Klacht over airco vulling
Geplaatst door: nenailija op: 18-06-2012 21:08
Op vrijdag 25 mei 2012 hebben wij een afspraak gemaakt met Kwik-fit in Heemskerk (Rijksstraatweg 48 1964 LJ Heemskerk)voor het vullen van de nog werkende airco. Na nog niet eens 45km te hebben gereden, deed de airco het niet meer. Vervolgens opnieuw een afspraak gemaakt, en toen hebben we ze gevonden dat de airco lekkage heeft. Hoe dat ontstaan is, is een raadsel voor ons en de medewerkers van de garage. Nadat we een klacht hebben ingediend bij de klantenservice, willen ze ons alleen de kosten van de airco vulling terugbetalen. En nu hebben we een niet werkende airco met schade van minimum 500 euro terwijl we een werkende airco naar de garage hadden gebracht. We weten niet wat we hiermee verder aan moeten?
Reactie door timfelix op 18-06-2012 21:22
Waarom laat je een nog werkende airco hervullen? Is dat niet iets voor als ie minder gaat werken (zoals het geval is bij een lek)?
Is er van tevoren gecheckt over er geen lekkage was in het systeem, zo ja, heeft u daar bewijs van?
Reactie door nenailija op 18-06-2012 21:27
Hoi,
Omdat elk twee jaar in principe airco bijgevuld moet worden.
Dat is de taak van de garage om voor het vullen van de airco, die te controleren op eventuele lekkages etc. (we hebben op schrift staan dat ze de airco 30minuten lang onder druk hebben gezet).
Reactie door timfelix op 18-06-2012 21:33
Just checking.
Als dat zwart op wit staat en daarna de airco onkundig is gevuld, dan kun je ze inderdaad aansprakelijk stellen voor de schade.
Reactie door tijger1 op 24-03-2013 12:52
Een airco elke twee jaar bijvullen? Nog nooit van gehoord en waarom wordt daar dan niet naar gekeken tijdens een beurt bij de dealer?
Nu gast u daarvoor apart naar Kwik fit? Lijkt me niet handig.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!