Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

KPN Glasvezel en afspraken

Geplaatst door: conimus op: 18-04-2011 17:28
Vandaag ben ik telefonisch benaderd door dhr. #### van KPN Glasvezel. De reden van dit contact was vanwege mijn verzoek om de aanvraag van een glasvezelverbinding te annuleren omdat KPN voor de tweede maal een installatieafspraak niet was nagekomen. Deze persoon wilde echter de aanvraag niet annuleren en verwees naar de algemene voorwaarden zoals KPN deze hanteert. November 2010 heb ik voor de eerste keer een glasvezelaansluiting bij KPN aangevraagd. Na de 7 dagen bedenktijd kreeg ik de mededeling van KPN dat de gemaakte installatieafspraak niet kon doorgaan vanwege technische problemen. Men kon echter niet zeggen wanneer de aansluiting wel zou worden opgeleverd. Hierop heb ik toen besloten om de aanvraag te annuleren hetgeen ook zonder enig probleem werd gerealiseerd door een van hun medewerkers. Deze adviseerde mij tevens om het over een tijdje nogmaals te proberen omdat de problemen dan waarschijnlijk wel verholpen waren. Op 22-02-2011 heb ik opnieuw een aanvraag bij KPN ingediend voor een glasvezelaansluiting in de hoop dat de technische problemen inmiddels waren opgelost. Op 24-02-2011 heb ik telefonisch met KPN een afspraak gemaakt voor de installatie van de glasvezelaansluiting en wel op 7 april 2011 tussen 8.00 en 10.00 uur. Een ruime week na het maken van deze afspraak werd ik weer door KPN benaderd en wel met de mededeling dat de gemaakte afspraak wederom weer niet kon worden nageleefd vanwege technische problemen. Wanneer de installatie echter wel kon plaatsvinden was niet bekend. En wederom werd voor de tweede keer de afspraak ingetrokken na de 7 dagen bedenktijd waarin ik de mogelijkheid had om de aanvraag kosteloos en zonder verdere verplichtingen te annuleren. Dhr. #### wilde vandaag de aanvraag niet annuleren omdat er nu een oplossing voor handen zou zijn welke er de eerste keer niet was. Echter ben ik van mening dat de oplossing, zoals hij deze noemde, niet voor handen was ten tijde van de gemaakte installatieafspraak waardoor deze wederom niet werd nagekomen door KPN. Deze persoon bleef maar zeggen dat er een oplossing was en was niet voor enige rede vatbaar en toonde ook geen enkel begrip voor de situatie. Hij wilde de eerste installatieafspraak van eind 2010 hier niet in meenemen omdat deze niet meer in het systeem stond. Daarmee was voor hem alleen de huidige aanvraag aan de orde, hetgeen natuurlijk te zot voor woorden is. Dus omdat de eerste afspraak van 2010 er niet meer instaat doen we voor het gemak maar even alsof hij niet bestaat? Het vertrouwen dat ik nu voor de tweede keer had in KPN is wederom door KPN geschaad door nogmaals de gemaakte afspraak niet na te komen vanwege dezelfde problematiek als die de eerste keer aan de orde was. Dhr. #### bleef zich verschuilen achter het feit dat er nu een oplossing is en dat dat het verschil is met de eerste keer waardoor hij niet wilde annuleren. Maar de afspraak van 7 april is niet nagekomen door KPN, dus heb ik niets gehad aan de z.g. oplossing. Daarnaast ben ik voor de tweede keer pas ruimschoots na de 7 dagen bedenktijd geïnformeerd over de problemen waardoor ik geen eerlijke kans heb gehad om de keuze te maken om te annuleren of niet. Ik voel mij persoonlijk zeer benadeeld en bedonderd door KPN. De medewerker verschuilt zich achter de algemene voorwaarden terwijl er ook een menselijk aspect bij komt kijken. KPN kan zich coulant opstellen bij dit soort problematiek.
Reactie door valerius-2 op 18-04-2011 18:59
Stel het op schrift en stuur deze naar de betreffende afdeling, en vraag waarom het de eerste keer wel mogelijk was om het af te zeggen en nu niet. U zult graag willen weten waarom.
