Let p met verlengen Telfort abonnement
Geplaatst door: vandewerff op: 14-07-2010 16:36
Beste forumleden,
Helaas maar ik heb een vervelende ervaring opgelopen met het verlengen van een abonnement bij Telfort.
Medio mei kreeg ik een SMS van Telfort dat ik mijn lopende contract kon verlengen en weer een nieuw toestel kon uitzoeken.
Prachtig allemaal en zo gezegd zo gedaan, tevreden Telfortklant. Dus online geregeld, nieuw toestel ( HTC Desire ) ontvangen en aan de slag.
Tot mijn grote schrik kwam ik erachter dat er op 12-7-2010 een bedrag was geincasseerd van 553,61 !!!???
Navraag bij de Telfort klantenservice bleek dit te komen door internetgebruik ???
Een nieuw verlengd abonnement met onbeperkt internet bij dezelfde provider waar ik al jaren bij ben aangesloten en dan zo'n hoge rekening ???
Bij navraag is mij duidelijk gemaakt dat het verlengde abonnement pas officieel ingaat op eind augustus...
Het toppunt van misleiding van de bovenste plank !
Door onwetendheid en het feit dat ik een nieuw toestel heb gekregen waar ik nog een hoop instellingen moest uitzoeken bleek mijn toestel continu op "roamen" te hebben gestaan, dag en nacht aan zonder er erg in te hebben gehad.
En dan te bedenken dat je de eerste 6 maanden onbeperkt internet denkt te hebben voor een krappe 3 euro per maand... mooi niet dus !!!
Ik heb op 13 juli j.l een klacht ingedient bij de incasso afdeling van Telfort en het geincasseerde bedrag terug laten boeken door mijn bank in afwachting van hun antwoord.
Er is bij mij nog een punt wat ik niet begrijp.
Telfort kan namelijk inzien dat er plotseling zeer hoge kosten op een telefoonnummer worden gemaakt maar geeft geen enkele waarschuwing aan haar klanten als dit gebeurt.
Ik vindt dit onvoorstelbaar slordig van zo'n grote provider.
Tevens dient men er veel duidelijker op te wijzen dat vooral nu er veel toestellen met internet worden afgesloten, deze pas ingaan vanaf het officiele einde van het lopende contract.
Met mijn berichtgeving en ervaring wil ik iedereen erop wijzen ontzettend goed op te letten bij het afsluiten en verlengen van nieuwe contracten.
Voor mijzelf hoop ik dat Telfort mij dit idioot hoge bedrag aan internetkosten kwijtscheld.
Indien anders moet ik helaas andere wegen bewandelen want dit kan absoluut niet door de beugel !!!
M. van de Werff Zaandam
Reactie door tdehond op 14-07-2010 16:42
Door te storneren heeft u nu een betalingsachterstand, wat kan leiden tot een bkr registratie.
Heeft u een aangetekende brief gestuurd waarom u het bedrag gestorneerd heeft?
Reactie door vandewerff op 14-07-2010 16:55
Quote: tdehond schreef op woensdag 14 jul 2010, 16:42: Door te storneren heeft u nu een betalingsachterstand, wat kan leiden tot een bkr registratie.
Heeft u een aangetekende brief gestuurd waarom u het bedrag gestorneerd heeft?
einde Quote
Ik heb nog geen aangetekende brief verzonden maar zal dit naar aanleiding van jouw bericht zeker even doen.
Telfort heeft wel officieel een klacht in behandeling m.b.t. en een klachtnummer toegezonden.
Reactie door read op 14-07-2010 19:35
TELFORT KLACHTENCOMMISSIE
vandewerff
Aanvullende informatie:
Indien Contractant een klacht heeft omdat zijn schriftelijke klacht niet tijdig wordt behandeld, of indien Contractant bezwaar wil aantekenen tegen een beslissing van Telfort op zijn klacht, dan kan contractant een formele klacht indienen door een brief te sturen naar
Telfort KlachtenCommissie
Postbus 512
2400 AM Alphen aan de Rijn
Deze afdeling zal binnen een redelijke termijn op het bezwaar inhoudelijk reageren.
Een beroep op de Telfort Klachtencommissie laat onverlet een beroep op de rechten voortvloeiend uit artikel 17.
KLACHTEN EN GESCHILLEN
Geschillen tussen de Contractant die natuurlijk persoon is en niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en Telfort over de totstandkoming of de uitvoering van de Overeenkomst met betrekking tot door Telfort te leveren of geleverde Diensten, kunnen zowel door Contractant als door Telfort worden voorgelegd aan de
Geschillencommissie Telecommunicatie,
Postbus 90600,
2509 LP te Den Haag.
Pedro.
Reactie door sonjaatje op 14-07-2010 20:46
Als je huidige abo pas afloopt eind Augustus is het logisch dat de nieuwe termijn hierna pas ingaat.
Voor de werking van internet op je toestel had je de gebruiksaanwijzing goed moeten lezen of de Telfort site moeten doorspitten.
Het is aan jezelf te wijten, als ik jou was zal ik maar betalen want anders loopt het alleen maar op.
Reactie door vandewerff op 14-07-2010 21:18
Quote: sonjaatje schreef op woensdag 14 jul 2010, 20:46: Als je huidige abo pas afloopt eind Augustus is het logisch dat de nieuwe termijn hierna pas ingaat.
Voor de werking van internet op je toestel had je de gebruiksaanwijzing goed moeten lezen of de Telfort site moeten doorspitten.
Het is aan jezelf te wijten, als ik jou was zal ik maar betalen want anders loopt het alleen maar op.einde Quote
Als je als klant op een verlenging wordt aangestuurd, 4 maanden voor de officiele einddatum van het reeds lopende contract vraag ik mij af wat het nut hiervan is.
Men is omtrent deze regel betreffende internet niet duidelijk genoeg.
Wat ik eveneens heb aangemerkt is het feit dat Telfort haar klanten niet voortijdig wijst op explosief hoog verbruik.
Er zijn klanten met rekeningen in de duizenden euro's door dit zelfde grapje en dat is te schandalig voor woorden.
Uiteraard is het van belang de gebruiksaanwijzing door te lezen maar als je nieuwe toestel die je nog niet helemaal onder de knie hebt onopgemerkt op gegevensverbinding staat voor internet ben je dus gewoon de pineut.
Niks eigen schuld ! Telfort is hierin eveneens nalatig !!!
Ga jij alle papieren met een jurist doorlopen voordat je een verlenging aangaat ?
Ik zit al jaren bij Telfort en nooit problemen gehad, tevreden en altijd op tijd betaald.
Nu voor het eerst een abonnement met internet en een dolk in m'n rug omdat ik niet goed de kleine lettertjes heb gelezen ?
We zullen zien wat hier uitkomt.
Reactie door birdies op 15-07-2010 06:35
............Niks eigen schuld ! Telfort is hierin eveneens nalatig !!!
Ga jij alle papieren met een jurist doorlopen voordat je een verlenging aangaat ?..............
Je hoeft geen jurist te zijn om even op je oude contract te kijken naar de einddatum. Dat je vanaf 4 maanden je abo kunt verlengen, betekent natuurlijk niet dat je oude contract 4 maanden eerder stopt. Je sluit een contract af voor bijv. 2 jaar en niet 2 jaar - 4 maanden.
Overigens kun je de betreffende informatie ook vinden op hun site door in te loggen op "Mijn Telfort", ook daar staat de einddatum van je oude abonnement.
Jij neemt zomaar iets blind aan en geeft dan Telfort de schuld. Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Antwoord zal je niet bevallen, jammer dan.
Een klacht hierover indienen heeft geen enkele zin, Telfort staat in zijn recht. En storneren leidt alleen maar tot (meer) problemen, geen goede zet dus.
Reactie door birdies op 15-07-2010 06:38
P.S. Overigens gaat verlenging bij alle providers hetzelfde: je nieuwe abo gaat pas in per einddatum v.h. oude contract.
Reactie door rutger1983 op 16-07-2010 00:55
Beste allemaal,
Eigenlijk is het allemaal heel erg duidelijk:
vandewerff heeft helaas geen gelijk in dit geval.
Als je op het contract kijkt (het verlengingscontract) staat bij ingangsdatum de datum dat je oude contract afloopt...
Voor alle duidelijkheid hieronder de regels van alle providers:
KPN/KPN HI/MTV: verlengen mag vanaf 4 maanden voor het aflopen van je huidige contractsperiode, alle wijzigingen gaan per direct in (dus ook het toevoegen van bijv. internetbundels) echter gaat je nieuwe contractstermijn pas in op de einddatum van je huidge contract.
Vodafone: verlengen 6 maanden vantevoren; overige gelijk aan KPN
Telfort: verlengen 4 maanden van te voren; alle wijzigingen gaan pas in op de einddatum van het huidige contract
T-mobile: zelfde als Telfort, echter wanneer je bundel dezelfde waarde of hoger behoud in euro's kan je via klantenservice je nieuwe bundel gelijk laten activeren.
Helaas staat Telfort in dit geval volledig in hun recht en moet je hopen op een coulance regeling vanuit Telfort, juridisch heb je geen poot om op te staan...
greetz
Reactie door vandewerff op 16-07-2010 15:55
Quote: rutger1983 schreef op vrijdag 16 jul 2010, 00:55: Beste allemaal,
Eigenlijk is het allemaal heel erg duidelijk:
vandewerff heeft helaas geen gelijk in dit geval.
Als je op het contract kijkt (het verlengingscontract) staat bij ingangsdatum de datum dat je oude contract afloopt...
Voor alle duidelijkheid hieronder de regels van alle providers:
KPN/KPN HI/MTV: verlengen mag vanaf 4 maanden voor het aflopen van je huidige contractsperiode, alle wijzigingen gaan per direct in (dus ook het toevoegen van bijv. internetbundels) echter gaat je nieuwe contractstermijn pas in op de einddatum van je huidge contract.
Vodafone: verlengen 6 maanden vantevoren; overige gelijk aan KPN
Telfort: verlengen 4 maanden van te voren; alle wijzigingen gaan pas in op de einddatum van het huidige contract
T-mobile: zelfde als Telfort, echter wanneer je bundel dezelfde waarde of hoger behoud in euro's kan je via klantenservice je nieuwe bundel gelijk laten activeren.
Helaas staat Telfort in dit geval volledig in hun recht en moet je hopen op een coulance regeling vanuit Telfort, juridisch heb je geen poot om op te staan...
greetzeinde Quote
Rutger,
Ik geef toe dat ik zelf beter had moeten opletten en daarom is dit een wijze les geweest.
Uiteraard mag ik hopen dat Telfort mij enigsinds tegemoet wil komen daar ik ook door onwetendheid de fout ben ingegaan.
Nieuw toestel, nieuwe funkties, het moet je weer even eigen worden.
Jammer en helaas .
Toch blijf ik wel bij mijn ergenis betreffende de meldingsplicht die een provider zou moeten hebben als er op een account plotseling ongekend hoog verbruik
heeft.
Ik krijg namelijk altijd per SMS een bevestiging dat mijn nieuwe rekening online is dus kan men ook een waarschuwingsbericht laten uitgaan als het verbruik explosief oploopt.
Maar goed, we wachten af en hopen op positief bericht van Telfort.
Reactie door vliegenderob op 16-07-2010 21:41
Quote: vandewerff schreef op woensdag 14 jul 2010, 16:36: Beste forumleden,
Helaas maar ik heb een vervelende ervaring opgelopen met het verlengen van een abonnement bij Telfort.
M. van de Werff Zaandam
einde Quote
helaas heb ik ook soortgelijk iets meegemaakt. Ruim een jaar geleden abo voor driehonderd minutenafgesloten afrekenen per seconde maar dan blijkt later dat één minuut en één seconde als twee minuten wordt afgerekend en dat kost heel veel extra geld! Dus niets driehonderd minuten. Bij het beeindigen wilde ik nummerporteren maar dat heeft Telfort ook nog even een tijdje tegengehouden en moest ik per maand ineens veel meer betalen! Foei Telfort!
Reactie door nokkie2 op 24-08-2010 21:37
Klantenservice is waarschijnlijk niet bezet met mankracht, of hooguit een man.
Is doelbewust minuten vangen tot de max om de klant tot het uiterste te treiteren.
Je krijgt niet te horen hoelang je in de wacht gaat staan en dat tegen dat absurde tarief van 30 cent per minuut. UPC geeft wel netjes aan hoe lang dat duurt.
Zo stond ik dus vanavond 11 minuten in de wacht, kosten 3,30 euro zonder iets bereikt te hebben. Er wordt niet opgenomen 21:00 uur naderde rap.
Zeggen ze dat het maximaal 15 euro mag kosten.
Reacties op email duren ook maximaal 10 dagen. Vergelijk Inshared verzekeringen 2 -4 uur maximaal, die kunne dat dus wel!!
Waar gaat het om: krachtens contract is er geen internet, maar er is zo'n 100 euro doorbelast ivm verbindingen met internet in Nederland.
RaRa hoe kan dat als je geen internet contract hebt.
Waardeloos bedrijf dus. Dochter van KPN en dat geeft ook aan hoe KPN over haar klanten denkt.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!