Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

KPN & LG slechte service

Geplaatst door: chriiss95 op: 20-05-2011 18:34
Ik heb ongeveer 1,5 jaar geleden bij KPN een nieuw abonnement afgesloten. Hierbij heb ik een nieuw mobieltje gekozen. Mijn oog viel meteen op de LG GD900, oftewel crystal, met het doorzichtige toetsenbord. Ik ben ongeveer een half jaar erg tevreden geweest over mijn mobieltje. Totdat mijn mobieltje rare dingen ging doen. Ik heb een zakelijk abonnement dus netjes naar het busineescentre gebracht. Ik ben hem toen maar liefst 10!! Weken kwijt geweest. Ik was het na 6 weken wel zat en we hebben gebeld. Ze wisten niet waar hij gebleven was en ze waren hem kwijt. Toen ze hem eindelijk gevonden hadden kreeg ik alleen een zielige sorry. Niet al mijn problemen waren toen opgelost maar de belangrijkste wel. Maar de problemen kwamen weer terug alleen werden met de dag erger. Ik besloot maar weer eens actie te ondernemen en mijn mobieltje weer weg te brengen. De problemen hadden vooral te maken met de batterij maar die kreeg ik gewoon mee terug. Ik vond het erg raar, maar goed. Na ongeveer een week werd ik gebeld dat ik hem weer op kon halen. Maar er was HELEMAAL NIETS gemaakt. Ik was boos en belde naar KPN. Eerst kreeg ik te horen dat de batterij nooit vervangen zou worden en dat ik hem zelf maar moest kopen. Toen we vroegen of ze het wilde voorlezen waar dat dan stond konden ze het niet vinden, gewoon omdat het onzin is. Toen hebben we nog een keer gebeld en toen kregen we te horen dat mijn batterij helemaal goed was en dat LG maar 1 klacht peer keer kan verwerken. Dit vind ik ook gewoon omzin. Toen zijn weontzettend boos geworden en toen kwamen we bij de chef. Deze zou kijken wat er allemaal precies gebeurt was en terug bellen. Dat gebeurde weer niet dus hebben we zelf gebeld. Hij wilde toen de telefoon nog een keer hebbenen zou nu naar zoetermeer gestuurd worden om daar nog een keer mensen erna te laten kijken. Als we hem 'smorgens brachten zou hij dezelfde dag nog in zoetermeer aankomen, en als we hem 's middags brachten zou hij de volgende dag aankomen. Na een week lag hij nig steeds in eindhoven. Toen hebben we nog een keer gebeld en zouden binnen 3 kantooruren terug worden gebeld. Dit was weer niet het geval, we hebben het nu al voor de 4e keer geprobeerd en tot nu toe nig steeds niet terug gebeld. En het ergste is dat ik de vorige keren een echt slecht, kapot leentoestel heb meegekregen en de laatste keer geen. Terwijl je voor een goede betaald. Ik hou jullie op de hoogte en heeft iemand ook zo iets meegemaakt?
Reactie door denf op 27-05-2011 11:30
Ik heb enige tijd geleden een vergelijkbare incident aan de hand gehad. In dit geval bleek een LG Arena defect nadat de nummeroverdracht periode voorbij was. (Dus ruim binnen een halfjaar periode). Ik ben naar de Primafoonwinkel gegaan, ik heb een klacht op de website ingediend en een brief geschreven. In alle gevallen heb ik verwezen naar artikel 17 BW 7 en artikel 18 lid 2 (ik ben consument geen zakelijke gebruiker). Ondanks dat ik tussen alle stappen KPN voldoende tijd heb gegeven heb ik geen enkele reactie ontvangen. Pas nadat ik een ingebrekestelling per aangetekende post heb gezonden kreeg ik ineens wel snel een nieuw exemplaar. De benodigde kennis heb ik gekregen door flink te googelen en juristenforums waren zeer leerzaam. Eigenlijk vond ik de afloop toch een klein beetje jammer want ik had het zo met ze zitten dat ik ze met plezier had laten dagvaarden.
Reactie door de motormuis op 28-05-2011 12:27
Dus blijkbaar is het enigste dat wel werkt een ingebrekestelling sturen .Dit aangetekend en met handtekening retour. Dat zou ik dan ook doen als ik U was. Succes.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!