Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Op zaterdag 29 augustus is Kassa weer terug op tv!

Kleinere Post Balie,s in Postagentschappen!

Geplaatst door: kamphuysen op: 28-05-2010 19:04
TNT Post (de Oude Tante Pos) is overgegaan naar ''Kleinere Postbalies"" letterlijk want je kunt je kont niet keren in zo,n ook voor andere zaken bereikbare winkel, waar lectuur chocolade en andere troep wordt verkocht, vreselijk en volkomen waardeloos want je Post en andere belangrijke zaken wordt niet echt goed afgehandeld, je staat of in de supermarkt of in een veredelde opgepimpte Primera, IK WIL WEER TERUG NAAR EEN GEWOON POSTKANTOOR VERDORIE!! wie wil dat ook? Laat dat weten!
Reactie door read op 28-05-2010 19:24
kamphuysen Typisch ING-wanbeleid!!! Hoe minder klanten aan de balie hoe meer winst. Pedro.
Reactie door kamphuysen op 28-05-2010 19:37
Beste Read je leest en reageert heel erg veel, (naar mijn inschatting overdadig te veel) maar als je dat doet dan graag wel met inhoud svp. en niet omwille van scoren in de lijst, die is aangelegd door Vara Kassa. TNT post is overigens niet van ING maar een zelfstandige multinational.
Reactie door sonjaatje op 28-05-2010 21:44
Hier in een naburig dorp zit er nu een postbalie in de Bruna. Echt werkelijk verschrikkelijk. Het is al een kleine winkel waar je je kont niet kunt keren, en nu staat er dus ook nog soms een rij voor de postbalie waardoor je gewoonweg de winkel niet doorkomt. Met een buggy hoef je er al helemaal niet meer naar binnen. Waardeloos.
Reactie door de motormuis op 28-05-2010 23:01
Beste mensen, Helaas draait het weer eens om de centen. Postkantoren met hun zeer ervaren personeel is te duur. Tnt gaat liever in zee met die winkeltjes met hun goedkoop en jong en dikwijls onervaren personeel.Zelfde geld voor Ing, gaan ook liever alleen maar door met eigen filialen ipv met postkantoren. Daar kunnen de klanten dan aan de pin automaten geld opnemen of storten. Liefst niet aan de balie of de kas want dan moeten ze zelf werken. Ook moeten de klanten voor vele diensten of artikelen (bv buitenlands geld) verscheidene dagen van te voren afspraak maken of bestellen. De medewerkers van de postkantoren zijn bedankt en krijgen allen ontslag. Schandalig.
Reactie door seeker op 28-05-2010 23:28
Ik begrijp de kritiek niet zo goed, ik bedoel waarom zou je in godsnaam in het jaar 2010 wanneer een groot deel van de bevolking internetbankiert de grote ING kantoren open houden? Of wil je graag nog meer betalen voor je betaalpakket? Ik begrijp wel dat mensen die achter de balie staan dan ook verstand van zaken hebben, en dat is inderdaad minder, maar in algemeen zit het wel goed, je hebt altijd mensen die willen terug naar de oude tijd, maar ze zullen zich niet realiseren dat mensen veel minder per post sturen dan vroeger, ik gebruik bijvoorbeeld bij voorkeur e-mail en niet de post. Dus nee laat maar zoals het is want ik zit niet te wachten op verhoging van de kosten van mijn betaalpakket omdat u zo graag een groot Postkantoor wil, maar niet alle ING horen bij een Postkantoor.
Reactie door spooky01 op 28-05-2010 23:42
Beste seeker, wat heeft jou betaalpakket nou te maken met een postkantoor. De ing en postbank hoorden bij elkaar, niet het postkantoor en de ing bank. Ik vind het ook raar dat je bv de overschrijving van een auto nu in van die kleine zaakjes geregeld moet worden.
Reactie door tvdeem op 29-05-2010 09:53
Ik vind het zo wel prima. -ik heb een behoorlijke kont, maar kan deze altijd nog prima keren hier... -ik ben blij dat ik geen kilometers hoef te rijden om eindelijk mijn pakketje e.d. af te kunnen droppen, want ja dat had je anders gekregen. -ik ben blij dat de kosten van het verzenden niet nog hoger zijn geworden, want ja, ook dat zou anders zeer zeker het geval zijn. Conclusie, doe mij maar gewoon in een boekenwinkel, supermarkt of wat dan ook....!
Reactie door seeker op 29-05-2010 13:18
Quote: spooky01 schreef op vrijdag 28 mei 2010, 23:42: Beste seeker, wat heeft jou betaalpakket nou te maken met een postkantoor. De ing en postbank hoorden bij elkaar, niet het postkantoor en de ing bank. Ik vind het ook raar dat je bv de overschrijving van een auto nu in van die kleine zaakjes geregeld moet worden.einde Quote Vele postkantoren en ING ( Voorheen Postbank ) zitten nog steeds samen bij de zelfde balie, maar de kleine postkantoren in sommige boekenzaken zit de ING niet, maar op veel plaatsen zitten ze samen.
Reactie door richard83 op 29-05-2010 14:24
Quote: tvdeem schreef op zaterdag 29 mei 2010, 09:53: Ik vind het zo wel prima. -ik heb een behoorlijke kont, maar kan deze altijd nog prima keren hier... -ik ben blij dat ik geen kilometers hoef te rijden om eindelijk mijn pakketje e.d. af te kunnen droppen, want ja dat had je anders gekregen. -ik ben blij dat de kosten van het verzenden niet nog hoger zijn geworden, want ja, ook dat zou anders zeer zeker het geval zijn. Conclusie, doe mij maar gewoon in een boekenwinkel, supermarkt of wat dan ook....!einde Quote Off topic Hoe groot dan? On topic weer We hebben er ook een in de super markt. Daar kunnen we alles gelukkig.
Reactie door testcase op 29-05-2010 15:00
Begin zelf een postkantoor. Als ik jullie zo hoor is het een gat in de markt.
Reactie door testcase op 29-05-2010 15:01
Trouwens eens met kamphuysen. Merkwaardige post van pedro read
Reactie door spooky01 op 29-05-2010 15:05
hoi seeker, jij hoeft de kosten voor het postkantoor niet te betalen via jouw betaalpakket.
Reactie door de motormuis op 29-05-2010 15:31
Beste mensen, Ing en Tnt waren voorheen samen met Postkantoren Bv een drie-eenheid zeg maar voor de duidelijkheid. Ing en Tnt waren zo'n beetje de hoofdopdrachtgevers, zoals bv ook nog Rdw en openbaar vervoer en voorheen Ov studentenkaart opdrachtgevers waren. Maar Ing en Tnt gaan dus zelf verder. Vandaar dat de postkantoren geen bestaansrecht meer hebben. Dus niet de kosten van een betaalpakket of verzend kosten van een brief hebben daar iets mee te maken. Voor 1989 was het nog een staatsbedrijf, PTT. Post Telefoon Telegraaf. Toen was het een geheel. Maar in 1989 moest het zonodig verandert worden in drie afzonderlijke takken, Postkantoren Bv, TPG post en Kpn. TPG post is daarna opgegaan in Tnt. Vanaf dat moment dat alles geprivatiseerd moest worden, omdat concurrentie mogelijk moest zijn, is het al achteruit gegaan. Tnt verloor al veel klanten aan concurerende vervoerders, Kpn kreeg andere telecom maatschappijen als concurrent, en ook de postkantoren kregen concurrentie van winkels en supermarkten omdat die ook postzegels en buskaarten mochten gaan verkopen. En Tnt heeft het nu ook moeilijk, moet ook steeds weer personeel ontslaan. Zet dan meer huisvrouwen in om post rond te brengen want die zijn goedkoper als eigen duur personeel in dienst te houden. Ben benieuwd hoelang Tnt zo nog door kan gaan. Want Sandd neemt ook steeds meer van die markt positie over.
Reactie door seeker op 29-05-2010 15:42
De kwaliteit van TNT is wel nog steeds beter dan die van concurrerende postbezorgers.
Reactie door de motormuis op 29-05-2010 16:09
Hallo seeker. Ik weet niet waar U woont, maar hier komen toch meer klachten over verkeerde bezorging of te late bezorging binnen. Weet U overigens dat er voor Tnt veel zgn. sub-contrcters rijden om pakjes af te leveren . En dat hier helaas ook verschillende niet zo'n goede tussen zitten. Die veel fouten maken of pakjes te laat afleveren. Maar er zijn zeer zeker ook wel goede bij die hun zaakjes wel netjes voor elkaar hebben.
Reactie door honesto op 29-05-2010 16:53
Bij ons in Zuid Beijerland zit TNT Post in AH. Ik weet niet of het beleid van TNT of AH is, maar voor ons werd bij aangetekend verzenden een al gebruikte zegel gebruikt. Dat gaf twee stempeld doorelkaar. Vorige adres met tipp-ex weggelakt. We zagen het pas later thuis. Als je ermee teruggaat zeggen ze ,j a het was zonde was verkeerd gebruikt voor een andere klant. En we doen het wel meer. Voor 7 euro gaan ze knoeien en bij jou een risico neerleggen. Dat aantekenen doe je niet zomaar. Ik vraag me nu af als ze zo ver gaan voor een paar euro. Wat doen ze met overige (eetbare) producten. Opletten als je daar komt!
Reactie door erik008 op 29-05-2010 17:24
De kwaliteit zal nog wel verder dalen. Ze zijn druk bezig om personeel door goedkopere krachten te vervangen. Jonge goedkope ongeïnteresseerde bezorgers die het geen bal kan schelen. Het is triest dat door de versplintering van de postsector dit effect ontstaat. Nu lopen er 3 bezorgers door de straat i.p.v. 1 Een bejaarde die het er een paar uur er bij doet. Een bezorger van een WSW bedrijf. En dan de postbode van TNT die weet dat hij binnenkort ontslagen wordt. En dan net doen of die 3 goedkoper zijn, dan 1 goede. Gezonde concurrentie en en marktwerking noemt men dat. Wat een onzin, al die bedrijven met hun reclame en kantoren. Hier op het winkelcentrum zitten ze naast elkaar. Je kunt bij iedere winkel via een andere postclub versturen Wat die balie bij de supermarkt en de boekenwinkel betreft. Dat is ook lekker goedkoop en de kwaliteit maakt niet uit. Ik weet nog wel een gat in de markt. Tralies verkopen om over de sloten te leggen.
Reactie door dirk2 op 29-05-2010 19:15
Ik mis het oude Postkantoor niet. Alleen als je postzegels voor het buitenland wil hebben is het wel eens lastig. AH heeft ze niet en bij de andere supermarkt kreeg ik oude postzegels. Dan moet je toch weer naar de Bruna.
Reactie door tvdeem op 29-05-2010 19:20
Quote: dirk2 schreef op zaterdag 29 mei 2010, 19:15: Ik mis het oude Postkantoor niet. Alleen als je postzegels voor het buitenland wil hebben is het wel eens lastig. AH heeft ze niet en bij de andere supermarkt kreeg ik oude postzegels. Dan moet je toch weer naar de Bruna. einde Quote dan zou je hier moeten wonen, wij hebben hier een postkantoor in de bruna zitten ;)
Reactie door dirk2 op 29-05-2010 19:45
ik dacht tijd te besparen door het bij de supermarkt te halen maar dat pakte anders uit. :)
Reactie door seeker op 29-05-2010 21:48
Quote: erik008 schreef op zaterdag 29 mei 2010, 17:24: De kwaliteit zal nog wel verder dalen. Ze zijn druk bezig om personeel door goedkopere krachten te vervangen. Jonge goedkope ongeïnteresseerde bezorgers die het geen bal kan schelen. Het is triest dat door de versplintering van de postsector dit effect ontstaat. Nu lopen er 3 bezorgers door de straat i.p.v. 1 Een bejaarde die het er een paar uur er bij doet. Een bezorger van een WSW bedrijf. En dan de postbode van TNT die weet dat hij binnenkort ontslagen wordt. En dan net doen of die 3 goedkoper zijn, dan 1 goede. Gezonde concurrentie en en marktwerking noemt men dat. Wat een onzin, al die bedrijven met hun reclame en kantoren. Hier op het winkelcentrum zitten ze naast elkaar. Je kunt bij iedere winkel via een andere postclub versturen Wat die balie bij de supermarkt en de boekenwinkel betreft. Dat is ook lekker goedkoop en de kwaliteit maakt niet uit. Ik weet nog wel een gat in de markt. Tralies verkopen om over de sloten te leggen. einde Quote Ik vraag me altijd af hoe goed die bezorgers van WSW nou echt zijn, hier de Licom heeft op hun bedrijfs wagens staan dat talent bij hun werkt, maar talent zou nooit in de WSW zitten, in de WSW zitten voornamelijk arbeid ongeschikten waar vele gewoon van laag begaafd zijn, dat wilt niet zeggen dat er uitzonderingen zijn, maar post bezorgen door een WSW bedrijf ik ben bang dat ten koste van de kwaliteit gaat, ik heb liever dat mijn post door mensen die normaal kunnen denken bezorgd wordt.
Reactie door seeker op 29-05-2010 21:50
Quote: erik008 schreef op zaterdag 29 mei 2010, 17:24: De kwaliteit zal nog wel verder dalen. Ze zijn druk bezig om personeel door goedkopere krachten te vervangen. Jonge goedkope ongeïnteresseerde bezorgers die het geen bal kan schelen. Het is triest dat door de versplintering van de postsector dit effect ontstaat. Nu lopen er 3 bezorgers door de straat i.p.v. 1 Een bejaarde die het er een paar uur er bij doet. Een bezorger van een WSW bedrijf. En dan de postbode van TNT die weet dat hij binnenkort ontslagen wordt. En dan net doen of die 3 goedkoper zijn, dan 1 goede. Gezonde concurrentie en en marktwerking noemt men dat. Wat een onzin, al die bedrijven met hun reclame en kantoren. Hier op het winkelcentrum zitten ze naast elkaar. Je kunt bij iedere winkel via een andere postclub versturen Wat die balie bij de supermarkt en de boekenwinkel betreft. Dat is ook lekker goedkoop en de kwaliteit maakt niet uit. Ik weet nog wel een gat in de markt. Tralies verkopen om over de sloten te leggen. einde Quote Wel wedden dat die van de WSW ook nog het beste betaald krijg van alle 3 die jij noemt, en die oude man het minste en daarna de postbode met een minimaal salaris.
Reactie door richard83 op 30-05-2010 10:04
Quote: seeker schreef op zaterdag 29 mei 2010, 21:48: Quote: erik008 schreef op zaterdag 29 mei 2010, 17:24: De kwaliteit zal nog wel verder dalen. Ze zijn druk bezig om personeel door goedkopere krachten te vervangen. Jonge goedkope ongeïnteresseerde bezorgers die het geen bal kan schelen. Het is triest dat door de versplintering van de postsector dit effect ontstaat. Nu lopen er 3 bezorgers door de straat i.p.v. 1 Een bejaarde die het er een paar uur er bij doet. Een bezorger van een WSW bedrijf. En dan de postbode van TNT die weet dat hij binnenkort ontslagen wordt. En dan net doen of die 3 goedkoper zijn, dan 1 goede. Gezonde concurrentie en en marktwerking noemt men dat. Wat een onzin, al die bedrijven met hun reclame en kantoren. Hier op het winkelcentrum zitten ze naast elkaar. Je kunt bij iedere winkel via een andere postclub versturen Wat die balie bij de supermarkt en de boekenwinkel betreft. Dat is ook lekker goedkoop en de kwaliteit maakt niet uit. Ik weet nog wel een gat in de markt. Tralies verkopen om over de sloten te leggen. einde Quote Ik vraag me altijd af hoe goed die bezorgers van WSW nou echt zijn, hier de Licom heeft op hun bedrijfs wagens staan dat talent bij hun werkt, maar talent zou nooit in de WSW zitten, in de WSW zitten voornamelijk arbeid ongeschikten waar vele gewoon van laag begaafd zijn, dat wilt niet zeggen dat er uitzonderingen zijn, maar post bezorgen door een WSW bedrijf ik ben bang dat ten koste van de kwaliteit gaat, ik heb liever dat mijn post door mensen die normaal kunnen denken bezorgd wordt.einde Quote Dat zijn ook maar mensen hoor. zei kunnen er toch ook niks aan doen dat ze in een sociale dienst.
Reactie door dirk2 op 30-05-2010 10:36
Zoveel verdien je niet bij de sociale werkplaats lijkt mij, het gaat er enkel om dat ze nauwkeurig werken. Voor TNT Post werkt hier ook een postbode die een beetje anders is. Sorteren doen ze vaak niet meer zelf hoorde ik.
Reactie door jscholtes op 30-05-2010 10:52
Zoals al door enkelen aangegeven heeft het postkantoor geen zelfstandig bestaansrecht meer. TNT Post verstuurd aanzienlijk minder brieven/kaarten rond dan voorheen als gevolg van electronische middelen zoals fax en email. Tenzij we allemaal veel meer willen betalen voor de diensten die men nog verricht bij TNT zullen we het daar gewoon mee moeten doen. Voordeel: nog steeds mogelijk je post te laten bezorgen Nadeel: het service niveau is soms bedroevend.
Reactie door seeker op 30-05-2010 10:59
Quote: dirk2 schreef op zondag 30 mei 2010, 10:36: Zoveel verdien je niet bij de sociale werkplaats lijkt mij, het gaat er enkel om dat ze nauwkeurig werken. Voor TNT Post werkt hier ook een postbode die een beetje anders is. Sorteren doen ze vaak niet meer zelf hoorde ik.einde Quote Jawel hoor voor werk wat ze verzetten wel, al eens die mensen in de tuintjes op de schoffel zien hangen? Die krijgen meer betaald dan een echte hovenier.
Reactie door dirk2 op 30-05-2010 11:29
Ik verwacht ook niet dat het Postkantoor terug komt. Misschien zeggen ze over 10 jaar toch dat de ze in de grote steden meer service moeten aanbieden, slechte service kost ook geld. Seeker, misschien kan jij ook bij een WSW werken? Dan zie je het van de andere kant, ik denk niet dat je dan nog vindt dat ze teveel verdienen.
Reactie door erik008 op 31-05-2010 15:06
Ik bedoel dat door de versplintering een heleboel geld verloren gaat. Eindresultaat hoge kosten en een uitgeknepen product.
Reactie door de motormuis op 31-05-2010 15:35
Hallo beste mensen, We hebben nu veel reacties gegeven en gelezen, maar eigenlijk nog geen echt antwoord gegeven op de vraag van Kamphuysen. N.l. wie wil er weer terug naar de echte postkantoren oude stijl ?? Ik wel ook weer terug naar de gewone echte ouderwetse vertrouwde postkantoren zoals we die gewend zijn met al hun diensten en service en kennis van zaken en goede en vriendelijke medewerkers. Maar het zal helaas wel niet meer mogelijk zijn want er zijn ondertussen al 150 postkantoren in Nederland gesloten.En de laatste paar kantoren die nu nog open zijn worden ook binnen niet al te lange tijd gesloten. En dan is het toch echt over. En dan kan Tnt wel zeggen wij openen in Nederland weer nieuwe postkantoren, maar die nieuwe kantoren van Tnt zijn naar mijn mening de naam Postkantoor toch echt niet waard. En ik vind het ook schandalig dat ze zo iets Postkantoor mogen en durven te noemen. Iedereen de groeten.
