Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

KPN houdt onterecht glasvezellijn bezet

Geplaatst door: jvdamme op: 04-01-2013 23:01
Al sinds 3 november 2012 wordt na het beëindigen van mijn glasvezelpakket bij de KPN mijn glasvezellijn onterecht bezet gehouden. Hierdoor kan een nieuwe provider niet de lijn op en geen diensten opleveren. Ondanks de vele tientallen telefoontjes, de vele mailtjes en zelfs een bemiddelingspoging van de nieuwe provider blijft KPN de lijn bezet houden. Ik sta machteloos, radeloos maar ook ontzettend boos!! Niemand die me meer kan of wil helpen. Hierdoor blijft KPN een soort machtspositie houden en blijf ik afhankelijk van KPN. De letterlijke woorden van een KPN medewerker zijn: "Meneer is geen klant meer van ons. Meneer betaald niet meer aan ons dus meneer is ons probleem niet meer. We kunnen niets meer voor hem doen". Dit gesprek heb ik ook opgenomen, te absurd voor woorden. Het ergste is ook nog eens dat ik nu vanaf 1 januari 2013 geen televisie, internet en telefonie heb.
Reactie door marvin24 op 18-02-2014 11:59
Waardeloze club KPN.. Heb precies hetzelfde probleem. Vanaf 06-02-2014 ben ik overgestapt en KPN heeft ook per deze datum de diensten afgesloten. Helaas houdt KPN tot op vandaag nog de lijn bezet waardoor ik zonder internet en TV zit en mijn nieuwe provider niks kan doen. Ben benieuwd of er voor jou al een oplossing is gekomen?
Reactie door jvdamme op 18-02-2014 12:08
Quote: marvin24 schreef op dinsdag 18 feb 2014, 11:59: Waardeloze club KPN.. Heb precies hetzelfde probleem. Vanaf 06-02-2014 ben ik overgestapt en KPN heeft ook per deze datum de diensten afgesloten. Helaas houdt KPN tot op vandaag nog de lijn bezet waardoor ik zonder internet en TV zit en mijn nieuwe provider niks kan doen. Ben benieuwd of er voor jou al een oplossing is gekomen?einde Quote
Reactie door jvdamme op 18-02-2014 12:09
Quote: marvin24 schreef op dinsdag 18 feb 2014, 11:59: Waardeloze club KPN.. Heb precies hetzelfde probleem. Vanaf 06-02-2014 ben ik overgestapt en KPN heeft ook per deze datum de diensten afgesloten. Helaas houdt KPN tot op vandaag nog de lijn bezet waardoor ik zonder internet en TV zit en mijn nieuwe provider niks kan doen. Ben benieuwd of er voor jou al een oplossing is gekomen?einde Quote Mijn oplossing: Ik ben uiteindelijk noodgedwongen weer terug op de kabelprovider gekomen en niemand die iets voor mij kan/kon/wilde doen om mijn probleem op te lossen!!!
Reactie door tot15karakters op 18-02-2014 15:39
Door van de KPN via de Kabel 1 jaartje te gaan los je het makkelijk op... En bij elke aanbieder een welkomst voordeel of wil KPN je juist op deze wurg methode terug halen en kreeg je daar geen aanbieding?
Reactie door marvin24 op 18-02-2014 15:44
Ik heb al een nieuw contract bij Fiber nederland getekend.. Ik ben een zware internet-gebruiker dus ik ben niet van plan om terug te gaan naar de kabel. KPN hoeft voor mij echt niet meer. Op deze manier mag een provider toch niet te werk gaan? Ze dwingen je op deze manier op bij hun diensten af te nemen.
Reactie door slobberbone op 18-02-2014 17:14
Klachtenkompas probeer het daar eens. Heel vreemd bij mij ging het vanzelf nieuwe provider genomen wou oude nog niet opzeggen i.v.m. onduidelijke aansluitdatum. Maar is door nieuwe tijdig opgezegd voor tijdig vrij maken van internetverbinding voor de nieuwe controle. Waarom kunnen de dochter van KPN het wel ?

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!