Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Klantenservice Samsung ondermaats

Geplaatst door: denvem op: 05-01-2013 21:48
Wie heeft ook een slechte ervaring met Samsung klantenservice. Ik bel in verband met slecht beeld televisie. Om een discussie te voorkomen heb ik eerst met mijn provider alle mogelijke problemen aan hun kant bekeken voordat ik contact op zou nemen met Samsung. Voor een laatste check zou de provider nog wel langskomen, maar moest ik wel een aantal vragen beantwoord zien krijgen over de meldingen van mijn tv. Mijn TV gaf geen beeld met digitale televisie. Door mijn tv werden een aantal foutmeldingen gegeven. Waarvan een melding specifiek over de CI module van de tv ging. Telefonisch contact: deze melding was de medewerker van Samsung niet bekend. Eerlijk moest ze toegeven dat ze er nog maar pas werkt. Op zich prima, maar dan zou je verwachten dat ze je doorverbinden. Nee, stuur het maar naar reparatie. Zelf gevraagd naar iemand anders, maar dat kon niet. Moet maar een mail sturen. Maar dat duurt weer een aantal werkdagen. Het enig antwoord wat in de mail staat is, stuur maar naar reparatie. Antwoorden die kortaf zijn. Het lijkt wel of ze zo snel mogelijk het contact willen beëindigen. In dat geval kunnen ze nog een groot voorbeeld aan UPC nemen, Ja UPC! Op klachtenafhandeling zijn ze echt met 300% vooruit gegaan. Je voelt je serieus genomen. Waarom kan niet iedereen dat. Zeker zo'n toonaangevend bedrijf als Samsung. Ik krijg steeds meer een slecht gevoel bij samsung. Eerst mijn TV bij de reparateur en nu ook mijn tablet. En nee het ligt niet aan mij, de tablet was zelfs nog maar een week oud.
Reactie door valerius-2 op 05-01-2013 22:31
Heeft u wel eens een andere module gebruikt? Of is deze wel goed bevestigt?Smartcard juist er in geplaatst.Bij mij 2 toestellen met module geen problemen.
Reactie door denvem op 05-01-2013 23:17
Quote: valerius-2 schreef op zaterdag 5 jan 2013, 22:31: Heeft u wel eens een andere module gebruikt? Of is deze wel goed bevestigt?Smartcard juist er in geplaatst.Bij mij 2 toestellen met module geen problemen.einde Quote Bedankt voor je reactie. Het probleem heb ik in een vraag op de site geplaatst. En de oplossing is helaas niet zo eenvoudig zoals u dat aangeeft: http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/ci-module-op-samsun-tv-werkt-niet/?vHash=c749c73j&cHash=13a8cada99767a614b35f65bd51e89fa
Reactie door sweeterlake op 06-01-2013 02:37
Welk merk CI plus/CA module heb je: Neotion of Smit?
Reactie door sweeterlake op 06-01-2013 02:39
Quote: denvem schreef op zaterdag 5 jan 2013, 23:17: Quote: valerius-2 schreef op zaterdag 5 jan 2013, 22:31: Heeft u wel eens een andere module gebruikt? Of is deze wel goed bevestigt?Smartcard juist er in geplaatst.Bij mij 2 toestellen met module geen problemen.einde Quote Bedankt voor je reactie. Het probleem heb ik in een vraag op de site geplaatst. En de oplossing is helaas niet zo eenvoudig zoals u dat aangeeft: http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/ci-module-op-samsun-tv-werkt-niet/?vHash=c749c73j&cHash=13a8cada99767a614b35f65bd51e89faeinde Quote Je had een nieuwe topic moeten starten bij 'Vraag & beantwoord' en niet die vraag stellen bij een bestaande topic uit 2010!
Reactie door denvem op 18-01-2013 09:52
Vandaag contact gehad met SAMSUNG. Ik werdt meteen doorverbonden en werd goed geholpen. Dankzij hem kon ik er meteen achter komen of er een probleem met mijn tv was zonder het te hoeven opsturen. Waarom niet iedereen op de technische afdeling deze kennis heeft weet ik niet. Maar daar mag wel wat aan gesleuteld worden.
Reactie door jeroen.s op 08-02-2013 16:17
Ik had waarschijnlijk gelijk geluk met de klantenservice van Samsung. Ik had een Galaxy tab2 gekocht bij mediamarkt, en dmv een voucher zou ik een gratis dockingstation erbij krijgen. Bon opgestuurd, en na 4 weken toch even gebeld. Mediamarkt geeft niet thuis (half uur aan de telefoon gehangen, niemand die opnam) en toen Samsung gebeld. Binnen 10 minuten was het geregeld. Ze zei dat hun een brief hadden gestuurd dat ik nogmaals de bon moest opsturen, maar die had ik nooit binnen gekregen. En toen was het geen probleem. Ik snap wel dat je soms een wat mindere aan de lijn krijgt, een tweede of zelfs derde keer bellen kan wonderen doen. Tot nog toe ben ik tevreden over de klantenservice bij Samsung.
Reactie door mjf68 op 15-03-2013 14:28
vergelijkbaar slechte ervaring met Samsung en het reparatiebedrijd dat voor hen werkt. - je meld een defect aan je laptop en stuurt het apparaat op (bodem wordt losgedrukt bij het openen van de klep) - ze maken het apparaat niet open en lezen de toelichting niet die je geeft ten aanzien van de vermoedelijke oorzaak, maken wat fotoś van de buitenkant en concluderen dat het gebruikersschade (omdat ik er wat tape opgeplakt heb om bodem en bovenplaat bij elkaar te houden, lijkt het) - probeer je verhaal te halen, bij Samsung en reparatiebedrijf, dan wordt je een paar keer van het kastje naar de muur gestuurd - je dient een klacht in, waarna Samsung en reparatiebedrijf naar elkaar blijven verwijzen - je opent tenslotte zelf het apparaat en vindt uiteindelijk de oorzaak van het defect :het ontbreken van de schroefjes in heen van de scharnieren van de laptop) - je stuurt foto's op van de ontbrekende schroefjes, met het verzoek de kosten voor het nakijken van het apparaat terug te storen en 2 schroefjes op te sturen, en het verzoek te bevestigen dat de garantie niet vervallen is - ze antwoorden dat de schroefjes niet ontbreken, sturen foto's mee van waar de schroefjes zouden moeten zitten, geven aan dat ze nog steeds vinden dat het om gebruikersschade gaat, en dat ze geen schroefjes hoeven op te sturen omdat ze niet ontbreken, en dat ze niet kunnen garanderen dat de garantie vervallen is omdat de laptop niet mag worden open gemaakt door een onbevoegde.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor