Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Klacht afwikkeling dossier Intrum Justitia

Geplaatst door: blackberet op: 14-03-2013 09:42
Geachte, weet iemand wat ik moet doen in de volgende situatie: Ik heb door financieel zwaar weer een poos een betalingsachterstand gehad in het verleden bij een telecom aanbieder. Dit dossier is uit handen gegeven aan Intrum Justitia te den Haag.Deze heeft het dossier uit handen gegeven aan LAVG Gerechtsdeurwaarders te Nijmegen, De afbetaling is uitgespreid over een langere periode. hierdoor ben ik gemeld bij de stichting preventel. dit begrijp ik en weet dat deze melding verwijdert word zodra ik betaalt heb. echter had ik een onverwachte meevaller in het begin van het jaar en kon ik een voorstel doen tegen finale kwijting dit moest worden geaccordeerd door Intrum Justitia, ze gingen accoord met een finale kwijting van €1800,00 deze heb ik op 30 en 31 januari 2013 overgemaakt naar LAVG te Nijmegen. en nu komt het probleem, Intrum Justitia weigert het dossier te sluiten en daarmee ook geen melding te maken naar de telecomaanbieder. Dit is voor mij van groot belang, daar ik een nieuwe bedrijfstak opgestart ben en voor mijn omzet afhankelijk ben van telefonische bereikbaarheid. LAVG zegt dat het dossier op 01 maart 2013 gesloten is en dat zij er niets aan kunnen doen, en Intrum Justitia beweert dat ze wachten op LAVG ..... ik word van het kastje naar de muur gestuurd.... ik moet geduld hebben en me niet zo druk maken krijg ik van Intrum te horen... Ondanks het meerdere malen insturen van betaalbewijzen en de communicatie tussen lavg en intrum die bevestigen dat de betaling door mij is gedaan... Wie heeft tips en trucs om hier mee om te gaan ... een Wanhopige ondernemer....
Reactie door tijger1 op 14-03-2013 16:59
Met een prepaid mobiel bent u altijd bereikbaar.
Reactie door zoekster op 14-03-2013 18:09
Vraag het bewijs op van het sluiten van het dossier door LAVG. Daar weer een kopie of foto van doorsturen naar Intrum Justitia. Het probleem is dat IJ niets aan de handeling van het afsluiten verdient. Het is 'slechts' in uw belang en IJ zal het verder een worst zijn. Zij moeten weer achter nieuwe schuldenaren aan. Daar zit het geld. Wat je in zo'n geval het beste kan doen is aanhoudend zeuren. Bellen, mailen, faxen. De aanhouder wint! Overigens is IJ ook op klacht.nl actief. Zet daar uw klacht neer!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!