KPN en KPN glasvezel: 1 bedrijf of 2 bedrijven? Als er maar iets verdiend kan worden..
Geplaatst door: andre1983 op: 22-08-2011 15:40
Beste lezers,
Ik heb een issue met KPN en benieuwd naar jullie reactie: heeft u dit ook meegemaakt? Hoe heeft u het opgelost? Welke juridische stappen kunnen er ondernomen worden? Kan privé tijd en kosten ook geclaimd worden?
Vorige maand ben ik verhuisd. Om te zorgen dat mijn internet en tv bij KPN tijdig verhuisd werd heb ik contact opgenomen met KPN. Ik ben toen doorverbonden met de afdeling verkoop. Deze verkoper heeft met mij huidige contracten/diensten doorgelopen en geadviseerd om digitenne te vervangen door interactieve tv en internet eerst via de koper te laten verlopen en dan via de glasvezel. Ik heb er een nacht over nagedacht en de nieuwe pakketen die dag erna bij KPN aangevraagd.
Er ging iets niet zoals was afgesproken en heb toen achter KPN aangebeld. Tijdens de gesprekken werden verschillende verhalen verteld, toen heb ik uiteindelijk via de internet site van KPN de aanvragen geannuleerd.
Om e.e.a. te verifiëren heb ik er achter aangebeld. Pas toen is de annulering geactiveerd. Nu blijkt dat KPN en KPN Glasvezel twee verschillende bedrijven zijn. De interactieve tv en internet via de koper is via de KPN.nl wel opgezegd het glasvezel niet. Terwijl het pakket wel door 1 medewerker werd verkocht.
KPN glasvezel zegt niet te kunnen opzeggen omdat de annuleringstermijn is overschreden. Na vijf medewerkers (sommige waren agressief, asociaal en konden niet luisteren) van Glasvezel te hebben gesproken heb ik contact opgenomen met de verkoop desk van KPN, deze had mijn immers het pakket verkocht. De verkoopdesk verwijst mij continu naar KPN glasvezel. Een typisch geval van het kastje naar de muur en de klant is de dupe. KPN komt niet met een oplossing, ik wil geen klant meer zijn van KPN en glasvezel kan pas over 6 maanden worden geleverd (volgens sommige KPN medewerkers is het nu al beschikbaar volgens andere KPN medewerkers duurt het nog langer)
Graag jullie mening/oplossing op bovenstaand verhaal.
Reactie door robm op 23-08-2011 15:47
Ik heb tot twee keer toe geprobeerd glasvezelabonnee te worden van KPN, dit liep via de administratieve afhandeling in India (!). Het ging dus fout en ik zit nog steeds bij XS4all (wordt ook minder sinds de overname door KPN).
Ik heb langzaam aan alles van KPN de deur uitgewerkt na 30 jaar klant geweest te zijn, nu alleen nog XS4all en Digitenne (overgenomen door KPN in het kader van monopoliepositie verwerven) Ik ben nu bezig met interNL.net (glasvezel)en Iphion (TV op basis van glasvezel) Mijn mobiele telefoon provider is recentelijk ook overgenomen door KPN en moet dus ook vervangen worden voo0rdat de tarieven omhoog gaan.
KPN heeft een te groot deel van de markt in handen, is niet instaat om een goedlopende organisatie op poten te zetten (het blijven ambtenaren) en moet leren vechten voor zijn marktaandeel ( een helpdesk is er om klanten te helpen!!!)
Ik wil graag onafhankelijke providers die begrijpen dat je elkaar nodig hebt!!
Ik heb het gehad met KPN.
Rob
Reactie door rjw op 23-08-2011 16:43
Quote: robm schreef op dinsdag 23 aug 2011, 15:47:
KPN heeft een te groot deel van de markt in handen, is niet instaat om een goedlopende organisatie op poten te zetten (het blijven ambtenaren) en moet leren vechten voor zijn marktaandeel ( een helpdesk is er om klanten te helpen!!!)
Ik wil graag onafhankelijke providers die begrijpen dat je elkaar nodig hebt!!
Ik heb het gehad met KPN.
Robeinde Quote
Laten we dat als consument nu zelf in de hand hebben. Niemand anders kan daar wat aan doen. Gewoon opstappen bij KPN en dan moeten ze hun diensten wel verbeteren om klanten terug te winnen. Maar zolang er zoveel mensen klant blijven hoeven ze niet zo hard te rennen.
Er zullen best wel een paar gebieden in Nederland zijn waar je geen alternatief hebt voor KPN, maar in de gebieden waar de meeste mensen wonen is het geen probleem om een andere leverancier te kiezen.
Reactie door jannesxl op 16-11-2011 20:40
OOk ik heb de kpn kennen geleerd als onbetrouwbaar , onduidelijk en ongelooflijk star . Ze hadden een, moet gezegd worden leuke aanbieding ,met het overgaan naar 3 in 1 . Nl een sony Led tv voor € 400.00
Maar de belofte zijn ze nooit nagekomen de bestelling via internet hadden ze nooit ontvangen zeggen ze .... Dus na een aantal dagen niks horen gebeld Zegt de dame je kunt ook bij mij bestellen dus zo gedaan ook .nog duidelijk aangegeven dat de deal alleen doorging als de TV ook leverbaar zou zijn !!
krijg ik uiteindelijk een telefoontje dat de Tv niet doorging omdat de abonnement via een andere afdeling was gedaan ......???? Er is mi maar 1 kpn .
Ik ben woedend teleurgesteld .mijn integriteit is aangetast!
Helaas zit ik een jaar vast aan dat abonnement Want ik ben te moe om nog verder te gaan strijden met deze starre incompetente organisatie .Dus is denk ik van hun kant de actie geslaagd maar ik ben wel weg de 1e dag dat het mogelijk is .want ik heb het idee dat ze geen tv 's leveren
BTw de factuur was wel in 5 dagen voor elkaar !
Meer mensen deze ervaring??
Reactie door sweeterlake op 11-11-2012 17:20
Heb KPN Alles-in-1-Premium, dat wil zeggen dat internetsnelheid tot 80 Mbps kan worden geleverd.
Helaas, géén 80 Mbps relatief is, haalbaar is volgens KPN 48 Mbps en daar gaat nog eens 2x 8 Mb van af, zodat er in totaal slechts 32 Mbps beschikbaar is: Wi-Fi & bedraad!
Jammer dat KPN daar geen gewag van maakt naar de klant. Ja ik weet dat 80 Mbps een utopie, gebakken lucht, kan zijn, doch zo wordt de aspirantklant wel in de KPN-malingmolen genomen.
Dat was bij ZIGGO anders, destijds 50 Mbps: daadwerkelijk met Wi-Fi 51,4 Mbps behaald.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!