Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Keuken Kampioen - KlantONvriendelijk!

Geplaatst door: stanger op: 20-09-2014 21:51
Afgelopen weekend werd onze keuken geplaatst. Wij dachten met veel plezier een keuken gekocht te hebben bij de Keuken Kampioen, maar van het plezier is helaas weinig over. Het werkblad is met de verkeerde afwerking geleverd, een lichtschakelaar is niet geleverd en "last but not least" de boiler van onze kokend waterkraan past niet in het daarvoor bestemde keukenkastje... Een reken-/meetfout die niet is opgevallen bij de Keuken Kampioen! Contact opgenomen met de klantenservice ("Keuken Kampioen staat bekend om haar klantvriendelijkheid en service. We staan dus altijd voor u klaar: voor, tijdens en na aankoop van een apparaat of keuken" aldus de website) en ons verhaal gedaan. De Keuken Kampioen heeft ons vervolgens de volgende "oplossingen" aangeboden: 1. een gat zagen in de bodem van het keukenkastje. 2. een boiler die 3 tot 4 keer zo klein is. 3 . een goedekopere en kwalitatief mindere kraan (zoals door verschillende verkopers binnen de Mandemakers Groep aangegeven is...). Voor ons zijn dit geen oplossingen. Wij hebben zelf vervolgens een andere kokend waterkraan als oplossing aangedragen. Dit zou volgens Keuken Kampioen een duurdere kraan zijn en we zouden hiervoor 375 euro van de 500 euro prijsverschil zelf bij moeten betalen. Internetprijzen worden opeens niet meer gehanteerd door de Keuken Kampioen, er wordt nu een boekjestarief aangehouden. Wanneer wij melding maken dat de kraan die wij geleverd hebben gekregen een hoger boekjestarief heeft (zie internetsite) en wij dus eigenlijk geld terug zouden moeten krijgen, geeft de Keuken Kampioen niet thuis! De Keuken Kampioen staat wat ons betreft bekend om haar klantONvriendelijkheid en trieste service. Niet jezelf maar je klant consessies laten doen om je eigen fouten te corrigeren is "not done"! Wij zullen dan ook iedereen aanraden de keuken niet bij de Keuken Kampioen / Mandemakers Groep te kopen...
Reactie door zoekster op 20-09-2014 23:04
Wat jammer dat u zo'n tegenvaller hebt met uw keuken. Er zijn al zo lang negatieve reviews over die groep, maar net als u lezen andere mensen die ook niet voor ze tot aankoop over gaan. Het is altijd achteraf. Het enige wat u kunt doen is naar de geschillencommissie wonen gaan. Bedenk voordat u dat doet een goed voorstel, daar gaat u schriftelijk mee naar de KK. Dus per aangetekende brief en mail versturen en verzoeken om een schriftelijk antwoord binnen een bepaalde termijn. De geschillencommissie is vooral voor redelijkheid. Dat is hun uitgangspunt. Dus als u een redelijk voorsteldoet (bijv. prijsvermindering voor de totale keuken, of die duurdere kraan voor een zacht prijsje) dan zijn ze daar gevoelig voor. Benoem alle tegenvallers en verzin daar een goede oplossing voor. Dan moet KK zich er maar weer uit zien te redden met een antwoord. Lees goed de brochure door! klik HIER en HIERHIERHIER
Reactie door bleekskeet op 21-09-2014 11:46
Goed dat ik dit lees,ik koop daar niets.
Reactie door 1953 op 22-09-2014 02:30
Heb ooit eens 11 jaar geleden onderhandeld met een medewerker; had gelijk gegeten en gedronken!
Reactie door stanger op 22-09-2014 13:50
Zojuist het hoofd van de klantenservice van de Keuken Kampioen gesproken en na overleg bieden ze ons de door ons aangegeven alternatieve kokend waterkraan aan. Hierbij hoeven wij geen 375 euro van de 500 euro prijsverschil te betalen! Het heeft wat moeite en telefoontjes gekost maar uiteindelijk wordt ons toch een goede oplossing aangeboden waar wij uiteraard blij mee zijn!
Reactie door zoekster op 22-09-2014 16:57
Quote: stanger schreef op maandag 22 sep 2014, 13:50: Zojuist het hoofd van de klantenservice van de Keuken Kampioen gesproken en na overleg bieden ze ons de door ons aangegeven alternatieve kokend waterkraan aan. Hierbij hoeven wij geen 375 euro van de 500 euro prijsverschil te betalen! Het heeft wat moeite en telefoontjes gekost maar uiteindelijk wordt ons toch een goede oplossing aangeboden waar wij uiteraard blij mee zijn! einde Quote Mooi zo, het is toch altijd beter als je er met de verkoper uitkomt. (al zou ik daar zelf nooit een keuken bestellen)
Reactie door moontjuh76 op 06-10-2015 08:55
Helemaal mee eens! Bij aankoop kan alles bij KEUKENKAMPIOEN maar eenmaal gekocht en moet er service geboden worden zijn ze niet voor commentaar bereikbaar, bij mij werd gisteren gewoon de hoorn op de haak gegooid toen ik naar een manager vroeg!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!