KPN overstapservice
Geplaatst door: ckabbedijk op: 21-01-2013 12:37
Op 2 juni 2013 heeft de KPN, volgens zeggen een verzoek ingediend tot beëindiging van mijn abonnement bij UPC. Deze zou per 8 augustus 2012 ingaan.
Ik ben de overstapservice van de KPN aangegaan omdat ik dit wel een veilige manier van overstappen vond en ik dan zelf de zorg of dit goed zou gaan zou hoeven dragen.
Dat bleek echter een zeer foute gedachtegang want op 17 december 2012 krijg ik van UPC een rekening, vanaf 8 augustus zou er niet betaald zijn. Het abonnement heeft dus gewoon doorgelopen. Ik heb dat niet in de gaten gehad want van UPC krijg je digitaal je factuur die je terug kunt vinden op MIJN UPC maar ik was geen klant meer dus kwam ik ook niet meer op MIJN UPC.
Ik heb daarop gelijk KPN gebeld en de situatie uitgelegd. Tot 2x toe is mij toegezegd dat ik daar niet wakker van hoefde te liggen. Het bewijs van overstapservice lag voor hem, alles klopte dus dat was de zorg van de KPN. Ik moest de facturen maar even op sturen.
IK hoorde een tijd niets meer en na voor de 2e keer de rekeningen van UPC naar de KPN gestuurd te hebben kreeg ik een brief terug.
“UPC heeft het abonnement niet beëindigt en dus verantwoordelijk voor de openstaande rekening”.
Weer naar UPC gebeld, maar zij blijven volhouden dat er vanuit de KPN geen opzegging is binnen gekomen.
Ik sta dus met mijn rug tegen de muur.
De KPN heeft opgezegd, UPC weet van niets. …..
Ik vind persoonlijk dat ik tussen deze discussie uit kan want hoe ik het ook bekijk, ik tref geen enkele blaam in deze en voel me ook niet verantwoordelijk voor de openstaande rekening.
Ik heb de KPN het overstappen toevertrouwd. Zij garandeerde dat dit naadloos en zorgeloos zou gebeuren.
De telefonisten aan de klantenservice telefoon hebben stuk voor stuk uitgesproken dat de overstapservice van KPN Glasvezel één groot drama is en de laatste vertelde me dat ze er daarom ook mee gestopt zijn.
Ik ben daarom geneigd UPC het voordeel van de twijfel te geven.
Omdat er 2x is toegezegd dat het hun fout was en ik er niet wakker van hoefde te liggen is me aangeboden door KPN dat ze anderhalve maand willen betalen maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik heb hun mijn opzegging laten regelen en verwacht dan ook dat ze dat goed doen.
Als ik daar zelf achteraan had moeten bellen enzovoort had ik van geen overstapservice gebruik hoeven maken, dan had ik zelf wel opgezegd.
Ik stel dus de KPN geheel verantwoordelijk voor het openstaande bedrag bij UPC.
Reactie door ckabbedijk op 21-01-2013 14:23
Bovenstaande is helemaal opgelost. Bedankt KPN
Reactie door mramlal op 31-03-2013 16:39
Ik heb precies hetzelfde, zij het dat ik nog geen oplossing heb. Ook ik heb gebruik gemaakt van de KPN overstapservice in november 2012. Nu - maart 2013 - heb ik een rekening gekregen van 110 euro voor de analoge televisie die kennelijk - en tot mijn grote verbazing - is blijven doorlopen, ook nadat ik de tv box al lang had teruggestuurd. Bij de UPC is het probleem bekend. Er bellen meer mensen met dit probleem. Er is echter geen incentive om het te veranderen, want ze verdienen er lekker aan. Ik sprak hiervoor met UPC medewerker Andries Labruyere, die eea bevestigde. Als er geen consumentenwaakhond is die nu ingrijpt, dat blijft deze praktijk dus intact. Sommige consumenten lopen hier tegenop en het is zo simpel om het op te lossen: 'ga bij de overstapservice ervan uit dat de consument voor alles wil overstappen tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven.'
Wat hebt u gedaan om het in orde te brengen? Ik heb namelijk nu maar betaald, gebeld, een (boze) brief gestuurd, maar tot nu toe geen gehoord gehad. Het leek zo goed geregeld, de overstapservice van KPN, maar helaas. Jammer, want momenteel heb ik verder prima service bij KPN qua internet, telefoon e.d. Daar ben ik heel gelukkig mee, na mijn tijd bij UPC.
Reactie door ckabbedijk op 02-04-2013 12:23
Beste Mramlal,
Ik heb het probleem voorgelegd en aanvankelijk vonden ze dat ze inderdaad verantwoordelijk waren. Na een paar weken kreeg ik ineens bericht dat de fout bij UPC zou liggen. Als klant sta je dan dus met je rug tegen de muur en dat heb ik hier bij kassa neergezet als klacht/probleem. Daarna werd ik gebeld met de mededeling dat het per direct opgelost zou worden. En dat hebben ze gedaan. Binnen een paar dagen was alles geregeld en betaald.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!