Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kredietlimiet Tele2

Geplaatst door: steven01234 op: 10-09-2014 23:39
Ik heb mijn kredietlimiet bereikt bij Tele2, en daarom ben ik afgesloten. Ze sluiten me pas weer aan als ik een bedrag ter hoogte van 258 euro en 67 cent overmaak naar Tele2 Nederland BV met vermelding van mijn zogenaamde accountnummer. Het kan een aantal dagen duren voordat ik weer aangesloten ben. Als ik bij mijn instellingen naar mijn mobiele gegevensgebruik kijk, dan blijkt dat het meeste gebruikt werd door applicaties die op de achtergrond data hebben verbruikt. Verder is er veel data verbruikt aan verschillende Google applicaties die blijkbaar wel op de voorgrond data hebben verbruikt. Is het niet vreemd dat Tele2 ervan uit gaat dat ik zomaar ruim 250 euro kan overmaken, zodat ik weer gebruik kan maken van mijn telefoon??? Ik ben een jonge uitwonende student die hard moet werken om rond te komen. Ik ben te jong om in aanmerking te komen voor huurtoeslag, en heb altijd mijn maandelijkse facturen netjes betaald. Ik heb eens rondgekeken op het internet, en het blijkt dat ik niet de enige ben die op onverklaarbare manier plotseling veel data heb verbruikt bij Tele2. Is het dan niet vreemd dat ik van een Tele2 medewerker te horen krijg dat ik mijn kredietlimiet niet kan verlagen?? En is het normaal om iemands abonnement af te sluiten als diegene om wat voor reden dan ook het bedrag niet meteen kan overmaken? Op 4 September heb ik een SMS gehad van Tele2. Hierin vermelden zij dat ik mijn kredietlimiet NADER. In de week ervoor is er ruim 1 GB aan data verbruikt op de achtergrond. Op 9 September heb ik nog 51 mb aan data verbruikt en word mijn abonnement afgesloten. Ligt het aan mij, of lijkt dit op afzetterij? Ik moet nu tot volgende maand wachten totdat ik weer een telefoontje kan plegen, ik voel me opgelicht!
Reactie door mahadma op 11-09-2014 13:22
Ergens zullen je apps data gebruikt hebben. Dit is geen afzetterij van tele2, want jij hebt zelf die apps op de tel gezet. Verwijder alle apps die je NIET nodig hebt om vervolgproblemen te voorkomen. Of schakel je tel alleen en uitsluitend naar wifi.
Reactie door aurora1 op 11-09-2014 13:33
Inderdaad, het ligt aan u en tja, als u een flink bedrag open heeft staan.... Lees eens klik hier goed door en vooral wat staat onder Voorkom een hoge rekening en de tips. klik hier
Reactie door ronaldsaiatjin op 31-10-2014 11:32
Steven Laat je niets wijs maken door die Tele2 medewerkers. Er is echt iets loos bij dat bedrijf. Wij zijn ook slachtoffer van een extreem hoog data verbruik. Zelf de servicedeskmedewerksters vonden het raar en hebben toegegeven dat er problemen zijn. Merkwaardig dat ze jou een ip adres hebben gegeven waar de data naar toe is gegaan. Jij krijgt het wel en ik heb er ook om gevraagd maar ik krijg het niet! Mag volgens Tele2 niet ivm de privacy. Ze meten dus met twee maten. In de charts die ik kreeg stond alleen het tijdstip en hoeveelheid. Ik heb opheldering gevraagd aan dhr. Boomstra en dhr Hofman van Tele2. Een inhoudelijke reactie moet nog komen maar wel alvast een incasso er op terwijl je nog ingesprek bent. Pas op want Tele2 zijn oplichters dat is me nu wel duidelijk. Ik koop mijn contract met Tele2 af want ze kunnen je dus alles voorschotelen, ze hoeven geen verantwoording af te leggen. Je enige recht is betalen voor iets wat je niet gebruikt hebt! grt Ronald
Reactie door tijger1 op 31-10-2014 19:01
@ronald Waar leest u dat Tele-2 een Ip Adres gegeven zou hebben?
Reactie door steven01234 op 03-11-2014 18:31
Uiteindelijk heb ik het bedrag moeten overmaken, en vervolgens het bedrag moeten storneren op verzoek van de Tele2 klantenservice. Ze hebben toegegeven dat ze verzuimd hebben, mij een melding te sturen, toen ik mijn bundel verbruikt had. Vanzelfsprekend heb ik wel de standaardabonnementskosten alsnog over gemaakt. Het plotselinge hoge dataverbruik kwam doordat de Facebook-applicatie automatisch de video's afspeelde tijdens het scrollen op de "News Feed". Waarschijnlijk stond de applicatie in de nacht nog aan waardoor er heel veel data onnodig verbruikt is. Verder heb ik voor een paar euro meer per maand, een bundel genomen waarbij er geen extra kosten ontstaan bij meer dataverbruik. Nog steeds vind ik het schandalig dat ik twee keer tot bijna twee weken afgesloten ben geweest, terwijl ik altijd netjes mijn rekeningen heb betaald. Tele-2 heeft mij geen IP-adres gegeven waar de data naar toe is gegaan. Het gegevensverbruik wordt gemeten door mijn telefoon zelf. Ik hoop dat Tele-2 in de toekomst niet meer zo makkelijk een abonnement afsluit. Zeker wanneer iemand zijn rekeningen altijd betaald!
Reactie door tele2webcare op 04-11-2014 14:16
Beste Steven, Allereerst onze excuses voor de late reactie. We vinden het zeer vervelend om te horen dat je door een hoog data-verbruik een hoge rekening hebt ontvangen. Op MijnTele2.nl ( https://www.tele2.nl/klantenservice/mijn-tele2/ ) kan je de factuur inzien. Daar is ook een specificatie te zien, en kan je bekijken waarom je data-verbuik zo hoog is. Een andere tip die we hebben is om je applicaties op je telefoon te checken. Zelfs op de achtergrond kunnen apps nog veel data verbruiken, zonder dat je dat door hebt. Op deze pagina ( https://forum.tele2.nl/abonnementen-180/faq-voorkom-hoog-dataverbruik-25575/index1.html# ) kan je ook zien welke tips je kunt toepassen om hoog data-verbruik te verminderen in de toekomst. Heb je ondertussen al iemand gesproken van Tele2 met betrekking tot dit onderwerp? Onze werkwijze is dat wij inderdaad een sms sturen naar de klant wanneer hij of zij de databundel nadert. En daarna nogmaals als de databundel volledig is verbruikt. Heb je deze ontvangen? We begrijpen dat het niet fijn is als je afgesloten bent. We hopen dat dit je wat duidelijkheid geeft over Tele2 en het data-verbruik. We horen het graag als we verder nog iets voor je kunnen betekenen. Voor verdere vragen kun je ons bereiken op facebook, twitter en/of het klantenforum ( forum.tele2.nl ) Groeten, Ben
Reactie door tijger1 op 04-11-2014 14:40
Beste Ben van tele2webcare Lezen is niet echt uw sterkste punt.
Reactie door thoot op 07-01-2015 15:35
Je bent niet de enige. Mij is ook verteld dat dit door een update van Facebook zou komen maar een manier om dit te controleren is er niet echt.
Reactie door pieterwolters op 07-01-2015 16:25
Facebook is wel begonnen met het automatisch afspelen van video's. Dat zou een hoger datagebruik kunnen verklaren.
Reactie door steven01234 op 15-01-2015 22:26
Lezen is echt niet jullie sterkste punt: "Het plotselinge hoge dataverbruik kwam doordat de Facebook-applicatie automatisch de video's afspeelde tijdens het scrollen op de News Feed."

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!