Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Keukenkampioen ik zeg NIET DOEN!!!!

Geplaatst door: moontjuh76 op: 06-10-2015 08:47
Keukenkampioen ik zeg niet doen! Enige tijd geleden binnengelopen bij Keukenkampioen Heerlen om eens te kijken voor een keuken, Bijna direct bij binnenkomst worden we aangesproken en overgehaald om eens geheel vrijblijvend een tekening voor een keuken te laten maken. De medewerker stellen we al direct op de hoogte dat we nog niet voornemens zijn om op korte termijn te kopen maar dat het puur informatief is. Geen probleem! Totdat we (na een halve dag) klaar zijn en we op willen staan. Toen kwam meneer de Bedrijfsleider!!! Heel dwingeland wat hij niet allemaal kon doen zodat we vandaag zouden beslissen!!! Huh??!!?!? Was toch vrijblijvend. Maar goed meneer bleef aandringen en dat werd voor ons zo ongemakkelijk dat we zijn vertrokken. Vervolgens word je dan enige tijd later 'nagebeld' en via post benaderd met allerlei 'zogenaamde' aanbiedingen. Maar uiteindelijk besloten om de Keuken bij IKEA te kopen die dringen namelijk niet op!!! Nemen alle tijd voor je en denken mee in de smaak die jij hebt!!!! Hebben ook een super service!!! Net zoals Cema in Geleen waar we de apparatuur hebben besteld!! Zij deden net als IKEA niet moeilijk dat we bepaalde apparatuur/producten ergens anders kochten en beide IKEA én CEMA Geleen weten hoe je met klanten omgaat. Nu komt het: ons oog was gevallen op een hele bijzondere porseleinen wasbak en u raad het al! Alleen te bestellen via Keukenkampioen, zij waren de goedkoopste via beslist.nl na geprobeerd te hebben het via de website te bestellen, waar de bak ineens op miraculeuze wijze was verdwenen, contact gehad met klantenservice en deze meneer zei me dat ik gewoon naar de winkel kon gaan en zij hem voor mij zouden bestellen. pfff terug naar Keukenkampioen Heerlen. Maar goed wij willen graag die wasbak dus maar doen. Nog afgesproken met hoofdkantoor dat als de bak niet mocht passen ik deze gewoon zonder extra kosten mocht terugbrengen naar de winkel en dat zij de retour procedure in gang zouden zetten. Prima service zou je zegge! Maar dan... in Heerlen weigert de bedrijfsleider de bak te bestellen!!! zeker omdat ik de keuken niet daar besteld heb? Na enig heen en weer gebeld moet hij hem toch bestellen en is dit uiteindelijk in week 39 gebeurd met de belofte om deze week 40 uit te leveren en u raad het al??? Al 2 keer een exacte leverdatum afgesproken en wederom gisteren afgezegd. En bel je om verhaal te halen word ijskoud de verbinding verbroken!!! Uiteindelijk de mogelijkheid gekregen om de bak te annuleren zonder verder kosten?!?!!??! Daarin wilde ze ons tegemoet komen. Duh?!?!? Dit zijn ze wettelijk verplicht! Op dit moment zit er voor mij niets anders op dan af te wachten en te hopen dat de wasbak zsm geleverd gaat worden!! Zodat ik mijn keuken eindelijk af kan maken en kan gaan gebruiken! Maar ik heb er een hard hoofd in. Zij hebben de wasbak gewoon te goedkoop geprijsd, daarom van de site gehaald en lijden nu mensen om de tuin als er besteld is en uitgeleverd moet worden. Ik zeg: KEUKENKAMPIOEN NIET DOEN!!! Voor goede service competent en vriendelijk personeel zeg ik: IKEA EN CEMA Geleen!!!!
Reactie door moontjuh76 op 06-10-2015 09:50
En wat denk je?!?!!? Net alweer telefoon van keukenkampioen. 30 oktober gaat ook niet lukken het word nu 6 november en zelfs dat kunnen ze niet garanderen! Geef gewoon je fout toe en zeg dat je de bak te goedkoop geprijsd hebt en dat je daarom niet kunt leveren! Dus mensen nog een reden om niets maar dan ook NIETS te bestellen bij keukenkampioen, beeld je in je hebt een keuken besteld en ze geven ook de leverancier de schuld dat deze niet kan leveren of dat het product duurder is geworden kun je meer gaan betalen! ECHT ZEG DUS NOG STEEDS KEUKENKAMPIOEN NIET DOEN!!!
Reactie door tijger1 op 06-10-2015 10:19
Ik zou maar schriftelijk annuleren en die bak elders kopen. Met zo'n bedrijf wil men toch niets meer te maken hebben.
Reactie door edrick3 op 06-10-2015 14:00
Ter info: klik Advies: koop ontbinden en de bak elders aanschaffen als dat mogelijk is. Dan maar wat meer betalen, maar geen ellende. klik
Reactie door 1953 op 06-10-2015 18:08
Plaats het als tip bij tips!
Reactie door van leyden op 06-10-2015 20:08
Keukenkampioen! Kampioen in keukens! (uitspreken zoals je de aarde rond noemt) Vrijblijvend is net zoiets als gratis, Bestaat niet. Zo n keukenboertje steekt er tijd in, dat moet een verkoop worden, anders worden ze opdringerig, per slot van rekening worden zo n mannetje uiteindelijk beoordeeld op de omzetcijfers. Ik ken dat opdringerige gedrag, daarom kom ik ook zo graag bij de Ikea. Is heus niet alleen voor de lage prijzen en de kwaliteit, maar ook de vrijblijvendheid. Niks geen gedoe met haantjes, niks geen rare zelfbedachte regeltjes van normen en waarden die passen in hun straatje. Een beetje handige doe het zelver kan daar voor alles terecht. Wees wijs mensen. mijdt die keukenboeren met die achtelijke "kortingen" en ga je eens verdiepen hoe een schroevendraaier werkt. Gaat je veel geld en ergenis besparen in de toekomst
Reactie door van leyden op 06-10-2015 20:23
Als iets "te goekoop" is. dan pas je toch gewoon de prijs aan? (ipv verwijderen) Dat vat ik dan weer niet.
Reactie door van leyden op 06-10-2015 21:42
Een tip voor de doe het zelver die (nog) geen keuken durven te plaatsen. Gewoon doen, met die glasheldere instructies van ikea gaat je dat lukken. Stelt geen bal voor>> het belangrijkste gereedschap is de boormachine en een waterpas Loodgieterswerk is een ander verhaal. maar die kan je inhuren Maar daarna heb je een prima keuken voor weinig geld. Met echte garantie en zonder 80 procent korting....
Reactie door tot15karakters op 06-10-2015 21:52
Was ik daar de enige tevreden klant? Het begon te regenen en geen regenpak in de fietstas. Even rond gekeken en nog Capuchino gratis gedronken. Niets gekocht maar toch leuk rond gewandeld. Zodra het weer droog was afscheid genomen want ze zaten op ons te wachten.... Alleen hebben we geen interesse, onze is goed en onze zoon, die koopt wel een Hornbach...Wellmaan keuken, niet eens Ikea! Ja, zelf ontwerpen en zoeken bij Ikea is goedkoper dan dure showroom en mooie reclame die ook betaald moet worden. Kijk hoe weinig ruimte Ikea heeft en Keukenkampioen heeft meer show ruimte en meer verkopers en kijk dan hoeveel klanten er bij IKEA per uur een order plaatsen en daar.... Ja, dan ben je al snel duurder en elke gemiste klant alsnog overhalen en lastig vallen als het daar rustig is want niet geschoten is altijd mis. Verkerk keukens is al failliet, nu die grote groep nog!
Reactie door van leyden op 08-10-2015 14:00
Nog 1 aanvulling> je moet wel goed kunnen meten en rekenen, ook in millimeters. Rolmaat is voor mij het handigst.
