Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

loslaten fineer tafel

Geplaatst door: sanjan op: 29-05-2013 14:02
Wij hebben anderhalf jaar geleden een salontafel gekocht (a 550 euro), deze salontafel wordt weinig gebruikt (zeg maar bijna nooit). Nu laat op verschillende plekken de fineer los. In onze ogen is de fineer ofwel niet goed geplakt ofwel het hout was nat toen deze verwerkt is, waardoor het is gaan werken. Dit hebben we aangekaart bij de leverancier, deze wilde er in eerste instantie niks aan doen, reactie was min of meer: helaas pindakaas, koop maar een nieuwe tafel. Hierop hebben we een klacht ingediend bij de geschillencommissie, voor het indienen van de klacht moesten we 100 euro betalen voordat deze in behandeling genomen zou worden. Nu met de geschillencommissie in de hand, is de leverancier ineens wel bereid om tot een compromis te komen, het voorstel is als volgt: wij kunnen een nieuwe tafel kopen voor 1/3 van de aanschafprijs, dat wordt dan een bedrag van 183,33. Feit blijft wel dat het bedrag welke we hebben betaalt aan de geschillencommissie dan voor eigen rekening is en ik nog steeds van mening ben dat ze een ondeudelijk product hebben geleverd en dit niet zou mogen gebeuren. Ik verwacht eigenlijk dat de tafel vervangen wordt of ben ik dan niet realistisch in mijn verwachtingen?
Reactie door valerius-2 op 29-05-2013 14:41
ITS schrijft: k verwacht eigenlijk dat de tafel vervangen wordt of ben ik dan niet realistisch in mijn verwachtingen? U heeft volgens de normale gang van zaken recht op een goed product, dus u verwachting hiervoor is dan ook echt wel realistisch, maar u bent gewoon over geleverdt aan willekeur en dat is meestal vechten tegen de bierkaai. Maar gwoon doorgaan met het verlangen van tafel die goed is.
Reactie door zoekster op 29-05-2013 20:20
Ja, dat had u mogen verwachten, een nieuwe tafel. Maar dan had u het via een gerechtelijke procedure moeten afdwingen. Die regels van zowel het CBW als de Geschillencommissie zijn vrij dubieus. Nu zit u met die 100 euro die u kwijt bent aan de GC als u hier niet mee instemt. En procederen is ook niet gratis. Uitkomst. U moet flink bijbetalen voor een nieuwe tafel en die verkoper verkoopt u gewoon weer een tafel maar nu tegen inkoopsprijs en lijdt geen cent pijn. Belachelijk. Wilt u toch als een tijger ervoor vechten, uit principe, dan kunt u misschien op het volgende forum nog een jurist vinden voor een redelijke prijs. Stel dan de vraag daar nog een keer. klik HIER HIER
Reactie door tijger1 op 30-05-2013 21:01
U kunt natuurlijk ook doorgaan met de geschillen commissie. Als u wint, krijgt u in ieder geval die € 100 terug en ook korting op de aanschafprijs. Hoe heet die woninginrichter?
Reactie door tot15karakters op 31-05-2013 12:53
Ik twijfel.... Als je huis erg vochtig is kan de gebruikte lijm loslaten. Dus is er vocht en heb je dit gemeten? Condens op ramen en matig ventileren kan loslatende fineer veroorzaken. Ik meld dit alleen omdat fabrieken en leveranciers dit vaak noemen, maar ik verwacht nooit een gefineerde tafel op wietplantage maar het kan in theorie. Vooraf melden dat Uw huis normaal droog is en geen vocht probleem heeft dus deze lijmlaag langer mee moet gaan kan afwijzen en vertraging voorkomen.
Reactie door sanjan op 31-05-2013 14:01
Dank allemaal voor het meedenken! Waarschijnlijk nu de klachtencommissie is ingeschakeld is de klacht van een servicemedewerker overgeheveld naar de manager en deze lijkt wel tot een compromis te willen komen en ziet in dat het geen deugdelijk product is. Naam van de zaak heb ik bewust er niet in genoemd, vooralsnog ga ik ervan uit dat we er gezamenlijk uit kunnen komen. Ik neem aan dat ze mijn naam ook niet op een forum gaan zetten. Dat zou alsnog wel kunnen in een later stadium ;-)

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor