Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Levering wel een punt bij Karwei

Geplaatst door: hansvdmeer op: 05-06-2013 21:10
Wij bestelden op 20 april 2014 een tuinbank uit de folder bij Karwei Vleuterweide. Gevraagde aanbetaling 100% ofwel Euro 699,-. “s Avonds achterop het bestelformulier gelezen dat een aanbetaling van 20% verplicht was, dus naar de winkel en 80% teruggekregen… (niet netjes). Toegezegde levering op 4 mei. Op 1 mei toch maar eens gebeld met de winkel omdat we geen signaal kregen over levering. “De bank” is uitverkocht en in bestelling… Levertijd onbekend. We vinden het heel vervelend en wij missen ook deze omzet”. Stilte … Op 8 mei weer gebeld met de winkel: “ze zijn in containers onderweg vanuit China, aankomst week 22 (31 mei). Stilte… Op 3 juni gebeld (3e keer) met de winkel: “de collega die erover gaat is er niet, u wordt morgen teruggebeld”. Stilte ….. .’s Avonds 4 juni weer gebeld: “ik ga over die afdeling maar die banken zijn niet leverbaar, worden waarschijnlijk nooit geleverd. U wordt morgen gebeld door de manager”. Stilte…. Op 4 juni naar winkel, toevallig franchisenemer aanwezig. “we hebben enkele in bestelling maar weten niet wanneer geleverd wordt. Heel vervelend dat wij de omzet missen”. “nee, u krijgt geen telefoonnummer van het hoofdkantoor, klachten gaan via de winkel”. Kan het nog drie weken duren? Antwoord: “heel vervelend allemaal, maar we weten echt niet wanneer uw bestelling van 7 weken geleden, geleverd kan worden. U hoort het wel”. Leveren van een bestelling: wel een punt bij Karwei. Ben zeer klantontevreden, deskundigheid beneden vriespunt en service nihil. Ik ontraad eenieder een seizoenartikel uit de folder te bestellen want dat kan zomaar het volgende seizoen geleverd worden of helemaal niet…
Reactie door ikbenik op 06-06-2013 03:02
Quote: hansvdmeer schreef op woensdag 5 jun 2013, 21:10: deskundigheid beneden vriespunt en service nihil.einde Quote Dat slaat echt nergens op. Zeuren is gemakkelijk, maar begrijpen hoe het zit is punt twee. In dit geval kan Karwei er zelf ook totaal niets aan doen. Als de fabrikant niet levert, kan Karwei het ook niet leveren. Zo simpel is het.
Reactie door valerius-2 op 06-06-2013 12:57
Quote: ikbenik schreef op donderdag 6 jun 2013, 03:02: Quote: hansvdmeer schreef op woensdag 5 jun 2013, 21:10: deskundigheid beneden vriespunt en service nihil.einde Quote Dat slaat echt nergens op. Zeuren is gemakkelijk, maar begrijpen hoe het zit is punt twee. In dit geval kan Karwei er zelf ook totaal niets aan doen. Als de fabrikant niet levert, kan Karwei het ook niet leveren. Zo simpel is het. einde Quote Maar zij kunnen dus wel de aanbetaling terug geven, als het niet meer geleverd kan worden
Reactie door ikbenik op 06-06-2013 13:14
Quote: valerius-2 schreef op donderdag 6 jun 2013, 12:57: Quote: ikbenik schreef op donderdag 6 jun 2013, 03:02: Quote: hansvdmeer schreef op woensdag 5 jun 2013, 21:10: deskundigheid beneden vriespunt en service nihil.einde Quote Dat slaat echt nergens op. Zeuren is gemakkelijk, maar begrijpen hoe het zit is punt twee. In dit geval kan Karwei er zelf ook totaal niets aan doen. Als de fabrikant niet levert, kan Karwei het ook niet leveren. Zo simpel is het. einde Quote Maar zij kunnen dus wel de aanbetaling terug geven, als het niet meer geleverd kan wordeneinde Quote Is ook zo en daar ben ik het ook volledig mee eens. Maar ik denk niet dat de TS daarmee akkoord zou gaan. Die wilt gewoon het product. Dat kom ik helaas vaker tegen: dat mensen totaal onredelijk zijn en hun verstand compleet kwijt zijn. Zij geven aan dat de verkopende partij gewoon het product moet leveren, ondanks dat de fabrikant niet uitlevert. Als ik kijk naar wat ondernemers mee te maken hebben, zijn consumenten eigenlijk stront verwend. Soms moeten ondernemers meer dan zes maanden wachten voordat een bestelling geleverd kan worden. Soms nog langer. Komen vervolgens consumenten zeuren dat zij een paar weken moeten wachten.
Reactie door hansvdmeer op 06-06-2013 19:53
Dank u voor uw reactie. Niet kunnen leveren begrijp ik. Wat ik niet kan begrijpen is het 0 communiceren met de klant, misleidende informatie geven en de klant met zo'n simpele bestelling een uurtje of 4 bezig laten zijn. Ik vind het ranzig om een artikel op 10 dagen levertijd te verkopen terwijl je (kan) we(e)t(en) dat deze nog in een container zit op de zuid-chinese zee. Ik moet u uit de droom helpen maar dit past niet meer anno 2013. Overigens is ook het regio-hoofdkantoor het met mij eens. Ik kreeg binnen 1 dag reactie en mij werd verteld dat dit 'absoluut niet de manier is om met klanten om te gaan'. Kijk: zo hoort het. Gewoon normaal met je klanten in contact blijven en ze niet beschouwen als gekke henkie. Ik vrees dat een formule het uiteindelijk niet gaat redden met een dergelijke houding.
Reactie door xilefsim op 07-06-2013 08:43
Ik heb het ook eens gehad. Het artikel was wel op voorraad en betaald maar ze kwamen niet bezorgen op de afgesproken dag. Ze konden zelfs de bezorgafspraak niet terugvinden in hun administratie toen ik bij de winkel om opheldering vroeg.
Reactie door frank_assen op 31-07-2013 16:09
Is die bank er nu al...?? Of heeft u uw geld teruggevraagd?
Reactie door valerius-2 op 31-07-2013 19:49
Hij is besteld voor 2014 op 20 april. Dat staat er te minste maar dat zal wel een tik fout zijn.
Reactie door gijsvanvelzen op 31-07-2013 23:51
Ik heb gewerkt op karwei Barendrecht reyerwaard. En het is landelijk slecht geregeld bij karwei van service tot deskundigheid. als iedereen slim is ga je gewoon naar een andere keten. gamma is geen concurent het is dezelfde keten
Reactie door tot15karakters op 02-08-2013 09:46
Jammer, ze weten hoeveel er in voorraad waren... En mijn online winkel werkt anders... Als je bij mijn iets koopt, merk of product maakt niets uit dan komt dat rechtstreeks van de importeur... En als die na bestelling doorsturen aangeeft dat het langer gaat duren meld ik dat via E mail gelijk naar de klant. In deze mail kun je aangeven of de de langere tijd accepteerde of het meestal ook vermelde alternatief wilde wat vlotter leverbaar is. Ook ontbinden is mogelijk en met 1 muisklik krijg je een eventuele aanbetaling terug... Daarom moet Karwei eens naar de webwinkels kijken die het wel goed regelen als de beloofde levertijd niet gehaald word. Ik doe dit reeds bij 1 dag later want op de website staat altijd het aantal werkdagen dus vele zijn juist verbaast bij slechts 1 dagje later... Ik doe dit toch omdat ik jullie buren niet 3 weken tijdens vakantie een wasmachine of zo wil laten bewaren voor het aanpakken.... Als zij dan ook nog gaan voor U terug is staat deze dan 6 weken verkeerd en daarom weiger ik zelfs bij 1 dagje later ... De klant moet je proberen terug te krijgen met optimale service en omdat alles online dus via PC gaat kost het niets! Ik stuur dus deze mails alleen via het systeem en weet het zelf niet eens! Zo kan het dus ook.
Reactie door jpm op 06-08-2013 13:48
Quote: ikbenik schreef op donderdag 6 jun 2013, 03:02: Quote: hansvdmeer schreef op woensdag 5 jun 2013, 21:10: deskundigheid beneden vriespunt en service nihil.einde Quote Dat slaat echt nergens op. Zeuren is gemakkelijk, maar begrijpen hoe het zit is punt twee. In dit geval kan Karwei er zelf ook totaal niets aan doen. Als de fabrikant niet levert, kan Karwei het ook niet leveren. Zo simpel is het. einde Quote Sorry @ikbenik, ik kan het wederom niet eens zijn met uw reactie. Een geadverteerd artikel moet in ruime mate voorradig zijn en alleen in uitzonderingssituaties (een onverwacht groot aantal wil het artikel kopen) kan je dan komen met het argument dat het artikel niet meer voorradig is. Karwei is een grote organisatie dat samen met Gamma een gigantische voorraad moet kunnen aanhouden, dus is de smoes niet valide. Indien u het normaal vind dat Karwei niet kon leveren en dat TS dit moest begrijpen dan heeft u zich niet ingeleefd in de situatie van TS. Je koopt iets omdat je het nodig hebt of graag snel wil ontvangen. Je betaalt een bedrag aan (zelfs in eerste instantie een veel te hoog bedrag), welk geld in ontvangst wordt genomen. Tot zover is TS serieus genomen, misschien ook nog wel toen 80 procent van het aanbetaalde bedrag werd terugbetaald. Daarna in het geheel niet meer. Als een klant zoveel moeite moet doen om zijn artikel te krijgen en dan nog niets ontvangt is het duidelijk: Karwei laat steken vallen waar dat helemaal niet nodig is.
