Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

KPN netwerk - verdienmomenten

Geplaatst door: msatter op: 16-11-2010 21:27
Laats al een akkefietje gehad met de KPN netwerk over twee bel-pogingen die tezamen € 3,20 kosten naar een nomadisch nummer van een VOIP abonnee bij Xs4all. Vandaag een nare ervaring gehad met het bellen naar een ander mobielnummer welke twee keer in gesprek was. Nu is dat normaal niet lastig want je hoort een in gesprek toonmelding. Sinds kort krijg je geen toonmelding maar direct een vrouwenstem en deelt mee dat het nummer in gesprek is en vraag daar ook meteen geld voor. Naar mijn mening is dit pure oplichting om zo nog meer geld te kunnen harken van klanten. Geen contact krijgen met diegene je wilt spreken maar wel moeten betalen. Je kunt niet zonder mobiele telefoon....maar ik ga het wel proberen. De telefoon gaat in het handschoenenvak van de auto met de noodstroomkabel ernaast en in mijn agenda staat al een afspraak voor over een jaar om mijn beltegoed op te waarderen opdat ik mijn telefoonnummer kan behouden. Marcel
Reactie door themanwhoknew op 19-11-2010 11:06
Ik begin er ook zo over te denken nadat ik volgende mee heb gemaakt: Ik heb laatst met genoegen bij KPN een internet abo afgesloten na onvrede over bereik van T-Mobile (Klanten service van T-Mobile trouwens als uitstekend ervaren) Omdat ik overstapte van T-Mobile naar KPN kon ik de eerste maanden het nieuwe toestel, dat ik kreeg bij mijn nieuwe abo, niet gebruiken om tegen normale tarieven mee te bellen en internetten. Ik heb toch mijn nieuwe mobiel gebruikt om te internetten maar alleen over het WIFI signaal bij mij thuis anders zouden de kosten aardig oplopen natuurlijk. Nu schijn ik toch over het 3G netwerk van KPN geinternet te hebben en heb ik vandaag een derde rekening van 345 eu mogen ontvangen van KPN over de maand oktober/november. Aan het begin van de maand oktober was mijn nieuwe abo bij KPN nog niet actief en heb ik dus tegen enorme duure tarieven over mijn mobiel zitten internetten. De kosten zijn zo hoog opgelopen omdat, wanneer de telefoon niet actief werd gebruik door mij, het WIFI signaal werd uigeschakeld op mijn mobiel en op de achtergrond over het 3G netwerk van KPN honderden MB's zijn gedownload. Ik ben door KPN geen enkele keer gewaarschuwd voor het feit dat mijn kosten voor die maand enorm opliepen. Ook heb ik niet bewust gebruik gemaakt van hun 3G netwerk. Het meest kromme aan het verhaal is dat ik nu elke maand voor maar 2,50 eu de hele dag zorgeloos kan internetten, moet ik wel eerst 500 eu voor betalen :-( De klantenservice van KPN staat niet open voor mijn verhaal. Het is allemaal mijn schuld en had beter moeten weten. Het lieftst zou ik terug willen naar T-Mobile maar alleen als ik er 500 eu voor krijg :-) EDIT: owja ik heb hier nog een kromme vergelijking > BUITEN BUNDEL?! (575 eu/2,50 eu )/12 maanden = voor 575 eu kan ik 19 jaar internet bij T-MOB ipv 1 mnd bij KPN
Reactie door sonjaatje op 19-11-2010 11:18
De providers denken dat ze god zijn en dat ze maar door kunnen gaan met hun praktijken, maar de burger is niet gek, die pikt het binnenkort niet langer. De providers snijden zichzelf in de vingers, mensen gaan door al die gekkigheid veel zorgvuldiger om met hun belgedrag. Per saldo levert het de providers dus niks op alleen ontevreden klanten, en klanten die hun mobiel straks alleen nog maar voor noodgevallen hebben.
Reactie door msatter op 19-11-2010 12:49
@themanwhoknew Je bent in de val gelopen van de KPN. De KPN heeft de plicht om binnen de EU jou te waarschuwen als je de € 59,75 hebt bereikt. Het kromme is dat dat alleen geldt als in een ander EU land bent dan Nederland als Nederlandse abonnementshouder.....way to go Europe!!! Helaas is de zijn de providers zo hongerig naar geld dat zij geen coulance kunnen opbrengen zulke dwalingen als deze tegen een normaal tarief af te rekenen. Marcel
Reactie door dirkjanvr op 16-03-2011 19:09
@themanwhoknew ik heb ook zoiets met kpn Hallo, Ik ben Dirk-Jan van Rijn, en ik ben een student van 17 jaar. ik ben april vorig jaar gebeld door KPN of ik mijn Prepaid over wilde zetten in een abbo.sindsdien heb ik dit abbo. omdat ik minderjarig was/ben is het op mn moeders naam en mijn rekening-nummer gezet. Ik ben al ongeveer een jaar klant van KPN, geen problemen ervaren tot nu.. ik was bij een vriend en zijn pc moest een update hebben. zijn internetverbinding was erg traag, en ik vond een functie op mn telefoon genaamd ‘WIFI hotspot’, toen ik dat aanzette moest ik inloggen op het netwerk van die vriend van mij, dat deed ik. zijn internet verbinding signaal werd sterker en we hadden de update in 10 min. het was ongeveer 260 mb. ik had de functie uitgezet en ben naar huis gegaan. na ongeveer een week kreeg ik een rekening van €447.57 voor 3g dataverbruik buiten de bundel. ik viel bijna van mijn stoel, en zag bij details inderdaad dat het die 260 mb was. ik heb het zonodige speurwerk gedaan en zag inderdaad dat hij het niet via WIFI had gedaan maar via 3g. ik vond ook op een forum dat KPN bij het dataverbruik hoger dat €59,- een sms stuurt met daarin de nodige informatie. dit sms’je geld voor alle landen van de EU….maar.. behalve Nederland, ik vind dit verschrikkelijk krom. het moet KPN niet ontgaan zijn dat ik in 10 minuten ongeveer €435,- boven mijn bundel ging. dit alles vind ik een groot gebrek aan service! Ik heb totaal niet bewust gebruik gemaakt van hun 3g netwerk, ik wist dat internetten buiten de bundel mij ongelofelijk veel geld ging kosten. De KPN klantenservice staat totaal niet open voor mijn verhaal, het antwoord was dat ik beter had moeten weten en dat het hun probleem niet is. Nogmaals kan het KPN niet ontgaan zijn dat ik in 10 minuten ongeveer €435,- boven mijn bundel ging. het feit dat ze mij geen waarschuwing gaven vind ik vreselijk, ze hebben gewoon heerlijk in hun handjes gewreven, ik ben student en dit kunnen ze me niet aandoen. KPN kan mijn gegevens inzien, en het moet hun niet ontgaan zijn dat dit een misverstand is. voor dit bedrag had ik mijn toestel bijna volledig aan kunnen schaffen. dit alles vind ik behalve vreselijk voor mijzelf ook een groot gebrek aan service!!!
Reactie door rjw op 16-03-2011 19:35
Quote: sonjaatje schreef op vrijdag 19 nov 2010, 11:18: De providers denken dat ze god zijn en dat ze maar door kunnen gaan met hun praktijken, maar de burger is niet gek, die pikt het binnenkort niet langer. De providers snijden zichzelf in de vingers, mensen gaan door al die gekkigheid veel zorgvuldiger om met hun belgedrag. Per saldo levert het de providers dus niks op alleen ontevreden klanten, en klanten die hun mobiel straks alleen nog maar voor noodgevallen hebben.einde Quote KPN heeft in 2010 zo'n 13% winst gemaakt. Ik hoop dat jouw werkgever ook minimaal dat soort marges haalt anders ziet de toekomst er somber uit voor je....
