Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kieskeurig weigert mijn review te plaatsen

Geplaatst door: raapsteel op: 19-02-2011 12:59
Wanneer ik mijn review probeer te plaatsen op de site van Kieskeurig dan wordt deze niet geplaatst. Ik had negatief commentaar op een webwinkel. Kieskeurig heeft het recht om inzendingen te weigeren, zo stelt men. Echter ik houd mij aan de spelregels. Wel kreeg ik het idee dat Kieskeurig de boel wilde sussen en als mediator op wilde treden toen ik een email kreeg waarin Kieskeurig schreef dat de webwinkel contact met mij op wilde nemen. Ik had al aangegeven in mijn review dat ik daar geen trek in had. Ik krijg het gevoel dat Kieskeurig wil dat ik het met de webwinkel oplos en zo dus geen negatieve feedback zal plaatsen(en dus de gemiddelde score vd webwinkel niet omlaag haal). Ik weet niet of er een bepaalde samenwerking is tussen webwinkels en Kieskeurig of bepaalde afspraken? Wellicht is Kieskeurig wel niet zo neutraal en objectief als ik dacht. Heeft iemand hier ervaringen mee? En wat zou ik nog meer kunnen doen?
Reactie door mhofman op 19-02-2011 14:43
Ken de site van kieskeurig niet.Was het een klacht van jezelf over de webwinkel? Had het contact wel gezocht nu kan je niets meer want kieskeurig kan je dus verder weigeren.Is hun site.Zou als ik je was toch contact opnemen met de webwinkel als dat nog kan nu heb je niets!!
Reactie door stacey op 19-02-2011 14:47
--Ik krijg het gevoel dat Kieskeurig wil dat ik het met de webwinkel oplos en zo dus geen negatieve feedback zal plaatsen-- Als jij ze niet de gelegenheid geeft iets op te lossen dan vind ik het niet meer dan normaal dat ze je revieuw weigeren............ Je moet ze eerst gelegenheid geven iets op te lossen, zoals ik het lees weiger je dit, en als het niet lukt dit onderling op te lossen dan (pas) kun je op internet gaan je ongenoegen gaan spuien.............
Reactie door raapsteel op 19-02-2011 15:18
@ Stacey Ongenoegen op het internet spuien? Toe maar............. Je weet helemaal niet wat er speelt en Kieskeurig heeft niet de taak dingen op te lossen. Bovendien ben ik al 2 maanden bezig met een bedrijf dat het niet zo nauw neemt met de wet en de klantenservice. Het gaat er om dat ik een review wil plaatsen, hoe positief of niet deze ook is. Een site als Kieskeurig hoort neutraal te zijn en elke review te plaatsen en anders zeggen waarom ze het niet willen plaatsen. Kieskeurig geeft mensen gelegenheid een review te plaatsen. Misschien moeten zij er bij zetten dat het alleen positieve reacties mogen zijn ;-)
Reactie door freya op 19-02-2011 15:42
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waar Kieskeurig zich mee bemoeid. (er vanuit gaande dat de review 'netjes' is geschreven). Dat ze willen bemiddelen is natuurlijk prima, maar een negatieve review weigeren te plaatsen gaat mijns inziens toch te ver. Hier in de rubriek 'Vraag & beantwoord' worden negatieve berichten toch ook gewoon geplaatst? @raapsteel: Ik weet niet om welke webshop het gaat, maar kijk eens op de website van Tweakers *[u: klik[/u: *. Daar vind je in de Pricewatch ook Shopreviews. Wellicht staat de betreffende webshop er tussen? Freya
Reactie door msjazg op 19-02-2011 15:42
raapsteel, I have experienced similar problems when purchasing items online in the NL, customer service seems to be at the very bottom of the agenda. I wish you good luck with solving your issue though from experience know that this can be both time consuming and stressful and very rarely ends with a satisfactory outcome.
Reactie door mhofman op 19-02-2011 15:43
Ook hier worden op deze site dingen van de site afgegooid,het is maar net wat voor taal je gebruikt en of het te maken heeft met het onderwerp.Dat recht hebben ze en is soms maar goed ook!!
Reactie door stacey op 19-02-2011 15:52
Dat is onzin, staan ook niet-positieve reacties. Dus Of jou reactie kon niet door de beugel Of je klacht was niet gegrond in welk geval een ondernemer recht heeft aan te geven dat dit/er iets niet klopt/niet terecht is en het probleem Wel te willen oplossen daar ze zich daar niet kunnen verdedigen als er onterechte dingen worden geplaatst, winkel wordt ook beoordeeld door kieskeurig zelf en gekeken of hij zich aan de regels houd anders treffen ze zelf maatregelen. Er worden al Genoeg (vaak) onterecht klachten over oplichters en dat soort kul het internet op geslingerd tegenwoordig terwijl het dan aan klant zelf blijkt te liggen die rechten denk te hebben zonder verplichting of de voorwaarden niet gelezen heeft.... dus dat ze niet klakkeloos alles maar aannemen daar vind ik niets verkeerd aan.......
Reactie door freya op 19-02-2011 15:52
Quote: mhofman schreef op zaterdag 19 feb 2011, 15:43: Ook hier worden op deze site dingen van de site afgegooid,het is maar net wat voor taal je gebruikt en of het te maken heeft met het onderwerp.Dat recht hebben ze en is soms maar goed ook!!einde Quote Ik zou haast zeggen, laat de TS zijn verhaal hier in 'Vraag & beantwoord' plaatsen en dan weten we tenminste waarover we het hebben. ;-) Freya
Reactie door mhofman op 19-02-2011 16:02
Is een goeie Freya,misschien kunnen we hem hier helpen,maar dan wel het hele verhaal.Er is vast wel iets voorgevallen waardoor iedereen zijn mening heeft.
Reactie door erik008 op 19-02-2011 16:46
Als je iets post op de site, gaat het toch om de kwaliteit en bevindingen van een product. Negatieve ervaringen met een winkel of verkoper hebben toch niets met het product te doen. Of zie ik dit verkeerd ?
Reactie door raapsteel op 19-02-2011 16:50
@ Freya, Mhofman, msjazg Dank voor de positieve reacties!. Voor de duidelijkheid zal ik het voorval hier even uitzetten. Ik heb in december 2010 een espressoapparaat gekocht bij een webwinkel. Al snel was het apparaat defect. Toen ik het wilde terugzenden ter reparatie weigerde het bedrijf de kosten voor het terugzenden van het artikel zoals het hoort, op zich te nemen. Immers, buiten de wettige verplichting, heb ik ik geen schuld aan het feit dat zij inferieure producten verkopen. Waarom zou ik dan op moeten draaienvoor de welke kosten dan ook. Er is een Europes wet die stelt dat onder een garantiebepaling het herstel kosteloos moet zijn en dat is inclusief herstel, verzenden, ofwel de klant hoeft niets te betalen in het geval van een defect. De webwinkel wou hier niet aan meewerken. Na 4 keer hen hierop gewezen te hebben heb ik mij zonder resultaat gewend tot een jurist van Thuiswinkel. Nadat hij contact op had genomen met het betreffende bedrijf was men opeens wel bereid de kosten te betalen. Dit hebben ze na een maand echter nog niet gedaan. Ik heb dus weer contact opgenomen met de webwinkel waarom ze het bedrag nog niet hadden overgemaakt. De klantenservice van de webwinkel was bovendien niet in staat normaal antwoord te geven en probbeerde mij af te schepen. Je zou kunnen verwachten dat je de regels en wetten kent als je een webwinkel hebt? Enfin, dit is eigenlijk bijzaak. Waar het hier om gaat is Kieskeurig, niet het bedrijf. Dit is een kopie van de review die ik probeer te plaatsen: Bedrijf weigerde de verzendkosten te vergoeden voor het retourneren van mijn espressoapparaat ter reparatie. De wet stelt dat bij garantie het herstel kosteloos moet zijn (Europese richtlijn (1999/44/EG)artikel 3.4). Digideals wilde dat echter niet vergoeden. Pas nadat ik een jurist van Thuiswinkel op de hoogte had gesteld van deze kwestie heeft het bedrijf mij toegezegd de kosten te zullen vergoeden. Echter na een maand is het bedrag nog steeds niet overgemaakt. Volgens mij is dit een normaal feitelijk verhaal waar niets mis mee is?
Reactie door raapsteel op 19-02-2011 16:57
@ Erik De feedback is voor verschillende punten, bijvoorbeeld het item zelf, de website, levering en aftersales. Mijn beoordelingen voor 3 van de 4 waren positief, maar de aftersales niet. Feit blijft: wat is het punt van feedback wanneer Kieskeurig (in sommige gevallen) alleen positieve recensies accepteert?
Reactie door msjazg op 19-02-2011 17:08
raapsteel, I totally sympathise with you; what is the point of asking for feedback when they will only publicize the positive reactions? It makes a farce out of the whole idea. My apologies for responding in English - my Dutch is better read than written.
Reactie door stacey op 19-02-2011 17:24
---De wet stelt dat bij garantie het herstel kosteloos moet zijn (Europese richtlijn (1999/44/EG)artikel 3.4).--- Dat klopt, dat geldt voor de Herstel kosten en niet voor de verzendkosten! Als jij in de winkel een tv koopt zul je hem toch echt ook zelf terug moeten gaan brengen voor garantie en krijg je ook je bus en/of benzine kosten Niet vergoed.............
Reactie door raapsteel op 19-02-2011 17:34
3.4. De term "kosteloos" in de leden 2 en 3 heeft betrekking op de kosten die gemaakt moeten worden om de goederen in overeenstemming te brengen, met name de kosten van verzending, loon en materiaal. Dit heeft de Consumentenbond mij verteld. Quote: stacey schreef op zaterdag 19 feb 2011, 17:24: ---De wet stelt dat bij garantie het herstel kosteloos moet zijn (Europese richtlijn (1999/44/EG)artikel 3.4).--- Dat klopt, dat geldt voor de Herstel kosten en niet voor de verzendkosten! Als jij in de winkel een tv koopt zul je hem toch echt ook zelf terug moeten gaan brengen voor garantie en krijg je ook je bus en/of benzine kosten Niet vergoed............. einde Quote
Reactie door raapsteel op 19-02-2011 17:50
@msjazg Thank you for your feedback! I have visited different countries in the past and noticed that customerservice is better abroad than it is here. Here its like living in the dark ages. Another example is when you try to pay with a credit card, they look at you as if you are from Mars or when you try to pay with a 200 Euro banknote which they wont accept or that you have to pay for the toilets in a wharehouse. I think Holland is more a for sellers market than a buyers market. Customers dont have many rights here, unfortunately..........
Reactie door stacey op 19-02-2011 17:58
Quote: raapsteel schreef op zaterdag 19 feb 2011, 17:34: 3.4. De term "kosteloos" in de leden 2 en 3 heeft betrekking op de kosten die gemaakt moeten worden om de goederen in overeenstemming te brengen, met name de kosten van verzending, loon en materiaal. Dit heeft de Consumentenbond mij verteld. einde Quote Dus dan heb je volgens hun zeker ook recht op benzine/reiskostenvergoeding als je je tv voor garantie naar de winkel brengt............. Staat nergens in de wet dat verzendkosten voor verkoper zijn om eenvoudige reden dat je normaal ook zelf terug reist naar winkel........... Vaak is het zo dat jij het heen stuurt en zij het terug sturen dus dat je allebei een gelijk deel verzenkosten betaald, is ook niet hun fout maar die van fabriek als er iets stuk is dus waarom zou enkel winkelier ervoor op moeten draaien........ en jij wilt toch zo nodig per post kopen...... De onredelijkheid van de consument anno 2011 gaat in explosieve prijsverhogingen resulteren om al dit soort onredelijke eisen te dekken vrees ik als ondernemers al deze kosten maar voor hun eigen rekening gaan nemen om van op en neer gezeik en negatieven revieuws van klanten af te zijn........ Bovendien is het nog de vraag of het onder garantie valt, als je zelf door fout gebruik iets gesloopt hebt heb je geen garantie en zijn herstelkosten gewoon voor jezelf............
Reactie door freya op 19-02-2011 18:07
Alles goed en wel, maar als ik die 'gequote' review van raapsteel zo lees dan is het mij een raadsel waarom Kieskeurig die heeft geweigerd. Of het nu terecht of onterecht is dat de verzendkosten vergoed worden doet er eigenlijk niet toe. Blijkbaar is er afgesproken dat de webshop het zou vergoeden en als dat dan niet gebeurt en dat wordt in een review vermeldt, dan is daar mijns inziens niets mis mee. Voor geïnteresseerden hier een 'link' naar shopreviews over deze toko: [u: Shopreviews Digideals[/u: Zo te lezen schort er hier en daar nog best wel wat aan de 'aftersales'.... Freya
Reactie door msjazg op 19-02-2011 18:15
raapsteel, yes I must admit to being shocked at having to pay to use the toilet in stores where you have eaten in their restaurant and purchased their merchandise. Also that you cannot use credit cards to purchase items of even 200 & 300 euros - most strange. As you say, the NL tends to be geared up more for the seller rather than the buyer! Hurrah for the seller but not so good for the buyer; it is especially important then to know your rights I guess! Good luck with it all.
Reactie door msjazg op 19-02-2011 19:11
@ raapsteel - Stacey seems to be missing the point here. If a company sells faulty merchandise, then they can be expected to stump up the cost of repair (and by cost I mean all costs - not just some costs). She seems to be saying that you have broken your machine purposely and are trying to leave negative feedback for no other reason than spite - how ridiculous. If your machine broke down in the 'guarantee' period then they should abide by the current laws - whether she thinks this is correct or not. Further more, if you wish customers to leave feedback then allow them to do so. If they want to censor anything that is negative then they should remove the function as it is pointless - simple as that. It is a well known fact that companies who provide the best customer service have more return customers. Who would return to a company with 'Stacey laws' - not me that's for sure!
Reactie door stacey op 19-02-2011 19:30
Quote: msjazg schreef op zaterdag 19 feb 2011, 19:11: @ raapsteel - Stacey seems to be missing the point here. She seems to be saying that you have broken your machine purposely einde Quote If you don`t understand Dutch than don`t make assumptions............. Never said she broke it, but if so all cost are for custumer So why should shop pay for shippingcost before having seen the problem with the coffeemaker and knowing what the problem is and who`s gonna pay for repairing it...........
Reactie door raapsteel op 19-02-2011 19:47
@Stacy, Het is gewoon de wet en wanneer een verkoper er voor kiest inferieure produkten te verkopen dan zal deze ook de kosten van het herstel onder garantiebepalingen van deze wet moeten vergoeden. Waarom zou de consumenten moeten betalen voor iets wat niet deugt. De verkoper is zelf verantwoordelijk voor de kwaliteitscontrole van het product dat hij/zij verkoopt. En als het de fout is van de fabrikant dan moet de fabrikant en/of de verkoper zorg dragen voor kosteloos herstel. Uiteindelijk betaal ik geld voor een werkend product, niet voor en defect artikel! En Stacy, nee ik heb mijn apparaat niet gesloopt. Ik ken niemand die dingen slopen. Mijn apparaat was binnen 2 weken defect, nog wel net voor Kerst dus is het mijns inziens niet teveel gevraagd de kosten vergoed te krijgen. De regel van het kosteloos retourneren werd beaamt door zowel de Consumentenbond als een jurist van Thuiswinkel. Maar volgens mij ga je een beetje aan het punt voorbij. Het gaat om het feit dat Kieskeurig mijn review niet plaatst, niet om het voorgaande. Bovendien vind ik jouw reacties suggestief en neerbuigend en proef ik enige mate van frustratie in jouw betoog...........of heb jij toevalllig ook een webwinkel ;-) Quote: stacey schreef op zaterdag 19 feb 2011, 17:58: Quote: raapsteel schreef op zaterdag 19 feb 2011, 17:34: 3.4. De term "kosteloos" in de leden 2 en 3 heeft betrekking op de kosten die gemaakt moeten worden om de goederen in overeenstemming te brengen, met name de kosten van verzending, loon en materiaal. Dit heeft de Consumentenbond mij verteld. einde Quote Dus dan heb je volgens hun zeker ook recht op benzine/reiskostenvergoeding als je je tv voor garantie naar de winkel brengt............. Staat nergens in de wet dat verzendkosten voor verkoper zijn om eenvoudige reden dat je normaal ook zelf terug reist naar winkel........... Vaak is het zo dat jij het heen stuurt en zij het terug sturen dus dat je allebei een gelijk deel verzenkosten betaald, is ook niet hun fout maar die van fabriek als er iets stuk is dus waarom zou enkel winkelier ervoor op moeten draaien........ en jij wilt toch zo nodig per post kopen...... De onredelijkheid van de consument anno 2011 gaat in explosieve prijsverhogingen resulteren om al dit soort onredelijke eisen te dekken vrees ik als ondernemers al deze kosten maar voor hun eigen rekening gaan nemen om van op en neer gezeik en negatieven revieuws van klanten af te zijn........ Bovendien is het nog de vraag of het onder garantie valt, als je zelf door fout gebruik iets gesloopt hebt heb je geen garantie en zijn herstelkosten gewoon voor jezelf............einde Quote
Reactie door msjazg op 19-02-2011 20:00
@ Stacey - I fully understand Dutch, thank you for asking anyway! And it is you who is doing the assuming. Where does it read that the buyer expected the company to pay for repairs when they had broken it themselves? It seems that you find it acceptable for a buyer to pay 200-300 euros for a coffee machine then expect to put up and shut up when the item breaks down within the guarantee period. I don't know what you must be thinking but can only assume you run a company/webstore yourself and abide by such rules. Consumer Rights are there for a reason my dear - perhaps you should look into it in more detail sometime.
Reactie door stacey op 19-02-2011 20:08
---En Stacy, nee ik heb mijn apparaat niet gesloopt. Ik ken niemand die dingen slopen. Mijn apparaat was binnen 2 weken defect, nog wel net voor Kerst dus is het mijns inziens niet teveel gevraagd de kosten vergoed te krijgen.-- Ken ook niemand die het express sloopt, zegt ik ook niet, maar kan wel stuk gaan door fout consument, gebeurt toch regelmatig en dat valt Niet onder garantie in dat geval, dus niet vreemd dat verkoper niet op gaat draaien voor verzendkosten als hij niet weet wat het probleem precies is sowieso. --De regel van het kosteloos retourneren werd beaamt door zowel de Consumentenbond als een jurist van Thuiswinkel.--- Die regel staat niet in de wet, heel simpel, dus kan jurist wel redelijk vinden maar dat moet je dan eens bij een rechter uit laten vechten, waarom zou een verkoper voor jou kosten moeten maken en geldt dit dan niet voor een koper in een winkel die ook zelf transport moet regelen om garantie te krijgen...............?? Vraag dat maar eens aan die jurist........ Artikelen in een gewone winkel zijn ook vrijwel altijd duurder dus zou zo`n consument er nog meer service en er recht op moeten hebben ipv koper van goedkopere dingen.........als wat jou jurist zegt dat het vergoed moet. Maar waarom ze die revieuw weigeren, wellicht om het feit dat er geen wettelijk recht bestaat dat jij die verzendkosten vergoed moet krijgen en je dan dus niet van kan beschuldigen van het niet krijgen hiervan. Dat ze het toch doen na gezeik is coulance/service dan in dat geval, en dat je het dan niet accuut krijgt........beter laat dan niet lijkt me in dit geval als het coulance geval is..
Reactie door stacey op 19-02-2011 20:13
Quote: msjazg schreef op zaterdag 19 feb 2011, 20:00: @ Stacey - I fully understand Dutch, thank you for asking anyway! .einde Quote Bij deze nog een poging dan maar ?! Waarom zou een leverancier verzendkosten betalen/vergoeden Voordat duidelijk is Waarom iets stuk is en voor wiens kosten de eventuele reparatie kosten dan gaan komen !
Reactie door stacey op 19-02-2011 20:22
Quote: msjazg schreef op zaterdag 19 feb 2011, 20:00: @ Stacey - And it is you who is doing the assuming. .einde Quote No, it was you......... Quote: msjazg schreef op zaterdag 19 feb 2011, 19:11: @ raapsteel - Stacey seems to be missing the point here. She seems to be saying that you have broken your machine purposely einde Quote Never said that ! Maar zoals ik al zei `Waarom zou een leverancier verzendkosten betalen/vergoeden om iets te ontvangen voor controle/reparatie Voordat duidelijk is Waarom iets stuk is en voor wiens kosten de eventuele reparatie kosten dan gaan komen` ! That`s my point.........
Reactie door msjazg op 19-02-2011 20:29
Stacey, where does it read that the buyer expected the company to pay for repairs before the machine was examined? Are you assuming again? I think so! Why would someone purchase a coffee machine worth 200-300 euros then break it on purpose just so he/she can leave a negative review. What world do you live in? And what does any of this have to do with the initial posting? If a company have a feedback forum then do your customers the courtesy of allowing their feedback to be posted (whether + or -). If you're only going to allow the + reviews to be posted, remove your forum because it's useless - simple!
Reactie door raapsteel op 19-02-2011 20:33
@Stacy Die wet is er en die heb ik al omschreven. Dat jij die niet accepteert interesseert me niet zoveel. Jij hebt het over gezeik en slopen. Jouw taalgebruik staat mij helemaal niet aan. Daarom zou ik het op prijs stellen als je nier meer reageert op mijn feedback. Quote: stacey schreef op zaterdag 19 feb 2011, 20:08: ---En Stacy, nee ik heb mijn apparaat niet gesloopt. Ik ken niemand die dingen slopen. Mijn apparaat was binnen 2 weken defect, nog wel net voor Kerst dus is het mijns inziens niet teveel gevraagd de kosten vergoed te krijgen.-- Ken ook niemand die het express sloopt, zegt ik ook niet, maar kan wel stuk gaan door fout consument, gebeurt toch regelmatig en dat valt Niet onder garantie in dat geval, dus niet vreemd dat verkoper niet op gaat draaien voor verzendkosten als hij niet weet wat het probleem precies is sowieso. --De regel van het kosteloos retourneren werd beaamt door zowel de Consumentenbond als een jurist van Thuiswinkel.--- Die regel staat niet in de wet, heel simpel, dus kan jurist wel redelijk vinden maar dat moet je dan eens bij een rechter uit laten vechten, waarom zou een verkoper voor jou kosten moeten maken en geldt dit dan niet voor een koper in een winkel die ook zelf transport moet regelen om garantie te krijgen...............?? Vraag dat maar eens aan die jurist........ Artikelen in een gewone winkel zijn ook vrijwel altijd duurder dus zou zo`n consument er nog meer service en er recht op moeten hebben ipv koper van goedkopere dingen.........als wat jou jurist zegt dat het vergoed moet. Maar waarom ze die revieuw weigeren, wellicht om het feit dat er geen wettelijk recht bestaat dat jij die verzendkosten vergoed moet krijgen en je dan dus niet van kan beschuldigen van het niet krijgen hiervan. Dat ze het toch doen na gezeik is coulance/service dan in dat geval, en dat je het dan niet accuut krijgt........beter laat dan niet lijkt me in dit geval als het coulance geval is.. einde Quote
Reactie door stacey op 19-02-2011 21:00
Quote: raapsteel schreef op zaterdag 19 feb 2011, 20:33: @Stacy Die wet is er en die heb ik al omschreven. Dat jij die niet accepteert interesseert me niet zoveel.einde Quote Die wet zegt niets over verzendkosten dus die wet bestaat niet zoals Jij hem graag zou willen zien............. --De Wet koop op afstand is opgesteld om u als consument in dezelfde positie te brengen als wanneer u in een winkel koopt-- En Dat nu is de reden dat je verzendkosten (heen) zelf betaald, anders zou je in een betere positie komen dan `winkelkopers` (die zelf vervoer-skosten- moeten regelen/betalen) ipv in dezelfde positie............ en dat is dus Niet de bedoeling.
Reactie door raapsteel op 19-02-2011 22:07
Ik heb je gevraagd niet meer te reageren. Begrijp niet wat ik zeg of ben je gewoon respectloos? Quote: stacey schreef op zaterdag 19 feb 2011, 21:00: Quote: raapsteel schreef op zaterdag 19 feb 2011, 20:33: @Stacy Die wet is er en die heb ik al omschreven. Dat jij die niet accepteert interesseert me niet zoveel.einde Quote Die wet zegt niets over verzendkosten dus die wet bestaat niet zoals Jij hem graag zou willen zien............. --De Wet koop op afstand is opgesteld om u als consument in dezelfde positie te brengen als wanneer u in een winkel koopt-- En Dat nu is de reden dat je verzendkosten (heen) zelf betaald, anders zou je in een betere positie komen dan `winkelkopers` (die zelf vervoer-skosten- moeten regelen/betalen) ipv in dezelfde positie............ en dat is dus Niet de bedoeling. einde Quote
Reactie door newton op 20-02-2011 12:20
Het is een gunst van de verkoper t.o.v. de koper om bij reparatie binnen de garantietermijn de verzendkosten te betalen (ook al doen gelukkig veel webwinkels dit wel; zoals een pick-up en returngarantie of carry-in garantie). Stacey heeft hierin gelijk en de klacht op kieskeurig is onterecht waardoor het toegestaan is dat deze site deze heeft weggehaald.
Reactie door msjazg op 20-02-2011 12:26
@ raapsteel - webstores charge less for their products because they do not have staff to pay and premises to rent, as conventional shops do. Just because you pay less for a product from a webstore does not mean you have to sacrifice quality or service - what utter poppycock. The thing is this; a store can offer whatever level of customer care/after sales care it chooses. Those who offer the best care get the most repeat custom (as proven with huge stores such as Amazon where the aftersales and customer care is very good). If you choose a store with dodgy scruples and zero aftersales care then learn your lesson and never shop there again. This does not help your problem with not being able to leave truthful feedback which is such a shame as you cannot warn others of the problems you have encountered. Maybe you should reword your feedback and re-post!
Reactie door freya op 20-02-2011 12:37
Quote: newton schreef op zondag 20 feb 2011, 12:20: Het is een gunst van de verkoper t.o.v. de koper om bij reparatie binnen de garantietermijn de verzendkosten te betalen (ook al doen gelukkig veel webwinkels dit wel; zoals een pick-up en returngarantie of carry-in garantie). Stacey heeft hierin gelijk en de klacht op kieskeurig is onterecht waardoor het toegestaan is dat deze site deze heeft weggehaald. einde Quote En wat is er dan mis met die review? (zie de gequote review op de eerste pagina van dit topic) Of raapsteel nu recht heeft op de vergoeding van de verzendkosten of niet, doet er eigenlijk niet toe. De webshop heeft toegezegd de verzendkosten te vergoeden en doet dit dus niet. Als dat dan in een review wordt geschreven, dan is het toch wel bizar dat Kieskeurig de plaatsing van die kritiek op de webshop weigert, toch? Freya
Reactie door van leyden op 20-02-2011 14:44
Kieskeurig is een handeltje van de bedrijven om reclame te maken voor hun produkten Logisch dat ze dan negatieve berichten censureren. Censureren...Nederland is het zwaarst gecensureerde land ter wereld!! Daardoor is de site van kieskeurig een doodgebloed kindje>>.er zijn al duizenden reviews van consumenten nooit geplaatst (ook die van mij). Mijn mening is dat het een waardeloze site is, opgericht door en voor het bedrijfsleven. als consument kan je twee dingen doen: Mijd die sites als de pest en waarschuw andere cosumenten.
Reactie door raapsteel op 21-02-2011 16:47
@ Birgit Ik denk er hetzelfde over als jij. Want ook al zit je 100 jaar op een forum, dat zegt niets over je attitude. Je kan dingen ook anders formuleren. Bij haar proef ik zoveel frustratie en boosheid en respectloosheid. Bovendien dwaalde ze nog al af van waar het eigenlijk om ging: het wel of niet plaatsen van een review. Jammer............ Quote: birgit67 schreef op maandag 21 feb 2011, 16:19: Quote: stacey schreef op zaterdag 19 feb 2011, 22:17: Quote: raapsteel schreef op zaterdag 19 feb 2011, 22:07: Ik heb je gevraagd niet meer te reageren. Begrijp niet wat ik zeg of ben je gewoon respectloos? einde Quote Ik maak zelf uit of en waarop ik reageer, ik zit hier al ruim 5 jaar op dit forum dus als het jouw niet aanstaat dat ik hier reageer staat het jouw vrij een ander forum te zoeken om je klaagzang te plaatsen...........einde Quote Dus dat je ruim 5 jaar aanwezig bent op dit forum geeft je het recht om vaak respectloos te reageren op reacties en vragen? Je komt over als iemand die denkt alles te weten en overal verstand van te hebben, vreselijk. Zo te zien aan al die rode duimpjes zijn er veel mensen die zich aan jouw manier van reageren ergeren.einde Quote
Reactie door redacteur op 21-02-2011 16:49
Geachte bezoekers van dit topic. Gelieve alleen on topic reacties te plaatsen en niet onderling te vitten. Dank! De redactie
Reactie door herrdroetker op 21-02-2011 17:38
Lieber Van Leyden, Bingo! U sloeg de spijker op zijn kop! Als eerste dus. Waarom plaatst een zogenaamde consumenten review site de 'onwelgevallige' reviews niet? That's the question (in der Sprache meines alten Gegners ;-) die u uzelf altijd moet stellen. Belangen, handel, vriendjes, smeergeld, provisie en verzin maar verder, zijn zaken waarin dit soort belangenbehartigers liever geen inzicht verschaffen. In Nederland zijn dingen vaak niet wat ze lijken te zijn, zeker wanneer het om handel gaat. Also Raapsteel, nicht getrauert. U kunt uw boodschap ook vast elders kwijt. Gesundheit! HerrDoktorOetker
Reactie door jansje op 22-02-2011 15:45
beetje Kieskeurig van Kieskeurig
Reactie door vr1944 op 22-02-2011 15:57
Wat een geneuzel man.De webwinkel wil misschien contact met je opnemen om het probleem op te lossen.Daar heb je geen zin in.Vervolgens krijg je hier terecht geen gelijk ,want de verzendkosten zijn gewoon voor jou tenzij anders afgesproken.Het is natuurlijk vervelend dat iets binnen korte tijd kapot gaat maar dat komt vaker voor.Meestal heeft het dat te maken,waarscijnlijk in jouw geval ook , door ondeskundig gebruik.@msjazg .Merkwaardig dat je wel nederlands kan lezen maar niet kan schrijven.Ben je wel op de hoogte van de nederlandse consumentenrecht of kom je alleen maar reclame maken voor Amazon?
Reactie door jserle op 22-02-2011 15:58
Expresso kapot expres? Z`on ding kost meer tijd aan gezeur dan als je het op de ouderwetse manier gedaan had.
Reactie door henkenlies op 22-02-2011 16:13
Wat een verhalen. Geen doorkomen aan en uiteindelijk niet meer gaand over het hoofdonderwerp. Als ik eigenaar was van dit forum had ik die discussie al lang gestopt. Als ik het goed begrijp gaat het over het feit dat Kieskeurig een review niet wil plaatsen terwijl er wel aan de voorwaarden werd voldaan. Dat is natuurlijk vreemd. Wat ik in de reviews over het algemeen wel mis is een mogelijkheid van de eigenaar van het product (artikel of webshop of dienst) om op de review te reageren. Dat kan simpel "dank je wel" zijn bij positieve feedback tot .....in alle andere gevallen. Als ik zelf ga zoeken naar reviews zijn ze in het algemeen negatief omdat mensen bij een negatieve ervaring sneller reageren dan wanneer het allemaal is gegaan zoals je had verwacht. Dus ze worden wel geplaatst. Ik heb niet specifiek bij KK gekeken. ter info: digideals is van Scheer en Foppen (ook niet zo'n service gerichte organisatie voor zover ik dat heb meegemaakt) en heeft nu modern.nl van de failliete It's overgenomen. Betekent wel dat het een grote speler gaat worden. Krijgen daardoor nog meer macht en hautain gedrag. Hoe Kieskeurig in de verhouding met die bedrijven staat weet ik niet, maar zou mooi zijn om dat eens uit te zoeken voor zover dat kan.
Reactie door henri1942 op 22-02-2011 16:14
Hallo Raapsteel, Mij verbaasd het niet de reactie van Kieskeurig. Kieskeurig is dacht ik ca. 1 jaar geleden verkocht door de oprichters aan een commerciële partij. Mij is ook al een aantal keren opgevallen dat de oorspronkelijke onafhankelijkheid niet meer aanwezig is. Dus terecht dat je hier geirriteerd over bent en dit niet acceptabel vindt. Groeten, Henri1942
Reactie door hhverveer op 22-02-2011 16:42
L.S., De meeste "reageerders" zien over het hoofd dat webwinkels vrijwel altijd hun zaken per TNT o.i.d. verzenden en het slechts weinig voorkomt dat spullen persoonlijk afgehaald worden. Voor deze verzending wordt meestal een vergoeding gevraagd; groot of klein. Is dit niet het geval dan is er altijd een bedrag voor verzending in de prijs verdisconteerd. Een bedrijf met een bedrijfsvoering die gebaseerd is op verzending van artikelen, is m.i. juridisch aansprakelijk voor de kosten van terugzending indien een artikel niet- of niet goed funktioneert: dat is een bedrijfsrisico. Nu wat betreft het niet plaatsen van de review: Juridisch staat u niet sterk indien u de webwinkel niet de kans geeft de klachten op te lossen; dat dit echter pas plaats vindt na een niet-geplaatste review in "Kieskeurig" is ergerlijk en niet uw schuld. Kieskeurig geeft webwinkels een "rating" en daarbij behoren ook slechte cijfers; laat dat duidelijk zijn. Ik heb al jaren grote twijfels bij sites zoals "Kieskeurig". Bij "Independer" bleek pas dat men allesbehalve "independent" waren. Verzekeringsmaatschappijen die niet meebetaalden kregen een slechtere recensie. Een goed onderzoek naar dit soort sites zou ook eens in Kassa moeten onder het motto van "wie controleert de controleurs"? Met vriendelijke groet, H.H. Verveer-Ridderkerk
Reactie door captious op 22-02-2011 16:23
[edit redactie: Kieskeurig zal wel een goede reden hebben om te weigeren, als ze die je niet willen vertellen is dat wel erg jammer maar je kan verder weinig rechten aan zo'n gratis website ontlenen. Ik zie op kieskeurig zowel positieve als negatieve reviews, ik krijg daar echt niet het idee dat er censuur wordt toegepast.
Reactie door raapsteel op 22-02-2011 16:22
Geneuzel? Het gaat om het plaatsen van een review als je het goed gelezen had? De verzendkosten zijn niet voor mij, anders had ik dit ook niet geplaatst. Zoals ik al eerder stelde is dit de wet. Anders vraag je het maar na bij de Consumentenbond Maar daar gaat het niet om. Ze horen een review te plaatsen wanneer deze correct is. Ondeskundig gebruik? Ja natuurlijk ja. Ben je een vriendje van puntje puntje? Misschien is msjazg net in Nederland of begint net Nederlands te leren of heeft zie persoon de pagina vertaalt? Amazon is trouwens een kei in klantenservice. Daar kan je alles wel kosteloos retourneren, en terecht. [edit redactie: Quote: vr1944 schreef op dinsdag 22 feb 2011, 15:57: Wat een geneuzel man.De webwinkel wil misschien contact met je opnemen om het probleem op te lossen.Daar heb je geen zin in.Vervolgens krijg je hier terecht geen gelijk ,want de verzendkosten zijn gewoon voor jou tenzij anders afgesproken.Het is natuurlijk vervelend dat iets binnen korte tijd kapot gaat maar dat komt vaker voor.Meestal heeft het dat te maken,waarscijnlijk in jouw geval ook , door ondeskundig gebruik.@msjazg .Merkwaardig dat je wel nederlands kan lezen maar niet kan schrijven.Ben je wel op de hoogte van de nederlandse consumentenrecht of kom je alleen maar reclame maken voor Amazon?einde Quote
Reactie door knotskabouter op 22-02-2011 16:45
Het weigeren of verwijderen van een review is echt niet alleen voorbehouden aan Kieskeurig. Ik heb ooit een review geplaats op de site van bol.com en terwijl ik keurige bewoordingen te kennen had gegeven, dat de betreffende film ("Leon", waarin een 12 jarig meisje met de hoofdrolspeler, de prima filmster Jean Reno, dood en verderf zaaiend door het leven gaat en aan het eind van de film ook nog eens met hem naar bed wil, hetgeen overigens niet gebeurd) mij bar tegenviel was de review sneller verwijderd dan dat ik hem had kunnen schrijven. Men verwacht alleen maar positieve reacties en zit bepaald niet te wachten op een negatief oordeel. Niet best voor de verkoop.
Reactie door raapsteel op 22-02-2011 16:46
Eindelijk een constructieve reactie! Mijn dank RS Quote: hhverveer schreef op dinsdag 22 feb 2011, 16:42: L.S., De meeste "reageerders" zien over het hoofd dat webwinkels vrijwel altijd hun zaken per TNT o.i.d. verzenden en het slechts weinig voorkomt dat spullen persoonlijk afgehaald worden. Voor deze verzending wordt meestal een vergoeding gevraagd; groot of klein. Is dit niet het geval dan is er altijd een bedrag voor verzending in de prijs verdisconteerd. Een bedrijf met een bedrijfsvoering die gebaseerd is op verzending van artikelen, is m.i. juridisch aansprakelijk voor de kosten van terugzending indien een artikel niet- of niet goed funktioneert: dat is een bedrijfsrisico. Nu wat betreft het niet plaatsen van de review: Juridisch staat u niet sterk indien u de webwinkel niet de kans geeft de klachten op te lossen; dat dit echter pas plaats vindt na een niet-geplaatste review in "Kieskeurig" is ergerlijk en niet uw schuld. Kieskeurig geeft webwinkels een "rating" en daarbij behoren ook slechte cijfers; laat dat duidelijk zijn. Ik heb al jaren grote twijfels bij sites zoals "Kieskeurig". Bij "Independer" bleek pas dat men allesbehalve "independent" waren. Verzekeringsmaatschappijen die niet meebetaalden kregen een slechtere recensie. Een goed onderzoek naar dit soort sites zou ook eens in Kassa moeten onder het motto van "wie controleert de controleurs"? Met vriendelijke groet, H.H. Verveer-Ridderkerkeinde Quote
Reactie door tenormin op 22-02-2011 17:07
Stacey, 19 febr.2011 Vaak ben ik het met je eens, maar als je iets on line besteld betaal je verzendkosten. Wil je iets niet hebben kun je het gratis terugsturen. Ontvang je echter iets wat kapot is moet je dat inderdaad eerst zelf betalen (bon van verzending goed bewaren) en later claim je dat terug als machine of wat dan ook gemaakt is. Heb daar ervaring mee met Walz, Temps, Wehkamp, Meijer etc. Ik kreeg de verzendkosten altijd terug.
Reactie door tonnema op 22-02-2011 17:47
ik koop zeer vaak wat via een webwinkel,en aan kieskeurig heb ik wel veel hulp. stuur ook regelmatig een berichtje hoe ik over de winkel of het artikel denk. zowel positive als negative berichten (wat zelden gebeurt)zijn tot nu toe geplaatst.
Reactie door msjazg op 22-02-2011 18:44
@ VR1944 To set the record straight, no I do not advertise for Amazon. My comment was directed at Raapsteel so does not really concern you. But as you have been rude enough to comment, I will have the courtesy to reply. I am English, attempting to learn Dutch, though I read better than I spell, hence my responses are in English. The reason I do not respond in Dutch is because my grammer is not good, maybe you should consider writing in English as yours is not good either! Furthermore, no I do not know about Dutch consumer rights but neither do you as your comments are neither constructive or helpful. It seems that there are many people like you (or maybe they are all infact you) who like to respond without actually giving any advice - this is of no value to this site. And finally, just because I am English does not mean my point is less valid than yours.
Reactie door stacey op 22-02-2011 18:46
Quote: brigden schreef op dinsdag 22 feb 2011, 17:07: Stacey, 19 febr.2011 Vaak ben ik het met je eens, maar als je iets on line besteld betaal je verzendkosten. Wil je iets niet hebben kun je het gratis terugsturen. Ontvang je echter iets wat kapot is moet je dat inderdaad eerst zelf betalen (bon van verzending goed bewaren) en later claim je dat terug als machine of wat dan ook gemaakt is. Heb daar ervaring mee met Walz, Temps, Wehkamp, Meijer etc. Ik kreeg de verzendkosten altijd terug.einde Quote Als je het op zicht hebt en retourneerd betaal jij 1x kosten en verkoper`1x kosten, dat is correct, is het DOA dan wordt het Ook zonder extra verzendkosten omgeruild omdat je het bestelde dan feitelijk niet ontvangen hebt. Ander verhaal wordt het Na aankoop met garantie retouren zoals ik al heb uitgeleg, en dat is hier dus het geval...... Je hebt als internetkoper Dezelfde Rechten als winkel koper Maar niet Meer Rechten...........dan zou je er beter van worden als je tijdens een bv 2 jarig garantietermijn alles maar gratis op en neer kunt sturen voor garantie terwijl je ook nog minder betaald zult hebben voor artikel dan een winkelkoper die zelf op en neer moet reizen met zijn koffiezetter onder z`n arm voor garantie............ Dat is dus Niet de bedoeling. Dat sommige webshop deze service eventueel aanbieden is geen verplichting maar service / klantvriendelijkheid van hun maar zulke service wordt dan veelal wel verwerkt in de verkoopprijs............
Reactie door peter59 op 22-02-2011 19:43
Ik weet niet of het bekend is maar om bij Kieskeurig in de vergelijking mee te mogen doen moet een leverancier voor zover ik weet betalen. Logisch dat men zijn betalende klanten dan in bescherming neemt. Ik heb in ieder geval niet de illusie dat Kieskeurig een onafhankelijke/onpartijdige positie in neemt. Altijd oppassen dus met vergelijkings sites....
Reactie door vr1944 op 22-02-2011 19:43
En over welke zelf bedachte wet hebben we het dan .De Raapsteelwet?Ik snap best dat niet alle antwoorden je aanstaan ,maar de verzendkosten zijn voor jouw en dat is niet anders.Maar waarom neem je geen contact op met de verkoper inplaats hier een hoop onzin uit te kramen?Quote: raapsteel schreef op dinsdag 22 feb 2011, 16:22: Geneuzel? Het gaat om het plaatsen van een review als je het goed gelezen had? De verzendkosten zijn niet voor mij, anders had ik dit ook niet geplaatst. Zoals ik al eerder stelde is dit de wet. Anders vraag je het maar na bij de Consumentenbond Maar daar gaat het niet om. Ze horen een review te plaatsen wanneer deze correct is. Ondeskundig gebruik? Ja natuurlijk ja. Ben je een vriendje van puntje puntje? Misschien is msjazg net in Nederland of begint net Nederlands te leren of heeft zie persoon de pagina vertaalt? Amazon is trouwens een kei in klantenservice. Daar kan je alles wel kosteloos retourneren, en terecht. [edit redactie: Quote: vr1944 schreef op dinsdag 22 feb 2011, 15:57: Wat een geneuzel man.De webwinkel wil misschien contact met je opnemen om het probleem op te lossen.Daar heb je geen zin in.Vervolgens krijg je hier terecht geen gelijk ,want de verzendkosten zijn gewoon voor jou tenzij anders afgesproken.Het is natuurlijk vervelend dat iets binnen korte tijd kapot gaat maar dat komt vaker voor.Meestal heeft het dat te maken,waarscijnlijk in jouw geval ook , door ondeskundig gebruik.@msjazg .Merkwaardig dat je wel nederlands kan lezen maar niet kan schrijven.Ben je wel op de hoogte van de nederlandse consumentenrecht of kom je alleen maar reclame maken voor Amazon?einde Quote einde Quote
Reactie door ruitenboer op 22-02-2011 19:59
Kieskeurig weigert niet zo maar een review. Daar is altijd een reden voor die je per email wordt toegezonden. Op die manier proberen ze scheldpartijen en negatieve reclame te voorkomen. Het zou op zijn zachts gezegd ook vreemd zijn als iedereen ongemotiveerd bedrijven of producten de grond in zou kunnen boren. Die zorg om de reviews zuiver te houden siert ze. In de email met weigeren van het review wordt een aantal zake gevraag. Het is aan de reviewer om met die aanbevelingen iets te doen. In jouw geval begrijp ik was dat contact zoeken met de winkel. Had dat hetzelfde resultaat en had je de review per email terug gestuurd met vermelding van de resultaten van dat contact dan zal je review waarschijnlijk wel geplaatst worden (weet ik uit ervaring).
Reactie door henri_b op 22-02-2011 20:10
Beste Raapsteel, Kieskeurig.nl is zéker niet onpartijdig! Mijn review over een Wacom tekentablet dat ik via coolblue.com kocht is ook nooit gepubliceerd. Ik was best tevreden over alles, alleen de wijze van verzending vond ik abominabel: het (500 Euro kostende!) tablet kwam aan, verpakt in een soort plastic vuilniszak! Ik vond het niet kunnen om zo'n duur ding zo vanuit Parijs naar Nederland te sturen. Ook valt het me steeds weer op dat op Kieskeurig.nl de echt goedkope aanbieders niet vermeld worden. Op de Pricewatch van tweakers.net staan vaak véél betere deals!
Reactie door raapsteel op 22-02-2011 20:13
Raapsteelwet? Nee deze wet: Europese richtlijn (1999/44/EG)artikel 3.4 Heeft niets met het aanstaan antwoorden te maken. Maar nogmaals, omdat ik denk dat je het niet begrijpt, het gaat om de review die niet geplaatst was. Als je alles terug leest snap je het wellicht wel; geeft ook niet! Ik heb 6 keer contact gehad met de verkoper. We kwamen er niet uit. Dat kan, dat heet een geschil. Ik heb toen de Thuiswinkel organisatie geraadpleegd, dat fungeert als overkoepelend orgaan van webwinkels. Zij heeft het voor mij uitgezocht elsmede de Consument en kwamen tot de conclusie dat ik in mijn recht stond. Het gaat er niet om of mensen het er niet mee eens zijn, daar zijn wetten niet voor bedoelt. Anders zou ik iemand kunnen vermoorden en zeggen dat ik het niet met de wet eens ben of er anders over denk. Enfin, mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag! Quote: vr1944 schreef op dinsdag 22 feb 2011, 19:43: En over welke zelf bedachte wet hebben we het dan .De Raapsteelwet?Ik snap best dat niet alle antwoorden je aanstaan ,maar de verzendkosten zijn voor jouw en dat is niet anders.Maar waarom neem je geen contact op met de verkoper inplaats hier een hoop onzin uit te kramen?Quote: raapsteel schreef op dinsdag 22 feb 2011, 16:22: Geneuzel? Het gaat om het plaatsen van een review als je het goed gelezen had? De verzendkosten zijn niet voor mij, anders had ik dit ook niet geplaatst. Zoals ik al eerder stelde is dit de wet. Anders vraag je het maar na bij de Consumentenbond Maar daar gaat het niet om. Ze horen een review te plaatsen wanneer deze correct is. Ondeskundig gebruik? Ja natuurlijk ja. Ben je een vriendje van puntje puntje? Misschien is msjazg net in Nederland of begint net Nederlands te leren of heeft zie persoon de pagina vertaalt? Amazon is trouwens een kei in klantenservice. Daar kan je alles wel kosteloos retourneren, en terecht. [edit redactie: Quote: vr1944 schreef op dinsdag 22 feb 2011, 15:57: Wat een geneuzel man.De webwinkel wil misschien contact met je opnemen om het probleem op te lossen.Daar heb je geen zin in.Vervolgens krijg je hier terecht geen gelijk ,want de verzendkosten zijn gewoon voor jou tenzij anders afgesproken.Het is natuurlijk vervelend dat iets binnen korte tijd kapot gaat maar dat komt vaker voor.Meestal heeft het dat te maken,waarscijnlijk in jouw geval ook , door ondeskundig gebruik.@msjazg .Merkwaardig dat je wel nederlands kan lezen maar niet kan schrijven.Ben je wel op de hoogte van de nederlandse consumentenrecht of kom je alleen maar reclame maken voor Amazon?einde Quote einde Quote einde Quote
Reactie door raapsteel op 22-02-2011 20:14
Dank je Henri! Ik zal voortaan daar eens gaan kijken, toppie! Quote: henri_b schreef op dinsdag 22 feb 2011, 20:10: Beste Raapsteel, Kieskeurig.nl is zéker niet onpartijdig! Mijn review over een Wacom tekentablet dat ik via coolblue.com kocht is ook nooit gepubliceerd. Ik was best tevreden over alles, alleen de wijze van verzending vond ik abominabel: het (500 Euro kostende!) tablet kwam aan, verpakt in een soort plastic vuilniszak! Ik vond het niet kunnen om zo'n duur ding zo vanuit Parijs naar Nederland te sturen. Ook valt het me steeds weer op dat op Kieskeurig.nl de echt goedkope aanbieders niet vermeld worden. Op de Pricewatch van tweakers.net staan vaak véél betere deals!einde Quote
Reactie door charon op 22-02-2011 20:42
Beste raapsteel, www.kieskeurig.nl staat bekend als een site met betrouwbare en uitgebreide productinformatie. Deze informatie wordt aangeleverd door de fabrikanten en/of leveranciers. Ze willen ons als consument doen geloven dat ze onafhankelijk zijn. Eerlijk gezegd betwijfel ik dit ten zeerste. Immers er moet betaald worden om op de site van Kieskeurig vermeld te kunnen worden. Er is sprake van een soort abonnementssysteem. Het aantal clicks en/of verkochte producten speelt een rol in hun succes. Dit zou dus ook de reden kunnen zijn dat Kieskeurig zich liever neutraal opstelt. Negatieve reacties van klanten is nu eenmaal geen lokkertje om nieuwe klanten te winnen. Zoek je een product dan is het aan te bevelen om ook andere vergelijkingssites te raadplegen. Charon
Reactie door freya op 22-02-2011 20:47
Quote: charon schreef op dinsdag 22 feb 2011, 20:42: .... Dit zou dus ook de reden kunnen zijn dat Kieskeurig zich liever neutraal opstelt. ....einde Quote Nou, ik weet niet wat jij onder 'neutraal' verstaat, maar als Kieskeurig positieve reviews plaatst en negatieve reviews weigert te plaatsen, dan noem ik dat niet 'neutraal'.... Freya
Reactie door freya op 22-02-2011 20:53
En voor de duidelijkheid, dan heb ik het niet alleen over de review van raapsteel, want als je dit topic een beetje doorleest, dan kun je lezen dat meerdere mensen dit al hebben meegemaakt. Kieskeurig is dus 'verre' van neutraal.... Freya
Reactie door stacey op 22-02-2011 20:54
Quote: freya schreef op dinsdag 22 feb 2011, 20:47: Nou, ik weet niet wat jij onder 'neutraal' verstaat, maar als Kieskeurig positieve reviews plaatst en negatieve reviews weigert te plaatsen, dan noem ik dat niet 'neutraal'.... Freya einde Quote Staan ook gewoon negatieve revieuws op hoor dus zal wel manier Waarop gif gespuid werd of een onterecht klacht zijn geweest die geweigerd is...........
Reactie door Sjaanbaan op 22-02-2011 21:58
@ stacey. Ik snap niet waarom je weer het laatste woord moet hebben. Zoals zo vaak. Als in een afspraak met jou iets is toegezegd, moet je dat zeker kunnen plaatsen in een revieuw. Immers, vaak genoeg werkt t ook de andere kant op. Je krijgt bij je bestelling een extraatje geleverd en je vermeld dit in een revieuw omdat je dit klantvriendelijk vind. Dan hoort het officieel ook niet bij de koopovereenkomst maar vermeld je t toch. Goede reclame zeg maar. Dit werkt, vind ik, ook de andere kant op. Er is je iets beloofd, dan niet in de overeenkomst, maar mag dat ook gemeld worden vind ik.
Reactie door stacey op 22-02-2011 22:38
Quote: Sjaanbaan schreef op dinsdag 22 feb 2011, 21:58: @ stacey. Ik snap niet waarom je weer het laatste woord moet hebben. Zoals zo vaak. einde Quote Als het je niet bevalt hoef je niet te reageren hoor............. ik maak nog altijd zelf wel uit wanneer of waarop ik reageer, like it or not. Als er gezegd wordt dat er geen negatieve revieuws geplaats zouden mogen worden zet ik dat even recht daar dat simpelweg Niet klopt, negatieve reacties staan er gewoon ook op.....
Reactie door fre

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor