Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Klantenservice UPC

Geplaatst door: jantines op: 29-07-2009 14:50
Ik ben sinds een maand klant bij UPC en vind het nu al verschrikkelijk! Gisteren minstens vijftien minuten aan de telefoon gezeten omdat mijn afstandsbediening niet goed werkt. Vervolgens kreeg ik te horen dat ik zelf de afstandsbediening moest resetten. Als dat niet zou werken zou ik een nieuwe afstandsbediening krijgen. 's Avonds netjes gedaan wat ik moest doen, maar de afstandsbediening werkte nog steeds slecht.
Vandaag weer teruggebeld, na tien minuten eindelijk iemand aan de telefoon. Vervolgens werd mij verteld dat ik geen nieuwe afstandsbediening krijg, maar infrarood stickers voor op het mediacenter , want dit is een veel voorkomend probleem. Apart dat dit dus alweer een ander verhaal was dan gisteren, maar goed, we gaan het wel weer proberen. Vervolgens vroeg ik of ik ook gelijk mijn abonnement kon opzeggen aangezien ik wel weer klaar ben met UPC. Dat kon zei ze en ik werd weer doorverbonden. Na 20 minuten aan de telefoon te hebben gehangen, kreeg ik een mevrouw die vervolgens vertelde dat ik nog helemaal niet kon opzeggen, maar dat dat pas een maand voor het einde van het contract kan! En daarvoor zit ik dan zolang aan de telefoon.
Misschien dat er mensen zijn die positieve ervaringen hebben, maar ik vind dit echt een voorbeeld van hoe je nieuwe klanten kan afschrikken.
Wellicht hebben andere mensen nog tips om je afstandsbediening beter te laten werken en hoe je op een kosteloze manier van je contract afkunt. Inmiddels ben ik al vijf euro verder, en heb ik nog niets...
Ja idd, de rekeningen zijn vanaf het begin niet te volgen. Wat ik eigenlijk niet snap is waarom een andere provider niet tussentijds je contract kan overnemen. dat is in de energiebranche tenslotte ook zo. of kan dit wel in de internetproviders-wereld?
Ook ik heb die ervaring. Met veel moeite heb ik bij vrienden ook de USB-adapter werkend kunnen krijgen. Je moet echter de PC niet meer uitzetten, anders moet je gewoon opnieuw beginnen. Een totaal onwetende helpdesk helpt je niet verder, hoewel ze weten dat het probleem er is. Het probleem is ook dat er verschillende typen adapter in omloop zijn.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor