Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

KPN 0900 Kosten Klantenservice

Geplaatst door: sluys op: 01-02-2012 10:09
KPN, maar ook andere providers houden vast aan een betaald 0900 nummer voor de (directe)klantenservice. Ook als de oorzaak van een probleem bij KPN ligt ben je gedwongen het 0900 nummer te bellen. vb. KPN doet een aanbieding om met korting over te stappen van een basis naar een extra abonnement. Op de afgesproken ingangsdatum blijkt de wijziging niet te kunnen. Je krijgt hiervan géén berichtje maar moet dit zelf ontdekken op mijnkpn, vervolgens kun je de klantenservice alleen direct bereiken via 0900. Er zijn tal van bedrijven die naast een betaald nummer een bel me optie hebben of de mogelijkheid bieden tot een online chatsessie, het werkt prettig vanwege het directe contact en problemen worden veelal sneller opgelost. Ik vind het echt niet meer kunnen dat je als aanbieder van internetabonnementen klanten enkel helpt via een 0900 betaalnummer. Je betaald eerst voor de dienstverlening en als deze niet blijkt te werken zoals je mag verwachten, moet je ook nog eens betalen voor de oplossing van het probleem. In mijn ogen is dat nog eens betalen voor een dienstverlening waarvoor je al maandelijks betaald. Beste Providers: Betere contactmogelijkheden of 0900 nummers tegen lokaal tarief!!
Reactie door valerius-2 op 01-02-2012 11:10
Dit heeft de langste tijd geduurt er is nu een wetsvoorstel in de maak dat of per gesprek of normaal tarief berekent mag worden met 900 nummers.
Reactie door rapil op 01-02-2012 13:56
KPN, het meest slechte bedrijf met de meest onbeschofte werknemers. Spreek uit ervaring. Ben er gelukkig vanaf en zie met vreugde dat dit bedrijf langzaam maar zeker naar de kl+te gaat.
Reactie door psanders op 02-02-2012 13:34
Fijn dat 0900-nummers per gesprek of tegen lokaal tarief moeten gaan worden berekend. Maar waarom merkt er niemand op dat steeds meer bedrijven 0900-nummers krijgen, welke buiten de Bel-Altijd-bundel of hoe die ook weer heten, vallen. Zodat via een geniepige omweg de bundels uitgehold worden en KPN weer meer omzet maakt?
Reactie door akke2103 op 03-02-2012 11:02
hallo, als je klant van KPN bent kun je gratis (volgens hun site) naar 06-24001200 bellen. nu weet ik niet of dat ook is als je alleen internet hebt. i.i.g. wel als je ook bellen hebt van KPN. ik heb ook moeten zoeken om dit te vinden want het wordt nergens op papier vermeld. daarop staat, voor vragen . bel; 0900..... hou je eerst volgende faktuur in de gaten nadat je hun hebt gebeld via het 06 nr. als daar geen kosten voor gerekend worden is het oke. intussen ben ik alweer weg bij KPN(binnen 1 maand)door dat er geen spullen geleverd werden of wel spullen waar ik verzendkosten voor moest betalen . terwijl ik geen verzendkosten had. 3 keer bevestigd telefonisch. Verder lig ik nog in conclave met de KPN i.v.m. abonn.kosten. omdat ik bellenonbeperkt altijd had aangevraagd, en bevestigd kreeg per mail, maar zij alleen avond en weekend in het contract hadden gezet die ik 2 weken later kreeg. ook daarvoor contact gehad(via 0900nr omdat ik nog niet het gratis nr had gevonden) 4 keer bevestigd gekregen dat het wel (altijd was) me geen zorgen hoefde te maken. maar op de faktuur die 3 weken na de aansluiting al kwam stond het ook verkeerd. kon niet gewijzigd worden , en ik zat met een grote tel.rek. die ik dus niet ga betalen natuurlijk. ik heb het zwart op wit staan en het is hun fout.alle telefoonkosten naar hun 0900nr. heb ik ook geclaimd. ik wacht nog op antwoord. gooi het desnoods voor de rechter die de profiders/energiem. spuug zat is met die verkeerde/onduidelijke nota,s.ik ben namelijk lid van een juridisch site.daar staat dit allemaal op.
Reactie door pauls0 op 03-02-2012 12:21
Met 0900-nummers verdienen bedrijven alleen nog meer aan haar eigen klanten, daarnaast zoveel mogelijk klantonvriendelijk zijn, en kunnen bepalen hoeveel iemand mag betalen voor hun "telefonische service", door eenvoudig mensen in de wacht laten staan.
