klantenservice mobiele telefonieproviders
Geplaatst door: verwiel op: 01-06-2012 13:33
In korte tijd een slechte ervaring gehad met de klantenservice van zowel Vodafone als KPN. Ik vraag me zo langzamerhand af waarom deze providers een klantenservice hebben, als die toch niets voor je doen. Zelf heb ik bij KPN via internet een bel en sms bundel met toestel besteld. De bestelling werd echter niet bezorgd. Toen ik hierover belde met de klantenservice konden ze me alleen vertellen dat de bestelling was geannuleerd door de koerier!? Een reden konden ze me niet vertellen. De order was hiermee geannuleerd en ze konden niets voor me doen. Als ik de bundel en het toestel alsnog wilde, moest ik opnieuw een bestelling doen. Een bevestiging van de annulering konden ze me ook al niet geven.
Omdat de actie wel erg aantrekkelijk was, heb ik de bestelling toch maar opnieuw gedaan. Toen ging alles wel goed. Maar bij de eerste factuur begon het feest weer opnieuw. Er werden aansluitkosten berekend, terwijl bij de actie uitdrukkelijk was vermeld dat er geen aansluitkosten waren. Gelukkig heb ik hier een schriftelijke bevestiging van. Maar weer met de klantenservice gebeld, en jawel hoor, die konden me niet verder helpen. Ze konden alleen het adres geven waar ik een brief naartoe kon sturen.
En dan Vodafone, daar is het niet beter. Mijn man had via internet een Samsung Gio prepaid besteld. Er werd echter een Samsung Y bezorgd. Naar de klantenservice gebeld. Hij moest het toestel aangetekend terugsturen en dan zou de bestelling worden geannuleerd.
Waarom kan zo'n bedrijf niet gewoon alsnog een Gio opsturen en kun je het verkeerde toestel weer mee teruggeven aan de koerier? En of we de gemaakte kosten voor het terugsturen terugkrijgen is nog maar de vraag. De bedrijven maken zelf een fout, maar de klant die daar de dupe van is, mag het zelf oplossen. Zo zou je toch niet met klanten om moeten gaan. De mobiele telefoon providers kunnen dit blijkbaar maar ongestraft doen.
Reactie door tdehond op 02-06-2012 07:50
@ vraagsteller
Over het algemeen kunt u in de algemene voorwaarden lezen op welke manier u een klacht kunt indienen over de factuur. Meestal is dat schriftelijk wat een dure liefhebberij is omdat bij providers vaak niet aangetekende brieven miraculeus verdwijnen in de papierversnipperaar als PostNL ze niet zoek gemaakt heeft.
Mijn voorkeur gaat uit naar kopen bij een winkel van een provider. Dat scheelt mij de irritatie bij koop op afstand bij providers. Dan kan ik bij de verkoper terecht als er iets met het toestel mis is.
Zo hebben zowel KPN als t mobile problematiek rond een mobieltje prima opgelost in hun winkel.
O.T.
Ook deze bijdrage lijkt mij nutteloos.
Quote: hereistom schreef op vrijdag 1 jun 2012, 23:08: Quote: valerius-2 schreef op vrijdag 1 jun 2012, 22:58: U bent er allemaal voor om zo min mogelijk te betalen, en daar wordt van geprofiteerd om aanbieden zo mager mogelijk aan te bieden. Sorry dat ik moet beamen dat dit soort zaken een toekomst beeld wordt.einde Quote
Rot toch eens op met je nutteloze commentaren die niks oplossen!einde Quote
Reactie door inekel1953 op 02-06-2012 12:00
Beste Verwiel,
het lijkt wel een gewoonte te worden dat providers mensen ( opzettelijk) op allerlei manieren geld proberen af te troggelen. Dat is nl wat er gaan de is, door alle handelingen die u heeft moeten plegen. Hopelijk komt het binnen niet al te lange tijd goed en krijgt u waar u recht op heeft. Toch is het mischien goed om de TIP van T de Hond ,zaterdag 2 jun 2012, 07:50 de volgende keer op te volgen.
Off Tpoic:
Beste T de Hond,
de reactie die u hier heeft geplaatst, lijkt mij een goede om daar een TIP van te maken.
Het zal ongetwijfeld bij veel mensen leed kunnen voorkomen.
M.vr.gr.,
Ineke L.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!