Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Klacht Inshared opzeggen autoverzekering

Geplaatst door: petervanlent op: 17-04-2014 13:59
Opzeggen autoverzekering bij Inshared blijkt instinker, je komt er niet zomaar vanaf! Op 28 januari 2014 heb k mijn autoverzekering via hun site opgezegd per de eerstvolgende kalendermaand. Dit is conform hun voorwaarden. Echter, nadat je alles hebt ingevuld op de site en de button aanklikt "beeindigen" zou je verwachten daarna een bevestiging te krijgen per mail. Dit gebeurde echter niet. Op dat moment was ik nog ter goeder trouw en dacht dit zit wel goed. Van de week krijg ik vervolgens een aanmaning of ik 317 euro wilde betalen ivm achterstallige betalingen. Daar ik nooit een bevestiging heb gehad van mijn opzegging is mijn enige bewijs nu dat ik per de opzegdatum een andere verzekering heb afgesloten. Om te kijken of IK iets fout had gedaan bij het opzeggen, heb ik wederom vandaag in hun systeem de in hun beleving nog lopende verzekering proberen te beeindigen, het hetzelfde resultaat. Ik krijg weer geen bevestiging. Ik voel me enorm belazerd door Insharded en ga juridische stappen ondernemen. Wil iedereen die dezelfde ervaring heeft dit aangeven in deze rubriek? Dank.
Reactie door tijger1 op 17-04-2014 14:58
U had dan toch in uw eigen map kunnen zien dat de opzegging niet goed verlopen was?
Reactie door flessebon op 18-04-2014 09:14
Hier staat een vergelijkbare klacht en op [url=http://www.klacht.nl/inshared/: Klacht.nl [/url: reageren ze niet op klachten. Geeft te denken. Hier
Reactie door petervanlent op 18-04-2014 12:11
Gisteren heb ik nog een uitgebreide klachtenmail gestuurd naar Inshared en vandaag ben ik door ze gebeld. Ze gaven aan dat ze het vervelend vonden hoe het is gelopen, hebben hun excuses aangeboden en mijn verzekering wordt alsnog per 1 februari stopgezet. Ze hebben het alsnog netjes opgelost, ik ben hier blij mee. Tip: Ben je klant bij Inshared en wil je ooit opzeggen, maak voor de zekerheid een printscreen en vraag meteen per mail een bevestiging waarin je jouw opzegdatum noemt.
Reactie door flessebon op 18-04-2014 21:17
Gefeliciteerd met deze uitkomst! Nu maar hopen dan ze hun werkwijze verbeteren en automatisch een bevestiging per e-mail sturen en dit ook duidelijk uitleggen bij de daarvoor bestemde knop. Prettig weekend!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!