Reactie door conimus op 20-04-2011 13:57
Ik ben zojuist teruggebeld door KPN Webcare en deze waren van mening dat KPN inderdaad een aantal keren de afspraak niet was nagekomen en dat de aanvraag daarom gewoon geanuleerd dient te worden zoals ik reeds had verzocht. Uiteindelijk toch nog een positieve feedback over KPN. Alleen vind ik het wel erg jammer dat het eerst een hoop frustratie en een negatief bericht op dit forum heeft gekost alvorens KPN mijn verzoek tot annulering wilde honoreren.
Reactie door read op 20-04-2011 19:58
conimus Soms, heel soms, zeg maar sporadisch, gaat er ook wel eens wat goed bij KPN. Pedro.
Reactie door read op 21-04-2011 21:30
conimus Advies: zorg overigens wel dat je die annulering zwart op wit krijgt. Pedro.
Reactie door conimus op 21-04-2011 21:34
Quote: read schreef op donderdag 21 apr 2011, 21:30: conimus Advies: zorg overigens wel dat je die annulering zwart op wit krijgt. Pedro.einde Quote Ja, daar heb ik tijdens het gesprek ook om gevraagd. En deze zou worden opgestuurd. Maar heb ik volgende week nog niks ontvangen dan zal ik KPN weer benaderen.
Reactie door dobby op 21-04-2011 21:37
Quote: read schreef op woensdag 20 apr 2011, 19:58: conimus Soms, heel soms, zeg maar sporadisch, gaat er ook wel eens wat goed bij KPN. Pedro.einde Quote *zucht*... van deze indianen-verhalen.. tsja.. met blijkbaar zo'n beperkt blikveld van alleen maar de klachten op internet fora... (ja ok.. ik heb vendaag een slechte dag en ben redelijk pissig en agressief..) - maar dan nog.. zulke statements.. en dan ook nog zonder bewijs.. tsja.. wat kan een bedrijf, _of_ een consument for that matter daar nou mee? (en ja.. ik heb ook vroeger problemen gehad met de KPN.. (en bij vele andere bedrijven).. soms gaan er gewoon dingen vaud.. maar het blijft vaak mensen werk.. en je eigen opstelling, hoe je reageert.. en ja - ook het direct treffen van de juiste contactpersoon / nieuwe account manager kan veel schelen...).. veel transacties zorgen nu eenmaal voor meer fouten.. gegeven een vast percentage fouten..
Reactie door conimus op 21-04-2011 21:46
Quote: dobby schreef op donderdag 21 apr 2011, 21:37: Quote: read schreef op woensdag 20 apr 2011, 19:58: conimus Soms, heel soms, zeg maar sporadisch, gaat er ook wel eens wat goed bij KPN. Pedro.einde Quote *zucht*... van deze indianen-verhalen.. tsja.. met blijkbaar zo'n beperkt blikveld van alleen maar de klachten op internet fora... (ja ok.. ik heb vendaag een slechte dag en ben redelijk pissig en agressief..) - maar dan nog.. zulke statements.. en dan ook nog zonder bewijs.. tsja.. wat kan een bedrijf, _of_ een consument for that matter daar nou mee? (en ja.. ik heb ook vroeger problemen gehad met de KPN.. (en bij vele andere bedrijven).. soms gaan er gewoon dingen vaud.. maar het blijft vaak mensen werk.. en je eigen opstelling, hoe je reageert.. en ja - ook het direct treffen van de juiste contactpersoon / nieuwe account manager kan veel schelen...).. veel transacties zorgen nu eenmaal voor meer fouten.. gegeven een vast percentage fouten..einde Quote Kennelijk is klagen op een internetfora de enige manier om je recht te halen. Wanneer je telefonisch niet veel wijzer wordt dan blijven er niet zoveel mogelijkheden over he...? Maar "zulke statements.. en dan ook nog zonder bewijs"? De beste man die mij te woordt stond was niet voor enige rede vatbaar en bleef zich maar verschuilen achter de algemene voorwaarden en zijn eigen leidinggevende. En inderdaad, er gaan soms wel eens dingen fout. Maar erken je fouten dan ook en biedt de consument een passende oplossing.
Reactie door read op 22-04-2011 18:13
conimus Veel bedrijven gaan pas in de startblokken staan als ze Radar, Kassa,Opgelicht en/of de Consumentenbond op de stoep hebben staan. Dit is de rubriek discussies en daarin is elke ontboezeming welkom (mits fatsoenlijk geformuleerd wel te verstaan). Pedro.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!