochters te laten lezen. Een goed geïnformeerde dochter is een gewaarschuwde dochter! hierhier
Reactie door read op 21-02-2010 15:29
@ Ik heb gisteravond toch echt afgestemd op SBS6, maar kreeg heel andere items. ReadAC.
Reactie door sig442 op 17-04-2010 01:18
moet die gasten per direct opknopen, je hoort niet zo om te gaan met een vrouw. Andere kant, vrouwen kunnen er ook aardig wat van. Met de gevoelens van een man spelen en er geen bal om geven dat die man dan gekwetst word of erger, En ja, ik spreek uit ervaring... Ik maak het maar al te vaak mee dat vrouwen eerder aan hun zelf denken dan dat ze ook denken aan de ander. Voornamelijk zijn de vrouwen in Nederland nogal "bitches" zoals dat heet. Ik wil het loverboy gebeuren niet goed praten, maar het gedrag van vrouwen opzich ook totaal niet. beetje respect naar elkaar mag wel...
Reactie door tdehond op 17-04-2010 08:41
Quote: sig442 schreef op zaterdag 17 apr 2010, 01:18: moet die gasten per direct opknopen, je hoort niet zo om te gaan met een vrouw. Andere kant, vrouwen kunnen er ook aardig wat van. Met de gevoelens van een man spelen en er geen bal om geven dat die man dan gekwetst word of erger, En ja, ik spreek uit ervaring... Ik maak het maar al te vaak mee dat vrouwen eerder aan hun zelf denken dan dat ze ook denken aan de ander. Voornamelijk zijn de vrouwen in Nederland nogal "bitches" zoals dat heet. Ik wil het loverboy gebeuren niet goed praten, maar het gedrag van vrouwen opzich ook totaal niet. beetje respect naar elkaar mag wel...einde Quote Over het algemeen is hier sprake van tieners en jong volwassenen die slachtoffer van loverboys worden. Tegenwoordig kunnen vrouwen zelf in hun onderhoud voorzien en zijn daardoor niet meer economisch afhankelijk van een vriend. Vandaar dat zij nu niet meer naar de pijpen van vriend of man willen dansen, zoals vroeger vaak het geval was. Economische afhankelijkheid creëert een machtspositie voor de broodwinner. Nu "mag een vrouw niet meer een nieuwe jurk kopen van haar geliefde". Ze koopt een nieuwe jurk van haar salaris. Nu zou er inderdaad sprake moeten zijn van wederzijds respect, waarbij de vrouw zich net zo assertief mag opstellen als de man IMHO.
Reactie door bleumoon op 17-04-2010 14:38
Quote: sig442 schreef op zaterdag 17 apr 2010, 01:18: moet die gasten per direct opknopen, je hoort niet zo om te gaan met een vrouw. Andere kant, vrouwen kunnen er ook aardig wat van. Met de gevoelens van een man spelen en er geen bal om geven dat die man dan gekwetst word of erger, En ja, ik spreek uit ervaring... Ik maak het maar al te vaak mee dat vrouwen eerder aan hun zelf denken dan dat ze ook denken aan de ander. Voornamelijk zijn de vrouwen in Nederland nogal "bitches" zoals dat heet. Ik wil het loverboy gebeuren niet goed praten, maar het gedrag van vrouwen opzich ook totaal niet. beetje respect naar elkaar mag wel...einde Quote RESPECT ja, kent de jeugd dat woord uberhaubt nog als ik zie dat een jongen al zijn geld afgeeft aan zijn vriendin en hij vraagt een keer voor een worst van 4 euro en ze loopt gewoon door en net doen of ze het niet gehoord heeft, even zo een grasmaaier die hij kan kopen van de buurman voor 10 euro en 3 ker vragen en net doen of ze oost indisch doof is waarop de buurman zegt is goed laat maar, terecht dat vrouwen ook misbaksels kunnen zijn.
Reactie door tdehond op 17-04-2010 15:57
@bleumoon Ik vind het wel grappig dat als een keer de vrouw de baas is over de portemonnee, dat gesteld wordt dat vrouwen ook misbaksels kunnen zijn. Terwijl eeuwen mannen de baas hierover waren en dus de baas speelden over hun vrouwen. Tegenwoordig zou een gelijkwaardige relatie mogelijk moeten zijn tussen man en vrouw. Respect leer je m.i. thuis. Daar wordt de basis gelegd hoe man en vrouw naar elkaar kijken en elkaar waarderen. We dwalen echter af. Dit topic gaat over een tv programma dat loverboys heette. Een verkeerde term, omdat loverboys pooiers zijn. Dat heeft niets met respect tussen man en vrouw te maken.
Reactie door hateagainst op 21-04-2010 00:09
Misschien moeten deze mensen echt even hun hersens gebruiken! een programma dat over liefde gaat oke! Maar gebruik dan niet de titel "Loverboys" want dat heeft totaal niks te maken met liefde! Mijn vriendin en nog veeeel meer andere meisjes zijn in de handen geweest van een Loverboy ooit gedacht aan de gevolgen van de titel? Nee dus! Oude vervelende gebeurtenissen komen weer boven drijven, meiden die hier mee temaken hebben gekregen, zijn echt voor het leven getekend! Overigens vindt ik dat de politiek zich hiermee zou moeten gaan bemoeien, welke idioot kan dit bedenken en totaal niet denken aan de gevolgen. die directeur zeg "ja we proberen het woord Loverboy een positieve draai tegeven" Vertel mij maar eens wat er positief aan gemaakt kan worden>:( Blijven criminelen die totaal van het pad af zijn! Misschien hadden ze beter de titel kunnen gebruiken voor een programma over loverboys hoe ze te werk gaan enzo, hebben we veel meer aan om de mensen te waarschuwen ff over de opmerking "Taak van de ouders" die hebben dat echt niet door die gasten zijn zo ziekslim!
Reactie door hfpk op 05-05-2010 13:01
Volgens mij is het van de buis. Of ik moet er naast zitten heb er ook niet naar gekeken.
Reactie door inkiebabe op 11-06-2010 16:27
Ik vind het geen probleem....nadat ik het programma heb gezien. Het heeft niets te maken met het gegeven "loverboys" zoals wij die kennen in negatieve zin van het woord. Ik kan me wel voorstellen dat het voor sommigen aanstootgevend is, indien je daarmee te maken hebt gehad. Maar als je het programma bekeken hebt, zie je meteen dat dit het tegenovergestelde is van wat in het algemeen aan het woord loverboy wordt gehangen. Het is maar net hoe je het bekijkt? . . . niet zo moeilijk over doen, denk ik maar zo..
Reactie door seeker op 11-06-2010 16:34
De naam is misplaats, maar het programma is goed, maar heb soms wel van zoiets wat een onzin, maar leuk vermaak hoor.
Reactie door sig442 op 27-09-2010 21:30
@tdehond het punt dat ik wil maken is dat de vrouw zelf vaak verkeerde hints afgeeft wat ook niet goed te praten is. En nee, nog maals, ik keur het "loverboy" gebeuren echt niet goed en ben er dan ook erg op tegen wat ik na mijn weten ook duidelijk heb gemaakt. Maar wat ik bedoel is dat de vrouw zelf ook vaak hintjes geeft waar ze zelf van in de problemen raken en dan krijgt de man weer ten onrechte de schuld met mogelijk nare gevolgen. Voornamelijk de jonge generaties zijn hier mee bezig, dus ouders, houd uw kroost in de gaten voor dergelijk gedrag en straf! Het is een verkeerd beeld naar andere mensen dat beide dingen gebeurd, dus een goede strange aanpak is wel op de plaats! Vrouwen hebben zelf gekozen om op eigen benen te staan, die hebben we ze gegeven. Ik ben het tot zo ver er mee eens, ik vind dat zowel man als vrouw gelijk zijn. Maar wat gebeurt er bij de meeste dames? Honds brutaal en denken dat ze alles beter weten en alles maar kunnen maken en onder tussen zich verschuilen achter het gordijn dat "onschuldig", "zwakkere geslacht" en "kwetsbaar" heet. Wat dus grote onzin is blijkbaar. Ik heb maar enkele vrouwen mee gemaakt die wel weten hoe het hoort. Ik mag misschien bijna 28 zijn, maar ik weet precies hoe het gaat. Ik ben zelf helaas maar al te vaak slachtoffer van dergelijke praktijken. Hoeft mij dus niet te vertellen dat het niet waar is of dat ik overdrijf ;) "Nu zou er inderdaad sprake moeten zijn van wederzijds respect, waarbij de vrouw zich net zo assertief mag opstellen als de man IMHO." Ja daar ben ik het dus mee eens, dit gebeurt wederzijds helaas maar al te weinig. @bleumoon Bedankt dat u het ook op valt, ben ik in ieder geval niet de enige die durft te spreken. Wat vaak met geweld van zowel ouders als kinderen word retour gestuurd. Onder het motto dat ik dus verkeerd zou zitten...

Kassa

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA wij zijn voor