Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kilo Knallers of dierenvriend!?

Geplaatst door: haarp op: 08-02-2012 16:48
Kilo Knallers of dierenvriend!? Ik ben een dierenvriend, heb zelf twee katten en ervaring bij de dierenambulance. Er leven zoveel mensen onder de armoede grens in Nederland. Deze mensen hebben bijna niets te besteden en dan komen deze kilo knallers goed uit voor een laag budget. Ik hekel mij aan deze mensen welke tegen de kilo knallers zijn zonder het "menselijke aspect" er bij te betrekken. Ik ben een dierenvriend doch vind dat de mensen met weinig besteedbaar inkomen het recht en keuze mogen hebben om gebruik te maken van de kilo knallers. Vlees wordt duurder en duurder doch vind ik dat kinderen het recht moeten hebben op een stukje vlees. Kilo knallers of niet, we leven in een crisis tijd welke bijna niet voelbaar is voor mensen met een boven modaal inkomen doch zeer realitisch is voor de armoede in Nederland ..........
Reactie door mahadma op 08-02-2012 17:05
Mijn oma uit Friesland wist mij te vertellen: "als je geld hebt doe je wonderen, heb je het niet is het donderen". Voor de vleeseters snap ik dat men als men het niet heeft(geld bedoel ik), men geen keuze heeft. Voor de vleeseters die het geld wèl hebben, ja, die kunnen keuzes maken en principes hebben. En dan voor diervriendelijk enzovoort kiezen. Voor de niet vleeseters (vegetariers/veganisten) zijn er aanzienlijk goedkoper als vlees zeer goede vleesvervangers te vinden, dien overigens ook nog smaakvol zijn ook.
Reactie door kaartendraak op 09-02-2012 13:40
Ik ben wel een dierenvriend, maar kan me ook geen biologisch en/of scharrelvlees veroorloven, dus ja, ook ik zal die kiloknallers gewoon blijven kopen. Ik zat vandeweek op een website te kijken die biologisch en scharrelvlees verkoopt en het thuis laat bezorgen dmv in droogijs te verpakken. Maar de prijzen.......kipfilet was gewoon bijna 5x zo duur per kilo dan waar de Ah en Plus mee stunten wekelijks. Voor dat geld wat die kilo kipfilet kostte kan ik voor 2 dagen mijn boodschappen compleet in huis hebben. Dus ja, wat kies je dan als je het niet al te breed hebt? Als de prijs redelijk zou zijn zou ik misschien eens wat anders nemen.
Reactie door ruud001 op 09-02-2012 13:47
Beste Haarp We zijn allemaal heel blij met de kilo knallers.Wij kopen ze altijd. Zo zijn er nog heel veel grote gezinnen die dat ook doen, je zou een dief van je eigen beurs zijn als je het niet zou doen. We betalen ondanks de aanbiedingen nog de hoofdprijs voor wat kip of varkensvlees. Moet je eens kijken wat je aan gewicht overhoud na het bakken het is volgepompt met water. Dus laat je niet gek maken we betalen meer dan ooit voor het vlees en groente laten ze daar maar eens druk over maken
Reactie door lenie55nl op 09-02-2012 14:09
Hallo, wij moeten met 5 personen rondkomen van 80 euro per week. Willen we vlees gaan we voor de kiloknallers omdat het anders geen doen is. ik zou wel anders willen maar moet ook realistisch blijven om rond te kunnen komen. Hier staat ook niet elke dag vlees op het menu maar de kids zijn dat gewend en vinden het ook niet erg. Het is of vlees of geen zakgeld en dan hebben ze toch liever iets wat ze vrij mogen besteden aan iets lekkers of zo. Groente komt hier vaak uit blik/pot omdat verse groente ook te duur is en omdat ik autistisch kids heb die niet alles lusten is elke dag weer een nieuw uitdaging. vandaag bloemkool (aanbieding), hamburger (diepvries) en aardappels. Morgen een soep met brooddag.
Reactie door zwemmer op 09-02-2012 14:14
De tering naar de nering zetten is een zeer logische keuze. Soms hebben mensen geen zin in verantwoord kiezen of geen mogelijkheid om "verantwoord" te kiezen. Daarbij is "verantwoord kiezen" een zeer rekbaar begrip waar een veelvoud van factoren mee gemoeid kan zijn.
Reactie door hipppo op 09-02-2012 14:52
Wie vlees eet dat afkomstig is uit de bio-industrie heeft niet het volledige recht zich dierenvriend te noemen, daarvoor is de wijze van produceren net een tikkie te dieronvriendelijk. Wie er uit financiële overwegingen voor kiest zijn spullen van de kiloknaller te betrekken maakt een duidelijke keuze: ikke eerst en die dieren kunnen verrekken. Natuurlijk is het sneu als je niet genoeg geld hebt om duurder vlees te kopen, al kan je je natuurlijk afvragen of er eigenlijk wel iedere dag vlees op tafel moet. Nee dus. Ik beperk mijn vleesconsumptie tot één keer per week en maak het aldus mogelijk dit uitsluitend bij de groene slager te kopen. Duurder, lekkerder, gezonder en diervriendelijker. En over geld gesproken: realiseren we ons wel welke extra kosten de bioindustrie met zich meebrengt, die niet zijn verdisconteerd in de prijs van de producten, maar wel degelijk op ieders bordje terecht komen? Resistente bacteriën vanwege overvloedig en totaal onnodig (want preventief) gebruik van antibiotica, waardoor diverse ziektes nauwelijks meer te bestrijden zijn, om maar een voorbeeld te noemen.
Reactie door youri op 09-02-2012 15:28
Ik ben het helemaal met hipppo eens. De dieren van Kiloknal-vlees zijn ingespoten met antibiotica,ze leiden een zeer dieronvriendelijk leven. Varkens lijden constant pijn, omdat ze op roosters moeten staan,ze kunnen niet op hun poten staan, zijn gestresst, hun tanden getrokken en staarten gecoupeerd. Kippen kunnen niet normaal leven, ze worden vetgemest, snavels afgebrand. De runderen hebben het ietsje beter, die worden ook ingespoten tegen ziekten die ze niet hebben, kunnen niet naar buiten, etc. Wij gaan hier naar de biologische boer, die fokt zijn eigen koeien en ossen, en laat die in de buurt slachten. Het vlees is veel lekkerder en geen cent duurder dan bio-vlees. Ja, je moet even zoeken, maar dat moet je voor de dieren over hebben. En ga eens naar de turkse slager, een kilo lamsgehakt kost 9 euro. Eigenlijk ben je zowel dier,- als kindonvriendelijk als je dit vlees aan je kinderen geeft. Kinderen die biologisch vlees eten hebben minder last van allergieen en zijn minder snel verkouden. Het voordeel van biologisch vlees is ook dat er veel minder water vrij komt, dus ben je uiteindelijk goedkoper uit. @kaartendraak; je vergelijkt een winkel met een thuisbezorgdienst, ja logisch dat die duur is. Verleg je prioriteiten en bespaar op sigaretten, auto, drank, games, gsm, etc.Want het valt mij op dat kennissen die kiloknallers kopen daar niet op (willen) bezuinigen.
Reactie door kaartendraak op 09-02-2012 15:43
Quote: youri schreef op donderdag 9 feb 2012, 15:28: @kaartendraak; je vergelijkt een winkel met een thuisbezorgdienst, ja logisch dat die duur is. Verleg je prioriteiten en bespaar op sigaretten, auto, drank, games, gsm, etc.Want het valt mij op dat kennissen die kiloknallers kopen daar niet op (willen) bezuinigen.einde Quote Zelfs al zou ik een slager vinden, die zou voor mij te ver uit mijn buurt zijn om even langs te gaan, dat moet je wel kunnen. Als er nu eens 1 in de loop zou zitten waar ik altijd langskome, tja, dat is er niet. En wat je zegt over waar je dan wel op moet bezuinigen, alsof ik dat allemaal kan betalen of uberhaupt in huis haal? Al die rotzooi die je opnoemt koop ik niet eens, dus niet gaan zeggen dat ik of wie dan ook daar op zou moeten bezuinigen als je de thuis situatie niet kent van iemand. Ja, het vlees van de kiloknallers is ingespoten met rommel, de beesten hebben te lijden, maar dat WILLEN we toch? We willen toch goedkoop vlees omdat we duur niet kunnen betalen? En dan al die koemelk die we zo nodig moeten drinken, is daar al eens over nagedacht? Een koe geeft alleen melk als die zwanger is en volgens de 'dskundigen' hebben we allemaal 3 glazen melk per dag nodig. Dus ja, fokken maar met die beesten, want er moet melk op tafel. En dan is het zooooooooo zielig als die kalfjes na een jaar geslacht worden voor het vlees, wat moet je er dan mee? De mens heeft niet eens koemelk nodig, alle ewitten en calcium enz wat erin zit kan je ook uit noten, zaden enz halen. Maar buiten dat om, dat is een andere discussie, zolang ik niet in overvloed biologisch vlees voor een normale prijs in mijn plaatselijke supermarkt kan kopen, hou ik het bij goedkoop vlees. Als de prijzen ervan dalen zullen meer mensen het gaan kopen en kan er daar meer mee gedaan worden wat betreft de produktie, want de fokkers van kiloknaller vlees blijven dan zitten met hun spullen. Het blijft altijd nog een kwestie van vraag en aanbod. Te duur, wie er geen geld voor heeft kan het gewoon niet betalen en koopt het alternatief, simpel.
Reactie door marjon1 op 09-02-2012 16:48
Als je met een gezin van 80 euro of nog minder per week rond moet komen heb je weinig keus. Alle vleesvervangers zijn veel duurder en als je vegetarisch wilt gaan eten ben je ook zeker niet goedkoper uit. Dan is de keuze zo gemaakt en kom je automatisch bij de kiloknallers uit.
Reactie door loreleigil op 09-02-2012 17:06
Fijn dat de moraalridders weer komen roepen dat iemand praktisch een hufter is als hij vlees eet maar geen biologisch vlees kan betalen. Ook mooi dat er gelijk aanames door youri worden gedaan over het bestedingspatroon en er ook aangenomen wordt dat mensen elke dag vlees eten. Zelfs met de kiloknallers kan ik niet elke dag vlees betalen en dat hoef ik ook niet per sé. Maar gehakt in mijn spagettisaus en af en toe een slavinkje bij de gebakken piepers kan, mits ik het groot (en dus goedkoop) inkoop en invries. Ik heb er ook niet voor gekozen om weinig geld te hebben en zie geen verbetering tegemoet. Sterker nog, ik zal er dit jaar op achteruit gaan. Het is gewoon lachwekkend om te stellen dat boilogisch minder water bevat en dus uiteindelijk goedkoper..... Ik zie mezelf al, dat ik even bij de biologische slager (die zit hier geen eens in de buurt) naar binnen ga en daar mijn vlees haal. Eens kijken hoe lang ik mijn zorgverzekering niet kan betalen voor ze me eruit gooien.....
Reactie door demeisjesvan6b op 09-02-2012 17:10
Onzin!!!! Ben zelf lang arm geweest en ik at gewoon vlees als het 35% korting is op biologisch vlees bij de AH(of scharrel), dus aan de uiterste verkoopdatum. En verder ook vegetarisch en ook eens een ei. Mensen die het minder hebben kunnen ook kiezen, je moet er misschien alleen iets meer voor over hebben om handig te winkelen. Bij de gedachte dat de dieren moeten lijden omdat ik zonodig dat stuk vlees wil hebben is walgelijk. En dierenvrienden laten dieren dus NIET lijden!!
Reactie door zoekster op 09-02-2012 17:12
Ik moet ook van heel weinig geld rondkomen en ik eet ook vlees. Biologisch vlees is me veel te duur, daarom kies ik voor de middenoplossing en dat is dan scharrelvlees. Dat zit er kwa prijs een beetje tussenin. Ik heb me ook wel schuldig gemaakt aan kiloknallers. Dat komt ook omdat zo'n stuk verpakt vlees je al helemaal niet meer doet denken aan eens levende dieren. Soms sta ik er weer voor, zie ik de goedkope kip en de scharrelkip naast elkaar. Mijn truc is dan om me de zielige kip en de vrijlopende kip te visualiseren en op die manier kan ik de verleiding weerstaan om toch voor mijn portemonnaie te kiezen. Maar als je echt weinig geld hebt is het moeilijk, je wordt er wel eens moedeloos van hoe duur alles is. Ik verwijt de mensen die voor de kiloknallers, vooral als je een gezin heb, niets.
Reactie door loreleigil op 09-02-2012 17:16
Quote: demeisjesvan6b schreef op donderdag 9 feb 2012, 17:10: Onzin!!!! Ben zelf lang arm geweest en ik at gewoon vlees als het 35% korting is op biologisch vlees bij de AH(of scharrel), dus aan de uiterste verkoopdatum. En verder ook vegetarisch en ook eens een ei. Mensen die het minder hebben kunnen ook kiezen, je moet er misschien alleen iets meer voor over hebben om handig te winkelen. Bij de gedachte dat de dieren moeten lijden omdat ik zonodig dat stuk vlees wil hebben is walgelijk. En dierenvrienden laten dieren dus NIET lijden!!einde Quote Dus omdat u het kon, kan een ander het ook? Belachelijk natuurlijk, u kunt niet in mijn portemonnee kijken. Ik ben zeker een dierenvriend en zoals u kunt lezen eet ik niet elke dag vlees, dus eet ik ook dagen vegetarisch. Nu ook voornamelijk noodgedwongen overigens, maar ook deels omdat ik niet per sé elke dag vlees hoef te eten. Maar die zwart-wit mentalitiet wordt ik wat moe van. Het lijkt wel of mensen steeds minder vaak het grijze in de wereld zien.
Reactie door jos2006 op 09-02-2012 17:37
Quote: mahadma schreef op woensdag 8 feb 2012, 17:05: Mijn oma uit Friesland wist mij te vertellen: "als je geld hebt doe je wonderen, heb je het niet is het donderen". Voor de vleeseters snap ik dat men als men het niet heeft(geld bedoel ik), men geen keuze heeft. ......... zijn ook.einde Quote Laten we ons om te beginnen niet aanpraten dat we hufters zijn omdat we voor zogenaamde "kiloknallers" gaan. We zouden er met de huidige kwaliteitscontrole vanuit mogen gaan dat "kiloknallers" goed vlees is. Als met een kiloknaller met water opgepompt vlees wordt bedoeld, dan is er iets goed mis en wordt de bedrogen (water voor vlees). Of hebben we het als we spreken over kiloknallers over de verpakking. Een hoeveelheid deugdelijk vlees verpakt in hoeveelheden van een kilo, een pond, 250 gram enz. Als we het over de verpakking hebben dan koop ik gewoon per kilo omdat dat relatief goedkoper is. Dus de vraag: Is een kiloknaller a: een slecht artikel of b: is een kiloknaller een bepaalde hoeveelheid goed product.
Reactie door longgirl op 09-02-2012 17:47
Ik ben dan waarschijnlijk nog van de oude stempel....maar in mijn jeugd aten wij slechts één keer per week vlees. En ik ben nog steeds gezond, en mijn zussen en broers ook. Verder is er voor de keren dat je GEEN vlees eet allerlei alternatieven!!!! Bijv. peulvruchten, champignons en eieren, vegetarische vleesvervangers, en deze producten zijn goed betaalbaar. Ik ben tegen de kiloknallers! Hoe langer mensen deze kiloknallers blijven kopen, hoe langer deze dieren gewoon een vreselijk leven hebben. Komt verder nog bij dat er heel veel rotzooi gebruikt wordt om deze dieren zo snel mogelijk op gewicht te laten komen.....wat denk je hoe gezond dit kan zijn ????
Reactie door loreleigil op 09-02-2012 17:54
Quote: longgirl schreef op donderdag 9 feb 2012, 17:47: Komt verder nog bij dat er heel veel rotzooi gebruikt wordt om deze dieren zo snel mogelijk op gewicht te laten komen.....wat denk je hoe gezond dit kan zijn ???? einde Quote Belt u me even als gezond voedsel beschikbaar wordt gemaakt voor de minima? Waarom denkt u dat mensen die minder te besteden hebben vaker ziek zijn en/of overgewicht hebben? Omdat ongezond voer geodkoper is dan verse, gezonde, bio producten.
Reactie door ankhor op 09-02-2012 18:01
Ben 18 jaar vegetarier geweest waarvan 3,5 veganist, door ontslag en geldgebrek ben ik dus weer vlees gaan eten, gewoon omdat ik soms blikjes kreeg met vleeswaren erin etc, en 'beggars can`t be choosers', en nu haal ik vaak goedkoop shoarma vlees in de aanbieding, maak er porties van van 100 gram en vries die in. Meer heb je zeker niet nodig en niet elke dag eet ik vlees meer. Erger vind ik het dat groente en fruit duurder is omdat die eigenlijk het bier en frisdrank en wasmiddelen subsidieert. Wat ze dus toeleggen op deze zaken, doen ze dus bij de prijs van gezond voedsel, groente en fruit, en daar heb je meer van nodig dan van vlees, die kan je op verscheidene andere wijzen binnen krijgen, die eiwitten, zoals noten, eieren, tofu etc. Dus groenten en fruit is meer het probleem voor de armeren onder ons.
Reactie door longgirl op 09-02-2012 18:03
Zoals ik al zei, peulvruchten zijn een goede vleesvervanger, en niet duur. Volgens mij kopen deze "minima" liever een platte TV of bellen de hele dag met hun mobiel...het is maar net waar je het geld aan uit wilt geven. Aan gezond en duurder voedsel.....of aan luxe?
Reactie door joop rigter op 09-02-2012 18:07
Zoals gewoonlijk ligt de waarheid in het midden, diervriendelijk hoeft niet biologisch te zijn, hoewel dit voor onze gezondheid beter is door het minder gebruik van diergeneesmiddelen. We hoeven ook zeker niet alle dagen vlees te eten om de gezonde voedingsstoffen binnen te krijgen, ook is het zo dat vleesverkopers in het algemeen de prijs van diervriendelijk en biologisch vlees kunstmatig hoog houden, gewoon om het profijt. Het is al jaren bekend bij de overheid, dat bij minder gebruik, en een prijsverhoging van vlees in het algemeen van €1,00 t/m €2,00 per KG er volop diervriendelijk en biologisch vlees geproduceerd kan worden, zowel bij de supermarkten en de slagerijen is kiloknallen dan overbodig, en een gezonde onderlinge concurentie weer mogelijk. Gezien het voortouw dat onze regering wil nemen om om te vormen naar een "KENNIS-ECONOMIE" zou gezien de beperkte ruimte die we in Nederland hebben voor de zeer vervuilende Vee/Gevogelte vleesindustrie, Biologisch is nu een maal schoner voor het millieu en dus voor ons allemaal.
Reactie door loreleigil op 09-02-2012 18:11
Quote: longgirl schreef op donderdag 9 feb 2012, 18:03: Zoals ik al zei, peulvruchten zijn een goede vleesvervanger, en niet duur. Volgens mij kopen deze "minima" liever een platte TV of bellen de hele dag met hun mobiel...het is maar net waar je het geld aan uit wilt geven. Aan gezond en duurder voedsel.....of aan luxe?einde Quote En u heeft natuurlijk geweldig bewijs voor dit statement? Of roept u nu iets waarvan u denkt dat het stoer klinkt, maar waarvan u eigenlijk geen drol verstand heeft? Platte TV. Zal ik mijn beeldbuis even opmeten? En bellen met mijn mobiel?!? Ik heb een prepaidje omdat dit nodig is, als mijn scootmobiel panne krijgt. Wilt u verder gokken waar ik liever geld aan uitgeef dan aan gezond, duur voedsel? Aan mijn zorgverzekering, aan mijn huur, aan mijn energievoorschotten, aan mijn verzekeringen, aan mijn medicijnen en heeeee, geld op! Mooie touch ook, dat u minima tussen aanhalingtekens zet. Wilt u suggereren dat die niet bestaan ofzo?
Reactie door haarp op 09-02-2012 18:32
Quote: loreleigil schreef op donderdag 9 feb 2012, 18:11: Quote: longgirl schreef op donderdag 9 feb 2012, 18:03: Zoals ik al zei, peulvruchten zijn een goede vleesvervanger, en niet duur. Volgens mij kopen deze "minima" liever een platte TV of bellen de hele dag met hun mobiel...het is maar net waar je het geld aan uit wilt geven. Aan gezond en duurder voedsel.....of aan luxe?einde Quote En u heeft natuurlijk geweldig bewijs voor dit statement? Of roept u nu iets waarvan u denkt dat het stoer klinkt, maar waarvan u eigenlijk geen drol verstand heeft? Platte TV. Zal ik mijn beeldbuis even opmeten? En bellen met mijn mobiel?!? Ik heb een prepaidje omdat dit nodig is, als mijn scootmobiel panne krijgt. Wilt u verder gokken waar ik liever geld aan uitgeef dan aan gezond, duur voedsel? Aan mijn zorgverzekering, aan mijn huur, aan mijn energievoorschotten, aan mijn verzekeringen, aan mijn medicijnen en heeeee, geld op! Mooie touch ook, dat u minima tussen aanhalingtekens zet. Wilt u suggereren dat die niet bestaan ofzo?einde Quote @ loreleigil, Ben het helemaal met je eens. Mensen die dergelijke uitspraken doen moeten maar eens een paar jaartjes met een minimum inkomen doen. Er zijn genoeg minima die door omstandigheden zoals leeftijd, handicap etc. niet aan de bak komen. @ longgirl, Jij hebt misschien financieel een keus, heel veel gezinnen hebben dat niet en ook geen platte breedbeeld TV ...
Reactie door bailkos op 09-02-2012 18:47
Als alleen mensen met het absolute minimum aan inkomen kiloknallers zouden kopen was het snel gedaan met deze dier-onterende industrie. De verdrietige waarheid is dat het de meeste mensen geen bal kan schelen hoe dieren behandeld worden. Ze knuffelen misschien hun eigen hond of kat wel dood, maar ondertussen kopen ze vlees van dieren die een verschrikkelijk leven hebben gehad voordat ze op het bord liggen. Omdat het goedkoop moet. Omdat men geen genoegen neemt met 1 á 2 x per week vlees eten. Of een keer per 2 weken. Iedereen heeft een keus en verschuil je niet achter je inkomen: als dierenleed je werkelijk aan het hart gaat, koop je geen kiloknallers. Zo simpel is t.
Reactie door lenie55nl op 09-02-2012 18:49
Quote: longgirl schreef op donderdag 9 feb 2012, 18:03: Zoals ik al zei, peulvruchten zijn een goede vleesvervanger, en niet duur. Volgens mij kopen deze "minima" liever een platte TV of bellen de hele dag met hun mobiel...het is maar net waar je het geld aan uit wilt geven. Aan gezond en duurder voedsel.....of aan luxe?einde Quote Ik heb het idee dat je echt niet begrijpt dat minima vaak gewoonweg geen keuze hebben en vaak ook niet eens elke dag vlees kunnen eten. Minima bellen geen uren per dag, simpelweg omdat ze zich dat niet kunnen veroorloven. Ook wij moeten rondkomen van 80 euro per week en dat is zeker geen vetpot met 5 personen. Ik ben absoluut niet zielig en wil al zeker niet zo gezien worden want er zijn en blijven altijd mensen die het slechter hebben als ons. Ik heb een dure zorgverzekering nodig vanwege alle handicaps in mijn gezin (fibromyalgie en 3 autistische kids). geen luxe dus maar pure noodzaak, een auto omdat één van de kinderen niet meer thuis woont maar ook om de 2 weken een weekend naar huis komt. Ook geen luxe vanwege mijn FM kan ik moeilijk met het OV reizen (plus het feit dat dat ontzettend duur is voor ons). De armen zullen er altijd zijn maar helaas zal het gat (van onbegrip) steeds groter worden vooral van de rijken naar de armen toe.
Reactie door haarp op 09-02-2012 21:23
Quote: lenie55nl schreef op donderdag 9 feb 2012, 18:49: Quote: longgirl schreef op donderdag 9 feb 2012, 18:03: Zoals ik al zei, peulvruchten zijn een goede vleesvervanger, en niet duur. Volgens mij kopen deze "minima" liever een platte TV of bellen de hele dag met hun mobiel...het is maar net waar je het geld aan uit wilt geven. Aan gezond en duurder voedsel.....of aan luxe?einde Quote Ik heb het idee dat je echt niet begrijpt dat minima vaak gewoonweg geen keuze hebben en vaak ook niet eens elke dag vlees kunnen eten. Minima bellen geen uren per dag, simpelweg omdat ze zich dat niet kunnen veroorloven. Ook wij moeten rondkomen van 80 euro per week en dat is zeker geen vetpot met 5 personen. Ik ben absoluut niet zielig en wil al zeker niet zo gezien worden want er zijn en blijven altijd mensen die het slechter hebben als ons. Ik heb een dure zorgverzekering nodig vanwege alle handicaps in mijn gezin (fibromyalgie en 3 autistische kids). geen luxe dus maar pure noodzaak, een auto omdat één van de kinderen niet meer thuis woont maar ook om de 2 weken een weekend naar huis komt. Ook geen luxe vanwege mijn FM kan ik moeilijk met het OV reizen (plus het feit dat dat ontzettend duur is voor ons). De armen zullen er altijd zijn maar helaas zal het gat (van onbegrip) steeds groter worden vooral van de rijken naar de armen toe.einde Quote Ik vind dat de waarheid ook gezien moet worden en lenie55nl heeft dit goed gespiegeld. Meer begrip hebben voor elkaar en ieders situatie dan zie je hoeveel mensen met de rug tegen de muur staan en niet in staat zijn om keuzes te maken welke voor andere mensen zo vanzelfsprekend zijn. Ik ga voor die kilo knallers en vries het vlees in. Regelmatig een grote ketel goulash en spagettiesaus met vlees in porties invriezen. Dit laatste zijn voor de minima heel normale omstandigheden dan dure groenten en vlees bij de slager of supermarkt kopen. Laat die kiloknallers maar komen ik gooi mijn diepvries er vol mee.
Reactie door bailkos op 09-02-2012 21:55
Quote: haarp schreef op donderdag 9 feb 2012, 21:23: Quote: lenie55nl schreef op donderdag 9 feb 2012, 18:49: Quote: longgirl schreef op donderdag 9 feb 2012, 18:03: Zoals ik al zei, peulvruchten zijn een goede vleesvervanger, en niet duur. Volgens mij kopen deze "minima" liever een platte TV of bellen de hele dag met hun mobiel...het is maar net waar je het geld aan uit wilt geven. Aan gezond en duurder voedsel.....of aan luxe?einde Quote Ik heb het idee dat je echt niet begrijpt dat minima vaak gewoonweg geen keuze hebben en vaak ook niet eens elke dag vlees kunnen eten. Minima bellen geen uren per dag, simpelweg omdat ze zich dat niet kunnen veroorloven. Ook wij moeten rondkomen van 80 euro per week en dat is zeker geen vetpot met 5 personen. Ik ben absoluut niet zielig en wil al zeker niet zo gezien worden want er zijn en blijven altijd mensen die het slechter hebben als ons. Ik heb een dure zorgverzekering nodig vanwege alle handicaps in mijn gezin (fibromyalgie en 3 autistische kids). geen luxe dus maar pure noodzaak, een auto omdat één van de kinderen niet meer thuis woont maar ook om de 2 weken een weekend naar huis komt. Ook geen luxe vanwege mijn FM kan ik moeilijk met het OV reizen (plus het feit dat dat ontzettend duur is voor ons). De armen zullen er altijd zijn maar helaas zal het gat (van onbegrip) steeds groter worden vooral van de rijken naar de armen toe.einde Quote Ik vind dat de waarheid ook gezien moet worden en lenie55nl heeft dit goed gespiegeld. Meer begrip hebben voor elkaar en ieders situatie dan zie je hoeveel mensen met de rug tegen de muur staan en niet in staat zijn om keuzes te maken welke voor andere mensen zo vanzelfsprekend zijn. Ik ga voor die kilo knallers en vries het vlees in. Regelmatig een grote ketel goulash en spagettiesaus met vlees in porties invriezen. Dit laatste zijn voor de minima heel normale omstandigheden dan dure groenten en vlees bij de slager of supermarkt kopen. Laat die kiloknallers maar komen ik gooi mijn diepvries er vol mee.einde Quote je kunt ook van een minimuminkomen moeten rondkomen en de keuze maken om dit dierenleed niet te eten. Heeft namelijk NIKS met je inkomen te maken. Het is gewoon geen excuus!
Reactie door hipppo op 09-02-2012 22:03
Wie weinig geld heeft maar wel regelmatig vlees wil eten heeft geen andere keus dan de kiloknaller. Triest maar waar. Maar wie een echte dierenvriend is zal een andere keus maken. Minder vlees of zelfs helemaal niet. Zo gezond is dat kiloknallerspul trouwens ook niet.
Reactie door maron op 09-02-2012 22:07
hoezo moeten mensen iedere dag vlees eten?? en wie heeft bedacht dat iedere dag vlees eten zo gezond is??, dat waren vast mensen die vlees gewoon lekker vinden en dan maar roepen dat dat gezond is. suprise, mensen hebben helemaal geen vlees nodig!!!!!!!!!! er is genoeg ander eten waar ook eiwit e.d in zit. als je iedere dag gewooon normaal gezond eet, ga je echt niet sneller dood of zo. longgirl heeft gelijk, vroeger was 1x per week normaal, nu vinden ze het iedere dag normaal. en als het niet iedere dag kan, dan schijnt het heel erg met je gesteld te zijn. men begint dan over arm, armoede, minima etc. als je niet iedere dag vlees op je bord hebt, moet je toch wel heel arm wezen. vreemd, maar wij voelden ons vroeger met dat 1x per week rijk, omdat we iedere dag heerlijk eten hadden, warme bedden, kachels, kleding en een dak boven je hoofd, wat meer heeft een mens nodig. zou het misschien kunnen, dat we met z`n allen gewoon heel erg verwend zijn??? zeuren over vlees vanachter je computer?? die hebben we nodig??, net zoals een mobieltje, een auto of koek, snoep en zoutjes, gutogut, wat zijn we arm dat we het moeten doen met kilo knallers., omdat we vinden dat vlees moet, het liefst iedere dag, waarbij graag word vergeten wat vlees eigenlijk is, namelijk een stuk uit een dier. een dier wat angst en pijn ervaart, net zoals wij. onherkenbaar ligt het in de vriesschappen, want stel je voor dat er nog wat herkenbaars aan zit. wat er aan dat stukje vlees vooraf is gegaan, dat wil men beslist niet weten en om daar toch maar een goed gevoel over te hebben, zeggen we dat we het nodig hebben. wel, ik hoop dat de kiloknaller-fans in hun volgende leven terug mogen komen als zijnde slachtvee en mogen ervaren hoe het is om te mogen leven en te sterven voor een stel lijken pikkers :
Reactie door ramar5s op 09-02-2012 22:22
hoezo bio vlees beter voor dier. niemand verteld dat bio vee veel vaker ziek is en dus meer lijd aan ziekten . de laaste jaren is er al veel tengoede veranderd in de veehouderij ook voor de kilo knallers
Reactie door marjon1 op 09-02-2012 22:25
Quote: loreleigil schreef op donderdag 9 feb 2012, 17:54: Quote: longgirl schreef op donderdag 9 feb 2012, 17:47: Komt verder nog bij dat er heel veel rotzooi gebruikt wordt om deze dieren zo snel mogelijk op gewicht te laten komen.....wat denk je hoe gezond dit kan zijn ???? einde Quote Belt u me even als gezond voedsel beschikbaar wordt gemaakt voor de minima? Waarom denkt u dat mensen die minder te besteden hebben vaker ziek zijn en/of overgewicht hebben? Omdat ongezond voer geodkoper is dan verse, gezonde, bio producten.einde Quote Helemaal waar. Al die reclames bijv. te hoog cholesterol, pro aktief smeren. Weet je wel wat zo'n kuipje kost. Bijna 5 euro!! 20 of 30 plus kaas is ook veel gezonder dan 45 plus en dus veel duurder. Gezonde vloeibare vetten met omega 3 en 6 voor bakken en op je brood of pakje margarine scheelt ook enorm. Geharde vetten kosten niks en worden dus als alternatief gekozen als je op de centen moet letten. Uiteindelijk zouden ze de gezondere producten voor iedereen betaalbaar moeten maken want uiteindelijk betalen we toch de rekening wanneer de minder bedeelde medemens ziek wordt door ongezonde voeding.
Reactie door pauls0 op 09-02-2012 22:29
@ haarp, Mooie topic, dit zet mensen aan het denken. Het is dubbelzijdig, aan de ene kant een dierenvriend en aan de andere kant inkopen doen bij de kilo-knaller. De kilo-knaller is een van de veroorzakers, die de vleesmarkt compleet kapot heeft gemaakt en uit zijn verband heeft gerukt. De boer, de slachterij, de kleine ambachtelijke slager, de biologische slager kan niet meer tegen aan concurreren. Daarmee komt het dierenwelzijn in het gedrang, of onder dieren-mishandelingen vallen.. De minima moet tegenwoordig elke cent extra omdraaien, en deze aanbieders springen hierop in, geven voor veel mensen enigszins klein beetje lucht, om een stukje vlees te kunnen consumeren. Hoe je wendt of keert, wat er eerst was, de kip of het ei??? Dierenvriend of kilo-knaller.. De keus is voor iedereen verschillend, maar bedenk dat elk dier haar of zijn leven heeft moeten opofferen om bij ons op het bord te liggen.. De keus wordt er moeilijk als de portemonnee het gewoon niet toe laat.
Reactie door haarp op 10-02-2012 00:11
Quote: paul s schreef op donderdag 9 feb 2012, 22:29: @ haarp, Mooie topic, dit zet mensen aan het denken. Het is dubbelzijdig, aan de ene kant een dierenvriend en aan de andere kant inkopen doen bij de kilo-knaller. De kilo-knaller is een van de veroorzakers, die de vleesmarkt compleet kapot heeft gemaakt en uit zijn verband heeft gerukt. De boer, de slachterij, de kleine ambachtelijke slager, de biologische slager kan niet meer tegen aan concurreren. Daarmee komt het dierenwelzijn in het gedrang, of onder dieren-mishandelingen vallen.. De minima moet tegenwoordig elke cent extra omdraaien, en deze aanbieders springen hierop in, geven voor veel mensen enigszins klein beetje lucht, om een stukje vlees te kunnen consumeren. Hoe je wendt of keert, wat er eerst was, de kip of het ei??? Dierenvriend of kilo-knaller.. De keus is voor iedereen verschillend, maar bedenk dat elk dier haar of zijn leven heeft moeten opofferen om bij ons op het bord te liggen.. De keus wordt er moeilijk als de portemonnee het gewoon niet toe laat.einde Quote Het zijn voornamelijk de kilo knallers die de mensen naar de supermarkt lokt. En terecht op je computer kun je dan ook nog kijken naar andere non-food aanbiedingen. Een goed gevulde diepvries en kast vol voor een prikkie. Er zijn namelijk nog meer vaste lasten te betalen welke in geen enkele verhouding liggen met rijk en arm. Ga nog nakijken hoeveel ik terug krijg van de belasting (hypotheekrente aftrek) van mijn villa van anderhalf miljoen Euro en mijn bonus die ik heb binnen gehaald als hoofd HRM door 4 "lage' medewerkers te ontslaan. Oh ja dat belastingmannetje van mij haalt nog even snel een bedrag binnen waar 5 huishoudens met kinderen van kunnen leven. Vraagje: kun je het lidmaatschap van de VVD ook via een omweggetje van de belasting aftrekken? Ja ik ben een dierenvriend en ben gek op een stukje vlees, ook de kinderen. Ik kan ook nog konijnen met een strik vangen op de hei. Belasting stropers van de veelverdieners, dat zijn de echte criminelen. Smakelijk eten ....
Reactie door kauwie1969 op 10-02-2012 09:15
Het is zeer treurig dat er van die vreemde mensen rond lopen die alleen maar iets roepen wat ze op tv hebben gezien. Bv vegetariers zijn vaker ziek maar doen meer met homeopathische middelen dan met de huisarts dus valt het niet op. Vlees eters zijn minder vaak ziek maar als ze iets hebben, hebben ze het erger. Dit is ooit uitgezocht maar kwam de regering niet uit.(belastingen) daarnaast in bio eten zitten ook antibiotica daar dit veelal in het voer verwerkt zit. Daarnaast vindt ik het schandalig dat mensen elkaar op dragen wat ze moeten eten als je vegetarisch bent met een gezin van 5 wordt het duurder als met de euroknallers. Ik heb geluk dat ik kan kiezen maar weet dat er niet altijd opties zijn ik heb zelf ook een klein bugget. Ik ga naar vier verschillende winkels om betaalbaar te kunnen winkelen dat kost mij minimaal 6 uur per week. Dit doe ik om dat ik ook liever geen euroknallers neem maar spijtig genoeg kan ik dit niet altijd vermijden. Als ik zie dat de boodschappen in 6 maanden 20 procent zijn gestegen in prijs dan snap ik heel goed dat er veel minima zijn die voor de euro knaller gaan. Voor de vegetariers onder ons het is een levens stijl waar je zelf voor kiest net als de "vlees" eters onder ons. Ik vind dat je een ander niet jouw levensstijl moet opdringen. En als je zoeen morraal ridder wil zijn help de minima of gehandicapte dan eens. Ik bijvoorbeeld doe klusjes bij deze mensen en krijg daar geen geld voor maar nuttige dingen. Wat ik dan indien ik het zelf nodig heb zelf gebruik of deel met mensen in mijn omgeving die het nodig hebben en niet kunnen betalen. Ik heb zelf niet veel maar wil het wel delen met een ander sommige hebben veel en denken dat het met geld optelossen is. Dit werkt niet zorg voor iets oplangtermijn dan kunnen die kiloknallers eruit en word er alleen nog maar dier vriendelijk gewerkt. Hoop dat jullie hier iets mee doen. Ik ben geen morraalridder maar gewoon menselijk. Thomas
Reactie door lampke op 10-02-2012 12:57
ik was al bang dat deze discusie hierin zou ontaarde... ik vind niet eigenlijk niet dat je deze zware last bij de consument neer moet leggen... maar bij de producent... het is toch van de zotten... als ze in den haag nu zeggen dat ze paarden, koeien, varkens , kalkoenen, kippen, paling en diverse soorten vissen... diervriendelijker gehouden moeten worden. word het wel iets duurder maar niet veel duurder... maar omdat het nu kleinschalig gehouden word is het prijsverschil veel te veel... wakkerdier waar deze campagne vandaan komt legt de verantwoordelijkheid en daarbij komend schuldgevoel bij de concument neer die soms geen ander keuze heeft... ze hebben wel bereikt wat ze wilde bereiken... dat er over gepraat word... maar ze vergeten dat ze hier mensen die geen keuze hebben er gruwelijk veel pijn mee doen...daarom verdient wakker dier van mij de koude douche... o nee dat is een ander programma...
Reactie door cococat op 10-02-2012 13:12
Ik eet zelf alleen biologisch vlees. Mocht ik dat ooit, door een bepaalde reden, niet meer kunnen betalen, dan ga ik minder vlees eten. Ik koop geen kilo knallers, daar zit te veel rommel (groeihormonen etc) in.
Reactie door cococat op 10-02-2012 13:17
Quote: lampke schreef op vrijdag 10 feb 2012, 12:57: ... maar ze vergeten dat ze hier mensen die geen keuze hebben er gruwelijk veel pijn mee doen...einde Quote Keus is er altijd. Niemand verplicht mij om 7 dagen in de week vlees te eten. Mocht ik in de toekomst het geld niet meer hebben voor biologisch vlees dan blijf ik het wel eten maar dan minder vaak. Dan moet ik maar genoegen nemen met 3x vlees ipv 7x per week.
Reactie door maron op 10-02-2012 13:22
mensen eten vlees omdat ze het lekker vinden.(punt) we zijn zo geprogrammeerd, dat er altijd 3 dingen op je bord aanwezig moeten zijn; aardappels, vlees en groenten. zonder vlees is het geen gezicht zeggen onze hersenen. natuurlijk kun je dat deel van je bord opvullen met iets anders, maar daarvoor moet je op een andere manier naar je bord leren kijken en dat vergeten wat er bij jongs-af-aan is ingestampt. ook zonder vlees kan je bord er zeer aantrekkelijk uitzien. het bewijs dat vleesloos er aantrekkelijk uit kan zien en ook nog lekker en gezond is; wanneer een vegetarier tussen vleeseters vertoeft bij een buffet, en daar speciaal een vleesloze schaal voor de persoon is neergezet, dan doet hij/zij er verstandig aan, om direct zijn/haar boord boordevol te scheppen, daar hij/zij bij een evt. tweede ronde ten alle tijde zal bemerken, dat de vleeseters het weer niet konden laten om de vleesloze schaal voor de vegetarier te laten staan. "het ziet er ook zo lekker uit", word er dan gezegd terwijl ze de schaal leegmaken :- nee, geen eenmalig iets, dit gebeurt ìedere keer wèèr!! het verbaasd me dan ook helemaal niets, wanneer vleeseters er ook niet bij na willen denken, aan wat er aan hun stukje vlees vooraf is gegaan. http://www.vlees.us/
Reactie door lampke op 10-02-2012 13:34
jij weet zeker niet wat bijstand inhoud. deze mensen zijn blij als ze een a twee keer per week vlees kunnnen eten. Quote: cococat schreef op vrijdag 10 feb 2012, 13:17: Quote: lampke schreef op vrijdag 10 feb 2012, 12:57: ... maar ze vergeten dat ze hier mensen die geen keuze hebben er gruwelijk veel pijn mee doen...einde Quote Keus is er altijd. Niemand verplicht mij om 7 dagen in de week vlees te eten. Mocht ik in de toekomst het geld niet meer hebben voor biologisch vlees dan blijf ik het wel eten maar dan minder vaak. Dan moet ik maar genoegen nemen met 3x vlees ipv 7x per week.einde Quote
Reactie door lampke op 10-02-2012 13:43
ik eet zelf geen vlees en zou willen dat er meer en meer mensen zo over dachten. maar ik laat iedereen in zijn waarde. wel hoop ik dat ze het vlees op een diervriendelijkere manier produceren. ook hoop ik dat dieren zoals varkens voor bijvoorbeeld een hartklep niet meer mag. omdat hier nog meer dierenleed is dan bij andere kweek vormen. Quote: maron schreef op vrijdag 10 feb 2012, 13:22: mensen eten vlees omdat ze het lekker vinden.(punt) we zijn zo geprogrammeerd, dat er altijd 3 dingen op je bord aanwezig moeten zijn; aardappels, vlees en groenten. zonder vlees is het geen gezicht zeggen onze hersenen. natuurlijk kun je dat deel van je bord opvullen met iets anders, maar daarvoor moet je op een andere manier naar je bord leren kijken en dat vergeten wat er bij jongs-af-aan is ingestampt. ook zonder vlees kan je bord er zeer aantrekkelijk uitzien. het bewijs dat vleesloos er aantrekkelijk uit kan zien en ook nog lekker en gezond is; wanneer een vegetarier tussen vleeseters vertoeft bij een buffet, en daar speciaal een vleesloze schaal voor de persoon is neergezet, dan doet hij/zij er verstandig aan, om direct zijn/haar boord boordevol te scheppen, daar hij/zij bij een evt. tweede ronde ten alle tijde zal bemerken, dat de vleeseters het weer niet konden laten om de vleesloze schaal voor de vegetarier te laten staan. "het ziet er ook zo lekker uit", word er dan gezegd terwijl ze de schaal leegmaken :- nee, geen eenmalig iets, dit gebeurt ìedere keer wèèr!! het verbaasd me dan ook helemaal niets, wanneer vleeseters er ook niet bij na willen denken, aan wat er aan hun stukje vlees vooraf is gegaan. http://www.vlees.us/einde Quote
Reactie door haarp op 10-02-2012 19:39
Mensen opdringen om BIO vlees te eten vind ik propaganda. Veel mensen met een bescheiden inkomen een schuld gevoel opdringen slaat nergens op, toch gebeurt het. Iemand die uit zijn eigen bewust geen vlees eet delen niet mijn mening. We leven in een vrije democratie waar kilo knallers zeer zeker welkom zijn. Als mensen uit hun ideologie minder dan wel geen vlees eten kan niet gebruikt worden om een schuld gevoel te creëren naar derden. Wij leven in 2012 en hebben alle recht om een kilo knaller te kopen.
Reactie door valerius-2 op 10-02-2012 21:13
Zolang er een overvloed van vlees is zal er dus aanbiedingen blijven. De enige manier volgens mij is dus dat te beperken.
Reactie door hipppo op 10-02-2012 22:26
haarp heeft het volste recht vlees te kopen dat afkomstig is van dieren die een afschuwelijk leven hebben gehad en ook nog eens volgestopt zijn met hormonen en volgespoten met antibiotica. Of haarp dan ook nog het recht heeft zich dierenvriend te noemen is aan enige twijfel onderhevig. Gewetensvraag: als je er het geld voor had, zou je dan ook paté de foie gras kopen? (je weet wel, van die ganzen die letterlijk volgepropt worden met vreten)
Reactie door maron op 14-02-2012 04:09
Quote: haarp schreef op vrijdag 10 feb 2012, 19:39: Mensen opdringen om BIO vlees te eten vind ik propaganda. Veel mensen met een bescheiden inkomen een schuld gevoel opdringen slaat nergens op, toch gebeurt het. Iemand die uit zijn eigen bewust geen vlees eet delen niet mijn mening. We leven in een vrije democratie waar kilo knallers zeer zeker welkom zijn. Als mensen uit hun ideologie minder dan wel geen vlees eten kan niet gebruikt worden om een schuld gevoel te creëren naar derden. Wij leven in 2012 en hebben alle recht om een kilo knaller te kopen.einde Quote Hebben dieren geen rechten dan ?? hmm, kiloknallers, een woord wat verbloemd wat het werkelijk is. je zou eens een bezoek aan de dieren in een slachthuis moeten brengen, en eens heel diep in hun ogen moeten kijken.
Reactie door haarp op 14-02-2012 17:02
Quote: maron schreef op dinsdag 14 feb 2012, 04:09: Quote: haarp schreef op vrijdag 10 feb 2012, 19:39: Mensen opdringen om BIO vlees te eten vind ik propaganda. Veel mensen met een bescheiden inkomen een schuld gevoel opdringen slaat nergens op, toch gebeurt het. Iemand die uit zijn eigen bewust geen vlees eet delen niet mijn mening. We leven in een vrije democratie waar kilo knallers zeer zeker welkom zijn. Als mensen uit hun ideologie minder dan wel geen vlees eten kan niet gebruikt worden om een schuld gevoel te creëren naar derden. Wij leven in 2012 en hebben alle recht om een kilo knaller te kopen.einde Quote Hebben dieren geen rechten dan ?? hmm, kiloknallers, een woord wat verbloemd wat het werkelijk is. je zou eens een bezoek aan de dieren in een slachthuis moeten brengen, en eens heel diep in hun ogen moeten kijken.einde Quote @ maron, Een kijkje in het slachthuis vind ik geen probleem, doch een kijkje in een slachthuis van Halal gaat mij ook iets te ver.Halal
Reactie door de motormuis op 14-02-2012 17:09
Inderdaad, het onverdoofd slachten is niet diervriendelijk. Want dikwijls lijden de dieren dan wel degelijk een hoop pijn. En ook dieren hebben gevoel. Hiermee ben ik het met U eens en daar mag van mij best tegen op getreden worden. Want die smoesjes dat verdoofd slachten niet mag omdat dit tegen het geloof is slaan in dit opzicht nergens op. Groeten.
Reactie door pepenature op 14-02-2012 18:20
Quote: loreleigil schreef op donderdag 9 feb 2012, 17:06: Fijn dat de moraalridders weer komen roepen dat iemand praktisch een hufter is als hij vlees eet maar geen biologisch vlees kan betalen. Ook mooi dat er gelijk aanames door youri worden gedaan over het bestedingspatroon en er ook aangenomen wordt dat mensen elke dag vlees eten. Zelfs met de kiloknallers kan ik niet elke dag vlees betalen en dat hoef ik ook niet per sé. Maar gehakt in mijn spagettisaus en af en toe een slavinkje bij de gebakken piepers kan, mits ik het groot (en dus goedkoop) inkoop en invries. Ik heb er ook niet voor gekozen om weinig geld te hebben en zie geen verbetering tegemoet. Sterker nog, ik zal er dit jaar op achteruit gaan. Het is gewoon lachwekkend om te stellen dat boilogisch minder water bevat en dus uiteindelijk goedkoper..... Ik zie mezelf al, dat ik even bij de biologische slager (die zit hier geen eens in de buurt) naar binnen ga en daar mijn vlees haal. Eens kijken hoe lang ik mijn zorgverzekering niet kan betalen voor ze me eruit gooien.....einde Quote Quote: zoekster schreef op donderdag 9 feb 2012, 17:12: Ik moet ook van heel weinig geld rondkomen en ik eet ook vlees. Biologisch vlees is me veel te duur, daarom kies ik voor de middenoplossing en dat is dan scharrelvlees. Dat zit er kwa prijs een beetje tussenin. Ik heb me ook wel schuldig gemaakt aan kiloknallers. Dat komt ook omdat zo'n stuk verpakt vlees je al helemaal niet meer doet denken aan eens levende dieren. Soms sta ik er weer voor, zie ik de goedkope kip en de scharrelkip naast elkaar. Mijn truc is dan om me de zielige kip en de vrijlopende kip te visualiseren en op die manier kan ik de verleiding weerstaan om toch voor mijn portemonnaie te kiezen. Maar als je echt weinig geld hebt is het moeilijk, je wordt er wel eens moedeloos van hoe duur alles is. Ik verwijt de mensen die voor de kiloknallers, vooral als je een gezin heb, niets. einde Quote , [url=http://: Je tekst hier...[/url: Ik heb het werkelijk te doen met mensen die geen geld hebben, ik ben er een van. Dan maar kiloknallers? De dieren dan maar laten betalen voor jouw stukje vlees ? Ik verwijt de mensen wel. Als dierenvriend zou je toch er van moeten onthouden.
Reactie door pepenature op 14-02-2012 18:21
Quote: haarp schreef op woensdag 8 feb 2012, 16:48: Kilo Knallers of dierenvriend!? Ik ben een dierenvriend, heb zelf twee katten en ervaring bij de dierenambulance. Er leven zoveel mensen onder de armoede grens in Nederland. Deze mensen hebben bijna niets te besteden en dan komen deze kilo knallers goed uit voor een laag budget. Ik hekel mij aan deze mensen welke tegen de kilo knallers zijn zonder het "menselijke aspect" er bij te betrekken. Ik ben een dierenvriend doch vind dat de mensen met weinig besteedbaar inkomen het recht en keuze mogen hebben om gebruik te maken van de kilo knallers. Vlees wordt duurder en duurder doch vind ik dat kinderen het recht moeten hebben op een stukje vlees. Kilo knallers of niet, we leven in een crisis tijd welke bijna niet voelbaar is voor mensen met een boven modaal inkomen doch zeer realitisch is voor de armoede in Nederland ..........einde Quote Quote: zoekster schreef op donderdag 9 feb 2012, 17:12: Ik moet ook van heel weinig geld rondkomen en ik eet ook vlees. Biologisch vlees is me veel te duur, daarom kies ik voor de middenoplossing en dat is dan scharrelvlees. Dat zit er kwa prijs een beetje tussenin. Ik heb me ook wel schuldig gemaakt aan kiloknallers. Dat komt ook omdat zo'n stuk verpakt vlees je al helemaal niet meer doet denken aan eens levende dieren. Soms sta ik er weer voor, zie ik de goedkope kip en de scharrelkip naast elkaar. Mijn truc is dan om me de zielige kip en de vrijlopende kip te visualiseren en op die manier kan ik de verleiding weerstaan om toch voor mijn portemonnaie te kiezen. Maar als je echt weinig geld hebt is het moeilijk, je wordt er wel eens moedeloos van hoe duur alles is. Ik verwijt de mensen die voor de kiloknallers, vooral als je een gezin heb, niets. einde Quote
Reactie door pepenature op 14-02-2012 18:28
Quote: haarp schreef op woensdag 8 feb 2012, 16:48: Kilo Knallers of dierenvriend!? Ik ben een dierenvriend, heb zelf twee katten en ervaring bij de dierenambulance. Er leven zoveel mensen onder de armoede grens in Nederland. Deze mensen hebben bijna niets te besteden en dan komen deze kilo knallers goed uit voor een laag budget. Ik hekel mij aan deze mensen welke tegen de kilo knallers zijn zonder het "menselijke aspect" er bij te betrekken. Ik ben een dierenvriend doch vind dat de mensen met weinig besteedbaar inkomen het recht en keuze mogen hebben om gebruik te maken van de kilo knallers. Vlees wordt duurder en duurder doch vind ik dat kinderen het recht moeten hebben op een stukje vlees. Kilo knallers of niet, we leven in een crisis tijd welke bijna niet voelbaar is voor mensen met een boven modaal inkomen doch zeer realitisch is voor de armoede in Nederland ..........einde Quote Quote: zoekster schreef op donderdag 9 feb 2012, 17:12: Ik moet ook van heel weinig geld rondkomen en ik eet ook vlees. Biologisch vlees is me veel te duur, daarom kies ik voor de middenoplossing en dat is dan scharrelvlees. Dat zit er kwa prijs een beetje tussenin. Ik heb me ook wel schuldig gemaakt aan kiloknallers. Dat komt ook omdat zo'n stuk verpakt vlees je al helemaal niet meer doet denken aan eens levende dieren. Soms sta ik er weer voor, zie ik de goedkope kip en de scharrelkip naast elkaar. Mijn truc is dan om me de zielige kip en de vrijlopende kip te visualiseren en op die manier kan ik de verleiding weerstaan om toch voor mijn portemonnaie te kiezen. Maar als je echt weinig geld hebt is het moeilijk, je wordt er wel eens moedeloos van hoe duur alles is. Ik verwijt de mensen die voor de kiloknallers, vooral als je een gezin heb, niets. einde Quote Recht hebben op een stukje vlees?? Door wie wordt dat bepaald? Door vleeseters?
Reactie door pepenature op 14-02-2012 18:31
Quote: zoekster schreef op donderdag 9 feb 2012, 17:12: Ik moet ook van heel weinig geld rondkomen en ik eet ook vlees. Biologisch vlees is me veel te duur, daarom kies ik voor de middenoplossing en dat is dan scharrelvlees. Dat zit er kwa prijs een beetje tussenin. Ik heb me ook wel schuldig gemaakt aan kiloknallers. Dat komt ook omdat zo'n stuk verpakt vlees je al helemaal niet meer doet denken aan eens levende dieren. Soms sta ik er weer voor, zie ik de goedkope kip en de scharrelkip naast elkaar. Mijn truc is dan om me de zielige kip en de vrijlopende kip te visualiseren en op die manier kan ik de verleiding weerstaan om toch voor mijn portemonnaie te kiezen. Maar als je echt weinig geld hebt is het moeilijk, je wordt er wel eens moedeloos van hoe duur alles is. Ik verwijt de mensen die voor de kiloknallers, vooral als je een gezin heb, niets. einde Quote behalve dan dat de dieren de prijs betalen
Reactie door haarp op 14-02-2012 20:02
Idd. de mens is door de media veel wijzer geworden doch je het recht toe te eigenen op een stukje vlees moet ieders keus zijn. Alleen de slacht methode zoals wordt gebruikt bij Halal vlees vind ik verwerpelijk. [url=http://kassa.vara.nl/uploads/tx_varakassamembers/h/haarp/imagesCAVD4Q9X.jpg: Woensdag Gehakt Dag ....[/url:
Reactie door pepenature op 14-02-2012 20:27
behalve Halal? denk maar niet dat bij reguliere slachthuizen veel beter gaat. maar uhh , noemt u zichzelf een dierenvriend? waarop heeft u dat op gebaseerd? omdat je 2 katten hebt?
Reactie door haarp op 14-02-2012 20:36
Quote: pepenature schreef op dinsdag 14 feb 2012, 20:27: behalve Halal? denk maar niet dat bij reguliere slachthuizen veel beter gaat. maar uhh , noemt u zichzelf een dierenvriend? waarop heeft u dat op gebaseerd? omdat je 2 katten hebt?einde Quote Als ik geen dierenvriend was had ik ook geen twee katten en ik ga ze zeker niet opeten.
Reactie door pepenature op 14-02-2012 20:44
ja, ja , een hondenfokker heeft ook honden, maar wil niet zeggen dat hij dierenvriend is. nee je eigen katten misschien niet..... je moet wel iets meer in je mars hebben om dierenvriend te zijn
Reactie door zoekster op 15-02-2012 19:00
Maar is een kat een dierenvriend? Wel eens gezien hoe lang hij met een bijna dode muis speelt voor hij hem de genadeklap geeft? Zou je zo'n dieronvriendelijk dier wel in huis moeten hebben? En een kat wordt nooit vegetarier, hij zou doodgaan. Kijk, we kunnen de discussie zo onzinnig maken als we zelf willen. Ik denk dat hier de eigenlijke wens is, was het dieronvriendelijke vlees maar schreeuwend duur en het biologische vlees maar spotgoedkoop. Er zou een subsidie moeten komen op biologisch/scharrelvlees en extra btw op kiloknallersvlees moeten zijn. Dan knallen die kilo's niet zo hard meer. Elkaar de maat nemen met wie hier de echte ware heuse dierenvriend is, daar schieten de dieren zelf helemaal niets mee op.
Reactie door katja1000 op 15-02-2012 19:36
Quote: marjon1 schreef op donderdag 9 feb 2012, 16:48: Als je met een gezin van 80 euro of nog minder per week rond moet komen heb je weinig keus. Alle vleesvervangers zijn veel duurder en als je vegetarisch wilt gaan eten ben je ook zeker niet goedkoper uit. Dan is de keuze zo gemaakt en kom je automatisch bij de kiloknallers uit. einde Quote Goedkoop eten:. Hele kolen kopen, nooit voorgesneden groente, gedroogde bonen, linzen, aardappelen, pinda's, zelf brood bakken, produkten van het seizoen, e.d Dat deed ik in mijn studententijd want toen had ik ook weinig g

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor