Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Lijbrandt klantenservice is een drama

Geplaatst door: r_de_hollander op: 24-04-2013 00:36
Contract overzetten op naam van mijn vrouw is een regelrecht drama geworden bij Lijbrandt. Klantenservice en Sales afdeling doen beloftes die ze niet kunnen nakomen. Mijn verhaal: 4 jan: Klantenservice gevraagd wat te doen om het contract op naam en reknr van mijn vrouw te zetten. Advies: Wijziging per brief. Gedaan! 15 feb: Bleek dit niet te kunnen. Maar moest opzeggen per contracteinde (1 april) en mijn vrouw aanmelden. Krijg dan opnieuw een settopbox en gratis router terwijl ik alles al heb. 21 feb: Opzeggingsbrief gefotografeerd en gemaild. Bevstigingsbrief ontvangen. 21 feb: Salesafdeling telefonisch aangemeld, met de kanttekening dat er een postadres (zaak) is dat afwijkt van het aansluitadres. 26 feb: Krijgt aanmeldingspost voor aansluiting op postadres. Reggefiber afgebeld. 8 mrt: Reggefiber maar komt toch langs om een modem aan te sluiten. Lijbrandt gebeld. Blijkt dat hun systeem helemaal geen afwijkend postadres aankan. Ik moest de order annuleren. Brief gefotografeerd en gemaild. 8 mrt: Opnieuw online order zonder dat postadres ingeschoten. 22 mrt: Nog niks gehoord. Gebeld. Bleek opzegging niet te zijn verwerkt. Waardoor nieuwe order is geannuleerd. Smiddags belt men dat de opzegging is gevonden. Dat opzegging en nieuwe order alsnog worden verwerkt. Na overleg met techn. dienst zegt men 2 april de settopbox te sturen. 1 apr: Eindelijk een afspraak die wordt nagekomen: De diensten wordt afgesloten. 5 apr: Geen settopbox ontvangen. Gebeld: " Meneer dit kan helemaal niet wat u wilt! Er zitten vele dagen tussen opzegging en aanmelding." Lijnen moeten eerst vrijgegeven worden door reggefiber, daarna kan een order weer geactiveerd worden. 10 apr: Aanmelding papieren ontvangen op mijn naam ipv mijn vrouw. Reggefiber komt modem plaatsen. Die heb ik al. 11 apr: Gebeld. Men bleek zomaar een nieuwe order te hebben ingeschoten. Weer een teken dat de processen bij Lijbrandt echt flink fout gaan. Lijbrandt heeft zich niet onder controle. Order zou men annuleren> 14 apri: Ondanks opzegging per 1 april toch nog een factuur over april ontvangen. 15 apr: Gebeld om status. Opzegging was nu echt verwerkt. Lijnen worden morgen vrijgegeven. Factuur gewoon storneren, zij zouden deze verwijderen. 19 apr: Reggefiber komt toch langs, is niet op de hoogte van de annulering. 19 apr: Gebeld om status. Men wilde geen toezegging over einddatum geven, ondanks dat door hun fout, opzegging niet verwerken, deze situatie is ontstaan. 19 apr: Klantenkompas ingevuld. Hun reactie (smoes?): Door foutmelding kon nieuwe order nog niet geactiveerd worden. Waar eindigt dit drama. Ik heb al velen gezien met soortgelijke klachten. Lijbrandt heeft zijn processen gewoon niet op orde. Klantenservice is hoogst onbetrouwbaar en spreekt elkaar tegen.
Reactie door valerius-2 op 24-04-2013 01:28
Troost u , er zijn er veel meer met dit soort klachten. Alles beloven en niets er aan doen en dat voor een bedrijf dat nog moet groeien een zeer slechte reclame.
Reactie door r_de_hollander op 26-04-2013 18:36
26/4 Vandaag weer klantenservice gebeld. Weer meer duidelijk geworden. 17 april gaf Reggefiber de lijnen vrij. Dus opzegging helemaal afgerond, zodat een nieuwe aanmelding ingeschoten kan worden bij hen. Dit heeft lijbrandt gedaan. Bij Reggefiber krijgt de order de status Nieuw. Pas een week later, 25 april, heeft Reggefiber de status op "in behandeling" gezet. Dan hebben zij 3 weken de tijd om de lijn klaar te maken voor Lijbrandt. Dus uiterlijk 15 mei. Daarna gaat Lijbrandt binnen enkele dagen de papieren en de settopbox versturen en worden de diensten op de lijn aangezet. Kortom: Reggefiber veroorzaakt een zeer groot deel van de wachttijd. Dat moet echt verbeteren.
Reactie door r_de_hollander op 26-04-2013 18:40
Toevoeging: Reggefiber heeft tijd nodig om in de wijkcentrale de nieuwe klant te "patchen". Vergelijkbaar met de aanleg van Glasvezel. Toen heeft het ook heel lang geduurd voordat men in de wijkcentrale de boel op orde bracht. Wat een beroerde procedure. Dat zou geautomatiseerd moeten kunnen.
Reactie door r_de_hollander op 27-04-2013 13:10
Op tweakers.net lees ik dit: Als je binnen dezelfde actieve operator blijft. In dat geval blijf je op hetzelfde netwerk zitten (meestal KPN Wholesale dus). Fysiek patchen is alleen nodig als je switched naar een provider die op een andere actieve operator zit. Technisch is het allemaal zo te regelen, alleen moet dat ook nog binnen de procedures/systemen van Reggefiber passen. En er moet samenwerking zijn tussen de operators, en dat is er nog amper. Er staat een bepaalde tijd voor het aanvragen van een patching, en tot die tijd kan de andere operator niets beginnen. Die zijn nl afhankelijk van Reggefiber voor de uitvoering van de patching. Maar goed, dat zal wel veranderen, DSL overstappen was vroeger ook een drama en lange downtime.
Reactie door r_de_hollander op 01-05-2013 21:59
EINDELIJK: 26 april weer signaal op de lijn gekregen. Die dag heeft reggefiber patching uitgevoerd (ik heb hen 28/4 gebeld) Daarna heeft Lijbrandt het dus snel opgeleverd. 27 april papieren gekregen. 1 mei settopbox ontvangen. Na 1 maand geen diensten zijn we erg blij. Reggefiber gaf aan dat Lijbrandt bij hen nog steeds de opdracht voor plaatsen van een modem had staan. Op mijn verzoek geannuleerd. We hebben al ruim een jaar een modem. Verrassend genoeg werkte de oude settopbox ook nog (op een kapotte afstandsbediening na.) Een nieuwe was niet nodig dus. Mijn verzoek was alleen om het contract op naam+reknr van mijn vrouw te zetten.
Reactie door r_de_hollander op 11-05-2013 11:42
29/4 Opnieuw 2 brieven van Reggefiber met aankondiging van plaatsen van een modem op 3 mei. Reggefiver gebeld. Men zou order annuleren. 3/5 Gratis draadloze router ontvangen. Deze heb ik niet nodig. Zoals al gezegd moest alleen het contract over op naam van mijn vrouw. 11/5 Reggefiber is kennelijk wel aan de deur geweest, want stuurt opnieuw 2 brieven om 17 mei een modem te komen plaatsen. De monteur geeft aan dat hij vrolijk betaald wordt voor elke keer dat hij langs komt. Dit wordt een enorme dure wijziging voor Lijbrandt. Het wordt tijd dat hun systemen aangepast worden.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor