kraanwater
Geplaatst door: wimdeetman op: 22-08-2010 12:35
Afgelopen vrijdag 20 augustus na een lekkere wandeling nabij Bleiswijk [ z.h.: wat gegeten bij restaurant Meerenbos aan het water bij Bleiswijk.
IK vroeg om een glas water ,ik had al 1 biertje genomen, en moest daar 0.35 euro cent voor betalen.Nu is dit geen onoverkomelijk bedrag.Maar natuurlijk veel te duur!In de toilet ruimte dus maar even met het hoofd onder de kraan gestaan.
Herkent u dit ook?
Reactie door spooky01 op 22-08-2010 12:45
waarom zou je het glas water gratis moeten krijgen, als iedereen kraanwater gratis wil hebben hoe betalen ze dan hun werknemers en betalen ze hun rekeningen. Hier spreekt weer een echte kniert, te beroerd om te betalen voor een dienst.
Reactie door sonjaatje op 22-08-2010 12:51
Ik vind het een keurig bedrag. Ze moeten het glas halen en brengen en afwassen.
Tenzij het voor een medicijn was, dan mag het van mij wel gratis.
Reactie door vladja op 22-08-2010 13:06
Holland op z'n smalst.
Reactie door read op 22-08-2010 16:26
wimdeetman
Je schrijft: In de toiletruimte dus maar even met het hoofd onder de kraan gestaan.
In een openbare toiletruimte zijn de toiletbril en de kraan de meest smerige en bacterieel besmette voorwerpen. Proost!!!
Met vriendelijke groet, ReadAC.
Reactie door sonjaatje op 22-08-2010 17:27
Oh echt ik moet er niet aan denken om met mn hoofd onder de kraan in de wc te gaan hangen (en dan mn haar in de wasbak yek).
Doe ik thuis niet eens, en daar is het toch echt wel schoon.
Dan maar 35 ct betalen.
Reactie door stofzuigers op 22-08-2010 20:48
Waar gaat het over 35 cent???? vind dit nog redelijk. hier wordt vaak in een restaurant 1,50 betaald, ook kraanwater...
Reactie door knoop4x9 op 23-08-2010 10:20
Je neemt een biertje waar om dan niet noch een biertje?
Op een been kan je niet lopen.
Mvrgrt Nico
Reactie door testcase op 23-08-2010 15:49
Hoezo is 35 cent duur? Ik vind het spotgoedkoop
Reactie door gallito op 23-08-2010 19:51
Ik vind het niets met knijperig te maken hebben! Wat een onzin. Ik steun t.s. in zijn mening.
Een glas gewoon kraanwater hoort bij de service van een horecagelegenheid.
Het wordt anders als je niets anders hebt besteld en alleen een glas kraanwater vraagt.
Gelukkig zijn er nog restaurants die naast je drankje bij de maaltijd zonder problemen een extra kannetje kraanwater serveren.
We gaan in NL zo langzamerhand onzinnige extra kosten gaandeweg gewoon vinden. Voorbeelden?
*Bij een bekeuring moet je tegenwoordig €6,00 extra aan administratiekosten
per bekeuring betalen.
* Afleverkosten bij levering van een nieuwe auto. (????)
* Bezorgkosten bij witgoed.
* Als je waardebonnen koopt met je rentepunten, moet je per bon
bezorgkosten betalen.
* De extra toeslag die sommige winkeliers rekenen als je met je betaalpas
betaalt .
* De brandstoftoeslag die Transavia nog altijd als extra toeslag blijft hanteren.
* (Te veel) moeten betalen voor toiletgebruik.
Zolang we dit allemaal blijven pikken, zal deze lijst alleen maar groeien. De klant als melkkoe.
Reactie door sonjaatje op 23-08-2010 22:18
Tuurlijk, liever gratis, maar zo niet dan vind ik 35 ct een mooi bedrag.
Je hoort wel eens anders.
Reactie door gallito op 23-08-2010 22:53
sonjaatje het gaat hier niet om die lullige 35 cent, maar om het verlenen van een service naar je klant, waaraan het ontbreekt.
En degenen die nog meer durven vragen, zoals jij aangeeft, moeten zich diep schamen. Ik zou het absoluut niet betalen. En niet omdat ik 'alles voor niets' wil hebben maar uit principe
Nog even en we moeten betalen als we een kassabonnetje willen hebben, want de kassa vraagt ook stroom, de bediening moet er extra voorlopen, het kost inkt en ga zo nog maar even door.
Wie een zaak begint weet van de kosten die dit met zich meebrengt.
Reactie door testcase op 24-08-2010 00:48
Ik wordt doodmoe van mensen die vinden dat ondernemers maar van alles gratis moeten doen. Zo makkelijk graaien in andermans portemonniae. Grote onzin.
Cola kost in een anderhalve literfles ongeveer 1,30. Privé kost dus een glas echte cola ongeveer 25 cent voor een glas. Deze wordt om allerlei redenen in een restaurant verkocht voor 2 a 2,50 euro per glas. Kan je veel van vinden, maar dat is onze realiteit. Je kan het ook niet kopen.
Vinden we allemaal normaal. Waarom zo spastisch doen over een glas water. Kraanwater kost 1 cent per glas. Ik denk dus dat 1,50 een redelijke prijs is.
Voor niets gaat alleen de zon op.
En welke diensten een ondernemer "gratis"wil leveren.( Lees hoe hij die kosten over andere producten versleuteld), bepaald ie vooral lekker zelf.
Reactie door nbw op 24-08-2010 01:54
Begrijp je wel. Je gaat ergens eten en dan ineens moet je geld betalen voor een glas kraanwater. Een gevoel van verbazing. En achteraf met alle reacties hier met uitleg begrijp je ook wel dat kraanwater niet gratis is. Echter je emotie zegt ik eet hier al als klant en je verwacht niet ook nog belast te worden voor een glaasje water terwijl je dit in de wc gratis kan halen. Ook al is het geld totaal onbelangrijk. In de emotie had je net zo snel 2 euro extra besteedt voor een glas bronwater van een bepaald merk. Deze eetgelegenheid pakt het commercieel gezien niet zo goed aan door 30 cent te vragen voor schijnbaar gratis kraanwater.
Reactie door wimdeetman op 24-08-2010 03:48
Uiteraard weet ik dat de prijs 2x over de kop gaat.
Maar als ik in Den Haag bij een Italiaans restaurant koffie of een glas wijn drink,krijg je daar standaard een glas water bij.Prijs hetzelfde.
Koffie en alcohol onttrekken vocht aan het lichaam,vandaar dat je in goede restaurants standaard een glas / kan water erbij krijgt.
Het zijn die kleine , pietluttige,ondernemers die als enige horeca in de buurt de prijs opdrijven.En dus na verloop van tijd verbaasd zijn dat er geen mensen meer in de zaak komen.
Deze zaak is geen klein tentje.Er komen veel ouderen en dagjes mensen.En tja,dan is 0.35 cent lekker meegenomen...toch?!
Reactie door gallito op 24-08-2010 16:40
Quote: testcase schreef op dinsdag 24 aug 2010, 00:48:
Ik wordt doodmoe van mensen die vinden dat ondernemers maar van alles gratis moeten doen. Zo makkelijk graaien in andermans portemonniae. Grote onzin.
Voor niets gaat alleen de zon op.
En welke diensten een ondernemer "gratis"wil leveren.( Lees hoe hij die kosten over andere producten versleuteld), bepaald ie vooral lekker zelf.einde Quote
Meneer testcase, u heef vast en zeker connecties met de horeca om hier zo doodmoe te worden van een stelling over een beetje service. U ziet die ondernemer liever graaien in de portemonnee van de klant blijkbaar.
Ik geloof niet dat u het issue van de vraag goed begrepen hebt.
Reactie door testcase op 24-08-2010 23:38
Beste mensen,
U houdt een fundementale discussie met andermans centen. Lekker makkelijk.
Iemand biedt zijn diensten aan en het is aan u of u die afneemt of niet. So simpel is het.
In het betrefffende restaurant staat het glaasje leidingwater gewoon op de kaart voor 35 cent.
Zie ook hun website:
Drankenkaart restaurant meerenbos
En als je het besteld moet je ook betalen.