Reactie door frank_assen op 06-08-2013 15:20
einde Quote Sorry @ikbenik, ik kan het wederom niet eens zijn met uw reactie. Een geadverteerd artikel moet in ruime mate voorradig zijn en alleen in uitzonderingssituaties (een onverwacht groot aantal wil het artikel kopen) kan je dan komen met het argument dat het artikel niet meer voorradig is. Karwei is een grote organisatie dat samen met Gamma een gigantische voorraad moet kunnen aanhouden, dus is de smoes niet valide.einde Quote Dus: Hoe groter de organisatie, hoe groter de voorraad voor een aanbieding moet zijn?! Zeker nog nooit iets proberen te kopen uit de folder van Aldi en Lidl? Groots adverteren en een minimaal aantal exemplaren per filiaal aanleveren... is toch overal aan de orde van de dag! Dat geldt voor alle soorten en maten winkels. Liever 1 tekort, dan 1 overhouden... Neemt niet weg dat Karwei hier wel iets doortastender had kunnen optreden, maar uw reactie is enigszins enkelzijdig. En dan wel aan de klant-zijde.
Reactie door ikbenik op 07-08-2013 03:15
Het is zo simpel gedacht: een winkelketen doet een product in de aanbieding, besteld het product bij de fabrikant en de artikelen zijn voor aanvang van de aanbieding in ruime mate aanwezig. Zo simpel is het natuurlijk niet. Het komt inderdaad heel vaak voor dat een fabrikant de levering van bepaalde producten opschort. En aangezien winkelketens de aanbiedingskranten een aantal weken voor de aanvang van de aanbieding laten samenstellen en de producten bestellen, kan het inderdaad gebeuren dat bepaalde artikelen niet op tijd binnen zijn. Punt twee is dat die ondernemers niet altijd die producten in zeer ruime hoeveelheid in kunnen slaan. Je hoeft het daar niet mee eens te zijn. Toch is het een feit.
Reactie door ikbenik op 07-08-2013 03:25
Quote: jpm schreef op dinsdag 6 aug 2013, 13:48: Sorry @ikbenik, ik kan het wederom niet eens zijn met uw reactie. einde Quote Dat kan. Quote: jpm schreef op dinsdag 6 aug 2013, 13:48: Een geadverteerd artikel moet in ruime mate voorradig zijn en alleen in uitzonderingssituaties (een onverwacht groot aantal wil het artikel kopen) kan je dan komen met het argument dat het artikel niet meer voorradig is. Karwei is een grote organisatie dat samen met Gamma een gigantische voorraad moet kunnen aanhouden, dus is de smoes niet valide.einde Quote Het probleem is juist als men bijvoorbeeld 100.000 stuks besteld en men krijgt maar 500 stuks en de rest komt in back-order te staan, kan Karwei daar ook totaal niets aan doen. Ik heb dat bij groothandels zo vaak zien gebeuren. Fabrikanten die beloven om ruime hoeveelheid producten op een bepaalde datum te leveren en die levertijd vervolgens steeds opschuiven. Maar ook dat fabrikanten beloven een ruime hoeveelheid producten op een bepaalde datum te leveren en vervolgens maar een zeer kleine hoeveelheid leveren. Dan is het heel vaak dat bij veel winkels en winkelketen die producten in back-order staan.
Reactie door hansvdmeer op 07-08-2013 11:21
dank voor uw reacties. Ik wil in aanvulling (en ter afsluiting mijnerzijds) nog enkele opmerkingen plaatsen. a) ik begrijp dat er met het houden van en plannen van voorraad onzekerheden horen. Voor klanten en voor handel-schakels. b) ik begrijp niet dat een retailer die zeker (dus 100%) is dat goederen NIET voorradig zijn en binnen een bepaalde tijd geleverd kunnen worden, deze toch verkoopt onder normale condities. Daarbij het vragen van een 100% betaling incluis. En volledige non-communicatie. c) de besteldatum van 20 april 2014 is zeker geen typefout. d) ik vind een vergelijking van een folderaanbieding bij de Aldi met een tuinset van Euro 1000,00 toch mank gaan. Algemeen bekend is dat (super)aanbiedingen bij de supermarkt bedoelt is als klantenlokker en dat er door massale toestroom de aanwezige voorraad (hoe groot dan ook) meestal snel is uitverkocht. e) ik ben van mening dat een bouwmarktketen in het hogere segment zich anno 2013 zich van deze technieken niet (meer) zou moeten bedienen, We zullen zich wie er in de shake out overblijft. Ik vermoedt dat er toch 1 a 2 ketens gaan verdwijnen. Zeker complementaire ketens (zoals Karwei aan Gamma) die geen duidelijke toegevoegde waarde leveren.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!