Reactie door kamphuysen op 31-05-2010 16:28
Quote: de motormuis schreef op maandag 31 mei 2010, 15:35: Hallo beste mensen, We hebben nu veel reacties gegeven en gelezen, maar eigenlijk nog geen echt antwoord gegeven op de vraag van Kamphuysen. N.l. wie wil er weer terug naar de echte postkantoren oude stijl ?? Ik wel ook weer terug naar de gewone echte ouderwetse vertrouwde postkantoren zoals we die gewend zijn met al hun diensten en service en kennis van zaken en goede en vriendelijke medewerkers. Maar het zal helaas wel niet meer mogelijk zijn want er zijn ondertussen al 150 postkantoren in Nederland gesloten.En de laatste paar kantoren die nu nog open zijn worden ook binnen niet al te lange tijd gesloten. En dan is het toch echt over. En dan kan Tnt wel zeggen wij openen in Nederland weer nieuwe postkantoren, maar die nieuwe kantoren van Tnt zijn naar mijn mening de naam Postkantoor toch echt niet waard. En ik vind het ook schandalig dat ze zo iets Postkantoor mogen en durven te noemen. Iedereen de groeten. einde Quote Helemaal raak, we hebben veel gebabbeld maar het gaat feitelijk om de Postkantoren ""oude stijl"" een beetje nuffig was het en oubollig maar het gaf een zeer degelijk en solide gevoel, er waren altijd ruime en soms granieten balie,s ze voelden koud aan maar wel stevig, dat straalde ook af op straat waar de Postbode nog de Postbode was, een voorbeeld de straat; Er loopt een vrouwelijke postbode die ziet een hondje daar wordt ze niet blij van want haar cultuur vindt dat onrein, ze rent ervoor weg, gek eigenlijk want ze hoort toch opgeleid te zijn voor dat werk? een ander voorbeeld de Postkantoor situatie nu sta je in een opgepimpte Primera of een andere supermarkt je dingen te doen die je vroeger deed in de oude ''setting'' , maar nu is er geen ruime balie nee een toonbankje waar ook anderen aan staan, met anderen bedoel ik soms ook met mensen die eenheel andere bedoeling hebben oa een krantje kopen of een pak sigaretten? Hoezo dat je dan rustug je Postzaken kunt afhandelen? De wachtrijen zijn niet weg dus daarvoor is het allemaal niet om gedaan, kort en goed het Niveau van service verlening dus het niveau van leefomstandigheden is door deze maatregelen sterk verarmd. Daarom mijn verzoek aan de beleidsmakers in de Haar terug met het Postkantoor met de NS oude styl, 1 Landelijk Politiekorps met een Gemeente Politie en RijksPolitie weg met de 27 geld vretende politieregio,s weg met de Provincies, en weg met de Waterschappen, de tweede kamer naar 100 zetels, en de kiesdrempels omhoog zodat er minder overbodige politieke partijen de kamer verdunnen en verdampen. Post en Politiek denk dat dat met elkaar te maken heeft. Zoals meer zaken met elkaar te maken hebben, het zou nu wel weer tijd mogen zijn voor een Herschikking en Reflectie en Reparatie!
Reactie door tvdeem op 31-05-2010 16:52
Quote: richard83 schreef op zaterdag 29 mei 2010, 14:24: Quote: tvdeem schreef op zaterdag 29 mei 2010, 09:53: Ik vind het zo wel prima. -ik heb een behoorlijke kont, maar kan deze altijd nog prima keren hier... -ik ben blij dat ik geen kilometers hoef te rijden om eindelijk mijn pakketje e.d. af te kunnen droppen, want ja dat had je anders gekregen. -ik ben blij dat de kosten van het verzenden niet nog hoger zijn geworden, want ja, ook dat zou anders zeer zeker het geval zijn. Conclusie, doe mij maar gewoon in een boekenwinkel, supermarkt of wat dan ook....!einde Quote Off topic Hoe groot dan? einde Quote Haha, daar zal ik verder maar niet te diep op in gaan... maar in ieder geval groot genoeg om te concluderen dat de gemiddelde mens zijn of haar kont nog gewoon kan keren. ;)
Reactie door erik008 op 31-05-2010 18:34
Ik ben bang dat je een museum er warm voor moet maken.
Reactie door jscholtes op 31-05-2010 18:42
Mijn antwoord liet niets te wensen over. Postkantoren oude stijl komen er niet meer!

Kassa

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA wij zijn voor