Welke gratis service een restaurant aanbied bepaald ie vooral lekker zelf, zoals hem goeddunkt. Uiteraard doet hij met het oog van klantenbinding, maar is ie dat niet verplicht en dat moet ook niet zo worden.
De een geeft gratis een amuse, de nader een kan water en de ander een gratis pepermuntje, weet ik veel.
En als je de service niet bevalt ga je volgende ergens anders heen. Zo werkt de markt.
Ondernemers beiden iets aan. Aan u de keus om het af te nemen.
Uiteraard kunt u een restaurateur een goede tip geven, maar klagen dat iets gratis moet zijn vind ik beneden elk niveau.
Drankenkaart restaurant meerenbos
Reactie door edrick3 op 25-08-2010 18:49
Quote: gallito schreef op maandag 23 aug 2010, 19:51: Ik vind het niets met knijperig te maken hebben! Wat een onzin. Ik steun t.s. in zijn mening.
Een glas gewoon kraanwater hoort bij de service van een horecagelegenheid.
Het wordt anders als je niets anders hebt besteld en alleen een glas kraanwater vraagt.
Gelukkig zijn er nog restaurants die naast je drankje bij de maaltijd zonder problemen een extra kannetje kraanwater serveren.
We gaan in NL zo langzamerhand onzinnige extra kosten gaandeweg gewoon vinden. Voorbeelden?
*Bij een bekeuring moet je tegenwoordig €6,00 extra aan administratiekosten
per bekeuring betalen.
* Afleverkosten bij levering van een nieuwe auto. (????)
* Bezorgkosten bij witgoed.
* Als je waardebonnen koopt met je rentepunten, moet je per bon
bezorgkosten betalen.
* De extra toeslag die sommige winkeliers rekenen als je met je betaalpas
betaalt .
* De brandstoftoeslag die Transavia nog altijd als extra toeslag blijft hanteren.
* (Te veel) moeten betalen voor toiletgebruik.
Zolang we dit allemaal blijven pikken, zal deze lijst alleen maar groeien. De klant als melkkoe.
einde Quote
HELEMAAL mee eens. En dat rijtje kan nog wel wat langer:
Extra betalen bij NS als je een kaartje contant betaalt!
Kosten voor acceptgiro's (waar je niet om gevraagd hebt)
Hoge reserveringskosten (?) bij entreekaartjes per kaartje!
En ga zo maar door.
Waardeloos!
En om even op dat glaasje water terug te komen: Inderdaad: zeer klantonvriendelijk als je daar al wat gegeten en gedronken hebt!
Zou nog wat anders zijn als je alléén om een glaasje water gevraagd had.
Reactie door arla10 op 29-08-2010 18:07
Hier geld ook weer......voor niets gaat de zon op! Je bent te gast bij een ondernemer, deze wil ook graag geld verdienen zodat hij aan het eind van de week ook nog een beetje weet waar hij zo hard voor werkt. 10 cent voor gebruik van het toilet zou ik ook niet meer dan normaal vinden. Of ben jij ook voor niks aan het werk?
Reactie door gallito op 29-08-2010 18:21
Te gast???
Een gast is een gast, een klant een klant. En ooit van service gehoord?
Gelukkig maar dat je zelf díe zaken kan uitzoeken die dat woord nog kennen.
Reactie door lapto op 29-08-2010 19:00
Quote: edrick3 schreef op woensdag 25 aug 2010, 18:49: Quote: gallito schreef op maandag 23 aug 2010, 19:51:
We gaan in NL zo langzamerhand onzinnige extra kosten gaandeweg gewoon vinden. Voorbeelden?
*Bij een bekeuring moet je tegenwoordig €6,00 extra aan administratiekosten
per bekeuring betalen.
* Afleverkosten bij levering van een nieuwe auto. (????)
* Bezorgkosten bij witgoed.
* Als je waardebonnen koopt met je rentepunten, moet je per bon
bezorgkosten betalen.
* De extra toeslag die sommige winkeliers rekenen als je met je betaalpas
betaalt .
* De brandstoftoeslag die Transavia nog altijd als extra toeslag blijft hanteren.
* (Te veel) moeten betalen voor toiletgebruik.
Zolang we dit allemaal blijven pikken, zal deze lijst alleen maar groeien. De klant als melkkoe.
einde Quote
Extra betalen bij NS als je een kaartje contant betaalt!
Kosten voor acceptgiro's (waar je niet om gevraagd hebt)
Hoge reserveringskosten (?) bij entreekaartjes per kaartje!
En ga zo maar door.
einde Quote
Ik heb geen idee waarom mensen denken dat iedereen dit gewoon vind....
Wie zeg dat wij als klant dit gewoon vinden ???
JE BENT VERPLICHT !!!!!!!
JE MOET die extra kosten betalen dit heeft helemaal niets met willen te maken en dit heeft ook niets met het onderwerp zo te maken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet raar vind dat een horeca iets reken voor het schenken van kraanwater mits het zo'n klein lullig glaasje betreft.
Ook denk ik dat als je gewoon drinken heb en je vraagt in een restaurant een glaasje water voor medicatie dat 9 van de 10 bedrijven hier niets voor zullen rekenen
maar je moet wel bedenken dat ze het moeten brengen inschenken en afwassen en als iedereen alleen maar kraanwater zou bestellen en hier zou niets voor gerekent worden dan zouden ze niet lang meer bestaan.
Zoals ik van meerdere eigenaren wel eens heb gehoort ( iets dat waarschijnlijk de meeste mensen wel weten ) is dat er op eten niet veel verdient wordt maar dat de inkomste het meeste van drinken afkomstig zijn.
Greetings Lapto
Reactie door daniellevanuden op 14-10-2010 22:41
Quote: wimdeetman schreef op zondag 22 aug 2010, 12:35: Afgelopen vrijdag 20 augustus na een lekkere wandeling nabij Bleiswijk [ z.h.: wat gegeten bij restaurant Meerenbos aan het water bij Bleiswijk.
IK vroeg om een glas water ,ik had al 1 biertje genomen, en moest daar 0.35 euro cent voor betalen.Nu is dit geen onoverkomelijk bedrag.Maar natuurlijk veel te duur!In de toilet ruimte dus maar even met het hoofd onder de kraan gestaan.
Herkent u dit ook? einde Quote
U heeft groot gelijk om dit "te duur" te noemen, we hebben het over kraanwater mensen, serieus... 35 cent terwijl er al een betaalde consumptie is afgenomen?
Zéér klant onvriendelijk!
Reactie door daniellevanuden op 14-10-2010 22:45
einde Quote
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet raar vind dat een horeca iets reken voor het schenken van kraanwater mits het zo'n klein lullig glaasje betreft.
Ook denk ik dat als je gewoon drinken heb en je vraagt in een restaurant een glaasje water voor medicatie dat 9 van de 10 bedrijven hier niets voor zullen rekenen einde Quote
Nou sorry hoor, als jij in een restaurant of weet ik veel waar water besteld, dan krijg je dit meestal in een flesje, SPA blauw noemen ze dat...
Reactie door de motormuis op 14-10-2010 23:59
Dit is al een oud topic.
Kassa heeft dit zelfs al behandeld op tv en de Kassa gratis kraanwater actie
opgestart.
Kun je meer over lezen via kassa actueel.
Reactie door testcase op 15-10-2010 01:38
Ik begrijp dat motormuis de nieuwe moderator is geworden?
even for the record:
1) Deze discussie is slechts 2 maanden oud()
2) De kraanwater actie dateert van ver voor de start van deze dicussie (nl. januari)
3) En waarom zouden we er niet meer over mogen discussiëren als kassa een actie is gestart?
Daarom een extra bijdrage mijnerzijds:
Ik heb heb nog steeds geen overtuigende argumenten gehoord waarom een horecaondernemer een vergoeding mag vragen voor kraanwater.
Eigen keuze van de ondernemen en eigen keuze van de gast of hij daar gebruik van maakt.
Ook in dit geval stond keurig op de kaart vermeld dat hier kosten voor gerekend zou worden. Zie ook mijn eerdere bijdragen.
Reactie door wimdeetman op 15-10-2010 10:02
Nog even een laatste reactie mijnerzijds; op het eten en bediening etc.was mijnerzijds geen enkele klacht.Dit was prima in orde.De prijs van een glas water stond inderdaad op de kaart.Daar is dus geen misverstand over.
Maar ik blijf het jammer vinden om voor 'plat water' te moeten betalen.
Reactie door lapto op 15-10-2010 19:07
Quote: daniellevanuden schreef op donderdag 14 okt 2010, 22:45: einde Quote
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet raar vind dat een horeca iets reken voor het schenken van kraanwater mits het zo'n klein lullig glaasje betreft.
Ook denk ik dat als je gewoon drinken heb en je vraagt in een restaurant een glaasje water voor medicatie dat 9 van de 10 bedrijven hier niets voor zullen rekenen einde Quote
Nou sorry hoor, als jij in een restaurant of weet ik veel waar water besteld, dan krijg je dit meestal in een flesje, SPA blauw noemen ze dat...einde Quote
Het spijt me maar ik heb geen idee waarom deze reactie op mij gegeven moet worden.
Ten 1e bestel ik nooit water en ik kan me voorstellen dat sommige bedrijven iets in rekening brengen.
De serveerster moet wel komen voor de bestelling het glas moet ook gewassen worden na afloop.
Daarbij komt dat als iedereen dit zou doen verdient het bedrijf helemaal niets en kost het hun alleen maar een hoop tijd.
Als er dan voor een goed glas ( niet een lullig glaasje ) 35cent betaalt moet worden vind ik dit persoonlijk wel een redelijke vergoeding
Er zijn genoeg zaken die glazen schenken vanuit grote flessen en als je dan kijkt naar de prijs van een fles en het glas die je af moet rekenen dan zou ik me daar eerder druk om maken.
Greetings Lapto
Reactie door nbw op 16-10-2010 02:14
Het gaat hier allemaal om de beleving. Een glaasje kraanwater moet gratis zijn want dat kost niets. En natuurlijk kost een glas water niets voor een bedrijf. Want water is goedkoop .De geheven toeslagen van allerlei overheidsaard maakt water duur. In elke commerciele horeca wordt je per definitie bedonderd. Echter ergens uit eten gaan of een pilsje drinken in een cafe doe je bewust voor de beleving en niet omdat je weet dat prijzen 7 keer over de kop gaan als jezelf inkopen doet.
En niet elke ondernemer snapt dit en denkt in zijn/haar bekrompenheid dat ook de service van een glas kraanwater betaald mag worden.
Reactie door oscar_r op 24-04-2015 12:04
Ja, 35 cent is inderdaad niet duur, maar aan de andere kant, waarom moet je voor kraanwater zoveel betalen? Het kost nog geen 1/10 cent.
Als je in de VS naar een restaurant gaat, is het eerste dat je krijgt een glas water, nog voor je zelf maar iets besteld hebt.
In de Nederlandse Horeca zijn ze inderdaad wel heel benepen, maar ja, dat is Hollands. Want zeg nu zelf, als je liever met je hoofd onder de kraan in het toilet gaat hangen dan 35 cent te betalen, dan ben je ook wel verkeerd bezig. Het is hier wel van tweeërlei één. Aan de ene kant de benepen Hollandse kruideniers mentaliteit in de (toch wel erg prijzige) Horeca en aan de andere kan de ZUNIGE Hollanders.
Maar goed, hoeveel kwaad kan het om een gast een glaasje water aan te bieden? En hoeveel goodwill kweek je als je dat doet? Ik denk dat je dat ook wel zult merken in de fooi.
En lees dit eens
http://financieel.infonu.nl/diversen/56080-wat-kost-een-liter-water.html
Daar staat ook het volgend over de kosten van 1 liter water.
Wat kost een liter water?
Leidingwater kost ongeveer 1,35 euro per duizend liter water. De tarieven zijn niet overal gelijk, ze kunnen verschillen per gemeente of provincie. De tarieven verschillen doordat de kosten die gemaakt moeten worden ook kunnen verschillen per regio. U betaalt dus per liter water ongeveer 0.0014 euro. In vergelijking met tarieven van bijvoorbeeld flessen water is het spotgoedkoop..
Reactie door hänschen klein op 24-04-2015 12:24
@Beste consumenten. Het gaat toch helemaal niet over de kosten van het water, maar over de verrichtingen die gedaan moeten worden door de bediening en de afwasser. Wanneer je dan ook nog naar het toilet gaat, waar iemand wéér € 0,35 verlangt voor het wateren (dat je net al betaalde), wordt het wel erg veel gezeik hier..........