Reactie door moontjuh76 op 13-10-2015 15:54
Vanmiddag is de wasbak "eindelijk" geleverd.  Maar tot mijn grote verdriet ( niet tot mijn verbazing want ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat t goed zou gaan) zit niet alles erbij. De wasgarnituur zoals vermeld in de advertentie ontbreekt! Ik betwijfel of dit ooit nog goed komt! Keukenkampioen zonde van je poen. Pfff
Reactie door tijger1 op 13-10-2015 15:58
Toch nog niet betaald hopelijk?
Reactie door moontjuh76 op 13-10-2015 20:28
Jip? Wel betaald anders neemt de koerier t niet mee. Inmiddels toch maar gebeld met Keukenkampioen maar daar was diegene die erover ging in bespreking maar..... die zou terugbellen. En zoals ik ook dat had kunnenog weten niet gebeurd. En alsof dat niet genoeg is kunnen ze ook niet de juiste maten doorgeven en komt t volgende probleem....hij past niet. Maar geen probleem ik breng het morgen, zoals afgesproken met Keukenkampioen, terug naar t filiaal. Dan sturen zij m terug en krijg ik mijnog geld terug! Tenminste als ze zich daar wel aan houden maar daar ga ik welke vanuit want afspraak is afspraak toch?
Reactie door tijger1 op 13-10-2015 21:47
Verschrikkelijk bedrijf.
Reactie door moontjuh76 op 14-10-2015 10:33
Hallelujah!!! Net contact gehad met Keukenkampioen ik krijg binnen 2 weken hete geld teruggestort op mijn rekening. Door een hele vriendelijke medewerker te woord gestaan en nogmaals via Keukenkampioen haar excuses gehad voor de gang van zaken! Nou ik ben al blij als ik dalijk de bak heb teruggebracht in Heerlen en dat soepeltjes verloopt!
Reactie door tijger1 op 14-10-2015 10:35
Dus nog 14 dagen wachten. Ben benieuwd.
Reactie door moontjuh76 op 15-10-2015 19:45
Kom ik net thuis een hele grote doos ik die opengemaakt zit er een hele grote bos bloemen in van de keukenkampioen! Met nogmaals excuses voor alles wat mis was gegaan! Inmiddels ook een bevestiging via de mail dat ik binnen 2 weken het bedrag krijg teruggestort op mijn rekening! Zo kan t dus ook! Ik ga er vanuit dat nu alles wel goed komt.
Reactie door tijger1 op 15-10-2015 19:46
Ik help het u hopen. :-))
Reactie door moontjuh76 op 26-10-2015 09:36
Daar ben ik weer! Deze week woensdag zijn de 14 dagen om en ik d8 laat ik voor de zekerheid maar eens contact opnemen met Keukenkampioen en zoals ik had kunnen verwachtten kreeg ik wederom een standaard antwoord dat het binnen 2 weken overgemaakt zou worden. Bij wederom contact zoeken wat dit inhield of ik hier specifiek een antwoord op kan krijgen, krijg ik gewoonweg geen reactie meer!!! Wie heeft er tips? Ik heb de bak netjes ingepakt ingeleverd en de medewerksters (ik had een helder moment :-)) laten tekenen dat ik de wasbak had ingeleverd. Met dd en handtekening van ons beiden. Een retour brief erbij gedaan waarom het product retour ging (deze heb ik ook gemaild). Dus nu weet ik het niet meer. Het enige waar ik nu nog aan zat te denken is aangifte? maar ik weet niet of dit iets uit zal halen.
Reactie door tijger1 op 26-10-2015 10:04
Aangifte van wat? Treurige zaak.
Reactie door moontjuh76 op 01-11-2015 11:33
Nou ongelooflijk ze hebben het geld teruggestort! Ben blij dat t nu is afgerond. Ik zal iig nooit meer bij keuken kampioen Heerlen binnenlopen met deze bedrijfsleider. Wel kan ik zeggen dat ik via klacht.nl door Thomas van de keukenkampioen welke goed ben geholpen en dankzij zijn inspanningen heb ik de bak kunnen terugsturen en het geld terug ontvangen! Bedankt Thomas!
Reactie door tijger1 op 01-11-2015 12:49
Mooi dat het uitbetaald is. Bedankt voor het terugmelden.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!