Reactie door eheirbaut op 05-03-2012 20:03
Bij KPN kan je in plaats van de helpdesk 0900-0244 ook rechtstreeks het management van KPN Contact, ofwel de Escalatiedesk bellen: 020-4841466. Deze mensen kunnen, in tegenstelling tot de reguliere medewerkers in Eindhoven, Groningen of Zwolle, wel beslissingen nemen inzake coulances en compensaties. Ik heb in de 12 jaar dat ik klant (of slachtoffer?) was van KPN meerdere malen maanden lang gevechten gevoerd met de helpdesk, maar uiteindelijk al twee keer via het 020 nummer fikse financiële compensaties gekregen. Een paar andere nummers zijn: KPN Contact Eindhoven 040-2996601 (zelfde medewerkers als het 0900 nummer maar goedkoper) Multi- support desk 0800-0228885 (Soort 2e lijn helpdesk, deze mensen kunnen iets meer regelen)
Reactie door inekel1953 op 06-03-2012 10:03
Beste Sluys, Een ander telefoonnummer van KPN voor de informatie : 18881820 Er is een alternatief voor de extreem dure nummers, vele staan vermeld bij onderstaande link. : http://www.wordwakkerwereld.nl/viewtopic.php?f=31&t=2997 Doe u uw voordeel mee. .M.vr.gr., Ineke L.
Reactie door psanders op 06-03-2012 18:12
1888 is niet gratis!, 80 ct per opgevraagd nummer!, Ineke werke je daar ofzo?
Reactie door shirleykk op 06-03-2012 18:48
Quote: sluys schreef op woensdag 1 feb 2012, 10:09: KPN, maar ook andere providers houden vast aan een betaald 0900 nummer voor de (directe)klantenservice. Ook als de oorzaak van een probleem bij KPN ligt ben je gedwongen het 0900 nummer te bellen. vb. KPN doet een aanbieding om met korting over te stappen van een basis naar een extra abonnement. Op de afgesproken ingangsdatum blijkt de wijziging niet te kunnen. Je krijgt hiervan géén berichtje maar moet dit zelf ontdekken op mijnkpn, vervolgens kun je de klantenservice alleen direct bereiken via 0900. Er zijn tal van bedrijven die naast een betaald nummer een bel me optie hebben of de mogelijkheid bieden tot een online chatsessie, het werkt prettig vanwege het directe contact en problemen worden veelal sneller opgelost. Ik vind het echt niet meer kunnen dat je als aanbieder van internetabonnementen klanten enkel helpt via een 0900 betaalnummer. Je betaald eerst voor de dienstverlening en als deze niet blijkt te werken zoals je mag verwachten, moet je ook nog eens betalen voor de oplossing van het probleem. In mijn ogen is dat nog eens betalen voor een dienstverlening waarvoor je al maandelijks betaald. Beste Providers: Betere contactmogelijkheden of 0900 nummers tegen lokaal tarief!!einde Quote http://www.0900alternatieven.nl/KPN%20Helpdesk Heb je deze al eens geprobeerd?
Reactie door inekel1953 op 06-03-2012 18:57
Quote: psanders schreef op dinsdag 6 mrt 2012, 18:12: 1888 is niet gratis!, 80 ct per opgevraagd nummer!, Ineke werke je daar ofzo?einde Quote Mag ik u verzoeken mijn reactie nogmaals te lezen, dan kunt u zien dat ik nergens heb geschreven dat het gratis is? Nee, dat heb ik niet, dus gelieve mij ook geen woorden in de mond te leggen. bij voorbaat dank, Ineke L
Reactie door psanders op 06-03-2012 20:03
Dat mag je verzoeken Ineke, en ik leg je geen woorden in je mond. Maar eerst 80 cent betalen om een gratis nummer te krijgen, wat er misschien (veel kans, die lijsten zijn echt niet actueel en steeds doorgekopieerd) helemaal niet is. En wie verdient er dan toch? Juist, KPN. Nummermelder is ook uitbevonden om te zien dat er iemand gebeld heeft en dan ook wie, nu bel jij, vroeger wist je het niet eens. Sinds KPN het er niet door kreeg te gaan icasseren bij het draaien van een nummer blijven ze nieuwe 'services' verzinnen om belminuten te genereren. Voicemail i.p.v. geen gehoor is ook zo'n voorbeeld. KPN, don't call us, we'll call you!
Reactie door shirleykk op 07-03-2012 09:37
Voicemail is niet 'verzonnen' door KPN. Bovendien is het optioneel; je hoeft het helemaal niet te gebruiken.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!