Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

KPN e-mail only abonnement stop!

Geplaatst door: mikemdm op: 10-08-2011 13:23
Vandaag mocht ik de volgende e-mail van KPN ontvangen: ******************************************************************** U heeft al geruime tijd een E-mail only abonnement bij KPN. Hiervoor betaalt u € 22,56 per jaar. Wij hebben besloten te stoppen met dit abonnement. Uiteraard zorgen wij voor een passend alternatief waardoor u uw e-mail adres gewoon kunt blijven gebruiken zoals u gewend bent. Wij vertellen u er graag meer over. U hoeft niets te doen Wij regelen dat u na afloop van uw huidig jaarabonnement automatisch wordt omgezet naar het KPN E-mail only Basis abonnement. U hoeft hiervoor niets te doen. De prijs van dit abonnement bedraagt € 3,50 per maand. Er verandert voor u verder niets: Uw e-mail adressen, wachtwoord en computerinstellingen blijven hetzelfde. *********************************************************************** Zoals je kan lezen heeft KPN echt een "passend" alternatief. Nu betaal ik € 1,89 per maand en voor het "passend" alternatief € 3,50 per maand. Nu vind ik een prijsstijging van 85% niet echt "passend". Heb dit e-mail adres al ruim bijna 20 jaar dus zou hem het liefste houden. Mag KPN dit zomaar doen?
Reactie door antoine55 op 10-08-2011 14:07
Het schijnt dat er ook nog prijsverschillen zijn in hetzelfde soort abonnement, hoe kan dat? Bij mij is de prijsverhoging bijna 125%. Zie de KPN brief hieronder. En ja, je kan wel opzeggen, maar dan ben je je e-mail adres ook kwijt en dus alle contacten etc. die via dit mailadres lopen, je kunt haast dus niet anders dan met deze abnormale prijsverhoging akkoord gaan, typisch gedrag van een 'klantvriendelijke' internetprovider ______________________________________________________________ Geachte heer....., U heeft al geruime tijd een Email only Plus abonnement bij KPN. Hiervoor betaalt u €2,95 per maand. Wij hebben besloten te stoppen met dit abonnement. Uiteraard zorgen wij voor een passend alternatief waardoor u uw e-mail adressen gewoon kunt blijven gebruiken zoals u gewend bent. Wij vertellen u er graag meer over. U hoeft niets te doen Wij regelen dat u vanaf 10 september automatisch wordt omgezet naar het KPN E-mail only Extra abonnement. U hoeft hiervoor niets te doen. De prijs van dit abonnement bedraagt € 7,- per maand. Er verandert voor u verder niets: Uw e-mail adressen, wachtwoord en computerinstellingen blijven hetzelfde. Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice is elke dag bereikbaar van 08.00 tot 22.00 via 0900 0244*. U heeft tot 10 september 2011 het recht om uw abonnement kosteloos te beëindigen. Met vriendelijke groet, KPN Klantenservice
Reactie door iqm op 10-08-2011 14:11
Kreeg ook een brief dat ik ipv 2,95 per maand nu ineens 7 euro per maand ga betalen. Heel vreemd dat er verschillen zijn per klant voor eenzelfde abonnement. Kan op KPN site ook geen enkele info vinden over email only abonnement. Zou men ervan af willen en hopen dat iedereen opzegt? \
Reactie door tdehond op 10-08-2011 14:22
U kunt dus per datum dat deze wijziging in gaat opzeggen met verwijzing naar de wet. Zet in de brief dat u dit geen passend alternatief vindt en derhalve conform de wet ( zie hieronder) de overeenkomst per datum dat deze voor u negatieve wijziging ( kostenverhoging van .... %) in gaat wilt beëindigen. Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf Artikel 7.2 Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt: a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te beëindigen, en b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te beëindigen. Kopie brief + verzendbewijs goed bewaren. Let op dat u schriftelijke bevestiging einde overeenkomst per datum dat deze voor u ongunstige wijziging in gaat ontvangt.
Reactie door iqm op 10-08-2011 14:35
Opzeggen is een oplossing. Punt is dat ik al vijftien jaar dit mailadres heb en dit graag wil houden. Het is bovendien vreemd en inconsequent dat KPN verschillende klanten blijkbaar verschillende alternatieven/prijzen biedt en dat KPN een abonnement kan opheffen en vervolgens eenzelfde abonnement kan aanbieden onder een andere naam tegen een veel hogere prijs.
Reactie door rjw op 10-08-2011 14:44
Quote: iqm schreef op woensdag 10 aug 2011, 14:11: Zou men ervan af willen en hopen dat iedereen opzegt?einde Quote Dan lijkt het me makkelijk om gewoon de dienst te stoppen. Ik snap overigens niet dat ze nog steeds zo'n dienst aanbieden. Voor het geld hoeven ze het niet te doen, ook al willen ze 7 euro per maand gaan vragen. Ik denk dat je daar net de loonkosten van de verantwoordelijk product manager van betaald, zoveel klanten zullen ze niet hebben die deze dienst afneemt.
Reactie door tdehond op 10-08-2011 15:16
Quote: iqm schreef op woensdag 10 aug 2011, 14:35: Opzeggen is een oplossing. Punt is dat ik al vijftien jaar dit mailadres heb en dit graag wil houden. Het is bovendien vreemd en inconsequent dat KPN verschillende klanten blijkbaar verschillende alternatieven/prijzen biedt en dat KPN een abonnement kan opheffen en vervolgens eenzelfde abonnement kan aanbieden onder een andere naam tegen een veel hogere prijs.einde Quote Doet Ziggo ook m.b.t. tv digitaal totaal. Een provider is creatief in het plukken van zijn klanten.
Reactie door uray25 op 10-08-2011 15:25
Het verschil zit hem in de vorm, Email Only is voor 1 emailadres, Email Only Plus voor maximaal 5 dacht ik. Neemt niet weg dat dit gewoon een schofterige prijsverhoging is, ook ik heb het omdat ik mijn email adressen al tig jaar heb. En het was een fijne dienst, je kon gewoon provider wisselen zonder je druk te maken om je Email adressen. Maar dit, ik heb er geen woorden voor... Misschien moet Kassa of de Consumentenbond hier maar eens achteraan. Want een prijsverhoging van 137,5 % is echt wel buiten alle proporties.
Reactie door tdehond op 10-08-2011 15:49
Als u eenmalig een webmail adres neemt bij Hotmail, google of Yahoo, dan kunt u deze altijd gebruiken zonder u druk te maken om bij welke provider u internet afneemt. Kost niets. Alleen 1 malige alle bekenden op de hoogte stellen van wijziging email adres. Het zou best kunnen dat KPN probeert deze dienst uit de markt te prijzen.
Reactie door uray25 op 10-08-2011 16:11
Hotmail is ook niet alles. paar maanden terug was je daar door een storing alle Mail kwijt van voor X datum. Alleen na aandringen van de community is er toen actie ondernomen. Anders was je mooi alles kwijt. En als ze het uit de markt willen prijzen, wat natuurlijk kan. Zou ik bijna uit principe klant blijven, al was ik de laatste... Gewoon, om een standpunt duidelijk te maken.
Reactie door tdehond op 10-08-2011 16:15
Quote: uray25 schreef op woensdag 10 aug 2011, 16:11: En als ze het uit de markt willen prijzen, wat natuurlijk kan. Zou ik bijna uit principe klant blijven, al was ik de laatste... Gewoon, om een standpunt duidelijk te maken.einde Quote Blijkbaar loont het nu nog voor KPN om tegen meerprijs deze dienst "in de lucht" te houden. Als u akkoord gaat met deze exorbitante prijsverhoging staat KPN u nog niet in de weg om van deze dienst gebruik te blijven maken.
Reactie door reddice op 10-08-2011 18:21
Ik kan me voorstellen dat de KPN klanten met een dubbel gevoel achterblijven. Je sluit een contract af bij een bedrijf voor het leveren van een e-mail. Je gaat er vanuit dat er een zekere mate van professionaleit gehanteerd zal worden, die de gratis concurrenten niet kunnen leveren. Je gaat er vanuit dat in geval van problemen je ergens terecht kan en dat iemand je serieus verder helpt en meedenkt aan een oplossing... Je bent immers een betalende klant. Ze hebben dus een goede reden om je tevreden te houden. Dit in tegenstelling tot de gratis e-mail providers, die eigenlijk geen echt goede reden hebben om je te helpen. Het is per slot van rekening toch maar een gratis dienst. Je gaat dan liever met een betrouwbare partner in zee. Achteraf realiseer je je dat je het desbetreffende e-mail adres eigenlijk "huurt". En niet alleen dat, het blijkt ook nog eens dat je precies dezelfde service krijgt als bij een gratis aanbieder van een e-mail adres. Op het moment dat ze bij KPN besluiten om wijzigingen door te voeren, kun je óf meegaan in de wijzigingen óf de "huur" opzeggen. Je bent dan wel alles kwijt wat je tot dat moment hebt opgebouwt. Beklagen heeft geen zin, ondanks dat je een betalende klant bent. Per slot van rekening vertegenwoordig je maar 1,89 euro/maand. Dat is net 15.000 euro te weinig om echt invloed te kunnen uitoefenen op hun. De echte vraag van TS zou dus moeten zijn: Waarvoor nog blijven bij een bedrijf dat een dergelijke service bied en er nog geld voor vraagt ook nog?
Reactie door rjw op 10-08-2011 19:52
Quote: tdehond schreef op woensdag 10 aug 2011, 16:15: [ Als u akkoord gaat met deze exorbitante prijsverhoging staat KPN u nog niet in de weg om van deze dienst gebruik te blijven maken. einde Quote Ze gek is het overigens niet dat diensten en producten die door steeds minder mensen worden afgenomen duurder worden. Ik neem aan dat bij u op het bedrijf producten die niet meer rendabel zijn ook duurder worden of uitgefaseerd worden.
Reactie door sisko op 11-08-2011 11:26
Ik kreeg dezelfde brief als mikemdm en heb dezelfde frustratie! Ik gebruik mijn e-mail al jaren en voor mij is een groot pluspunt dat ik een bepaalde kwaliteit ervaar door bij een goed bedrijf te zitten (dacht ik altijd). Uit ervaring weet ik dat het gebruik van b.v. een hotmail account niet altijd werkt, vooral bij meer formele correspondentie zoals bijvoorbeeld een sollicitatie. Het zou KPN sieren om een soortgelijk e-mail only abonnement aan te blijven bieden binnen een 'normale' prijsverhoging, of anders gewoon stoppen en eerlijk zeggen dat het te duur voor ze is. Nu maken ze ordinair dubbele winst ten koste van hun hondstrouwe klanten.
Reactie door ayciro op 11-08-2011 11:59
Zelfde probleem bij mij een prijsstijging van ruim 137% opzeggen kan ik niet omdat het mail adres op al mijn visitekaartjes en briefpapier staat en mijn familie ook mailadressen via mij gebruikt. Ik heb ze een mail gestuurd dat ik dit niet acceptabel vind en dat ik verwacht dat ze met een betere aanbieding komen, echter ik verwacht hier niet veel van. Heb wel eerder een discussie met ze gehad en toen was ook de boodschap dan zeg je toch gewoon op. Wat je overigens terug krijgt voor die prijsstijging (bijvoorbeeld meer ruimte op de mailboxen) staat nergens te lezen en op de hele KPN site is niets te vinden over E-mail only abonnementen. Pff die mentaliteit daar, ik ben al 18 jaar klant maar dat doet ze niets.
Reactie door tdehond op 11-08-2011 12:02
Quote: rjw schreef op woensdag 10 aug 2011, 19:52: Quote: tdehond schreef op woensdag 10 aug 2011, 16:15: [ Als u akkoord gaat met deze exorbitante prijsverhoging staat KPN u nog niet in de weg om van deze dienst gebruik te blijven maken. einde Quote Het is niet mijn probleem. Ik heb 2 webmail adressen waar ik op kan terugvallen. Ze gek is het overigens niet dat diensten en producten die door steeds minder mensen worden afgenomen duurder worden. Ik neem aan dat bij u op het bedrijf producten die niet meer rendabel zijn ook duurder worden of uitgefaseerd worden. einde Quote
Reactie door caro64 op 13-08-2011 12:32
Ik ben maar vast begonnen met het omzetten naar gmail om van al het gezeur af te zijn. Gelukkig is die ook via outlook e.d. gewoon naar je pc te halen. Na zoveel jaren trouwe klant. Moet je nu binnen een maand dit slikken. Ongehoord. 137% verhoging ik vind het gewoon echt een beloning voor hun trouwe klanten :-/. Passend alternatief, ben benieuwd wat ze dan zullen verstaan onder niet passend alternatief. De klant als melkkoe. Ach het is toch maar (waarschijnlijk) een kleine groep gebruikers.
Reactie door kassadj op 13-08-2011 15:04
@caro64 Ik ben het helemaal met je eens. Het is echt onbehoorlijk, vooral ook omdat veel van deze gebruikers geen kant op kunnen. Wat ik me wel afvraag waarom een bedrijf als Google die service (eigenlijk nog betere service) gratis kan aanbieden en de KPN met een enorme prijsverhoging aankomt. Aan de andere kant heb ik wel geleerd dat er niet zoiets als "gratis" bestaat in deze wereld. Google leest bijvoorbeeld al je e-mail en past de advertenties daar op aan.
Reactie door tdehond op 13-08-2011 15:31
Quote: kassadj schreef op zaterdag 13 aug 2011, 15:04: @caro64 Ik ben het helemaal met je eens. Het is echt onbehoorlijk, vooral ook omdat veel van deze gebruikers geen kant op kunnen. Wat ik me wel afvraag waarom een bedrijf als Google die service (eigenlijk nog betere service) gratis kan aanbieden en de KPN met een enorme prijsverhoging aankomt. Aan de andere kant heb ik wel geleerd dat er niet zoiets als "gratis" bestaat in deze wereld. Google leest bijvoorbeeld al je e-mail en past de advertenties daar op aan. einde Quote Reclame lijkt mij de reden waarom google, hotmail en yahoo dit gratis kunnen doen.
Reactie door noterman op 14-08-2011 10:56
Voor mijn gevoel zegt KPN: Donder maar op want nu ben je als klant niet interessant genoeg meer, maar wil je toch perse, dat kan, dan rukken we je wel een poot uit. Klanten die deze verhoging accepteren kunnen een volgende alweer verwachten. Nu overstappen lijkt het devies. Je hebt dan twee opties: of je neemt een gratis adres zoals "live.nl". Deze kan ook prima gebruikt worden in combinatie met Outlook en andere mailprogramma's, of je neemt een eigen domein en dan ben je voor € 3,- per maand eigen baas. Bij KPN blijven is voor mij in ieder geval geen optie want deze prijsverhoging geeft mij geen enkele garantie voor de toekomst, noch wat betreft continuïteit en noch wat betreft kosten.
Reactie door ertan75 op 14-08-2011 11:37
Ik heb over de wijziging van het abonnement contact gehad met KPN. Op de vraag wat de wijzigingen van het abonnement zijn, behalve de verandering van naam en de tariefsverhoging, is hun reactie: '...er geen extra functionaliteit aan het nieuwe abonnement toegevoegd, en blijft het voor u beperkt tot een prijsverhoging.' Commercieel, maar zeker niet klantvriendelijk. Zoals een ander in de discussie al zei; een creatieve manier om een tariefswijziging door te voeren.
Reactie door m.nieuwland op 17-08-2011 22:21
Ik heb het even op me in laten werken maar ik word steeds bozer! Ook voor mij is mijn email adres een soort levens-contact lijn, zowel prive als voor het werk, al tig jaar Natuurlijk kun je overgaan op een gmail account of iets anders maar daar gaat het niet om. Dit is schending van het vertrouwen, je koopt een produkt en hebt daar verwachtingen van, deze worden niet waargemaakt. Ik hoop dat iemand het initiatief neemt om hier aktie op te ondernemen.
Reactie door lekkerisdat op 22-08-2011 13:03
Er is maar één ding wat klanten moeten doen; OPZEGGEN en in de toekomst geen gebruik meer maken van KPN producten. Hier onder klein lijstje met alternatieven - E-mail; Gmail (gratis) of neem webruimte (met e-mail natuurlijk) bijvoorbeeld bij one.com (na eerste jaar 2 euro en 9 cent per maand) onbeperkt aantal mail adressen - Vaste (voip) telefonie; Budget Phone, ook veel goedkoper als telefonie bij alles-in-pakketten (voorbeeld; Ziggo vaste kosten ongeveer 6 euro per maand bellen naar vast 8 cent, BP 4 euro 50 per maand bellen naar vast tot 1,5 cent) - Mobiele telefonie; Daar is geen alternatief voor, als prepaid en zo min mogelijk gebruik van maken - Digitale tv; Dat wil je sowieso niet van KPN hebben aangezien het voor geen meter werkt - Internet; Kabel of glasvezel (indien niet van KPN, wil je ook niet betaal je de hoofdprijs voor) voordeel is ook dat je de snelheden vaak haalt die ze beloven Kortom genoeg alternatieven om KPN te boycotten.
Reactie door a2i op 22-08-2011 15:51
Quote: mikemdm schreef op woensdag 10 aug 2011, 13:23: Heb dit e-mail adres al ruim bijna 20 jaar dus zou hem het liefste houden.einde Quote Offtopic: we zitten pas in 2011 hoor ! 2011-20 jaar = .... Groet. KPN sucks anyways, zo zie je maar..
Reactie door cestleton op 08-09-2011 11:51
Ik heb dit emailadres al wel 15 jaar. Eerst met volwaardig internetabo, later email only ivm verkrijgen internet via werkgever. Sinds 6 jaar woon ik samen; mijn partner heeft een volwaardig internetabo bij KPN (35,- pm). Hierbij kan je 5 emailadressen krijgen. Al die jaren heb ik email only laten doorlopen. Met deze prijsstijging dacht ik: ik vraag ze gewoon mijn emailadres op te nemen in het abo van mijn man. Maar wat denk je, dat kan om administratieve redenen niet! Dus als ik mijn oude emailadres wil behouden, en dat wil ik heel graag, moeten we gewoon 2 abo's aanhouden op 1 adres. Afzetters. Weet iemand waar je hierover een formele klacht kan indienen?

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!