koffertax Transavia
Geplaatst door: bornsol op: 05-04-2011 17:34
per 01-04-2011 moet bij Transavia binnen europa 15euro retour voor u koffer betalen,daar staat tegenover dat u 5kg meer handbagage mag meenemen dus 10kg,ik vind dit aso,de bagagerekken in het vliegtuig zijn al overvol,dit houd in dat de passagiers nog langer werk hebben om hun extra handbagage weg te werken[nog meer vertraging: of 3uur van tevoren op de luchthaven aanwezig te zijn,ik vind dat Transavia minachting tegenover de passagier toont,kwa comfort en prijsstelling eens/oneens
Reactie door rjw op 05-04-2011 20:22
Als de maximale afmetingen gelijk blijven zou het niet uit moeten maken. Ik zou het overigens op prijs stellen dat het aantal stukken handbagage wordt beperkt tot 1. Om 1 of andere reden zijn er altijd mensen die meerdere tassen menen nodig te hebben, en meestal zijn dit dan ook nog mensen die niet zo handig zijn en dus erg veel tijd nodig hebben om hun bagage op te bergen. En totaal niet doorhebben dat er ondertussen een hele rij mensen staat te wachten....
Reactie door bornsol op 05-04-2011 20:32
Quote: rjw schreef op dinsdag 5 apr 2011, 20:22: Als de maximale afmetingen gelijk blijven zou het niet uit moeten maken. Ik zou het overigens op prijs stellen dat het aantal stukken handbagage wordt beperkt tot 1. Om 1 of andere reden zijn er altijd mensen die meerdere tassen menen nodig te hebben, en meestal zijn dit dan ook nog mensen die niet zo handig zijn en dus erg veel tijd nodig hebben om hun bagage op te bergen. En totaal niet doorhebben dat er ondertussen een hele rij mensen staat te wachten....
het gaat nu om het gewicht niet om het aantal,je kunt nu 5 tasjes van 2kg meenemen
einde Quote
Reactie door rjw op 05-04-2011 21:56
Quote: bornsol schreef op dinsdag 5 apr 2011, 20:32: Quote: rjw schreef op dinsdag 5 apr 2011, 20:22: Als de maximale afmetingen gelijk blijven zou het niet uit moeten maken. Ik zou het overigens op prijs stellen dat het aantal stukken handbagage wordt beperkt tot 1. Om 1 of andere reden zijn er altijd mensen die meerdere tassen menen nodig te hebben, en meestal zijn dit dan ook nog mensen die niet zo handig zijn en dus erg veel tijd nodig hebben om hun bagage op te bergen. En totaal niet doorhebben dat er ondertussen een hele rij mensen staat te wachten....
het gaat nu om het gewicht niet om het aantal,je kunt nu 5 tasjes van 2kg meenemen
einde Quote einde Quote
Dat weet ik. Ik geef alleen maar aan dat ik graag zou zien dat het aantal stukken handbagage wordt teruggebracht tot 1. Hoeveel dat ding dan weegt maakt me niet uit. Ik hoef er niet mee te sjouwen...
Reactie door read op 06-04-2011 10:24
rjw
Ik ben het daarmee eens. Het zou een hoop soesa en tijd schelen.
Pedro.
Reactie door keessie1 op 12-04-2011 13:31
Meer kilo's handbagage boven je hoofd is natuurlijk niet veiliger,
laat de kilo's maar in het laadruim liggen, is veiliger lijkt mij.
groetjes keessie
Reactie door marleenvanh op 12-04-2011 13:37
Dat is dan nog "netjes" vergeleken bij Easyjet en Ryanair. Daar kost een koffertje 15,- of 20,- per ENKELE reis. Het blijft een -fikse!- verhoging van de reisprijs natuurlijk, want de passagier zonder koffer betaald niet minder dan voor 1 april 2011. En wat betreft de handbagage: ik denk dat, ook met die 5 kg (sommigen weer 8 kg.) regel, al 90% van de mensen -veel- meer meesleepte in de cabine. DIt omdat er wel op gelet werd dat je maar één stuk handbagage meenam en aan het gewicht van die tas meestal zo goed als geen aandacht werd geschonken. Is ook geen echt probleem want de bagagerekken zijn er op gemaakt (als het goed is teminste) dat elke passagier er 1 tas met maximale afmetingen in kan leggen. Als iedereen zich daar nou eens aan hield......... (En nee ijdeltuiten, een beauty-case mag niet apart toch ook nog mee!!)
Reactie door jofread op 12-04-2011 13:41
Er is niemand die zegt dat u moet vliegen en er is niemand die zegt dat u daar Transavia voor moet kiezen. Dat is uw eigen keus. Als u daar niet mee kunt leven, kunt u altijd nog een reguliere vlucht boeken in de business class, kost iets meer maar dan mag u ook meer en niemand staat in de weg.
Reactie door tucker op 12-04-2011 14:00
Ook ik vind dat 1 stuks handbagage meer dan genoeg moet zijn. Wat heb je nou helemaal per se nodig aan boord, dat moet toch gemakkelijk in 1 tas passen lijkt me. Inderdaad erg hinderlijk, al die mensen die uitgebreid hun bagage in de vakken staan te proppen terwijl anderen daarop moeten staan wachten. Vergeet niet dat naast die 1 stuks handbagage ook nog de tas(sen) van de duty-free shops en de jas(sen) meegenomen worden. Geen wonder dat er vaak geen plaats is in de daarvoor bestemde vakken...
Reactie door marinus55 op 12-04-2011 14:04
Vandaag nog iemand naar Zeventiehoven gebracht en die 10 kg handbagage klopt , maar het mag maar 1 stuks zijn dus ook de handtas van de vrouwen telt als 1 , het mag er echt maar 1 zijn mijn vriendin moest haar handtas is hier reistas doen anders mocht hij niet mee . ( Tranavia )
Reactie door mij1234 op 12-04-2011 14:05
Ik snap zowiezo al niet waarom men met zoveel handbagage het vliegtuig in gaat.
Wij houden ons netjes aan de afmeting,de meeste niet,maar wat zit er in hemelsnaam in die handbagage dan als het al 10 kilo mag wegen??
Een paar boekjes,wat snoep,je tickets,mp3 speler, enzo is toch al meer als genoeg.
er passen bij ons ook nog broodjes en chips bij in een tas van de juiste afmeting en ook nog onder de 5 kilo.
En nog mazzel ook,want willen we meer meenemen(ik zou niet weten wat trouwens)zijn we met z'n drietjes,dus das toch al 15 kilo!!
Reactie door mostertpot op 12-04-2011 14:33
Men vraagt hier om 1 stuks handbagage; toch zijn er altijd mensen die meer mee moeten nemen. Zelf reis ik ook met twee tassen: mijn fototas, die ik NOOIT als reguliere bagage in het ruim zal laten plaatsen en mijn CPAP apparaat, waarvan de verzekering mij verplicht om dit als handbagage mee te nemen. En zelfs al was het niet verplicht, medische apparatuur heb je gewoon nodig en daarmee kan je niet het risico nemen om dat onderweg kwijt te raken.
Overigens ondervind ik zelden problemen met handbagage opbergen: een kwestie van je aanpassen en een ander behulpzaam zijn en dan gaat het daarmee ook sneller. Het zelfde na aankomst: Nu wil iedereen als een gek het vliegtuig uit, om vervolgens te gaan staan zuchten bij de band omdat het zo lang duurt voor de rest van de bagage komt. Meestal ga ik als laatste heel relaxt uit het vliegtuig, even een toilet opzoeken en vervolgens naar de band. Daar hoef ik dan nooit lang te wachten en ben even snel als mijn medepassagiers buiten.
Reactie door jofread op 12-04-2011 14:48
Het is jammer dat sommige reageerders mijn bijdrage inmiddels negatief hebben beoordeeld. Ik vlieg zelf 4 tot 8 keer per jaar waarvan minimaal de helft een intercontinentale vlucht betreft, Op die grote afstanden (volgende maand bijvoorbeeld "even" naar Kaapstad en later ook nog "even" nar Nairobi), koop ik gewoon een "comfort" stoel. Voor al de negatieven: Je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, alles heeft zijn prijs. Denk eerst na voordat je duimpje omlaag aanvinkt.
Reactie door bornsol op 12-04-2011 14:49
Quote: bornsol schreef op dinsdag 5 apr 2011, 17:34: per 01-04-2011 moet bij Transavia binnen europa 15euro retour voor u koffer betalen,daar staat tegenover dat u 5kg meer handbagage mag meenemen dus 10kg,ik vind dit aso,de bagagerekken in het vliegtuig zijn al overvol,dit houd in dat de passagiers nog langer werk hebben om hun extra handbagage weg te werken[nog meer vertraging: of 3uur van tevoren op de luchthaven aanwezig te zijn,ik vind dat Transavia minachting tegenover de passagier toont,kwa comfort en prijsstelling eens/oneenseinde Quote een,corectie op bovenstaande,de koffertax is nl nog duurder,15KG 30euro voor een retour en 20kg 40euro retour zie verder Transavia.com
Reactie door peper142 op 12-04-2011 15:04
Hallo,
De discussie starte met het betalen 15 euro voor een koffer in de bagageruimte.
Al snel werd het een discussie over handbagage.
Feiten:
Transavia lijd verlies en kan 2 dingen doen of de ticketprijs verhogen of naar andere opties kijken.
De operationel kosten voor een passagier zonder ruimbagage zijn lager.
Waarom
De afhandelaar brengt de kosten in rekening van de bagage welke over de bagageband naar de kelder gaat.
stel dat op een vlucht gemiddeld 150 koffers meegaan a 20 kg per stuk, is dat 3000 kg totaal enkele reis. De brandstofkosten van dit gewicht zijn aanzienlijk.
Eigenlijk is dit geen discussie waard, wat is nou 15 euro op een vakantie.
Wat ik belangrijker vind is dat een Nederlandse Airline blijf betaan.
Reactie door rosette op 12-04-2011 15:05
De luchtvaartmaatschappijen zeggen dat vliegen duurder is als het vliegtuig zwaarder is, daarom moet je betalen voor bagage. Maar als dat zo is zou je voor iedereen één gewicht moeten aanhouden, dus persoon, koffer, handbagage enz. samen wegen en het totaal aantal kilo's telt.
Reactie door bornsol op 12-04-2011 15:17
Quote: peper142 schreef op dinsdag 12 apr 2011, 15:04: Hallo,
De discussie starte met het betalen 15 euro voor een koffer in de bagageruimte.
Al snel werd het een discussie over handbagage.
Feiten:
Transavia lijd verlies en kan 2 dingen doen of de ticketprijs verhogen of naar andere opties kijken.
De operationel kosten voor een passagier zonder ruimbagage zijn lager.
Waarom
De afhandelaar brengt de kosten in rekening van de bagage welke over de bagageband naar de kelder gaat.
stel dat op een vlucht gemiddeld 150 koffers meegaan a 20 kg per stuk, is dat 3000 kg totaal enkele reis. De brandstofkosten van dit gewicht zijn aanzienlijk.
Eigenlijk is dit geen discussie waard, wat is nou 15 euro op een vakantie.
Wat ik belangrijker vind is dat een Nederlandse Airline blijf betaan.
einde Quote volgend jaar alle passagiers op de weegschaal?
Reactie door bornsol op 12-04-2011 15:26
Quote: rosette schreef op dinsdag 12 apr 2011, 15:05: De luchtvaartmaatschappijen zeggen dat vliegen duurder is als het vliegtuig zwaarder is, daarom moet je betalen voor bagage. Maar als dat zo is zou je voor iedereen één gewicht moeten aanhouden, dus persoon, koffer, handbagage enz. samen wegen en het totaal aantal kilo's telt.einde Quote als het vliegtuig half beladen is en met de wind meevliegt, krijg ik dan bij aankomst mijn brandstof/koffertax terug?
Reactie door mostertpot op 12-04-2011 15:26
Quote: rosette schreef op dinsdag 12 apr 2011, 15:05: De luchtvaartmaatschappijen zeggen dat vliegen duurder is als het vliegtuig zwaarder is, daarom moet je betalen voor bagage. Maar als dat zo is zou je voor iedereen één gewicht moeten aanhouden, dus persoon, koffer, handbagage enz. samen wegen en het totaal aantal kilo's telt.einde Quote
Grapjas, nog even en je mag alleen vliegen met anorexia. Vrouwen wegen minder dan mannen(gemiddeld), dus die kunnen, volgens jou stelling, dan inderdaad hun handtasje meenemen om dat verschil te compenseren. Echter ik mag dan waarschijnlijk met mijn 120 kilo niets meenemen. Ook al kies ik er niet zelf voor om dat gewicht te hebben. Voordat iemand gaat zeuren naar aanleiding hiervan, kom ik weer met 'medisch' probleem. Maar alle passagiers, wees gerust, ik heb een vrouw van slechts 52 kilo aan me weten te binden om het verschil goed te maken.
Maar betalen voor (hand)bagage, los gekoppeld van het ticket per persoon, is misschien geen gek idee. Laat iedereen dan zelf zijn/haar overwegingen maken wat mee moet en wat niet. Je zal zien dat mensen nu in één keer creatiever worden en de vliegtuigen lichter.
Reactie door henri_b op 12-04-2011 15:28
Quote: jofread schreef op dinsdag 12 apr 2011, 14:48: Het is jammer dat sommige reageerders mijn bijdrage inmiddels negatief hebben beoordeeld. Ik vlieg zelf 4 tot 8 keer per jaar waarvan minimaal de helft een intercontinentale vlucht betreft, Op die grote afstanden (volgende maand bijvoorbeeld "even" naar Kaapstad en later ook nog "even" nar Nairobi), koop ik gewoon een "comfort" stoel. Voor al de negatieven: Je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, alles heeft zijn prijs. Denk eerst na voordat je duimpje omlaag aanvinkt.einde Quote
Wat men hier bedoelt is waarschijnlijk dat je het gedrag van mensen en de vliegtarieven los van elkaar kunt zien: Met welke vliegmaatschappij je ook vliegt, altijd zijn er aso's die het hele bagagerek nodig denken te hebben en vergeten dat er nog een paar mensen in het vliegtuig zitten.
Toen ik enige tijd geleden naar Madagaskar vloog zat er een Franse filmploeg in het vliegtuig die de bagageruimte van tientallen passagiers claimden en werkelijk alles vol hadden liggen van voor tot achter in het vliegtuig !
Ik heb er wat van hun videospullen uitgegooid en mijn 1 stuks handbagage in gedeponeerd.
Wie veel bagage heeft doet die maar in een flight case, geeft die af voor het vrachtruim en betaalt wat extra....
De steward was het overigens met mij eens, ondanks dat hij van Air France was....
Reactie door blackjes op 12-04-2011 15:30
Dit zijn voor mij redenen, waarom ik jaren geleden al ben gestopt om met Transavia te vliegen. Ze zijn niet veel beter meer dan Easyjet of Ryanair. Ze betalen de minste kosten aan de luchthaven en krijgen daardoor de meest afgelegen bagagebanden toegewezen, waardoor de passagier wel 20 minuten moet lopen om bij de betreffende band te komen.
Ik reis tegenwoordig met AirBerlin. Geweldige service en niet duur en ook nog gratis maaltijden zoals vroeger bij MartinAir en KLM.
Inchecken duurt nog geen 5 minuten. Niemand voor je, omdat je de hele dag kan inchecken. En...........gratis parkeren voor wegbrengers.
De Nederlandse vliegmaatschappijen prijzen zich langzaam uit de markt door steeds minder service te verlenen.
Reactie door wdjong op 12-04-2011 15:30
Het hele systeem is belachelijk, één kilo ruimbagage teveel is bijbetalen en cabine bagage mag ongebreideld worden meegenomen:koffertjes, rugzakken ......en ga zomaar door.Met veel overlast voor diegenen die zich wel aan de voorschriften houden.Het is toch te gek dat je moet zoeken naar ruimte als je niet een van de eersten bent bij het instappen!
Maximaal één stuks handbagage en dan nog passend in een mal bij het instappen!!!
Oo de speciale bagage is een bron van ergernis:echt gebeurd:
twee fietsen kostte twee uur vertraging op Eindhoven,waardoor we midden in de nacht in G Canaria in het hotel aankwamen.
Reactie door gunung op 12-04-2011 15:34
Meer kg's aan handbagage lijkt mij ook geen goed idee. Kijk maar eens op de Bagagebakken daar staat ook het max. aantal kilo's dat er in mogen. Wat ik wel vind dat er meer kg's aan check-in bagage mag. Dat was trouwens vroeger altijd 30kg maar is op zeker moment teruggebracht naar 20kg. Dat vind ik wel weinig in ogenschouw genomen dat ik vaak voor een maand of meer weg ga.
En trouwens dat moeten wachten op andere passagiers die hun handbagage in de bakken moeten doen, ja de een is wat handiger als de ander mij maakt het niks uit. Dat heet verdraagzaamheid iets wat hier in Nederland sowieso al ver te zoeken is. En dat daardoor een vliegtuig vertraging oploopt? Ik heb het nog nooit meegemaakt en wat dan nog?
Reactie door henri_b op 12-04-2011 15:37
Wat meer "on topic";
Ik kan mij voorstellen dat Transavia érgens geld vandaan moet halen.
Wanneer zij € 15 kosten berekenen voor 1 stuks handbagage heen/terug van max. 10 kg. mag dat geen probleem zijn op een vakantie van pakweg € 2.000 p.p.
Wanneer het zou inhouden dat iemand 5 tassen van elk 2 kg. mee mag nemen vind ik dit onwenselijk, want dan wordt het (nog meer) vechten voor een plekje voor je handbagage.
Reactie door rosette op 12-04-2011 15:54
Transavia doet het voorkomen als een prijsverlaging. Als je geen koffer meeneemt ben je goedkoper uit, zeggen ze. Dat klopt wel, want je moet betalen voor de koffer, maar de prijs met vroeger scheelt nauwelijks, zonder koffer is zeker niet overal 30 euro goedkoper. Het is dus een als prijsverlaging aangekondigde prijsverhoging.
Bij Ryanair kon je vroeger veel meer meenemen dan toegestaan, er werd nauwelijks gecontroleerd en je kon als je als laatste instapte nergens meer je tas kwijt. Tegenwoordig zijn ze erg streng, alle handbagage wordt gewogen en gemeten, slechts één stuk is toegestaan en je handtas moet daar ook in. Het is allemaal bekend als je boekt, ik kan geen maatschappij vinden die duidelijker over de regels is dan Ryanair, behalve dan dat sommige zaken alleen in het Engels staan. En als niemand meer dan één tas meeneemt is er voor iedereen ruimte.
Neemt niet weg dat het lastig is steeds onderin je rugzak te moeten zoeken naar zakdoekje, lippenstiift of portemonnee.
Hoe dan ook, ik ga toch maar lijnen, want de volgende stap is: iedereen op de weegschaal.
Reactie door dravertje op 12-04-2011 17:36
wat moet iemand in vredesnaam met 10 kilo handbagage????????
Ik heb me er wel eens over verbaast hoeveel tassen handbagage iemand mee mag nemen? Echt waar, ik heb in Oman gezien dat mensen grote koffers als handbagage meenamen en ook nog eens een uitpuilende rugzak erbij.
Als ik ga duiken in warme oorden en 10 kg aan kleding heb in mijn gewone koffer (terwijl 20kg standaard is) en vervolgens nog eens apart voor mijn duikbagage moet betalen (dit wordt niet met elkaar verrekend) en even later na het inchecken mensen zie rondlopen met volgepropte koffers (jawel, net zo groot als mijn koffer waar mijn duikspullen inzitten) en dit als handbagage meenemen in het vliegtuig, vraag ik me af waarom ik moet betalen voor mijn kilo's en anderen net zoveel kilo's meenemen zonder te betalen. Gewoon oneerlijk!!!!!!!!
En zekers, ik zou niet graag een handbagagestuk van 10kg tijdens een calamiteit op mijn kop willen krijgen. want dat is wat er gebeurt als het vliegtuig een noodlanding moet maken, die handbagageruimtes blijven echt niet netjes op slot zitten.
Reactie door makreel17 op 12-04-2011 18:06
Pakweg een jaar geleden mocht de handbagage ook 10kg wegen. Het belachelijke maximum, gezien de toegestane afmetingen, van 5 kg is alleen ingevoerd om het later weer te kunnen verhogen tot 10kg om zodoende de klant het idee te geven gecompenseerd te worden voor de verhoging van de bagagetarieven. Een koffer
kost nu 14€ retour daarvoor in de prijs inbegrepen. Men heeft op dat moment alle tarieven zgn met 3€ verlaagt. Wat met variabele prijzen niet te vergelijken valt. Het is verontrustend, en zeker voor een vliegmaatschappij, dat men door ordinaire misleiding van de klant het hooft boven water probeert te houden.
Reactie door bornsol op 12-04-2011 18:20
Quote: theodorusgcm schreef op dinsdag 12 apr 2011, 18:06: Pakweg een jaar geleden mocht de handbagage ook 10kg wegen. Het belachelijke maximum, gezien de toegestane afmetingen, van 5 kg is alleen ingevoerd om het later weer te kunnen verhogen tot 10kg om zodoende de klant het idee te geven gecompenseerd te worden voor de verhoging van de bagagetarieven. Een koffer
kost nu 14€ retour daarvoor in de prijs inbegrepen. Men heeft op dat moment alle tarieven zgn met 3€ verlaagt. Wat met variabele prijzen niet te vergelijken valt. Het is verontrustend, en zeker voor een vliegmaatschappij, dat men door ordinaire misleiding van de klant het hooft boven water probeert te houden.
einde Quote volkomen mee eens
Reactie door fransap43 op 12-04-2011 19:07
Quote: jofread schreef op dinsdag 12 apr 2011, 14:48: Het is jammer dat sommige reageerders mijn bijdrage inmiddels negatief hebben beoordeeld. Ik vlieg zelf 4 tot 8 keer per jaar waarvan minimaal de helft een intercontinentale vlucht betreft, Op die grote afstanden (volgende maand bijvoorbeeld "even" naar Kaapstad en later ook nog "even" nar Nairobi), koop ik gewoon een "comfort" stoel. Voor al de negatieven: Je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, alles heeft zijn prijs. Denk eerst na voordat je duimpje omlaag aanvinkt.einde Quote
Misschien wijzen bij u zoveel duimpjes naar beneden vanwege uw poenige, makkelijke reacties.
Reactie door makreel17 op 12-04-2011 19:51
Het gaat niet op de eerste plaats om een paar kilo minder of een paar euro meer.
Het gaat om misleiding van klanten die ook vandaag de dag nog deel uitmaken van een algemene verkoopstrategie van onder andere: banken, telefoonmaatschappijen, etc.,en ook van vliegmaatschappijen zoals transavia en daar moet paal en perk aan gesteld worden en verder niet zeuren.
Reactie door fmoubis op 12-04-2011 20:08
Nee, niet ook de reiziger wegen! Dan kom ik nergens meer. Ik weeg 120kg.
Over het algemeen zijn ze redelijk soepel met begagenormen maar er zijn verschillen per maatschappij en binnen de maatschappij de mensen die de handling verzorgen. In Christchurch werd tot mijn verbazing alles gewogen behalve de reiziger; bagage, handbagage en ook het boek dat we in onze handen hadden. En ook al waren we 7 en 10 kilo te zwaar er werd geen probleem van gemaakt en we knden zo door. Hou je aan de spelregels of kies een andere maatschappij.
Reactie door henri_b op 12-04-2011 20:29
Quote: fmoubis schreef op dinsdag 12 apr 2011, 20:08:
........En ook al waren we 7 en 10 kilo te zwaar er werd geen probleem van gemaakt en we konden zo door. Hou je aan de spelregels of kies een andere maatschappij.einde Quote
Over het algemeen zijn de vliegmaatschappijen bij transcontinentale vluchten wel wat soepeler. Ook wel een beetje logisch: intercontinentale vluchten worden meestal niet uitgevoerd door de prijsvechters.
Reactie door mickey 1991 op 12-04-2011 20:55
Wát een gezeur allemaal over 15 euro! Wat is dit nou helemaal vergeleken met je totale vakantiereis? Moet het daar van afhangen of je met vakantie kan gaan?
Ik ben blij, dat we een nederlands maatschappij behouden.
Reactie door jo.el op 12-04-2011 20:58
soms heb je geen keus met welke maatschappij je vliegt als je een reisje naar bv turkije boekt is voor jou de keus al gemaakt maar het moet niet gekker worden 2.50 voor water 2.50 voor een bekertje cup of soup 2.50 bakkie koffie als je iets meer been ruimte wilt kun je dat ook bij kopen voor 49.50 ja en als je dan met twee personen reist of met nog een paar kinderen ben je zo een paar honderd euro extra kwijt enkele reis.
En ook ik kan me ontzettend ergeren aan mensen die veel handbagage meenemen dus dat wordt nu alleen maar erger!!!!
Reactie door tenormin op 12-04-2011 22:03
Dat je meer gaat betalen voor handbagage is niet zo vreemd. De low budget maatschappijen vliegen voor een appel en een ei, maar dok je voor bagage. Geld moet ergens vandaan komen.
Keessie 1, 12 april. Kilo's veiliger in het laadruim? Het totale gewicht passagiers/bagage telt. Dat is dus voor veiligheid.
Marinus 55, 12 april. En nou doen de steden Rotterdam en Den Haag zo hun best om het vliegveld Rotterdam/The Hague Airport te noemen en heet het bij U nog steeds Zestienhoven? Dat is al wat jaartjes geleden.
Jofread, 12 april. Fijn de we zelf mogen kiezen van U bij wie we reizen. Uit een volgende reactie krijg ik de indruk dat U veel reist voor Uw werk. Dan kunt U declareren. Als ik het mis heb, excuses.
Rosette, 12 april. Wat een onzin verhaal. Duurder door zwaardere lading? Natuurlijk niet. Nogmaals, het gewicht bepaalt de veiligheid, niet het geld.
Inderdaad, 1 handbagage zou voldoende moeten zijn, behalve natuurlijk voor mensen die hun medische apparatuur bij zich moeten dragen, dat is vanzelfsprekend.
Reactie door opaal op 13-04-2011 03:05
Jofread, ik ben het helemaal eens met uw stelling! Tevens ben ik erg blij dat uw Nederlands ook nog eens foutloos is. Wel zo prettig. Ik lees de vragen en de antwoorden. Na de zoveelste, in erbarmelijk Nederlands gestelde, reactie vergaat me de lust en zoek ik leukere dingen op om te lezen of te doen. Deze reactie zal me overigens ook wel weer een 'rode' duim bezorgen....
Reactie door tenormin op 13-04-2011 08:57
Quote: opaal schreef op woensdag 13 apr 2011, 03:05: Jofread, ik ben het helemaal eens met uw stelling! Tevens ben ik erg blij dat uw Nederlands ook nog eens foutloos is. Wel zo prettig. Ik lees de vragen en de antwoorden. Na de zoveelste, in erbarmelijk Nederlands gestelde, reactie vergaat me de lust en zoek ik leukere dingen op om te lezen of te doen. Deze reactie zal me overigens ook wel weer een 'rode' duim bezorgen....einde Quote
Wel Opaal, U vraagt er zo vriendelijk om, krijgt U hem van mij als cadeau. De meeste mensen kunnen niet allemaal foutloos schrijven en ik kan U verzekeren: ook hoogopgeleid heeft daar geen invloed op. Maar het gaat hier over bagage en geen Nederlandse taalquiz. Oei, ik hoop dat ik foutloos alles goed heb gedaan in Uw ogen!
Reactie door rjw op 13-04-2011 12:29
Quote: dravertje schreef op dinsdag 12 apr 2011, 17:36: wat moet iemand in vredesnaam met 10 kilo handbagage????????
einde Quote
Dat vraag ik me ook af. Ik had pas voor het eerst sinds tijden weer eens een (voor mijn idee) zware koffer bij me, en die woog net 12 kilo. Ik was blij dat ik die koffer kon afgeven. Je moet er toch niet aandenken om met 10 kilo over een vliegveld te zeulen....
Reactie door tenormin op 13-04-2011 13:29
quote
Wat men hier bedoelt is waarschijnlijk dat je het gedrag van mensen en de vliegtarieven los van elkaar kunt zien: Met welke vliegmaatschappij je ook vliegt, altijd zijn er aso's die het hele bagagerek nodig denken te hebben en vergeten dat er nog een paar mensen in het vliegtuig zitten.
Toen ik enige tijd geleden naar Madagaskar vloog zat er een Franse filmploeg in het vliegtuig die de bagageruimte van tientallen passagiers claimden en werkelijk alles vol hadden liggen van voor tot achter in het vliegtuig !
Ik heb er wat van hun videospullen uitgegooid en mijn 1 stuks handbagage in gedeponeerd.
Wie veel bagage heeft doet die maar in een flight case, geeft die af voor het vrachtruim en betaalt wat extra....
De steward was het overigens met mij eens, ondanks dat hij van Air France was....einde Quote
Ik denk dat u na uw actie wel in aanraking bent geweest met de aanwege politie? Videospullen uitgegooid, hoe durft u! Geloof er niets van dat een steward dat vergrijp met u eens was. Onbetamelijk, praten had immers ook gekund.
Reactie door henri_b op 13-04-2011 13:52
Quote: brigden schreef op woensdag 13 apr 2011, 13:29:
Ik denk dat u na uw actie wel in aanraking bent geweest met de aanwege politie? Videospullen uitgegooid, hoe durft u! Geloof er niets van dat een steward dat vergrijp met u eens was. Onbetamelijk, praten had immers ook gekund.einde Quote
Zoals gezegd: de steward was het met mij eens! Ik heb het uiteraard eerst aangekaart en hij heeft mij zelfs geholpen.
De cameraploeg van 6 mensen bezetten de bagagebakken van 12 rijen stoelen!!! Ook bij Air France is één stuks handbagage toegestaan. De bakken lagen vol met camera's , grote zware statieven en diverse alu koffers. De statieven en koffers zijn richting vrachtruim gegaan en de rest moesten de mannen onder hun stoelen deponeren. Veel mensen waren blij dat er iets aan dat asociale gedrag van die filmploeg gedaan werd......
Reactie door rjw op 13-04-2011 17:30
Quote: henri_b schreef op woensdag 13 apr 2011, 13:52:
Zoals gezegd: de steward was het met mij eens! Ik heb het uiteraard eerst aangekaart en hij heeft mij zelfs geholpen.
De cameraploeg van 6 mensen bezetten de bagagebakken van 12 rijen stoelen!!! Ook bij Air France is één stuks handbagage toegestaan. De bakken lagen vol met camera's , grote zware statieven en diverse alu koffers. De statieven en koffers zijn richting vrachtruim gegaan en de rest moesten de mannen onder hun stoelen deponeren. Veel mensen waren blij dat er iets aan dat asociale gedrag van die filmploeg gedaan werd......einde Quote
Als die steward zijn werk goed gedaan had, waren die mensen bij de ingang van het vliegtuig al tegengehouden (maar het personeel bij de gate had al de eerste fout gemaakt door die mensen door te laten) en had hij niet gewacht tot een andere passagier het probleem oplostte....
Reactie door anduril op 14-04-2011 13:05
Het aantal stuks handbagage kan problemen opleveren in de bagagebakken, maar zeker ook de grootte van de handbagage. Wat dacht je van een asociaal die een enorme weekendtas in 'jouw' bagagebak heeft geplaatst, zodat je eigen handbagage, die wèl aan de afmetingen voldoet, er niet meer bij kan? Purser erbij, weekendtas uit de bak, passagier boos en zo is vliegen weer gezellig. Navraag bij de purser "waarom laten jullie die buitenmaatse handbagage toe?". Antwoord: "(Zucht), het zijn wel klanten.". Mijn reactie: "Ik ben ook klant en ondervind hinder van het feit dat de maatschappij (ik zal geen namen noemen) de eigen regels niet handhaaft."
Reactie door read op 14-04-2011 17:54
anduril
Zelfs boven de wolken is dus de verhuftering van onze maatschappij merkbaar.
pedro
Reactie door bornsol op 14-04-2011 18:01
Quote: read schreef op donderdag 14 apr 2011, 17:54: anduril
Zelfs boven de wolken is dus de verhuftering van onze maatschappij merkbaar.
pedroeinde Quote inderdaad mee eens
Reactie door read op 15-04-2011 16:59
rosette
Ik schat in dat het binnenkort werkelijkheid wordt, dat je een lichaamsgewichtklasse moet opgeven.
Pedro.
Reactie door read op 15-04-2011 17:01
@
Overigens wordt vliegen sowieso veel duurder in de toekomst, omdat de grondstof voor de kerosine schaars wordt.
Pedro.
Reactie door mostertpot op 15-04-2011 17:10
Vandaag in het Algemeen Dagblad de strip van Dirk-Jan; pas helemaal bij de reacties hier.
Heb je de krant niet zelf, vraag dan even bij je familie of buren.
Reactie door henri_b op 15-04-2011 18:38
Quote: read schreef op vrijdag 15 apr 2011, 17:01:
Overigens wordt vliegen sowieso veel duurder in de toekomst, omdat de grondstof voor de kerosine schaars wordt.
Pedro.einde Quote
Kerosine of petroleum is een bij gefractioneerde destillatie van aardolie verkregen middenfractie, volgend op de benzinefractie.: waarschijnlijk komt er aan kerosine dus net zo snel een einde als aan de benzine......
Reactie door read op 15-04-2011 18:58
henri_b
Weer wat geleerd.
Thanks.
Pedro.
Reactie door bornsol op 15-04-2011 18:59
Quote: henri_b schreef op vrijdag 15 apr 2011, 18:38: Quote: read schreef op vrijdag 15 apr 2011, 17:01:
Overigens wordt vliegen sowieso veel duurder in de toekomst, omdat de grondstof voor de kerosine schaars wordt.
Pedro.einde Quote
Kerosine of petroleum is een bij gefractioneerde destillatie van aardolie verkregen middenfractie, volgend op de benzinefractie.: waarschijnlijk komt er aan kerosine dus net zo snel een einde als aan de benzine......einde Quote dan nemen we toch de zeplin,wel enkel handbage meenemen
Reactie door read op 15-04-2011 19:41
bornsol
Jij bent zeker vergeten wat er in 1936 in NY gebeurde.
Pedro.
Reactie door tenormin op 15-04-2011 19:48
Quote: read schreef op vrijdag 15 apr 2011, 19:41: bornsol
Jij bent zeker vergeten wat er in 1936 in NY gebeurde.
Pedro.einde Quote
Wat dan?
Reactie door bornsol op 15-04-2011 20:31
Quote: read schreef op vrijdag 15 apr 2011, 19:41: bornsol
Jij bent zeker vergeten wat er in 1936 in NY gebeurde.
Pedro.einde Quote nee,maar gebeurd nu ook,al zijn ze nog zo modern
Reactie door read op 16-04-2011 20:31
brigden
Google even op "Hindenburg disaster". Het was overigens in 1937 en niet in 1936.
Groetjes, Pedro.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!