Klacht over provider Online
Geplaatst door: dschreuder op: 18-12-2012 19:12
Bij het afsluiten van een GSM abonnement vorig jaar bij T-Mobile hebben wij ons door het winkelpersoneel van een T-Mobile shop laten overtuigen van de goede kwaliteit van het Internet en digitale TV pakket van T-Mobile, bekend als Online.
Helaas is de kwaliteit van het beeld vreselijk slecht. Internet heeft alleen maar bereik op de begane grond van ons huis. Vooraf werd gezegd dat de beeldkwaliteit zeer goed was en dat het internet makkelijk door het gehele huis zou werken (WIFI).
Aangezien het contract 2 jaar duurt heb ik na 1 jaar armoe gevraagd aan Online om het contract voor wat betreft de digitale TV betreft te ontbinden. Dit wegens het leveren van een wanprestatie, of het niet leveren van hetgeen beloofd was.
Of ik eerst buiten wilde gaan staan met TV en ontvanger om te kijken of het bereik dan wel goed zou zijn. Dan zou ik een ontvanger aan mijn gevel kunnen monteren en zodoende een goede beeldkwaliteit verkrijgen.
Aangezien ik niet van plan ben om onze mooie gevel te verprutsen met een ontvanger en ook geen zin heb om een gat te boren door de muur heb ik hier van afgezien. En toen ook weer gevraagd of het contract alsnog ontbonden kon worden. Dit kon niet en men hield het daarbij.
Kort daarop werd ik gebeld door een medewerker van T-Mobile voor de verlenging van mijn mobiele abonnement (GSM). Ik heb het verhaal opnieuw verteld maar die medewerker kon er natuurlijk niets mee omdat hij voor een ander onderdeel werkt van T-Mobile. Hij zou mij de volgende dag een goed aanbod doen voor mobiele telefonie, dit deels ter compensatie van mijn ellende met TV en Internet. Helaas heeft deze uiterst vriendelijke man nooit meer iets van zich laten horen.
Een klacht via de klantenservice heeft daarna ook totaal geen respons opgeleverd.
Ik heb inmiddels Ziggo besteld en zal zoals het er nu naar uit ziet 1 jaar Online moeten betalen tenzij zij met een passende oplossing komen. Wij verwachten echter niets van hen.
Zijn er meer mensen met soortgelijke problemen of ervaringen?
met vriendelijke groeten
Hans
Reactie door valerius-2 op 18-12-2012 19:50
Wat een onzin van tele 2 om u te dwingen om een ontvanger buiten te plaatsen. Maar het is met dit soort bedrijven nu eenmaal niets moeilikheden als j op zoek naar hun.Het enige wat u kan is een rechtzaak aansannen, met de reden dat er een wanprestatie is geleverd, en dat u daarom het contract wilt ontbinden. Maar daar gaat veel kosten aan vooraf.Probeer een schikking om 1 jaar te betalen en daarna van het contract af bent
Reactie door diumenge op 18-12-2012 20:09
Quote: valerius-2 schreef op dinsdag 18 dec 2012, 19:50: Probeer een schikking om 1 jaar te betalen en daarna van het contract af benteinde Quote TS heeft het al een jaar aangekeken en heeft een twee-jarig contract, dus een schikking om 1 jaar te betalen lost helemaal niets meer op.
U moet ze schriftelijk in gebreke stellen, geen voorstel doen, gewoon in gebreke stellen en sommeren dat ze een goed werkend product moeten leveren.
Reactie door zoekster op 18-12-2012 21:29
Leest u dit ook nog even door klik hierhier
Reactie door zoekster op 18-12-2012 21:36
Dit is ook nog van belang
Heeft u een klacht over uw internetprovider en komt u er met het bedrijf niet meer uit? Dan kunt u de Geschillencommissie Electronische Communicatiediensten inschakelen voor bemiddeling. Uw internetprovider moet dan wel geregistreerd zijn bij de Geschillencommissie. U moet uw klacht voorleggen binnen 30 dagen na ontvangst van de schriftelijke reactie van de provider of binnen 30 dagen na het verstrijken van de datum waarop de provider aangegeven heeft te zullen reageren. Dient u de klacht later in, dan kan de provider aan de Geschillencommissie vragen uw klacht niet in behandeling te nemen.
bron klik hierhier
Reactie door gsm op 20-12-2012 20:36
Denk nou niet dat de Wifi van Ziggo veel beter werkt.
Het TV beeld van Ziggo zal overigens wel veel beter kunnen zijn.
Wifi heeft met opzet een beperkt bereik en is dus afhankelijk van de omgevingsfactoren en ook van de kwaliteit van de Wifi adapter in de internet ontvanger. Wifi is tweerichting verkeer. Vooral tablets, inclusief iPad, kunnen moeite hebben met de wifi ontvangst, maar ook zelf een te zwakke zender hebben om door betonnen muren e.d heen te kunnen dringen.
Het probleem zit dus lang niet altijd in de modem of router van de provider.
Het kan iets kan helpen voor de wifi internetverbinding om een modem in de meterkast aan de binnenkant van de deur naar de meterkast te bevestigen en niet tegen de muur of naast leidingen voor stroom, water of gas. In het algemeen is het zoeken van de optimale plaats voor de wifi modem of router heel belangrijk.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!