Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Lidl huisregels zijn klant onvriendelijk

Geplaatst door: deheugden op: 03-06-2009 15:12
U kent dat wel; bij de kassa hangt een bordje; alle goederen op de band plaatsen.
Als goede burger heb ik dat altijd gedaan, behalve bij de drank. Ik vind het gewoon te veel(en te zwaar) werk om als ik 6 dichte pakken cola heb, deze allemaal op de band te plaatsen. Plus het neemt nog eens veel plaats in op de band ook. Wat ik dan deed, was de kar naar de cassiere brengen opdat zij de aanwezige goederen(de 5 pakken cola) goed kan zien. Maar wat blijkt nu, bij de Lidl mag dat niet. Ook die zware pakken moeten allemaal op de band; ze beroepen zich dan op de huisregels. Plaats je ze niet op de band; dan moet je wachten op de bedrijfsleider; deze doorzoekt dan pontificiaal de dichte pakken of je daar niets tussen gestopt hebt. Nu, u begrijpt het al, ik vind dat gewoon belachelijk(er zullen ook wel mensen zijn die mij belachelijk vinden, maar goed, daar heb ik het nu niet over). Ik zie er zelf gezond uit, maar ben het niet; tillen is pijnlijk voor mij, ik probeer dit dus zo veel mogelijk te voorkomen. Maar wat als er een hoog zwangere vrouw bij de kassa staat, of een oud opa'tje; laten ze die dan ook al die zware producten op de band plaatsen??? zal wel moeten, anders ben je aan het discrimineren. Ik kan mij niet voorstellen dat dit gedrag van Lidl klant vriendelijk is.
Het rare is, bij een AH of een C1000 heb ik dit nog nooit aan de hand gehad.
Graag jullie mening.
Ook ik ben iemand die mijzelf vrijwel altijd aan de regels houd maar in welke winkel ik ook kom ( ook lidl ) word er in dat soort gevallen altijd gezegt dat het in de kar kan blijven.
Misschien dat het filiaal bij u daar vaak last van gehad heeft dat mensen er iets tussen of onder stoppen.
Ik ken iemand die dat ook vaak doet en daardoor gaan ze iedereen er helaas op aankijken
Greets Lapto
Dit zal vast te maken hebben met criminele derving die ze daar hebben. Helaas bent u daar dan ook de pineut van.
Helaas hebben wij deze regel ook in onze eigen supermarkt moeten invoeren ivm teveel criminele derving. U wilt niet weten hoe klanten dingen kunnen 'verduisteren'. Dus onze regel is sinds 1 januari ook dat alles op de band moet. Soms komt het wel eens voor dat dit niet gebeurt en dan kijkt de caissiere zelf of het wel klopt of vraagt vriendelijk of alles op de band gezet kan worden.
Ik weet het is vervelend, maar als iedereen eerlijk was dan waren dit soort maatregelen niet nodig.
Winkeldiefstal wordt niet alleen uitgevoerd door de klant.Ik heb zelf vroeger ook in een supermarkt gewerkt en ik weet dus ook dat er personeelsleden zijn die zelf proletarisch winkelen. Aan de andere kant ; volgens mij moet een regel ook werkbaar moet zijn; in de gedragsprincipes van Lidl voor omgang met de klantenstaat tenslotte, en ik citeer: wij maken het voor onze klanten mogelijk om snel en aangenaam boodschappen te doen. Ook staat er het volgende: ... onze bedrijfsvoering is ondegeschikt aan de klant.
Ik heb dan ook echt de indruk dat een supermarkt je ziet als een potentiele winkeldief. Ik heb er namelijk geen andere verklaring voor.
waar het mij om gaat, is dat ze iedere klant als een dief zien. De klanten betalen het salaris van de personeels leden en dan mag je toch wel op een fatsoendelijke manier behandeld worden, ongeacht hoe de huisregels zijn. Ook, als ik bijvoorbeeld naar een bouwmarkt ga en 6 zakken grond koop, dan hoef ik al die zakken ook niet op de band te leggen. Klant=Koning weet u nog.
Ik zou hier graag op willen reageren want de woorden "Klant is Koning" bestaat al een geruime tijd niet meer. Tegenwoordig kan je beter zeggen "Geld is Koning"
Betreft het voorbeeld van 6 zakken grond vind ik dat deze niet te vergelijken zijn met bijv een een pak met 6 flessen cola.
Bij de meeste winkels staan de regels er voordat je de winkel in gaat en als je hiermee niet eens ben waarom ga je dan naar binnen.
Bij ons is het vanwegen de diefstal zo erg zelfs dat er tussen 12.00 en 13.00 andere winkelmandjes worden neergezet ( blauw in de plaats van orange ) deze zijn voor de jeugt en als die mandjes op zijn mag er geen jeugt meer de winkel in totdat andere jeugt uit de winkel komt en dus weer een mandje achter laat.
Lang leven de diefstal.
Greets lapto
bedoelt u niet omgekeerd: klant is ondergeschikt aan onze (lidl's) bedrijfsvoering...?
Bij filiaal in mijn (kleine) woonplaats verlangt kassapersoneel standaard inzage in je boodschappentas en zelfs in opgevouwen lege plastic tasjes ... de bewijslast voor eerlijk gedrag wordt bij de klant gelegd
is het echt een probleem dan om even je tasje te laten zien of je er niets in hebt zitten ? ik stoor me daar niet aan, doe het zelfs uit automatisme. hier in het dorp zeggen ze dan altijd da thet niet hoeft.
overigens vragen ze mij niet bij de lidl om de flessen op de band te zetten.. oke, nu ben ik wel in de laatste 3.5 jaar twee keer zwanger geweest en ik kan ook best goed boos kijken waardoor ze denk ik ook al weten dat ze het niet hoeven te vragen. als ik het overigens wel op de band zet, wordt er ook vaker gezegd dat het niet mag omdat he tniet goed is voor de band ?? !
Is het dan te veel gevragd dat je gewoon als klant en niet als potentiele dief behandeld wilt worden?? Wat betreft de tassen; de eerste die in mijn tassen wilt kijken, heeft een probleem. dan halen ze de politie er maar bij maar dan komt er wel een schade claim.
Maar goed, vandaag dit stuk in de krant over de plannen om contant geld te weigeren:
http://www.telegraaf.nl/overgeld/rubriek/consument/4133241/__Supermarkt_gaat_contant_geld_weren__.html
Het word dus nog erger.
Na een verhuizing ging ik (62) naar de dichts bijzijnde super en dat was Jan Linders. Ik moest aan de kassa mijn shoptas openen, men wilde zien of ik niks gejat had. Ik werd er misselijk van. Dit was mij bij AH nog nooit overkomen. Nu laat ik zelf nadrukkelijk de bodem van mijn lege bag zien als ik aan de kassa kom als inmiddels bekende en vertrouwde klant en nu schaamt het personeel zich. Dit geeft mij een lekker gevoel.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor