Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

klachten over ziggo

Geplaatst door: miriam36 op: 23-01-2009 00:54
wat zijn er toch ontzettend veel klachten over " ziggo ", voorheen had ik wanadoo en had nooit klachten maat nu ze alles in 1 pakket willen gaan leveren zijn e er techisch nog helemaal niet op voorbereid maar ze willen wel een onvolledig pakket aan de mensen aansmeren.
ik snap niet dat de overheid hier niets aan doet, voorbeelden te over, het grenst gewoon aan pure oplichting soms ( mensen zittenal maaden op op een decoder te wachten omdat ze niet meer voorradig zijn maar ze moeten wel het vollen pond betalen )
wordt het niet een tijd om heel ziggo voor de te slepen  ??
Helaas kan ik me helemaal vinden in je klacht.
Ik zit met hetzelfde probleem. Al meer dan een jaar nu. En heb nog steeds geen digitale tv. Beloftes van nieuwe decoders die worden opgestuurd worden een week later weer te niet gedaan en dan word er een service opdracht ghemaakt en dan maar weer wachten op een telefoontje van Ziggo.
Telefonie werkt ook al een paar maanden niet, Ik gebruik m heel weinig maar in nood wil ik er wel gebruik van kunnen maken. Probleem weer een paar keer voorgelegd bij Ziggo. We maken er een Service opdracht voor meneer. Moet u maar afwachten. Nornaliter moet het binnen een week opgelost zijn....
Maar ik mag wel iedere maand 49,95 laten afschrijven door hun.
Ik krijg er nu echt zoooooo genoeg van...
Dat er  GROTE problemen bij ZIGGO ZIJN ,BREEK ME DE BEK NIET OPEN!!
Ik zou er een soapserie van kunnen schrijven,maa je hoeft me er niet over op te bellen want dankzij ZIGGO kan ik niet gebeld worden!!!
MIjn vraag is niet meer wat kan ZIGGO daaraan doen,maar is er in dit land NIEMAND??????die Ziggo aaankanpakken ??
Door al die callcenter medewerkers word ik nu al maanden met een kluitje inhet riet,en van het kastje naar de muur gestuurd.
HELP HELP HELP,of verzorg psychische bijstand
Dat er  GROTE problemen bij ZIGGO ZIJN ,BREEK ME DE BEK NIET OPEN!!
Ik zou er een soapserie van kunnen schrijven,maa je hoeft me er niet over op te bellen want dankzij ZIGGO kan ik niet gebeld worden!!!
MIjn vraag is niet meer wat kan ZIGGO daaraan doen,maar is er in dit land NIEMAND??????die Ziggo aaankanpakken ??
Door al die callcenter medewerkers word ik nu al maanden met een kluitje inhet riet,en van het kastje naar de muur gestuurd.
HELP HELP HELP,of verzorg psychische bijstand
ik zou een AANGETEKENDE brief schrijven,en zeker stoppen met betalen,je kan dit geld sparen
voor het geval het op een rechtzaak zou komen.zorg dat je getuigen hebt die kunnen bevestiggen dat alles niet werkte
Je moet overigens al een nieuwe TV en/of een digitale ontvanger kopen om de meeste zenders te kunnen ontvangen bij Ziggo. Binnenkort gaan ze 8 analoge zenders er van af halen omdat ze zeggen dat ze bandbreedte nodig hebben voor HD TV. 8 zenders die iedereen kan ontvangen worden vervangen door 1 HD kanaal waarvan maar een zeer select groepje mensen (met en Full HD ontvanger en dito TV) kan profiteren. Om deze 8 zenders (natuurlijk verwijderen ze niet de franstalige en de tellsell kanalen) te kunnen blijven kijken moet je overstappen naar digitaal.
Al enige tijd probeer ik mijn abonnement te downgraden. On-line abonnementswijzigingen komen dus gewoon niet door. Bellen heeft geen zin want de klantservice is nooit bereikbaar. Vanmorgen, vrijdag, nog weer eens geprobeerd; zogenaamd op werkdagen bereikbaar van 9-22 uur. Gewoon een bericht van "KLANTENSERVICE IS MOMENTEEL GESLOTEN".
Heb daarnaast ook al tijden in de wacht gestaan (tegen lokaal tarief). Diverse on-line klachten verstuurd; de enige reactie die ik kreeg was dat de wijziging die ik online doorgestuurd had niet teruggevonden kon worden en of ik het opnieuw wil doen. Maar ik ben inmiddels wel gewoon 2 maanden verder (+ 2 maanden duurder abonnement). Kan ook telefonisch bij de klantenservice volgens de die mailreactie (tot 10uur 's avonds); maar ja daar kom je dus niet doorheen. Bovendien is de klantenservice om 8 uur dicht; werd me later door iemand van de bestellijn verteld. Als je je laat terugbellen, wat kan via de website, dan krijg je de bestelafdeling, binnen 3 tellen!!! Als ze nou eens mensen van die afdeling aan de klantenservice zetten. Bij de bestellijn kunnen ze je niet doorverbinden maar ook de gwenste wijziging niet doorvoeren. Grrrr!
Ben inmiddels zo ver dat ik de automatische incasso laat terugdraaien en handmatig de door mij gewenste abonnementskosten overmaak. Eens kijken hoe ze daar op reageren. Zal wel forse aanmaningen krijgen; denk ik, maar misschien dat ze dan wel kunnen reageren.
Gelukkig heb ik geen klachten over de producten zelf, internet, telefoon en digitale TV, heb ik allemaal al sinds Multikabel. Misschien is het laten wijzigen van mijn product wel helemaal geen goed idee.
Al enige tijd probeer ik mijn abonnement te downgraden. On-line abonnementswijzigingen komen dus gewoon niet door. Bellen heeft geen zin want de klantservice is nooit bereikbaar. Vanmorgen, vrijdag, nog weer eens geprobeerd; zogenaamd op werkdagen bereikbaar van 9-22 uur. Gewoon een bericht van "KLANTENSERVICE IS MOMENTEEL GESLOTEN".
Heb daarnaast ook al tijden in de wacht gestaan (tegen lokaal tarief). Diverse on-line klachten verstuurd; de enige reactie die ik kreeg was dat de wijziging die ik online doorgestuurd had niet teruggevonden kon worden en of ik het opnieuw wil doen. Maar ik ben inmiddels wel gewoon 2 maanden verder (+ 2 maanden duurder abonnement). Kan ook telefonisch bij de klantenservice volgens de die mailreactie (tot 10uur 's avonds); maar ja daar kom je dus niet doorheen. Bovendien is de klantenservice om 8 uur dicht; werd me later door iemand van de bestellijn verteld. Als je je laat terugbellen, wat kan via de website, dan krijg je de bestelafdeling, binnen 3 tellen!!! Als ze nou eens mensen van die afdeling aan de klantenservice zetten. Bij de bestellijn kunnen ze je niet doorverbinden maar ook de gwenste wijziging niet doorvoeren. Grrrr!
Ben inmiddels zo ver dat ik de automatische incasso laat terugdraaien en handmatig de door mij gewenste abonnementskosten overmaak. Eens kijken hoe ze daar op reageren. Zal wel forse aanmaningen krijgen; denk ik, maar misschien dat ze dan wel kunnen reageren.
Gelukkig heb ik geen klachten over de producten zelf, internet, telefoon en digitale TV, heb ik allemaal al sinds Multikabel. Misschien is het laten wijzigen van mijn product wel helemaal geen goed idee.
In Oktober 2008 gebruikgemaakt van de Aktie: Alles in 1 pakket van Ziggo. (49,95)  Als bestaande klant van Ziggo zou ik, nadat ik een antwoordkaart had ingestuurd een gratis digitale ontvangen krijgen. Daarnaast zou mijn bestaande internet verbinding worden verhoogd. Ook zou ik dan gratis kunnen telefoneren naar andere klanten van Ziggo. Nooit heb ik hierop een reactie ontvangen. 10 tallen keren gebeld. Een klacht ingediend, waarop ik nooit een reactie op heb ontvangen. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, ze beloven van alles, maar er wordt geen actie ondernomen. Vandaag 7 februari 2009, nu 5 maanden later, heb ik nog steeds geen van het beloofde ontvangen. Het is ontzettend slecht zaken doen met Ziggo. Dit bedrijf zou door de overheid gestopt moeten worden. Het management moeten ze snel op straat schoppen en de calcenters snel opheffen zodat er rechtstreeks contact kan worden gelegd met mensen die meteen een klacht kunnen oplossen.
Bram van Leeuwen Roosendaal
ConsuWijzer is het loket van de overheid voor consumenten. Hoe meer klachten over Ziggo er binnen komen, hoe eerder de overheid actie zal ondernemen tegen het bedrijf Ziggo.
Ga naar :
http://www.consuwijzer.nl/
en dien uw klacht in
In September 2008 kreeg ik opeens van Ziggo bericht dat er een decoder naar mijn adres was gestuurd. Aangezien ik niets had besteld natuurlijk direct gaan bellen met hun klantenservice. Super irritant dat men dan gewoon glashard beweert dat dit wel door mij is besteld echter na 3 tot 4 keer bellen vertelde ze mij dat de decoder op mijn naam was besteld via een dealersite en dat ik hem maar gewoon moest weigeren, komt alles weer goed meneer. Eind September is deze door mij persoonlijk geweigerd en ging er eigenlijk vanuit dat hiermee alles opgelost zou zijn.. Tot mijn grote verbazing komt Ziggo in December 2008 opeens met een rekening van Euro 150 aanzetten.. Wederom bellen en klantenservice zegt uiteindelijk een creditnota toe binnen 2 weken. Inmiddels het bedrag laten storneren en vandaag onderstaande reactie van Ziggo ontvangen: Geachte heer XXXX, U heeft ons een klacht gestuurd over de factuur met betrekking tot een niet door u geaccepteerde decoder+smartcard. In antwoord hierop delen wij u mede dat het verzoek om creditering van de kosten van de decoder en smartcard door de verantwoordelijke afdeling is afgewezen, omdat uit de gegevens die zij opgevraagd hebben blijkt dat het pakket bij 1e aanbieding is afgeleverd op uw adres. Voor wat betreft het door u gestelde dat het niet u verantwoording is wat er met de decoder is gebeurd delen wij u mede dat wij helaas van mening zijn dat de decoder dient te worden betaald en voor wat betreft u stelt dat u gewoon de kabeltelevisie en digitale televisie betaald en meer niet spijt het ons u te moeten mededelen dat het een onlosmakelijk verbonden is met het ander. Ons advies om een onnodig probleem uit de weg te gaan is dan ook dat u beter de decoder kunt betalen.

[edit- naam verwijderd door de redactie:
Afdeling Klantenservice
Ziggo"
Hierop is maar een antwoord mogelijk, Meneer [edit- naam verwijderd door redactie: , ik zie U graag voor de rechter!!
Ziggo weigert tot op heden een afleverbewijs of bestelopdracht voor te leggen.. advies aan iedereen, plaats gewoon een schotel bent U in ieder geval van een hoop gestress met Ziggo af.
ik ben jl 2 febr overgestapt van z 1 incl internet z 2 en telefoon met volop bellen altijd, naar alles-in-1 plus pakket (59,95 euro incl onbeperkt bellen en 10mb/s internet) met de mededeling dat ik de aangevraagde digitale tv harddisk recorder binnen 14 dagen zou ontvangen.
de verhoogde internetsnelheid ging een paar dagen later in en de recorder had ik al 11 febr in huis, dus dat viel reuze mee.
de telefoon heb ik ruim 2 jr en op een zondag en een doordeweekse dag na, altijd functioneel geweest.
al met al heb ik over ziggo tot dusver geen klachten, ja de telefonische bereikbaarheid duurt wel lang, maar hangt ook van het tijdstip af, denk ik.
Dit mag ook wel eens gezegd worden.
Iedereen geeft af op Ziggo maar ik heb nog nooit problemen gehad. Ik ken veel mensen welke een Ziggo pakket hebben. Ook hun hebben weinig problemen.
Ik zou wel eens van Ziggo willen weten wat het Percentage klachten is. Als je 2 miljoen aansluitingen hebt en je hebt 20000 klachten is het altijd nog maar 1 procent.
Tuurlijk is 20000 klachten veel maar in verhouding valt het nog wel mee.
Iedereen praat altijd over de klachten maar niemand hoor je als het goed gaat.
Het blijft een gebed zonder einde...het ziggo verhaal. Ook ik heb ernstige problemen met ziggo. Was het niet zo een treurig verhaal ineens zou ik het als een hele goede grap kunnen zien
September 2008 telefonisch een Humax hd decorder besteld...Begin november een samsung hd decorder ontvangen met een factuur van 150 euro hoger dan de humax.
Bellen met de klantenservice (gemiddeld een uur wachttijd)...meerdere e-mails verstuurd ( zonder tegenbericht)..........eindelijk een retouradres voor de foutieve decorder ontvangen en deze op 5 november teruggestuurd.  De uitdruklelijke bevestiging van de klantenservice , dat de rekening verwijderd zou worden en de juiste decorder onmiddellijk mijn kant op kwam.
Niets dus...behalve regelmatige aanmaningen voor de te hoge rekening voor een decorder die al niet meer in mijn bezit was...en uiteindelijk de mededeling dat het bedrag per eind december van mijn rekening afgeschreven zou worden. Ik heb onmiddellijk het bedrag teruggevorderd en de automatische incasso ingetrokken. Ook heb ik de overeenkomst voor de levering van kabeltelevisie per 1 maart 2009 opgezegd. (Internet en telefonie heb ik al in augustus 2008 bij telfort genomen...na eindeloze problemen met ziggo...nu eindelijk een redelijk betrouwbare internetaanbieder)
De aanmaningen blijven komen...voor een decorder die een..fout geleverd is door Ziggo...twee al per 5 november 2008 geretourneerd is....
HOPELOOS  en zwaar IRRITANT.... HELP!
Hallo,
Ook ik heb een alles in 1 abonnement bij Ziggo. Wij hebben de digitale HD ontvanger erbij besteld. Die zou geinstalleerd worden door een monteur. Die kwam maar had niks bij zich, terwijl ik daar aan de telefoon nog speciaal naar gevraagd heb. Die man kon alleen internet en telefoon aansluiten maar geen digitale tv want geen kastje! Vervolgens 5 keer gebeld waar de decoder bleef, de ene keer hadden we het al gehad volgens hun systeem, de andere keer was er niks bekend de volgende keer weer wat anders. Uiteindelijk na 4 maanden de decoder gekregen. Nu is wel steeds de 50 euro voor het abonnement van mijn rekening afgegaan. Nu heb ik weer een rekening gekregen maar heb het bedrag terug laten boeken. Ik betaal nu het bedrag van de rekening minus de maandbedragen van wanneer ik geen decoder had.
Ik heb een aantal keer met de klantenservice gebeld om dit financiele probleem op te lossen maar het antwoord wat je krijgt is: mevrouw als u dat wilt doen moet u dat doen. Wij geven geen credit nota. Dan wordt u afgesloten als u niet betaald Geen medewerking, niks!!
Alles in 1 is volgens hen tv + internet + telefoon, maar ze adverteren met digitale televisie en die krijg je niet zonder decoder. Dan moet je dat ook leveren.
Zijn er mensen die dit herkennen of er inmiddels een oplossing voor bedenken. Want ik wil niet betalen voor iets wat ik niet krijg maar aan deurwaarder of rechtzaak zit ik ook niet op te wachten!
jarenlang ben ik klant geweest van multikabel, en sinds vorig jaar dus ook ziggo. De lagere prijs bij de concurent tele2 heeft mij doen overstappen. Ik heb een half jaar van te voren aangegeven over te gaan stappen en heb tele 2 en ziggo 1 maand laten overlappen. Alles was volgens de regels gedaan. Ik ontving een beieidigingsoverzicht van ziggo ingaande 31 oktober. Na de overstap ontving ik ineens rekeningn voor november en december. Ik heb op weekelijkse basis contact gehad met ziggo en de klantenservice medewerkers stelde mij constant in het gelijk en schreven een nota naar de financiele administratie. Ondanks alles bleven de aanmaningen komen. Uieindelijk heb ik een medewerker gesproken die mij op paier kon toesturen dat de zaak was afgehandelt en de betaling geanuleerd. Ik wachte dit bericht af. Nu heb ik een bericht ontrvangen van het incasso bureau, met natuurlijk hogere kosten. Na een lang gesprek met een medewerker die kon zien in zijn scherm dat de rekening onterecht is moet ik dit bedrag toch gaan betalen. Op geen mogelijkheid kan ik contact leggen met de financiele administratie of ik moet langs komen aan een klantenbalie en het halfe land hiervoor afrijzen. Ik betaal het bedrag terwijl ik geheel in mijn recht dit niet hoef te betalen.
Wat een serive he?
Thuis hebben wij ook veel problemen sinds we alles in een van Ziggo hebben genomen... Eerst kwam de digitale ontvanger zonder smartcard... Vervolgens ging de telefoon maar niet over van KPN naar Ziggo...
Nu in mei als klap op de vuurpijl een factuur ontvangen voor 7 maanden (!) alles in een pakket! Tevens zijn de gesprekskosten vanaf december 2008 in rekening gebracht terwijl we pas sinds februari 2009 kunnen bellen met Ziggo... In de periode die gefactuureerd is zijn er zelfs kosten betaald voor het vierde kwartaal 2008 en eerste kwartaal 2009 kabeltelevisie die nergens verrekend worden... En voor de telefoon hebben wij in de tijd dat we geen Ziggo hadden betaald aan KPN...
Van de week gebeld met de klantenservice over de factuur die ze gestuurd hebben... Krijg je iemand aan de lijn die vind dat je wel veel dingen hebt die niet kloppen... Er moet maar een brief gestuurd worden want het is te veel uitzoek werk en daar is hij niet voor
De brief is nu onderweg naar Ziggo maar betwijfel of er een reactie komt als ik het forum hierzo lees...
Praat me niet over ziggo, ze doen alles om zieltjes te winnen maar van het hele systeem deugt geen klap en diegenen die je willen helpen hebben er volgens mij ook geen kaas van gegeten.
Ik zit nu al sinds afgelopen vrijdag zonder veel zenders en kan alleen de Nederlandse zenders ontvangen. Telkens zeggen ze...uw kaart wordt weer geactiveerd maar dat duurt een paar uur..nou ben inmiddels dagen verder en heb nog nix. Eerst verplichten ze je bijna om aan de digitv te gaan, betaal je je scheel voor zo'n kastje en dan werkt het voor geen meter. . Nu hebben ze weer 2 dagen nodig om te kijken of mijn kaart wel deugt..Bahhhh....
Henny.
Ik heb sinds een vijf maanden KPN draadloos met een dongel, geen problemen, werkt goed en snel.Belangrijk is dat je een goede virus en spam filter op je computer hebt dan heb je weinig problemen.Ik heb een Medion laptop ben daar zeer tevreden over, geen storing.
Ik ben een ouderwetse analoge kijker en heb 2 jaar geleden (gratis) digitale tv geprobeerd. Zelf een kastje gekocht en een gratis digitale aansluiting van (toen) Casema nu Ziggo. Digitaal beviel me niet en het kastje heb ik dus weer opgeruimd. Ik ben nog steeds een tevreden analoge kijker, al vind ik het wel vreemd dat er kanalen verdwijnen en de abonnementsprijs niet lager wordt....
Nu mijn klacht.
Omdat ik ouderwets ben wil ik geen digitale factuur ontvangen voor mijn analoge abonnement en zeker geen automatische incasso. Ik ontvang voor mijn analoge abonnement dus een factuur + €1,25 factuurkosten + €1,25 acceptgirokosten. In totaal dus €2,50 extra. Duur, maar geen problemen zover.
Naar nu blijkt incasseert Ziggo al enige tijd ook nog eens €1,25 per maand van mijn bankrekening!!! De klantenservice van Ziggo heeft mij uitgelegd dat dit was voor de papieren factuur van de digitale aanlsuiting die ik heb (maar al 2 jaar niet gebruik) en die weliswaar gratis is (nulfactuur) maar daar worden wel kosten voor in rekening gebracht. Die nulfacturen heb ik overigens nog nooit ontvangen. Het moet niet gekker worden... Ik heb  bovendien nog nooit toestemming gegeven voor automatische incasso!! Sterker nog, ik heb expliciet aangegeven dat ik geen automatische incasso wens.
Ze hebben nu toegezegd dat de afgeschreven bedragen met de eerstvolgende factuur worden verrekend.
Kortom: zonder mijn toestemming wordt er automatische incasso gedaan voor de factuurkosten van een nulfactuur. Wie snapt het nog?
Graag  willen wij u helpen met uw problemen en onduidelijkheden omtrent uw vraag over uw factuur. Als u via het speciaal opgezette ‘Webteam formulier’ uw klachten en vragen kenbaar maakt, pakken wij zo snel mogelijk uw verzoek op. Het webformulier is te bereiken via de link: https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam
Met vriendelijke groet,
Ziggo Webteam Alex

Telecomaanbieders kleden opzeggers uit


De tien overtreders krijgen nu eerst een waarschuwing. Als ze hun voorwaarden
niet snel aanpassen aan de wet, volgt een last onder dwangsom, opgelegd door
Opta.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor