Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Levering IKEA Kivik bank

Geplaatst door: jnoordhoorn op: 27-02-2014 09:49
Op 29 december 2013 hebben we in de IKEA winkel in Haarlem een 'KIVIK 3-zitsbank en chaise longue, Tenö lichtgrijs 'besteld. De bank zou geleverd worden op 13 februari 2014, twee dagen voordat we onze nieuwe woning gingen betrekken. De huidige bank hebben we enkele dagen voor de 13e via Marktplaats verkocht. Op 12 februari, een dag voor de levering, werden we gebeld door de klantenservice van IKEA; de bank was die week pas besteld in de fabriek. En dat terwijl we de bank al in december hadden besteld! Tot overmaat van ramp wordt mijn vriendin schofterig behandeld door de persoon aan de telefoon en afgescheept met een lunchbon. Kwaad als we waren kregen we enkele dagen later wel een nieuwe leveringsdatum: 4 maart. Je kan het al van verre zien aankomen: vandaag weer gebeld door IKEA. De kwaliteit van de bank is kennelijk niet goed en is daarom teruggestuurd naar de fabriek. De nieuwe leverdatum is nu eind april! Te gek voor woorden! En nu maar wachten of we vlak voor deze nieuwe leveringsdatum weer niet worden gebeld met een vervelende boodschap. Als compensatie is ons aangeboden een korting van 50 euro of een tegoedbon van 50 euro. Dat is minder dan 5% compensatie! En meer kregen we er ook niet uit: geen leenbank of een hogere vergoeding. De klant is koning, zolang het maar niet meer is dan 50 euro. Belachelijk! Wij zijn klaar met IKEA en overwegen zwaar om de gehele order maar te annuleren! Van een bedrijf als IKEA had ik beter verwacht!
Reactie door tijger1 op 27-02-2014 18:48
Had u dan liever die slechte kwaliteit ontvangen? Vraag om een leenbank als compensatie.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor