Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Klacht Profile Tyre Center

Geplaatst door: jwijnstra op: 13-12-2011 11:00
Ik heb mij auto voor een apk gebracht naar een vestiging van Profile in Bennekom, hier is mij het volgende overkomen, en ik zou graag horen of iemand advies voor me heeft voor een vervolgstap... Ik heb mijn auto donderdag 27 oktober gebracht bij de vestiging in Bennekom voor een a.p.k, na controle van de auto zijn er een aantal reparaties verricht: te weten het plaatsen van een nieuwe handremkabel, het vervangen van de remcilinders aan de achter zijde, en het repareren van de accu bak., en de a.p.k. Totale kosten € 246,12. Tot zo ver niets aan de hand, echter toen ik de auto kwam ophalen, en ik betaald had, werd er aangegeven dat ze de auto even naar buiten zouden rijden en mij dan nog iets moesten laten zien. Er werd door de medewerker uitgelegd, dat de vergrendeling van de pook van de automaat (die in de hendel zit) was los geraakt(hij was afgebroken), maar dat ik mij geen zorgen hoefde te maken want ze hadden het al verholpen. Wat bleek, de afgebroken vergrendeling was met een schroefje vastgezet en werkte niet meer. De bak was te bedienen, maar de beveiliging werkte NIET meer. Het risico was dat als er tijdens het rijden tegen de hendel aan gedrukt werd, deze dus zo vanuit de “drive” naar de achteruit of parkeerstand kon worden gedrukt, met alle gevolgen van dien. (ik moet er niet aan denken dat zoiets op bijv. de snelweg zou gebeuren met 120km/per uur.) Toen ik vrijdag 4 november (ik kwam in eerste instantie de auto op 29 oktober ophalen) nog niets van het bedrijf gehoord had, heb ik zelf s ’ochtends gebeld om te vragen wat de status was, en kreeg te horen dat de auto donderdag al klaar was… Waarna ik vroeg waarom ik hier niet over gebeld was kon de medewerker hier geen antwoord op geven. Maar goed ik was blij dat ik de auto gerepareerd was en ik weer veilig kon rijden. Op zaterdag ochtend 5 november kwam ik bij de vestiging en kreeg ik zonder enige uitleg of motivatie een rekening gepresenteerd van maar liefst € 89,46 voor de reparatie van de schakelstang. Na een discussie met de medewerker, waarbij ik aangegeven heb dat ik het onbegrijpelijk vond dat de door de Profiletyrecenter medewerkers veroorzaakte schade door mij moest worden betaald gaf hij aan dat dit normaal was want anders was dit ook wel kapot gegaan. Uiteindelijk bleef er voor mij geen andere keuze dan te betalen (ik kreeg de auto onder geen beding mee) heb ik besloten te betalen, omdat de medewerker mij de keus gaf “u kunt betalen en anders krijgt u gewoon de auto niet mee”. Inmiddels heb ik bovenstaande verhaal naar de vestiging en naar het hoofdkantoor van Profile gestuurd, maar ze blijven bij het verhaal dat het slijtage betreft en de kosten volledig door mij gedragen dienen te worden... Ik hoop dat iemand met een goed advies komt, om mij te helpen vervolgstappen te ondernemen. Grt Jouke
Reactie door abarth op 13-12-2011 19:05
redactie verzocht om dit naar V&B te verplaatsen
Reactie door haagee op 15-12-2011 13:12
Hier uit blijkt maar weer dat je onderhoud moet laten doen bij bedrijven die er verstand van hebben, de dealer dus. Goedkoop is duurkoop in dit geval. De bewijslast dat profile nalatig is geweeest ligt bij u, het hangt ook af van hoe oud de auto is het zal dus welles nietus worden. Het niet hebben van de vergrendeling is geen drama, allereerts zal de auto in neutraal komen en dan pas nadat de handle is verschoven naar reverse. Ik ga er van uit dat u dit niet onder het rijden doet. Ik heb zelf ook zo'n probleem gehad en er nog 5 jaar vrolijk mee rond gereden. Succes!
Reactie door jwijnstra op 15-12-2011 17:13
Zojuist contact gehad met Profile, en hebben we deze voor beide partijen vervelende situatie uitgesproken en opgelost. Op een aantal zaken is een toelichting gegeven en er zijn excuses aangeboden voor de communicatie of eigenlijk het gebrek hieraan, en ik ben blij dat we er nu samen zijn uitgekomen. Mvg

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!