Reactie door mein33 op 24-04-2015 15:05
Quote: wimdeetman schreef op vrijdag 15 okt 2010, 10:02:
De prijs van een glas water stond inderdaad op de kaart..einde Quote
De prijs staat op de kaart, dus eigenlijk kan hier geen discussie over zijn en is het aan de klant om te bepalen of hij/zij daar wel of geen gebruik van maakt.
Die € 0,35 kan worden gezien als een onkostenvergoeding, het personeel is ook niet "gratis" en de afwas wordt ook niet "gratis"gedaan.
Als iedereen i.p.v. een betaalde consumptie een "gratis"consumptie neemt zal de Kassa aan het einde van de werkdag minder gevuld zijn, tel uit je winst.
Bij het overgrote deel van de horecagelegenheden moet er water in een flesje worden gekocht.
Daarvoor wordt dan enkele malen meer als € 0,35 voor betaald en in dat flesje, wat men geopend krijgt zit, ?????? juist veelal kraanwater.
Beter eerlijk kraanwater voor € 0,35 dan kraanwater in een flesje voor minimaal € 1,50.
Reactie door pieterwolters op 24-04-2015 19:27
Quote: oscar_r schreef op vrijdag 24 apr 2015, 12:04:
Als je in de VS naar een restaurant gaat, is het eerste dat je krijgt een glas water, nog voor je zelf maar iets besteld hebt.
einde Quote
Jij trapt er in ieder geval in de truc dat het lijkt dat je het gratis krijgt waardoor je wellicht een hogere fooi geeft. Natuurlijk krijg je niks gratis, het zit gewoon in de andere kosten versleuteld.
Reactie door pieterwolters op 24-04-2015 19:28
Misschien kan de horeca gewoon gratis een plons water op tafel gooien. Dan kan het goedkoper. Geen glas nodig, geen afwas nodig.
Reactie door 1953 op 24-04-2015 21:13
Quote: oscar_r schreef op vrijdag 24 apr 2015, 12:04: Ja, 35 cent is inderdaad niet duur, maar aan de andere kant, waarom moet je voor kraanwater zoveel betalen? Het kost nog geen 1/10 cent.
Als je in de VS naar een restaurant gaat, is het eerste dat je krijgt een glas water, nog voor je zelf maar iets besteld hebt.
In de Nederlandse Horeca zijn ze inderdaad wel heel benepen, maar ja, dat is Hollands. Want zeg nu zelf, als je liever met je hoofd onder de kraan in het toilet gaat hangen dan 35 cent te betalen, dan ben je ook wel verkeerd bezig. Het is hier wel van tweeërlei één. Aan de ene kant de benepen Hollandse kruideniers mentaliteit in de (toch wel erg prijzige) Horeca en aan de andere kan de ZUNIGE Hollanders.
Maar goed, hoeveel kwaad kan het om een gast een glaasje water aan te bieden? En hoeveel goodwill kweek je als je dat doet? Ik denk dat je dat ook wel zult merken in de fooi.
En lees dit eens
http://financieel.infonu.nl/diversen/56080-wat-kost-een-liter-water.html
Daar staat ook het volgend over de kosten van 1 liter water.
Wat kost een liter water?
Leidingwater kost ongeveer 1,35 euro per duizend liter water. De tarieven zijn niet overal gelijk, ze kunnen verschillen per gemeente of provincie. De tarieven verschillen doordat de kosten die gemaakt moeten worden ook kunnen verschillen per regio. U betaalt dus per liter water ongeveer 0.0014 euro. In vergelijking met tarieven van bijvoorbeeld flessen water is het spotgoedkoop.. einde Quote
Na bijna 5 jaar werd deze topic over H2O-likeur opgerakeld.
Reactie door mein33 op 25-04-2015 11:03
Quote: 1953 schreef op vrijdag 24 apr 2015, 21:13:
Na bijna 5 jaar werd deze topic over H2O-likeur opgerakeld.einde Quote
Maar het zou nog steeds een actueel onderwerp kunnen zijn en blijven.
Voor niets komt vooralsnog alleen de zon elke ochtend aan de horizon te voorschijn en verdwijnt 's avonds weer achter een andere horizon. ;-))
Reactie door van leyden op 25-04-2015 11:17
Quote: mein33 schreef op zaterdag 25 apr 2015, 11:03: Quote: 1953 schreef op vrijdag 24 apr 2015, 21:13:
Na bijna 5 jaar werd deze topic over H2O-likeur opgerakeld.einde Quote
Maar het zou nog steeds een actueel onderwerp kunnen zijn en blijven.
Voor niets komt vooralsnog alleen de zon elke ochtend aan de horizon te voorschijn en verdwijnt 's avonds weer achter een andere horizon. ;-))einde Quote
Dat is niet correct, er is altijd maar 1 horizon.
Reactie door reflecs op 25-04-2015 12:02
Quote: van leyden schreef op zaterdag 25 apr 2015, 11:17:
Dat is niet correct, er is altijd maar 1 horizon.einde Quote
Waarom zou er dan toch een meervoudsvorm van dat woord bestaan? ;)
Reactie door hänschen klein op 25-04-2015 13:13
@van leyden en @reflecs
Jullie vergeten klaarblijkelijk, dat iedereen zijn eigen horizon heeft.......;-o
Reactie door mein33 op 25-04-2015 14:54
Quote: van leyden schreef op zaterdag 25 apr 2015, 11:17: Quote: mein33 schreef op zaterdag 25 apr 2015, 11:03: Quote: 1953 schreef op vrijdag 24 apr 2015, 21:13:
Na bijna 5 jaar werd deze topic over H2O-likeur opgerakeld.einde Quote
Maar het zou nog steeds een actueel onderwerp kunnen zijn en blijven.
Voor niets komt vooralsnog alleen de zon elke ochtend aan de horizon te voorschijn en verdwijnt 's avonds weer achter een andere horizon. ;-))einde Quote
Dat is niet correct, er is altijd maar 1 horizon.einde Quote
O.T.
Mijn omschrijving is overdrachtelijk en niet wetenschappelijk bedoeld, maar als u toch gaat m........n ;-)) dan doe ik éénmalig mee.
Uw correctie is ook incorrect, aangezien de aarde constant in beweging is zal er vaker dan elke miniseconde een ander horizon zichtbaar zijn, het maakt hierbij niet uit welke kant men opkijkt.
M.a.w. het aantal horizonten die een mens kan waarnemen is oneindig.
Reactie door tenormin op 25-04-2015 23:22
Haha, daar komt het gratis water weer tevoorschijn. Een goed, normaal, restaurant zet sowieso een karaf water en glazen op tafel. Maar dat is als je een maaltijd gereserveerd hebt en drankjes gaat gebruiken. Als het restaurant niet weet dat/wat/of je er überhaupt gaat eten dan word er natuurlijk wel iets berekend voor je watertje (denk nu een eurootje sinds topic gestart is). ;-) . Tja, inflatie.
Reactie door van leyden op 26-04-2015 10:19
35 cent is goedkoop, dus we moeten niet zeuren.
Toch is dat duizenden keer de kostprijs.
Water in Nederland is het beste van de hele wereld en spotgoedkoop,(omgerekend per liter)
Hoe komt dat? omdat de welvaart hier hoog is en we met zijn allen betalen voor een betrouwbaar drinkwatersysteem.
Heb een jaar in Afrika gewoond, miljoenen mensen lopen daar dag in dag uit te leuren met (plastic) zakjes water, Die worden daar verkocht voor een paar centen, het water is voor een westerling ondrinkbaar, je krijgt op zijn minst maagkrampen door het oa aanwezige chloor, wat ook ruikbaar is.
Dat die mensen dus geld durven te vragen voor (verontreiniigd) drinkwater valt nog te begrijpen, ze moeten hoe dan ook overleven
Het gaat dus niet aan om winst te maken op gemeenschappelijke voorzieningen, zo n toko waar ze geld vragen voor een glaasje drinkwater mijd ik.
Het is ons water, niet zijn water.
Het zal ze een zorg zijn.
Totdat heel veel consumenten zo denken, dan pas wordt het water echt gratis.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!