Reactie door msatter op 16-03-2011 20:08
Dat is een heleboel geld voor een verbinding van iets meer dan 10 minuten en als ik het bedrag deel door bijvoorbeeld 11 minuten dan betaal je meer dan 65 cent per seconde!! Het is SCHANDALIG dat de telecom providers hier coulance tonen, vooral dan als het het iemand voor het eerst overkomt. Ik leeft nog steeds gezond en gelukkig zonder mobiele telefoon en ik ben helemaal overgegaan op vast bellen en gebeld worden. Mijn kosten op jaarbasis zijn beduidend lager. Telefoonnummer € 10 p/j, gratis bellen naar vaste nummers € 30 p/j en vast naar mobiel kost € 0,03 p/m....van het geld dat ik bespaar heb ik een iPad gekocht maar dan wel eentje zonder 3G. ;-) Marcel
Reactie door read op 17-03-2011 13:07
msatter Hier nog zo een, die zonder mobieltje is. Het kost soms wat moeite, maar uiteindelijk ben je er gelukkiger door. ReadAC.
Reactie door agora op 17-03-2011 19:09
Quote: dirkjanvr schreef op woensdag 16 mrt 2011, 19:09: @themanwhoknew ik heb ook zoiets met kpn Hallo, Ik ben Dirk-Jan van Rijn, en ik ben een student van 17 jaar. ik ben april vorig jaar gebeld door KPN of ik mijn Prepaid over wilde zetten in een abbo.sindsdien heb ik dit abbo. omdat ik minderjarig was/ben is het op mn moeders naam en mijn rekening-nummer gezet. Ik ben al ongeveer een jaar klant van KPN, geen problemen ervaren tot nu.. ik was bij een vriend en zijn pc moest een update hebben. zijn internetverbinding was erg traag, en ik vond een functie op mn telefoon genaamd ‘WIFI hotspot’, toen ik dat aanzette moest ik inloggen op het netwerk van die vriend van mij, dat deed ik. zijn internet verbinding signaal werd sterker en we hadden de update in 10 min. het was ongeveer 260 mb. ik had de functie uitgezet en ben naar huis gegaan. na ongeveer een week kreeg ik een rekening van €447.57 voor 3g dataverbruik buiten de bundel. ik viel bijna van mijn stoel, en zag bij details inderdaad dat het die 260 mb was. ik heb het zonodige speurwerk gedaan en zag inderdaad dat hij het niet via WIFI had gedaan maar via 3g. ik vond ook op een forum dat KPN bij het dataverbruik hoger dat €59,- een sms stuurt met daarin de nodige informatie. dit sms’je geld voor alle landen van de EU….maar.. behalve Nederland, ik vind dit verschrikkelijk krom. het moet KPN niet ontgaan zijn dat ik in 10 minuten ongeveer €435,- boven mijn bundel ging. dit alles vind ik een groot gebrek aan service! Ik heb totaal niet bewust gebruik gemaakt van hun 3g netwerk, ik wist dat internetten buiten de bundel mij ongelofelijk veel geld ging kosten. De KPN klantenservice staat totaal niet open voor mijn verhaal, het antwoord was dat ik beter had moeten weten en dat het hun probleem niet is. Nogmaals kan het KPN niet ontgaan zijn dat ik in 10 minuten ongeveer €435,- boven mijn bundel ging. het feit dat ze mij geen waarschuwing gaven vind ik vreselijk, ze hebben gewoon heerlijk in hun handjes gewreven, ik ben student en dit kunnen ze me niet aandoen. KPN kan mijn gegevens inzien, en het moet hun niet ontgaan zijn dat dit een misverstand is. voor dit bedrag had ik mijn toestel bijna volledig aan kunnen schaffen. dit alles vind ik behalve vreselijk voor mijzelf ook een groot gebrek aan service!!!einde Quote Ja, weet je, eigenlijk ben je zelf hier heel dom geweest. Zonder iets na te vragen of na te lezen ga je gewoon de internetfunctie gebruiken. Op alle sites staat duidelijk dat data-verkeer buiten bundels op aardig in de papieren kunnen lopen. Als je dus geen bundel hebt, betaal je je scheel aan de kosten. Dat is geen schuld van de provider, maar van ondoordacht handelen, want je kunt dit makkelijk teruglezen. Ik heb zelf nooit zo'n rekening gehad, omdat ik eers lees, dan nadenk én dan pas doe.
