klanten service TomTom
Geplaatst door: 1303ionair op: 11-06-2012 19:14
In 2010 heb ik een navigatie systeem gekocht bij de halfords (via110).
Nu werkte de aanknop niet en ik heb TomTom support gebeld of ik nog garantie had op mijn TomTom, deze was al 6 maanden verlopen.
Ondanks De garantie verlopen was mocht ik de navigatie terug sturen voor een gratis reparatie en inmiddels terug ontvangen.
Nu was de software voledig vervangen maar volgens mij was de defect niet verholpen ik moest minimaal 2 keer de knop indrukken om het in werking te krijgen.
TomTom weer gebeld en weer ben ik netjes geholpen maar na een paar instructies was mijn probleem niet verholpen.
TomTom zei wij laten uw via 110 ophalen door ups en u ontvangt van ons een nieuw toestel.
Dit is toch super ondanks de verlopen garantie toch nog super geholpen en een nieuw navigatie aangeboden gekregen.
Andere navigatie producenten kunnen misschien wel goedkoper zijn maar niet de service bieden dat TomTom bied.
Trouwens ook wij gaan zo met onze klanten om en dat zou eigenlijk ieder verkoper moeten doen.
TomTom is wat mij betreft de beste!
Reactie door abarth op 11-06-2012 20:51
Fijn dat u een positieve ervaring heeft met TT maar dit nodigt niet uit tot een discussie.
Ben overigens ook een tevreden gebruiker van TT maar heb de klantenservice nog niet nodig gehad.
Reactie door zoekster op 11-06-2012 21:40
Wat een flauwekul discussie. Gratis reclame voor TT.
En hoe weet TS dat andere navigatieproducenten die goedkoper zijn dan TT niet dezelfde service leveren, heeft hij ze allemaal geprobeerd?
Reactie door 1303ionair op 11-06-2012 21:56
waarom moeten wij alleen maar discuseren over negatieve dingen dit kan toch ook :-)
trouwens er zou eens een onderzoek moeten komen wat betreft de supprt van navigatie aanbieders.
Reactie door hereistom op 12-06-2012 00:04
Vind ik ook, ik heb ook zeer goede ervaringen met TomTom!
Na een probleem met de software ben ik prima geholpen en krijg ik nu al 3 jaar lang gratis kaartupdates!
Dus positieve berichten mogen ook wel eens, een pluim voor TomTom, ik kan het iedereen aanraden!
Reactie door valerius-2 op 12-06-2012 00:11
Ik vind dit een goed voorbeeld is voor andere bedrijven dat men service kan geven( alle bedrijven ook niet aan dit artikel gekoppelt) en dat dit dan ook eens naar voren mag komen.
Reactie door 1.korenwolf op 12-06-2012 03:38
U zit waarschijnlijk bij het verkeerde programma, deze geeft geen warme docuhe weg, dat doet alleen Antoinette H. bij de omroep T.
Reactie door jorisw op 12-06-2012 09:34
Quote: zoekster schreef op maandag 11 jun 2012, 21:40: Wat een flauwekul discussie. Gratis reclame voor TT.
En hoe weet TS dat andere navigatieproducenten die goedkoper zijn dan TT niet dezelfde service leveren, heeft hij ze allemaal geprobeerd?
einde Quote
Normaal wordt er alleen maar gezeurd over negatieve ervaringen wat er voor zorgt dat als je eens googled op een bedrijfsnaam je direct schrikt van alle ellende. Dit bericht toont ook eens een keer de andere kant. Alleen maar goed.
Reactie door jorisw op 12-06-2012 09:34
Quote: 1.korenwolf schreef op dinsdag 12 jun 2012, 03:38: U zit waarschijnlijk bij het verkeerde programma, deze geeft geen warme docuhe weg, dat doet alleen Antoinette H. bij de omroep T.einde Quote
Hier mag je alleen maar klagen?
Reactie door zoekster op 12-06-2012 09:57
Moeten we dan straks allemaal 'discussies' voeren met tevreden klanten? Dan krijg je bnnen de kortste keren bedrijven die zich gaan voordoen als tevreden klant, om zichzelf te promoten.
Als je een discussie wilt starten, dan moet het wel ergens over gaan.
Als TS bijvoorbeeld een vergelijking had gemaakt: Bij de ene nevagatieproducent (en dan met naam genoemd) een vervelende ervaring gehad en bij de ander een positieve, dan was er iets om over te discussiëren. Nu is het alleen maar reclame maken.
Reactie door 1303ionair op 12-06-2012 10:06
Quote: jorisw schreef op dinsdag 12 jun 2012, 09:34: Quote: zoekster schreef op maandag 11 jun 2012, 21:40: Wat een flauwekul discussie. Gratis reclame voor TT.
En hoe weet TS dat andere navigatieproducenten die goedkoper zijn dan TT niet dezelfde service leveren, heeft hij ze allemaal geprobeerd?
einde Quote
Normaal wordt er alleen maar gezeurd over negatieve ervaringen wat er voor zorgt dat als je eens googled op een bedrijfsnaam je direct schrikt van alle ellende. Dit bericht toont ook eens een keer de andere kant. Alleen maar goed. einde Quote Helemaal mee eens, een goed voorbeeld ik wilde een vw touran kopen en natuurlijk eerst op onderzoek uit via google.
het bleek een probleem auto te zijn ik was er bang van geworden nadat ik de berichten gelezen had.
Na een paar dagen alsnog maar naar de auto wezen kijken en toch maar gekocht en wat een opluchting het is een leuke en goede auto en alles wat er op de forums geroepen is heb ik nooit gehad.
Dus er mag ook wel eenkeer een goed bericht geschreven worden ook al gaat het hier niet om de naviegatie systeem maar om de service.
Bij veel helpdesk met je een betaalde nummer bellen waar je een aantal minuten aan de lijn wordt gehouden en als je iemand aan de lijn krijgt moet je eerst hun formeliertje met vragen beantwoorden voordat je je vraag kunt stellen.
Wanneer je de vraag heb gesteld weten ze de antwoordt niet eens ze klikken p hun zoek maschine op hun pc en je krijg de domste vragen om je probleem op te kunnen lossen een goed voorbeeld is acer (vertel ik later wel wat over in een zeur bericht :-)
Bij TomTom kun je naar een lokaal nummer bellen en je hebt bijna geen wacht tijd en de medewerkers zijn zeer vriendelijk en ze weten waar ze over praten.
En wat betreft de garrantie ook na het verlopen er van is super en dat mag ook eens op een consumenten forum geplaatst worden.
Dus bij vele negatieve berichten die via google te vnden zijn mag er ook wel eens een gerust stellende bericht opduiken :-)
Reactie door maron op 14-06-2012 13:42
Quote: jorisw schreef op dinsdag 12 jun 2012, 09:34: Quote: zoekster schreef op maandag 11 jun 2012, 21:40: Wat een flauwekul discussie. Gratis reclame voor TT.
En hoe weet TS dat andere navigatieproducenten die goedkoper zijn dan TT niet dezelfde service leveren, heeft hij ze allemaal geprobeerd?
einde Quote
Normaal wordt er alleen maar gezeurd over negatieve ervaringen wat er voor zorgt dat als je eens googled op een bedrijfsnaam je direct schrikt van alle ellende. Dit bericht toont ook eens een keer de andere kant. Alleen maar goed. einde Quote
ben het ook helemaal eens met jorisw!
Reactie door pk49 op 14-06-2012 15:14
mijn Tom-Tom is de derde navigator en de beste.Het brengt mij overal.Afgelopen vakantie bracht het me in de kleinste, duistere steegjes van London.En Milaan.En Cornwall.En dat kan ik niet zeggen van mijn vorige navigators.Mijn eerste was in noord Italie bij het uitkomen van een lange tunnel,volkomen de weg kwijt en wij dus ook,bij gebrek aan een goed gedetailleerde kaart.Het was midden in de nacht en geen verlichting van de weg.Dat nooit meer.Met een abonnement ben je altijd op de hoogte van de nieuwste afslagen en wegen.Tot nu toe maar één foutje gevonden,dat was in Cornwall(GB) waar een supermarkt als POI zou staan en die stond er niet.
Reactie door newobroco op 14-06-2012 21:46
Na instellen van een wachtwoord op mijn recent aangeschafte TomTom XXL werd het onmogelijk om hem te gebruiken.
De hulp van de helpdesk was erg kundig en efficient; prima support!
Reactie door pino123 op 14-06-2012 22:45
Krijgen we nu overal de loftrompet over....... Saai
Reactie door 1303ionair op 14-06-2012 22:56
leuk onderwerp voor kassa zou ik zeggen laat ze alle navigatie aanbieders maar eens testen op de service die ze aanbieden ik ben daar wel benieuwd naar.
Reactie door hereistom op 14-06-2012 23:17
Hoeft niet hoor, ik kan de uitslag al voorspellen! ;-)
Reactie door leoentonny op 16-06-2012 12:33
Ik ben in het bezit van zowel een NAFMAN F20 en Mio C220.
Beide relatief goedkope navigatieapparaten.
Beide toestellen kennen echter geen update dus zijn nu hopeloos verouderd.
TomTom kent wel updates. Wat is dus duur?
Liever een apparaat gekocht waar je zeker een update voor kunt krijgen, dan ben je op langere termijn veel goedkoper uit!
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!