Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Let op met Hollandsnieuwe

Geplaatst door: papa2000 op: 31-01-2013 10:56
Hallo Allemaal, Let aub op voordat u met Hollandsnieuwe in zee gaat. 1. ze hebben op dit moment veel storingen, slecht bereik en opwaarderen wat niet lukt waardoor je zelf niet kunt bellen 2. Klantenservice werkt langs elkaar heen. Medewerkers weten niet waarover ze praten. Doen toezeggingen Geven namen op die er niet zijn (als je later zegt ik heb met die en die gesproken, dan krijg je doodleuk het antwoord "Die werkt hier niet" 3. alleen maar standaard antwoorden in mails. 4. ja je kunt opzeggen maar dan moet je wel eerst betalen. Reden om de betalingen te storneren waren er genoeg. Hollandsnieuwe kijkt niet naar de klant alleen naar eigen regels. 5 Hollandsnieuwe maakt gebruik van onterechte incasso methoden, Ze schrijven maandelijks af. Dit is dus een doorlopende machtiging. Na discussie met Hollandsnieuwe en toezeggingen om het abo te kunnen beeiindigen bleven ze maar afschrijven. Dit wou ik dus storneren. Dat bleek volgens de bank niet te kunnen daar het een "eenmalige machtiging" was. Bank was zo correct om dit als onrechtmatige incasso terug te boeken. Dat kan wel omdat ik nooit een handtekening heb gezet voor een eenmalige incasso. Dat moet de incasserende partij dan bewijzen. Dat lukt vervolgens niet en dan komt het bedrag terug. 6. ZIjn nu maanden verder. Op deze manier komen ze wel aan hun centen. Nog steeds krijg ik de melding eerst betalen en dan afhandelen. Terwijl ik aangeef: kom met een voorstel voor afhandelen met enige coulance ivm de vele storingen en toezeggingen. Kortom let goed op!!
Reactie door valerius-2 op 31-01-2013 11:59
Ja heeft men met bedrijven die alleen maar een tussen persoon zijn kopen tijd aan de ene verkopen dit door.
Reactie door diumenge op 31-01-2013 14:29
HollandsNieuwe is geen tussenpersoon, maar een dochterbedrijf van Vodafone. Ik heb zelf overigens helemaal geen slecht bereik en storingen bij HN, zal wel regio afhankelijk zijn dan.
Reactie door papa2000 op 01-02-2013 13:32
Ook ik heb een aantal maanden probleemloos gebeld met HN. Tot dat er veel storingen kwamen. Dan begint e.e.a. nl de klanten'service'. Ze doen toezeggingen, je vraagt naar naam en achternaam van de medewerker. In een volgende gesprek enkele dagen later weten ze van niks, krijg je doodleuk de melding, oh heeft die en die dat toegezegd? die werkt hier niet! Verder komen dan standaard mail is er niet bij. Inhoudelijke reacties op de problemen en situatie blijven uit. Hier blijkt gewoon weer. Goedkoop is duurkoop. Wel pagina grote advertenties in kranten maar de bestaande klanten behouden...... Ze maken het de concurrentie in ieder geval makkelijk. Is inderdaad een dochter van Vodafone..... Blijft er nog maar weinig te kiezen over in telecom land

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!