Reactie door msatter op 17-03-2011 19:57
Quote: agora schreef op donderdag 17 mrt 2011, 19:09: Quote: dirkjanvr schreef op woensdag 16 mrt 2011, 19:09: @themanwhoknew ik heb ook zoiets met kpn Hallo, Ik ben Dirk-Jan van Rijn, en ik ben een student van 17 jaar. knip voor dit bedrag had ik mijn toestel bijna volledig aan kunnen schaffen. dit alles vind ik behalve vreselijk voor mijzelf ook een groot gebrek aan service!!!einde Quote Ja, weet je, eigenlijk ben je zelf hier heel dom geweest. Zonder iets na te vragen of na te lezen ga je gewoon de internetfunctie gebruiken. Op alle sites staat duidelijk dat data-verkeer buiten bundels op aardig in de papieren kunnen lopen. Als je dus geen bundel hebt, betaal je je scheel aan de kosten. Dat is geen schuld van de provider, maar van ondoordacht handelen, want je kunt dit makkelijk teruglezen. Ik heb zelf nooit zo'n rekening gehad, omdat ik eers lees, dan nadenk én dan pas doe.einde Quote Jammer dat je niet goed gelezen hebt Agora en Dirk schrijft dat hij er vanuit ging dat er een Wifi Hotspot verbinding was en geen 3g verbinding. Waarschijnlijk schakelt het KPN abonnement zelf over op 3g als er geen Wifi Hotspot wordt gevonden. Zelf zit ik bij Xs4all en ik kan wel gratis gebruik maken van Wifi Hotspots van de KPN op de diverse locaties in binnen Nederland.
Reactie door agora op 18-03-2011 19:32
Jammer dat je niet goed gelezen hebt Agora en Dirk schrijft dat hij er vanuit ging dat er een Wifi Hotspot verbinding was en geen 3g verbinding. Dat bedoel ik dus, je moet bij zulke dingen niet 'ergens vanuit gaan' maar eerst checken en nalezen of het wel goed is wat je gaat doen en of alles werkt zoals jij het wil. Dit is dus bij Dirk-Jan het resultaat van 'ergens vanuit gaan'...
Reactie door newton op 19-03-2011 11:14
@msatter Wifi hotspot/mobiel toegangspunt is de optie op smartphones om het toestel als wifi hotspot te gebruiken en hierbij wordt dus altijd het 3g netwerk voor gebruikt. bij de meeste toestellen staat in de instellingen ook duidelijk dat hiervoor het 3g netwerk voor gebruikt wordt
Reactie door msatter op 19-03-2011 11:22
Quote: newton schreef op zaterdag 19 mrt 2011, 11:14: @msatter Wifi hotspot/mobiel toegangspunt is de optie op smartphones om het toestel als wifi hotspot te gebruiken en hierbij wordt dus altijd het 3g netwerk voor gebruikt. bij de meeste toestellen staat in de instellingen ook duidelijk dat hiervoor het 3g netwerk voor gebruikt wordt einde Quote Dan hadden ze het beter 3g Hotspot kunnen noemen want zo is het verwarrend met een andere naam-gevingen van de KPN: [url=https://portal.hotspotsvankpn.com/templates/dispatcher.asp?page_id=home_inet_nl: Je tekst hier...[/url:
Reactie door msatter op 19-03-2011 11:23
Hier nogmaals de link naar de KPN siteHier nogmaals de link naar de KPN site

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor