Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Klacht Sport- & Zeebaarsvisserij J. Smits, Zeeland via Vakantieveilingen.nl (1/2)

Geplaatst door: jorn2013 op: 09-09-2013 13:04
Via Vakantieveilingen.nl hebben wij als gezin al diverse veilingen gewonnen en met succes en plezier aan deelgenomen. Dit is echter voor het eerst dat ik er niet uitkom met een aanbieder via deze website. Van diverse anderen heb ik tevens dezelfde klacht(en) vernomen. Op 5 september 2011 won ik via Vakantieveilingen de veiling ‘Haaien vangen op de Oosterschelde’ bij J. Smits Sport- & Zeebaarsvisserij voor 2 personen, kosten € 61,-. Samen met een vriend zou ik de voucher gaan verzilveren en we maakten een boeking voor 6 september 2012. Beide hadden we er ontzettend veel zin in, maar een dag voor de afgesproken datum belde men af. Het zou te hard waaien de dag erop. Er was windkracht 2-3 opgegeven voor die dag en men voer met de, inmiddels voormalige, boot tot windkracht 4-5, niets aan de hand dus zou je zeggen. De bewuste dag bleek het dan ook schitterend weer en windstil te zijn. Maar goed, één maal afzeggen kan gebeuren, geen probleem. Vervolgens een nieuwe afspraak gemaakt en die datum was dan eindelijk zover, 18 april 2013. Helaas, men gaf de dag ervoor al windkracht 8-9 (stormachtig - storm) op. Om die reden de heer Smits maar even gebeld met de vraag of het vissen daadwerkelijk door zou gaan. ‘Ja, natuurlijk was het antwoord’. De volgende dag bleek het inderdaad ontzettend gevaarlijk weer te zijn. Enorme windstoten, etc. Voor de zekerheid op de ochtend van de dag zelf nóg maar eens met de heer Smits gebeld die wederom bevestigde dat er gewoon gevaren en gevist zou gaan worden. En alhoewel wij ons niet konden voorstellen dat de tocht door zou gaan, zijn we vanwege de bevestiging toch richting Zeeland gereden om te voorkomen dat onze voucher zou vervallen bij het niet komen opdagen. Dit betrof een rit van 100 km x 2 (= 3 uur en € 38,-). Eenmaal bijna op de plaats van bestemming belden we de heer Smits in verband met navigatie naar de exacte ligplaats van de boot. Toen hij hoorde dat we al op de plaats van bestemming waren gearriveerd zei hij ‘het is jammer, maar we kunnen echt niet gaan varen met dit weer, het is onverantwoord’. Dat is iets wat wij een dag van tevoren ook al vermoedden en wat de schipper zeker op die bewuste ochtend tijdig had kunnen weten met enige ervaring. Twee uur voor een afspraak moet je mensen toch met zekerheid kunnen zeggen of iets wel/niet doorgaat, zeker wanneer mensen van verder weg moeten komen moet je dit incalculeren. We werden gevraagd om even naar de boot te komen en konden na een broodje weer huiswaarts keren. Ons werd toegezegd dat we de keer daarop gratis eten en drinken zouden krijgen aan boord. We waren het hier niet helemaal mee eens, maar hopende op die volgende afspraak mét eten en drinken zijn we dan toch maar vertrokken. Uiteindelijk de derde afspraak gemaakt voor vrijdag 26 juli 2013 (drie keer is scheepsrecht zou je zeggen). Zou het nu dan doorgaan? De donderdag ervoor werd ik gebeld door het boekingskantoor van de heer Smits. ‘De tocht morgen kan helaas niet doorgaan meneer in verband met een defecte koppeling van het schip’. Ik ben iemand met ontzettend veel coulance en geduld, maar ditmaal brak dan toch echt een keer mijn klomp en heb mijn ongenoegen ditmaal uitgesproken. Over de voorvallen/redenen van de eerste twee afspraken had ik al zeer mijn twijfels en nu door de derde afzegging is mijn vertrouwen in dit bedrijf helemaal weg, ondanks het feit dat de laatste afzegging legitiem zou kunnen zijn, heb ik toch mijn twijfels. Zie volgende bericht voor vervolg.
Reactie door paula2013 op 18-10-2013 11:42
Beste Jorn2013, Heb ongeveer hetzelfde meegemaakt met Sharkfishing/Smits en ben er nog mee bezig met Vakantie Veilingen, ik kom geen steek verder, want zij houden mij aan het lijntje ondanks mijn gebel en gemail. Heb begin september een Haaienvisuitje geboekt, na research gedaan te hebben over Sharkfishing, dit moet ik net gedaan hebben voor dat jij je bericht hebt geplaatst, want ik kwam niks negatiefs tegen over Smits/Sharkfishing (helaas). Veiling gewonnen, datum geboekt (23 september) en weersberichten gecheckt, zag er allemaal goed uit! Het bleef de weken daarna alleen een beetje vreemd dat ik de door Sharkfishing beloofde bevestigingsmail nog niet had ontvangen. Dus op vrijdag 20 september maar eens gebeld met Sharkfishing/Smits om te vragen of wij wel op hun lijst stonden voor de maandag erop en dit werd telefonisch bevestigd en ja er zou nog een bevestigingsmail volgen...niet dus. Zondagmiddag gebeld met Smits/Sharkfishing en kreeg zoon aan de lijn die mij wist te vertellen dat ik wel op de lijst stond maar dat de vistrip niet doorging omdat de boot stuk was...koppeling defect en hij rookte! Ik vroeg waarom ik daar nog niet van op de hoogte was gebracht als ik op de lijst stond en dit nu moest horen terwijl ik toevallig belde. Boot was net stukgegaan (zij wisten het ook nog maar net), dus nog geen kans gehad om iedereen te bellen was het excuus. Ik had op de website gezien dat ze net een nieuwe boot hadden en opperde dat dit wel vreemd was dan. Ik vroeg direct of ik dan terug kon worden gebeld door de eigenaar (de vader) om nu precies uitgelegd te krijgen hoe het zou ziitten, omdat de jongen het niet helemaal wist. En ik wilde ook een alternatief aangeboden krijgen (eigenlijk mijn geld gewoon terug) omdat wij geen kans meer zagen om binnen het haaienseizoen een nieuwe trip te plannen en men mij de vorige keer al had verteld dat alle weekenden vol waren geboekt. 's Avonds om 9 uur nog niets gehoord van Smits/Sharkfishing, dus zelf maar weer gebeld en toen kreeg ik de vrouw/moeder aan de lijn bij wie ik de eerste keer had geboekt. Haar om tekst en uitleg gevraagd en ook waarom ik nog niet was teruggebeld daar mij dit wel beloofd was. Ze meldde mij dat ik ze alle deelnemers al afgebeld had en dat ik zelf 's middags al had gebeld en dus al wist dat de vistrip niet doorging (dan komt de stoom natuurlijk al uit je oren), dus ik zei haar dat ik het geen klantvriendelijke gang van zaken vond, mijn geld terugwilde (kon niet) en een bevestigingsmail van Smits/Sharkfishing dat de trip van HUN kant werd afgezegd. Zij bood mij ook het alternatief aan dat ik de komende 4 weken dat het haaienseizoen nog duurde een nieuwe trip zou proberen te boeken, dit kon natuurlijk alleen nog door de weeks, de weekenden waren volgeboekt (dat wist ik al) en anders kon ik de bon tot volgend jaar juli bij hen inleveren. Dat soort afspraken zijn mij allemaal veel te vaag, wij hadden ook geen kans meer om door de weeks tot eind oktober opnieuw bij hen te boeken en als het voor Smits/Sharkfishing al te moeilijk is om een afspraak na te komen, om terug te bellen of een mail te sturen dan heb ik er helemaal geen vertrouwen in dat ik volgend jaar bij hen terecht zou kunnen. Mevrouw aan de telefoon zei dat ze mij een mail zouden sturen dat het van hun kant werd afgezegd, maar dat Smits/Sharkfishing ook in een verhuizing zat, de man die de website bijhield was weg bij het bedrijf en er zou tot de volgende dag geen internet zijn, dus ik zou waarschijnlijk maandagmiddag een mailtje van hen ontvangen. Al deze dingen wekten natuurlijk mijn medelijden en begrip op, ik wilde netjes blijven tegen de mevrouw van Smits/Sharkfishing en je drukt je telefoon uit met een gelaten gevoel dat je helemaal geen recht ergens op hebt en dus maar gewoon weer moet afwachten. Toch het gevoel dat 'je in de boot genomen wordt'. Zondagavond nog maar eens op Smits/Sharkfishing gaan Google-en en daar vond ik jouw bericht op het forum, daar de conclusie uitgetrokken dat er waarschijnlijk niet te praten valt met de mensen van Smits/Sharkfishing. Op maandagavond inderdaad een mailtje ontvangen dat de afspraak van hun kant was afgezegd, maar dat ik niet op het aangeboden alternatief ben ingegaan. Op maandag 23 september ook direct bij Vakantie Veilingen telefonisch een klacht ingediend, en nadat ik het mailtje van Smits/Sharkfishing had ontvangen deze en mijn klachtmail naar Vakantie Veilingen gestuurd. Dan ontvang je dus een prachtig mailtje van Vakantie Veilingen dat je klacht geregistreerd is en dat ze deze binnen 5 werkdagen gaan beantwoorden. 5 Oktober gebeld omdat ik nog geen reactie had van Vakantie Veilingen, ook nog op dezelfde dag naar hen gemailed. 9 Oktober gebeld omdat ik nog niks had gehoord, er werd mij wel elke keer toegezegd dat het in behandeling was op het hoofdkantoor en dat er spoedig per mail gereageerd zou worden. Op 10 oktober naar Vakantie Veilingen gemailed. Nog een keer gemailed en gebeld op 11 oktober, zelfde beloftes werden gedaan, na pressie van onze kant dat we z.s.m. bericht wilden. Tot op heden niks gehoord. Heb net op het Kassa Vara forum zitten kijken of er meer klachten zijn over Vakantie Veilingen, ja dus. Heb daar ook gereageerd en gezegd dat ik de krachten wel wil bundelen tegen dit bedrijf. Het is jammer want mijn eerste ervaring met hen is prima geweest, de eerste veiling die ik won was bij een prima bedrijf, heel klantvriendelijk en niks op aan te merken. Ik doe ook altijd research voordat ik op een veiling biedt, dus wat de recensies over het bedrijf vertellen. Ik ga nooit meer met Vakantie Veilingen "in zee" en zeker niet met Smits Sharkfishing, ben er klaar mee, wil mijn geld terug en aktie ondernemen. Ik hoop dat u ondertussen al fatsoenlijk bericht heeft ontvangen van Vakantie Veilingen of Sharkfishing! Met vriendelijke groet, Pauline
Reactie door derk362 op 28-10-2013 21:45
Quote: paula2013 schreef op vrijdag 18 okt 2013, 11:42: Beste Jorn2013, Heb ongeveer hetzelfde meegemaakt met Sharkfishing/Smits en ben er nog mee bezig met Vakantie Veilingen, ik kom geen steek verder, want zij houden mij aan het lijntje ondanks mijn gebel en gemail. Heb begin september een Haaienvisuitje geboekt, na research gedaan te hebben over Sharkfishing, dit moet ik net gedaan hebben voor dat jij je bericht hebt geplaatst, want ik kwam niks negatiefs tegen over Smits/Sharkfishing (helaas). Veiling gewonnen, datum geboekt (23 september) en weersberichten gecheckt, zag er allemaal goed uit! Het bleef de weken daarna alleen een beetje vreemd dat ik de door Sharkfishing beloofde bevestigingsmail nog niet had ontvangen. Dus op vrijdag 20 september maar eens gebeld met Sharkfishing/Smits om te vragen of wij wel op hun lijst stonden voor de maandag erop en dit werd telefonisch bevestigd en ja er zou nog een bevestigingsmail volgen...niet dus. Zondagmiddag gebeld met Smits/Sharkfishing en kreeg zoon aan de lijn die mij wist te vertellen dat ik wel op de lijst stond maar dat de vistrip niet doorging omdat de boot stuk was...koppeling defect en hij rookte! Ik vroeg waarom ik daar nog niet van op de hoogte was gebracht als ik op de lijst stond en dit nu moest horen terwijl ik toevallig belde. Boot was net stukgegaan (zij wisten het ook nog maar net), dus nog geen kans gehad om iedereen te bellen was het excuus. Ik had op de website gezien dat ze net een nieuwe boot hadden en opperde dat dit wel vreemd was dan. Ik vroeg direct of ik dan terug kon worden gebeld door de eigenaar (de vader) om nu precies uitgelegd te krijgen hoe het zou ziitten, omdat de jongen het niet helemaal wist. En ik wilde ook een alternatief aangeboden krijgen (eigenlijk mijn geld gewoon terug) omdat wij geen kans meer zagen om binnen het haaienseizoen een nieuwe trip te plannen en men mij de vorige keer al had verteld dat alle weekenden vol waren geboekt. 's Avonds om 9 uur nog niets gehoord van Smits/Sharkfishing, dus zelf maar weer gebeld en toen kreeg ik de vrouw/moeder aan de lijn bij wie ik de eerste keer had geboekt. Haar om tekst en uitleg gevraagd en ook waarom ik nog niet was teruggebeld daar mij dit wel beloofd was. Ze meldde mij dat ik ze alle deelnemers al afgebeld had en dat ik zelf 's middags al had gebeld en dus al wist dat de vistrip niet doorging (dan komt de stoom natuurlijk al uit je oren), dus ik zei haar dat ik het geen klantvriendelijke gang van zaken vond, mijn geld terugwilde (kon niet) en een bevestigingsmail van Smits/Sharkfishing dat de trip van HUN kant werd afgezegd. Zij bood mij ook het alternatief aan dat ik de komende 4 weken dat het haaienseizoen nog duurde een nieuwe trip zou proberen te boeken, dit kon natuurlijk alleen nog door de weeks, de weekenden waren volgeboekt (dat wist ik al) en anders kon ik de bon tot volgend jaar juli bij hen inleveren. Dat soort afspraken zijn mij allemaal veel te vaag, wij hadden ook geen kans meer om door de weeks tot eind oktober opnieuw bij hen te boeken en als het voor Smits/Sharkfishing al te moeilijk is om een afspraak na te komen, om terug te bellen of een mail te sturen dan heb ik er helemaal geen vertrouwen in dat ik volgend jaar bij hen terecht zou kunnen. Mevrouw aan de telefoon zei dat ze mij een mail zouden sturen dat het van hun kant werd afgezegd, maar dat Smits/Sharkfishing ook in een verhuizing zat, de man die de website bijhield was weg bij het bedrijf en er zou tot de volgende dag geen internet zijn, dus ik zou waarschijnlijk maandagmiddag een mailtje van hen ontvangen. Al deze dingen wekten natuurlijk mijn medelijden en begrip op, ik wilde netjes blijven tegen de mevrouw van Smits/Sharkfishing en je drukt je telefoon uit met een gelaten gevoel dat je helemaal geen recht ergens op hebt en dus maar gewoon weer moet afwachten. Toch het gevoel dat 'je in de boot genomen wordt'. Zondagavond nog maar eens op Smits/Sharkfishing gaan Google-en en daar vond ik jouw bericht op het forum, daar de conclusie uitgetrokken dat er waarschijnlijk niet te praten valt met de mensen van Smits/Sharkfishing. Op maandagavond inderdaad een mailtje ontvangen dat de afspraak van hun kant was afgezegd, maar dat ik niet op het aangeboden alternatief ben ingegaan. Op maandag 23 september ook direct bij Vakantie Veilingen telefonisch een klacht ingediend, en nadat ik het mailtje van Smits/Sharkfishing had ontvangen deze en mijn klachtmail naar Vakantie Veilingen gestuurd. Dan ontvang je dus een prachtig mailtje van Vakantie Veilingen dat je klacht geregistreerd is en dat ze deze binnen 5 werkdagen gaan beantwoorden. 5 Oktober gebeld omdat ik nog geen reactie had van Vakantie Veilingen, ook nog op dezelfde dag naar hen gemailed. 9 Oktober gebeld omdat ik nog niks had gehoord, er werd mij wel elke keer toegezegd dat het in behandeling was op het hoofdkantoor en dat er spoedig per mail gereageerd zou worden. Op 10 oktober naar Vakantie Veilingen gemailed. Nog een keer gemailed en gebeld op 11 oktober, zelfde beloftes werden gedaan, na pressie van onze kant dat we z.s.m. bericht wilden. Tot op heden niks gehoord. Heb net op het Kassa Vara forum zitten kijken of er meer klachten zijn over Vakantie Veilingen, ja dus. Heb daar ook gereageerd en gezegd dat ik de krachten wel wil bundelen tegen dit bedrijf. Het is jammer want mijn eerste ervaring met hen is prima geweest, de eerste veiling die ik won was bij een prima bedrijf, heel klantvriendelijk en niks op aan te merken. Ik doe ook altijd research voordat ik op een veiling biedt, dus wat de recensies over het bedrijf vertellen. Ik ga nooit meer met Vakantie Veilingen "in zee" en zeker niet met Smits Sharkfishing, ben er klaar mee, wil mijn geld terug en aktie ondernemen. Ik hoop dat u ondertussen al fatsoenlijk bericht heeft ontvangen van Vakantie Veilingen of Sharkfishing! Met vriendelijke groet, Paulineeinde Quote
Reactie door derk362 op 28-10-2013 21:48
Beste jorn en pauline Ook helaas ik heb een slechte nasmaak gekregen van dit bedrijf en dan bedoel ik smits/sharkfishing Via vakantieveiling ook gewonnen dus ik dacht een heerlijke dag samen met mijn zoontje te kunnen doorbrengen op de boot, aangezien we graag van vissen houden, dus leek me dit wel het ultieme. We zouden op 30 juli 2013 rond half 2 s' middags vertrekken.Een dag voordat we zouden gaan kreeg ik een telefoontje met de woorden de boot was defect. Ok dit kan gebeuren, wel balen want ik heb zoveel dingen moeten regelen om hier een dag voor vrij te moeten nemen. Wat ik nog veel erger vond was om het me zoontje te moeten vertellen dat het niet doorging, aangezien hij al weinig bij mij is ivm een scheiding, zag ik de tranen in zijn ogen. Dus na het telefoontje zou ik een mail krijgen dat ik het kon laten verlengen tot volgend jaar juni, dus ik denk ok kan gebeuren, maar toch voelde het niet fijn aan. De dag dat ik eigenlijk zou gaan heb ik ruim 2 uur voordat de boot zou vertrekken gebeld onder een andere naam in de hoop te boeken, ook op dat moment kreeg ik te horen de boot was defect. Net als jullie heb ik ook div telefoontjes gepleegt om te vragen van waar blijft een mailtje waar alles nog een keer in bevestigd wordt voor verlenging. Elke keer krijg ik een leuk verhaal te horen van dat ze bezig zijn met een andere computer, of hotmail werkt niet, of vanavond gaan alle mailtjes eruit dus van de week krijgt u bericht. Zo gaat het week in week uit. Aangezien ik het niet breed heb was het voor mij toch een hoop geld wat ik hiervoor heb geboden. Maar door zulke mensen krijg je nergens meer vertrouwen in. Ik heb de fam smits nog via de tel laten weten, mochten jullie mensen het vel over de oren willen trekken wees dan eerlijk en stop dan met deze praktijken voordat iemand straks andere maatregelen gaat nemen. Ik hoop zeer zeker dat wemisschien met zijn allen de handen in elkaar kunnen slaan en dat we samen hier iets aan kunnen doen Groeten dick schopman
Reactie door paula2013 op 08-11-2013 09:50
Beste Dick Schopman en Jorn, Na lang over en weer bellen en mailen met Vakantieveilingen heb ik mijn geld voor de veiling teruggestort gekregen. Ik heb alle telefoontjes en mailtjes opgeschreven met data etc en ook gedreigd er een zaak van te maken en/of actie te ondernemen tegen Vakantieveilingen.nl In het laatste telefoontje met hen heb ik gezegd dat ik het helemaal zat was om er langer dan een maand achteraan te hebben gezeten en geen enkel antwoord van Vakantieveilingen te hebben ontvangen. De dame die ik aan de lijn had vond dat het ook erg lang duurde en zou de door mij gewonnen veiling annuleren en mijn geld terugstorten op mijn rekening, dit is binnen een week gebeurd. Ik ben dus blij dat ik nu van dat gezeur af ben en mijn geld terugheb. Het is nu ook goed dat de firma Smits/Sharkfishing te vinden is voor mensen die research doen voordat ze gaan boeken en dan ziet men ook dat deze firma onbetrouwbaar is. Ik hoop van harte dat het jullie ook gaat lukken, maar je moet een lange adem hebben en ze gewoon iedere week een aantal keer benaderen per mail of telefoon en een dossier bijhouden voor jezelf. Heel veel succes!!! Met vriendelijke groet, Pauline
Reactie door ben v op 16-11-2013 00:29
Als fanatiek visser was ik maar wat blij dat ik na enkele pogingen een haaivistrip had gewonnen bij Vakantieveilingen. Vissen met J Smits. Ik vond het al apart dat er heel weinig berichten op het gastenboek stonden en enkele keren las over een defecte boot, maar het was bijna zover en we waren nog niet gebeld dat het niet door kon gaan. De dag ervoor helemaal hyper voor wat de haaientrip ons zou brengen. Helaas, de middag van te voren werden we gebeld. Boot defect, we moesten maar een andere keer terugbellen voor een andere datum. Daarna ging ik op vakantie en daarna mn vismaatje die ik deze trip wilde geven als bedankje dat hij altijd wil rijden als we gaan vissen. En omdat ik het allemaal al niet meer vertrouwde met Smits zeevisserij er eigenlijk ook niks meer mee gedaan. Hij heeft volgens mij goed geincasseerd, want er was continu een haaitrip veiling (veel meer als hij in een seizoen op zn boot kon hebben). Ik ben nog een keer de noordzee op geweest en kwamen bij Neeltje Jans langs zijn boot die natuurlijk gewoon aan de steiger lag. Geld kwijt en niet gevist Balen
Reactie door kirstenm op 01-10-2014 22:44
Beste allemaal, Dat er inmiddels nog niet veel meer mensen hebben gereageerd? Na 1 bon vorig jaar cadeau te doen aan een vriend ( 2x afspraak afgezegd door J. Smits de dag van tevoren) zijn we helaas toch niet zo slim geweest om dit jaar nog een bon te kopen. (dachten geen geluk te hebben vorig jaar). Nadat 2 afspraken een dag van tevoren te zijn afgezegd door een kapotte boot (gelukkig komen we regelmatig in Zeeland, ik kan me voorstellen dat mensen de dag van tevoren er al zijn?) kreeg ik de 3e keer doodleuk de dag van tevoren de volgende mail van J Smits; Door omstandigheden zijn wij genoodzaakt om het bedrijf stop te zetten. Hierbij annuleren we uw afspraak. Ik vraag me dan ook serieus af of er uberhaupt wel iemand is gaan haaivissen met Jurgen Smits via vakantie veilingen? Ik probeer ook nu mijn geld terug te krijgen bij vakantie veilingen. Wat een onzin dit bedrijf.
Reactie door 1953 op 02-10-2014 04:12
Quote: kirstenm schreef op woensdag 1 okt 2014, 22:44: Beste allemaal, Dat er inmiddels nog niet veel meer mensen hebben gereageerd? Na 1 bon vorig jaar cadeau te doen aan een vriend ( 2x afspraak afgezegd door J. Smits de dag van tevoren) zijn we helaas toch niet zo slim geweest om dit jaar nog een bon te kopen. (dachten geen geluk te hebben vorig jaar). Nadat 2 afspraken een dag van tevoren te zijn afgezegd door een kapotte boot (gelukkig komen we regelmatig in Zeeland, ik kan me voorstellen dat mensen de dag van tevoren er al zijn?) kreeg ik de 3e keer doodleuk de dag van tevoren de volgende mail van J Smits; Door omstandigheden zijn wij genoodzaakt om het bedrijf stop te zetten. Hierbij annuleren we uw afspraak. Ik vraag me dan ook serieus af of er uberhaupt wel iemand is gaan haaivissen met Jurgen Smits via vakantie veilingen? Ik probeer ook nu mijn geld terug te krijgen bij vakantie veilingen. Wat een onzin dit bedrijf.einde Quote En dat na meer dan een jaar oude topic tot wedergekeerd leven gewekt. Er is ook nog blijkbaar een 2/2 versie?
Reactie door viviane4u2 op 25-10-2015 23:25
ach ja en zo gaat hij maar door met mensen op te lichten dit doet hij zo ongeveer al heel zijn leven ook met zijn schoorsteenvegers bedrijf en heeft nu weer dit jaar een nieuwe oplichtings bedrijf erbij namelijk Stichting kerend tij en ook als dit weer aan een eind komt opent hij weer gewoon een nieuw bedrijf. Deze man blijft alleen maar mensen bedonderen dag in dag uit en geld zal nooit iemand meer terug zien want dat heeft hij al opgemaakt voordat je maar van een tripje kan genieten wees allen goed gewaarschuwd voor deze man !!!! J.W. Smits zal nooit te vertrouwen zijn

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor