Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kassiere.

Geplaatst door: lisacocoasil op: 27-03-2012 20:20
Lieve klanten (dus eigenlijk iedereen die ooit weleens iets in een supermarkt koopt), Zou u het heel erg vinden om af en toe wat respect te hebben voor de kassiere? We zien er allemaal wel heel lief uit, en wat u ook zegt, we zullen altijd netjes en beleefd blijven, maar ook wij zijn maar gewoon mensen. En de regels die in een supermarkt gelden zijn niet door ons opgesteld, maar worden ons ook opgelegd. Het niet aannemen van één- en tweecentmunten is wettelijk legaal. Deze eeuwige discussie met klanten is voor ons als winkelpersoneel ook niet leuk. Een winkel is het eigendom van de eigenaar, je komt dus bij ons in de winkel om gebruik te maken van onze diensten. Omdat u te gast bent in ons pand, dient u zich aan onze huisregels, lees: 'huis'regels, te houden. Als wij op deur een sticker plakken met: "Gelieve dit pand niet betreden met schoenen aan." hebben wij het recht om iedereen met schoenen aan uit onze winkel te sturen. Nu hangt er dus een sticker op onze deur over het feit dat we geen één- en tweecentmunten aannemen. Ook staat er dat we geen groot briefgeld aannemen. Dit tweede heeft u nooit problemen mee, maar over het eerste wilt u graag de discussie aangaan. Bij mij verliest u deze, hoe verschrikkelijk u dat ook mag vinden. Gelukkig zijn er ook een hoop leuke klanten, die de keuzes van mijn baas accepteren en niet moeilijk doen als er een foutje in de kassa zit. Gelukkig zijn er klanten die begrijpen dat wij ook maar mensen zijn en niet alles weten. Leuke klanten, bedankt! Liefs, Lisa, een willekeurige kassiere. (P.s. kijk eens op de site van de Nederlandse Vereniging van Banken, dan zul je zien dat ik gelijk heb. http://www.nvb.nl/home-nederlands/infobalie/veelgestelde-vragen/afronden.html#1-_en_2-eurocenten)
Reactie door stacey op 27-03-2012 20:23
Ghee, Zijn er nog steeds slimmerikken die het niet snappen met die 1 en 2 munten dan ?! Ik heb ze al jaren niet meer gezien ;-) Stuur ze er maar mee naar de Aldi dan, enige die ze nog gebruikt volgens mij.
Reactie door lisacocoasil op 27-03-2012 20:26
Ja. En dan moet je de discussie weer aangaan en beleefd uitleggen wat en waarom. Vaak zijn het mensen die het express doen en alleen iets kleins willen kopen. Het is gewoon vervelend, want ik ben maar klein en wil geen ruzie met zo'n boom van een vent.
Reactie door stacey op 27-03-2012 20:37
Helaas zulke figuren hou je altijd, gaat het niet meer over die centen dan vinden ze wel weer wat anders ;-( Misschien voor zulke een (meegeef) spencil met uitleg bij je kassa hebben, hoef je niet te discusseren, kun je zeggen `ik mag ze niet aanmenen en hier kunt u de uitleg lezen...... ` of zoiets
Reactie door ir. benton deus op 28-03-2012 02:34
Quote: lisacocoasil schreef op dinsdag 27 mrt 2012, 20:20: Lieve klanten (dus eigenlijk iedereen die ooit weleens iets in een supermarkt koopt), Zou u het heel erg vinden om af en toe wat respect te hebben voor de kassiere? We zien er allemaal wel heel lief uit, en wat u ook zegt, we zullen altijd netjes en beleefd blijven, maar ook wij zijn maar gewoon mensen. En de regels die in een supermarkt gelden zijn niet door ons opgesteld, maar worden ons ook opgelegd. Het niet aannemen van één- en tweecentmunten is wettelijk legaal. Deze eeuwige discussie met klanten is voor ons als winkelpersoneel ook niet leuk. Een winkel is het eigendom van de eigenaar, je komt dus bij ons in de winkel om gebruik te maken van onze diensten. Omdat u te gast bent in ons pand, dient u zich aan onze huisregels, lees: 'huis'regels, te houden. Als wij op deur een sticker plakken met: "Gelieve dit pand niet betreden met schoenen aan." hebben wij het recht om iedereen met schoenen aan uit onze winkel te sturen. Nu hangt er dus een sticker op onze deur over het feit dat we geen één- en tweecentmunten aannemen. Ook staat er dat we geen groot briefgeld aannemen. Dit tweede heeft u nooit problemen mee, maar over het eerste wilt u graag de discussie aangaan. Bij mij verliest u deze, hoe verschrikkelijk u dat ook mag vinden. Gelukkig zijn er ook een hoop leuke klanten, die de keuzes van mijn baas accepteren en niet moeilijk doen als er een foutje in de kassa zit. Gelukkig zijn er klanten die begrijpen dat wij ook maar mensen zijn en niet alles weten. Leuke klanten, bedankt! Liefs, Lisa, een willekeurige kassiere. (P.s. kijk eens op de site van de Nederlandse Vereniging van Banken, dan zul je zien dat ik gelijk heb. http://www.nvb.nl/home-nederlands/infobalie/veelgestelde-vragen/afronden.html#1-_en_2-eurocenten)einde Quote Beste Lisa, U stelt in uw betoog het volgende: „ Het niet aannemen van één- en tweecentmunten is wettelijk legaal” Neen, het is [u: niet[/u: wettelijk legaal” Het wordt gedoogd het beleid van de winkelier om de 1 & 2 eurocent niet meer te accepteren. Onder andere Aldi, C&A rekenen nog niet afgerond af en krijgt u daar aan de kassa nog de 1 & 2 eurocent terug. Het was die grootgrutter die niet meer op de kleintjes wilde letten: "Als er een schaap over de dam is volgt de kudde"!
Reactie door stacey op 28-03-2012 10:20
Quote: ir. benton deus schreef op woensdag 28 mrt 2012, 02:34” Neen, het is niet wettelijk legaal” Het wordt gedoogd het beleid van de winkelier om de 1 & 2 eurocent niet meer te accepteren. einde Quote Het is gewoon legaal als een winkelier besluit En dat duidelijk aangeeft iets Niet te accepteren.............. zo simpel is het. Er zijn nu winkels waar ze totaal geen cash geld meer accepteren en je enkel kunt prinnen, volkomen legaal..........
Reactie door stacey op 28-03-2012 10:22
Dat het een wettelijk betaalmiddel is zegt Niets over de plicht tot acceptatie ervan........ Dat is de fout die mensen maken. Briefje van 200 is ook wettig betaalmiddel en daar kun je ook vrijwel nergens zomaar mee betalen, dat bepaald iedereen zelf en als je dat aangeeft heb je dat recht.
Reactie door loreleigil op 28-03-2012 12:52
Beste Lisa, mijn steun heb je! Het lijkt me inderdaad bijzonder vervelend om elke dag dezelfde discussie te moeten voeren, terwijl je zelf geen invloed hebt op het beleid. Inderdaad, een kassière is ook een mens en dient netjes en vriendelijk te worden behandeld. Dat wil de klant zelf ook. Ik wens je veel succes met de discussies die je onvermijdelijk nog zal moeten voeren...
Reactie door van leyden op 28-03-2012 14:08
Gewoon dus nooit meer 1 of 2 centen aannemen als consument. Ook al heeft de winkelier niet anders>>> zijn probleem, dan gaat hij maar ergens wisselen, heb geen zin in een zooitje waardeloze munten. Als de winkelier dat niet wil gelijk de politie bellen, 112 want diefstal.
Reactie door pino123 op 28-03-2012 14:38
Lopen ze ook zo te zaniken als ze twee cent xtra behoren bij te betalen en het afgerond wordt naar beneden. Het blijft altijd een soort gemiddelde, de een keer, betaal je wat meer dat andere keer wat minder. Pinnen is de oplossing, betaal je altijd het juiste bedrag..
Reactie door lisacocoasil op 28-03-2012 15:01
Quote: pino123 schreef op woensdag 28 mrt 2012, 14:38: Lopen ze ook zo te zaniken als ze twee cent xtra behoren bij te betalen en het afgerond wordt naar beneden. Het blijft altijd een soort gemiddelde, de een keer, betaal je wat meer dat andere keer wat minder. Pinnen is de oplossing, betaal je altijd het juiste bedrag..einde Quote Nee, daar hoor ik klanten eigenlijk nooit over. De meeste mensen die moeilijk doen komen naar de winkel om ruzie te zoeken. Dan zoeken ze expres die kleine muntjes uit en kopen bijv. een blikje drinken van 20 cent. En dan vooral laten zien dat ze wel 20 cent hebben, maar om het 'principe' met het kleine geld willen betalen. Gelukkig zijn er wel een boel leuke mensen hoor!
Reactie door jorisw op 28-03-2012 15:40
Quote: lisacocoasil schreef op woensdag 28 mrt 2012, 15:01: Quote: pino123 schreef op woensdag 28 mrt 2012, 14:38: Lopen ze ook zo te zaniken als ze twee cent xtra behoren bij te betalen en het afgerond wordt naar beneden. Het blijft altijd een soort gemiddelde, de een keer, betaal je wat meer dat andere keer wat minder. Pinnen is de oplossing, betaal je altijd het juiste bedrag..einde Quote Nee, daar hoor ik klanten eigenlijk nooit over. De meeste mensen die moeilijk doen komen naar de winkel om ruzie te zoeken. Dan zoeken ze expres die kleine muntjes uit en kopen bijv. een blikje drinken van 20 cent. En dan vooral laten zien dat ze wel 20 cent hebben, maar om het 'principe' met het kleine geld willen betalen. einde Quote Het is dat het niet netjes is, maar dat soort mensen verdienen eigenlijk niet meer dan een opgestoken middelvinger. Aan de andere kant kunnen we ook wel medelijden met zulke zeikerds hebben: het is waarschijnlijk het enige verzetje in zielig bestaan.
Reactie door stacey op 28-03-2012 15:43
Quote: jorisw schreef op woensdag 28 mrt 2012, 15:40: [het is waarschijnlijk het enige verzetje in zielig bestaan. einde Quote Ja, het is makkelijk ruzie en frustraties over andere zaken zo te ventileren met iemand die niet terug kan `vechten`..... Uiterst vriendelijk Grijns op je gezicht houden bij zo`n klant ;-)
Reactie door mhofman op 28-03-2012 21:58
Als dit probleem zou zijn opgelost komen deze mensen wel met iets anders.ze maken er een hobby van om zo aandacht te krijgen zielig he!! Niets beters te doen en je pikt ze er vaak zo uit is het mooi weer te warm regen koud noem het maar op.Denk maar zo wat een leven hebben die mensen niets is goed altijd wat en anders bedenken we wel wat ( hee dat rijmt )Lachen!!!Veel plezier met je werk zijn gelukkig ook andere klanten de meeste denk ik.
Reactie door valerius-2 op 28-03-2012 23:39
Ben altijd vriendelijk tegen mensen die in een winkel werken. De dingen die zij doen is meestal opgelegt door de werkgever. En als ze eens een keer niet leuk doen blijf ik toch altijd vriendelijk. Het is en blijft altijd mensen werk en die hebben ook wel genoeg ergens van.
Reactie door festinger op 29-03-2012 02:57
Beste Lisa, Tja als aan de kassa zit en vooral jong met bijbaantje eruit ziet krijg je vaak shit te horen van klanten.Terwijl het jongensvolk als bijbaantje enkel vakken vult.Beiden vooral goedkoop en ben je jarig krijg je een aanbiedingstaart en is er ander. De bedenkers van dit alles varen er wel bij. Want ze hebben kassa-ellende uitbesteedt met ontslag als je als 16-jarige niet voldoet. Beste Lisa waar is je baas als euromunten ter discussie staan en wel of niet wettig. Op kantoor en onbereikbaar .
Reactie door ultraglide1998 op 29-03-2012 08:48
Lieve Lisa , zo te lezen ben jij een lieve cassiere . Helaas zit er onder jou beroepsgroep veel kaf tussen het koren. Sjagerijnige ouwe wijven die plichtmatig zitten te werken en die geen enkele beleefdheidsvormen kennen of domme schoolmeisjes die denken dat 1 plus 1 3 of 4 is. Tja, die krijgen het respect dat ze verdienen. Als jij zegt dat wij te gast zijn bij jou dan dien je je ook als een gastvrouw op te stellen.
Reactie door ehzdhz op 29-03-2012 09:17
Voor hetzelfde geld is Lisa een blanke man van 53 die nog nooit achter een kassa heeft gezeten. Een kassiere heeft geen tijd voor deze onzin.
Reactie door honneponn op 29-03-2012 12:40
Je hebt helemaal gelijk dat je 1 en 2 eurocenten mag weigeren. Echter MOET dan op de deur én bij de kassa aangegeven staan dat dit niet als wettig betaalmiddel wordt geaccepteerd. (net zoals €200 en €500 briefjes)
Reactie door jolijn nr.2 op 29-03-2012 13:04
Quote: ehzdhz schreef op donderdag 29 mrt 2012, 09:17: Voor hetzelfde geld is Lisa een blanke man van 53 die nog nooit achter een kassa heeft gezeten. Een kassiere heeft geen tijd voor deze onzin.einde Quote :-) :-) Wat doe jij voor werk ?
Reactie door tucker op 29-03-2012 13:17
Lisa je hebt helemaal gelijk, als klant erger ik me vaak aan het gedrag van mijn medeklanten als ik in de rij bij de kassa van een supermarkt sta. Mensen zeiken over van alles en nog wat alsof de cassière er iets aan kan doen, lekker gemakkelijk en veilig iemand uitfoeteren die niets terug mag zeggen. En sommige mensen hebben niet eens in de gaten hoe aso ze zich gedragen, bijv. als ze al bellend hun boodschappen op de band leggen en niet in de gaten hebben dat de dame of heer achter de kassa ze iets vraagt. Of oude "dames" die hun pincode steeds verkeerd intoetsen en dan reageren alsof het de schuld van de kassajuffrouw is. Of mensen die uitgebreid hun boodschappen in het doorschuifvak laten liggen om dat ze eerst hun bon willen controleren en daarmee alles en iedereen onnodig ophouden. Nee, het lijkt me in de huidige ik-ik-ik tijd geen pretje om een dienstbaar beroep te hebben. Ik heb dan ook grote bewondering voor mensen die dat alles gelaten over zich heen laten gaan en toch vriendelijk en behulpzaam kunnen blijven.
Reactie door peterlvb op 29-03-2012 13:38
Hallo ,ik doe het heel simpel,klein geld in een busje doen,dan als er genoeg in zit, ga ik naar de ING bank ,doe dat in de geld machin en stord het op mijn rekening ,simbel,kan het niet doei.
Reactie door wimmi20 op 29-03-2012 13:50
Jolijn nummer 2, ben jij soms een blanke vrouw van 62 die nog nooit voor een kassa heeft gezeten ? Wie gaat er nou achter een kassa zitten, de geldla zit aan de voorkant ! Ik dacht trouwens dat dit een vraag rubriek was en niet een om begrip te kweken. ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++========== Quote: jolijn nr.2 schreef op donderdag 29 mrt 2012, 13:04: Quote: ehzdhz schreef op donderdag 29 mrt 2012, 09:17: Voor hetzelfde geld is Lisa een blanke man van 53 die nog nooit achter een kassa heeft gezeten. Een kassiere heeft geen tijd voor deze onzin.einde Quote :-) :-) Wat doe jij voor werk ? einde Quote
Reactie door f.weele op 29-03-2012 14:01
In de toekomst krijgt iedereen, net zoals een hond of kat, een chip geïnjecteerd. Bij het verlaten van de winkel worden alle boodschappen gedetecteerd en direkt afgeschreven van je bankrekeining. Een rijbewijs, paspoort,id-kaart of ov-kaart hebben we dan ook niet meer nodig. Alles zit in de chip verwerkt. En als je dood op straat wordt gevonden dan scannen ze je even en weten ze gelijk wie je bent of was! m.vr.gr. p.s. airmiles komen er ook op te staan!
Reactie door adrie1945 op 29-03-2012 14:07
Hierbij wil ik nog iets opmerken over het pin-betalen. De betaalautomaten bij de kassa's zijn doorgaans zo opgesteld dat de kans levensgroot is dat de pincode wordt afgekeken! (Met alle gevaren van dien.) Bovendien kan de winkel zo al mijn bestedingen, die ik met het rekeningnummer afreken, registreren. Dat gaat ze m.i. niet aan! Om die redenen blijf ik met contant geld betalen! Daarbij is het dom dom dom dat vrijwel alle winkels de chipknip in de ban hebben gedaan. Die was veilig, snel - de betaling was 'zo gepiept' - , geen gedoe met het teruggeven van wisselgeld en zonder het invoeren van een pincode.
Reactie door ruitenboer op 29-03-2012 14:16
Winkeliers mogen bepaalde betaalmiddelen weigeren. Er is een groot maar. Dit moet duidelijk zijn voor je de winkel betreed. Ik denk dan ook dat Lisa bij haar bedrijfsleider moet klagen en niet hier bij kassa. Als hij bij de ingang een duidelijker vermelding plaatst met de betalings-uitzonderingen en deze ook op de kassa plakt hoeft Lisa het niet meer uit te leggen. Is het de lezers wel een opgevallen hoe vaak er naar boven afgerond wordt en hoe weinig naar beneden. Ik ben een klein inkoper maar bijna altijd is de afronding naar boven. In het groot zal het wellicht de ene keer in je voordeel zijn en de andere keer in je nadeel.
Reactie door pino123 op 29-03-2012 14:40
@adrie, Dat is de discussie helemaal niet. @ruitenboer, Lisa klaagt niet, Lisa vraagt om begrip. Verder als jij drie producten van €0.99 cent koopt kost je dat €2.97 = afronding naar €2.95, hieruit blijkt dat het vaak om het even zal zijn of je iets bij moet betalen, of de een of twee cent niet hoeft te batelen. Laten we er daarnaast vanuit gaan dat je wekelijks drie keer boodschappen doet en al deze drie keer 2 cent teveel betaald = dat ongeveer 24 cent per maand! en nog geen drie euro per jaar. Dat is alleen in de situatie dat je 2 cent 3 keer per week moet bij betalen... Over een heel jaar genomen, schiet je er niets mee op en je wordt er ook niet arm van...
Reactie door beginlink op 29-03-2012 15:13
Dat ze niet bij de kassa moeten klagen, ben ik helemaal met je eens. Maar men zou toch eens naar die winkeleigenaar moeten kijken. Voor een artikel fl.3 00 betalen als het fl.2,96 kost is vind ik van een heel andere orde dan 3 euro betalen voor een artikel van 2,96. Dat is bijna een verhoging van 9 cent en kan je geen afronding meer noemen. Dat je bijna altijd meer moet betalen dan minder zal wel uit het slimme prijzen voortkomen. Maar minder betalen door afronding naar beneden komt bij mij niet voor. Het argument van de winkelier voor het niet aannemen van 1 en 2 eurocent munten is een drogreden en is een verkapte prijsverhoging
Reactie door jolijn nr.2 op 29-03-2012 15:29
Haaaaaiii wimmie :-) Nee en nee. Ja dit is een vraagrubriek, waar (mijns inziens) iedereen, ongeacht welk beroep hij/zij uitoefent, kan reageren. En niet alleen @ehzdhz, die blijkbaar vindt dat hij een beroep heeft, waarbij hij tijd heeft om hier onzin neer te zetten. :-) Quote: wimmi20 schreef op donderdag 29 mrt 2012, 13:50: Jolijn nummer 2, ben jij soms een blanke vrouw van 62 die nog nooit voor een kassa heeft gezeten ? Wie gaat er nou achter een kassa zitten, de geldla zit aan de voorkant ! Ik dacht trouwens dat dit een vraag rubriek was en niet een om begrip te kweken. ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++========== Quote: jolijn nr.2 schreef op donderdag 29 mrt 2012, 13:04: Quote: ehzdhz schreef op donderdag 29 mrt 2012, 09:17: Voor hetzelfde geld is Lisa een blanke man van 53 die nog nooit achter een kassa heeft gezeten. Een kassiere heeft geen tijd voor deze onzin.einde Quote :-) :-) Wat doe jij voor werk ? einde Quote einde Quote
Reactie door thea 2 op 29-03-2012 15:38
Beste Lisa Leuk je verhaal maar het verhaal van het zoeken naar van kleingeld terwijl ze wel 20 cent hebben. Mijn bakker vraagt nog steeds 25 cent als je voor een klein bedrag pint maar bij een bakker koop ik niet elke week voor meer dan 10 euro en uit protest betaal ik daar dus altijd met groot geld bijv 20 of 50 euro en ik doe er ook geen klein geld bij ook al heb ik dit wel. kun je zeggen wat kinderachtig ja dat is het ook, en de optie een andere bakker gaat ook niet op want die is te ver weg
Reactie door pietvoncken op 29-03-2012 16:30
We zijn in Nederland.........ook toen de cent werd ,,afgeschaft'' was het niet anders dan nu. Nederland staat bekend om; legaal,illegaal en gedogen (moet kunnen maatschappij) Onze zuider en oosterburen discusseren hier helemaal niet over. Misschien is het beter om dit soort discussies als deze,af te ronden..
Reactie door adrie1945 op 29-03-2012 16:46
@pino123 donderdag 29 mrt 2012, 14:40 schrijft nav mijn eerdere posting: @adrie, Dat is de discussie helemaal niet. Winkeliers die op het prijskaartje van een product bijvoorbeeld 2,99 euro zetten, doen dat met het doel om te suggereren dat het product goedkoper is (dan 3 euro). Waar het hier om gaat is dat dit dan bij de kassa weer wordt afgerond op 5 of 10 cent. Je kunt aannemen dat dit is gedaan om het aantal muntsoorten in de kassalade beperkt te houden. Werkgevers kunnen het probleem van Lisa voorkomen door: hun artikelen afgerond te beprijzen, en door veilig electronisch betalen te stimuleren Mijn opmerking was m.n. op dat laatste gericht.
Reactie door jorisw op 29-03-2012 17:19
Quote: thea 2 schreef op donderdag 29 mrt 2012, 15:38: Beste Lisa Leuk je verhaal maar het verhaal van het zoeken naar van kleingeld terwijl ze wel 20 cent hebben. Mijn bakker vraagt nog steeds 25 cent als je voor een klein bedrag pint maar bij een bakker koop ik niet elke week voor meer dan 10 euro en uit protest betaal ik daar dus altijd met groot geld bijv 20 of 50 euro en ik doe er ook geen klein geld bij ook al heb ik dit wel. kun je zeggen wat kinderachtig ja dat is het ook, en de optie een andere bakker gaat ook niet op want die is te ver weg einde Quote Het is inderdaad behoorlijk kinderachtig. Als je daat toch je bevrediging uit moet halen is er echt iets mis met je leven. Sorry, maar ik kan niks anders verzinnen waarom je je zo zou moeten gedragen.
Reactie door jpm op 29-03-2012 17:52
Beste Lisa, Je probleem van de afronding snap ik wel. Ik ben het helemaal eens met je als je mensen vraagt eens op te houden met dat gezeur. Het is de zout in de pap niet waard. Maar om nu te stellen dat een foutje in de kassa ook zomaar moet worden geaccepteerd gaat me net iets te ver. Kom nu eens in je mening een andere kant opleunen, de kant van de klant. Jouw baas of in ieder geval een ander verantwoordelijk persoon stopt het programma'tje in de kassa. De kassa maakt geen fouten, zo min als computers dat doen. Ga bij de desbetreffende verantwoordelijke klagen, heel hard en heel schrijnend: repareer dat foutje in de kassa, de klant heeft daar last van. Je moet de klant natuurlijk niet steeds lastig vallen met foutjes van de kassa. Die moet een winkelier voorkomen. Als cassiéres niet klagen bij hun baas dan moeten ze zelf ook de consequenties van een klagende klant accepteren. Je losse euromuntjes mag je van mij wel houden, ik verzeker je: van muntjes ben ik niet rijk geworden (van papiergeld trouwens ook niet).
Reactie door lisacocoasil op 29-03-2012 18:19
@wimmi20 Sorry voor de vraagrubriek, dit was mijn eerste post en had 'm volgens mij als discussie geplaatst. Mijn fout. @thea2 , maar pinnen kost de bakker wel geld. Het kost 45 cent per transactie, en ik kan me voorstellen dat een klein bedrijf zoals een bakker zich dat niet kan veroorloven. Mijn baas is er ook niet blij mee als er jongens alleen een blikje van 29 cent (die voor ons geen winst is) willen pinnen. Kunnen we het beter gratis geven, kost ons minder. @adrie1945 , het geldtransport neemt de kleine 1 en 2 cent muntjes niet meer aan, dus we zouden het zelf naar de bank moeten brengen, want ons extra kosten geeft. En ronde prijzen gebeurt toch niet, omdat 2,99 goedkoper lijkt en dus qua marketing wenselijker is. En @ jpm, het is onmogelijk om de kassa zonder fouten te laten draaien. Elke week hebben we andere kortingen, en die moeten dus allemaal doorgevoerd worden. We kunnen er nooit vanuit gaan dat dit altijd goed gaat, we halen er altijd op maandag nog fouten uit. Ook de cassiere's zijn maar mensen, dus ook zij maken wel eens een fout. Je wilt gebruik maken van de diensten van de supermarkt, dus zul je ook geduld moeten hebben. En ik ben 18, blank en werk inderdaad in de supermarkt. Ik moet wel, ik volg een vwo-opleiding en woon niet meer thuis. Moet toch ergens centjes vandaan halen.
Reactie door h19l49 op 29-03-2012 19:38
Wat de 1 en 2 cent muntjes betreft daar heb je gelijk in, maar dat je uithaalt naar klanten die moeilijk doen als de kassa(bon) niet klopt vind ik beneden peil aangezien jij op dat moment het aanspreekpunt bent voor die klant waarvan de bon niet klopt en dat altijd in het voordeel van de supermarkt natuurlijk. Wij hebben hier een C1000 en daar moet je echt de kassa bon checken aangezien het daar wel erg vaak misgaat in hun voordeel. Dat de klant geen koning meer is is helaas al lang bekend, maar sommige dames achter de kassa voelen zich wel de keizer en dan soms die uitstraling.
Reactie door daphy op 29-03-2012 19:54
Hahahahah… ehzdhz heeft het door! Deze discussie is gestart door een supermarktmanager, die in de “huid” kruipt van zijn kassières. Qout lisa: Ook de cassiere's zijn maar mensen, dus ook zij maken wel eens een fout. Hier gaat de manager uit de “huid”…anders was er getypt wij ipv zij. Van gezeik af? Prijs alles op 0 of 5 eurocent. Maar ja iets wat nu 1,99 is, naar 2,05 te verhogen is verkoop technisch niet handig. En om 1,99 naar 1,95 te verlagen….
Reactie door thea 2 op 29-03-2012 20:01
@lisacocoasil Ik koop geen brood van 29 cent je bent gemiddeld bij een bakker 7 of 8 euro kwijt zo voor het weekend en waar komt dan de slogan vandaan kleinbedrag pinnen mag nu weet ik dat een winkel er geld voor mag vragen maar 50 cent vind ik best veel hoor op zijn 7 euro.
Reactie door lia11063 op 29-03-2012 21:03
hier wil ik op reageren, je zit te zeuren over de eurocenten maar bij het Kruidvat doen ze wel aan centen als je iets koopt en de voordeelkaart van hun gebruiken. want als je 17,98 moet afrekenen dan komt dat uit, als je met munten betaald op 18 euro maar krijg je 17 puntenmaar ze stelen wel 2 eurocent bij iedere transactie, en als je per pin betaald dan krijg je 17 punten op je kaart bijgeschreven, Doe dan zoals het vroeger ging 6 en 7 naar beneden en 8 en 9 ct naar boven maar zorg dan ook dat je dat aantal punten krijgt en niet als je 17,99 pint maar 17 punten geven, geef dan ook die 18 punten
Reactie door lisacocoasil op 29-03-2012 21:04
Hahahaha, ja Daphy, was mijn baas maar zo slim. Ik sprak over cassiere's in het algemeen. Sorry voor mijn onjuiste verwijzing. En dat verlagen of verhogen gaat dus zomaar niet. Verhogen zeg je zelf al, dat 'staat duur'. Verlagen is vaak ook niet handig, omdat er niet op alle producten winst wordt gemaakt. En de supermarkt bepaalt z'n prijzen niet zelf, er is een hoofdkantoor. @Thea 2, just saying, ik snap het wel. Mijn baas, of je me nou gelooft of niet, zeurt constant tegen mijn collega's (beter?) dat het zoveel kost. Die slogan komt , natuurlijk, niet van de supermarkten zelf, maar van de banken. En als één supermarkt begint met gratis pinnen kan de volgende het moeilijk niet doen. Marketing is ingewikkelder dan je denkt. Ik werk bij een kleine supermarkt dus krijg veel mee over de moeilijkheden die mijn bazen (familiebedrijf) hebben. Ze zijn nergens vrij in. @h19l49 Het gaat om de manier waarop. Als mijn bon niet klopt, waarvan ik weet dat het kan gebeuren, ik maak het immers zelf vaak mee, ga ik ook terug. Maar ik zorg dan eerst dat de weg vrij is voor andere mensen zodat niemand last van me heeft. De meeste supermarkten hebben ook een infobalie, waar je ook prima terecht kunt. Mijn hele punt is dat mensen niet begrijpen dat je behandeld wordt zoals je zelf ook anderen behandeld. En er zitten altijd rotte appels tussen, maar ik doe mijn best zo vriendelijk mogelijk te doen, en ik ben van mening dat iedereen dat zou moeten doen. Begin bij jezelf.
Reactie door lisacocoasil op 29-03-2012 21:07
@lia11063 Ik vind het echt heel verschrikkelijk dat kruidvat dat doet. Wij hebben geen puntensysteem en ik weet niet hoe dat werkt, maar ik denk dat dat via de computer gaat. Misschien zou je een brief kunnen schrijven naar kruidvat met de vraag of ze dat aan willen passen? Als wij een actie hebben met bijvoorbeeld zegels geef ik altijd de zegels van het betaalde bedrag. Daar is immers voor betaald.
Reactie door lisacocoasil op 29-03-2012 21:16
Quote: beginlink schreef op donderdag 29 mrt 2012, 15:13: Dat ze niet bij de kassa moeten klagen, ben ik helemaal met je eens. Maar men zou toch eens naar die winkeleigenaar moeten kijken. Voor een artikel fl.3 00 betalen als het fl.2,96 kost is vind ik van een heel andere orde dan 3 euro betalen voor een artikel van 2,96. Dat is bijna een verhoging van 9 cent en kan je geen afronding meer noemen. Dat je bijna altijd meer moet betalen dan minder zal wel uit het slimme prijzen voortkomen. Maar minder betalen door afronding naar beneden komt bij mij niet voor. Het argument van de winkelier voor het niet aannemen van 1 en 2 eurocent munten is een drogreden en is een verkapte prijsverhoging einde Quote Euhm, vind je het vreemd dat prijzen stijgen? Duhu, iedereen wil toch meer geld verdienen? En zolang mensen de producten blijven kopen blijven prijzen stijgen, dat is een vaststaand feit. (Er zal uiteindelijk een evenwichtsprijs ontstaan...) SORRY dat ik klaag bij kassa, ik was alleen op zoek naar een plekje voor mijn 'brief' en zocht naar fora die over muntgeld gingen. Kassa stond bovenaan. Als je het zo verschrikkelijk vind hoef je niet te reageren. En er hangt een sticker bij ons op de deur dat we geen 1 en 2 centen aannemen, maar mensen gaan toch de discussie wel aan. Vooral omdat er maar weinig zijn die weten hoe het nou echt zit.
Reactie door marijke77 op 29-03-2012 21:58
1 en 2 cent munten zijn gewoon een wettelijk betaalmiddel, de winkeliers mogen wel afronden op 5 cent maar als ik bv 9,95 moet betalen dan mag ik die 5 cent ook met 2 maal 2 en 1 maal 1 cent betalen, dat is samen 5 cent. de meeste winkeliers nemen het ook gewoon aan. Er zijn ook kleinere winkels die niet afronden en waar je gewoon het gepaste bedrag kunt betalen of waar je 1 of 2 cent terug krijgt. Je kunt zeggen als de winkelier zegt doe je schoenen uit dan moet iedereen de schoenen uit doen maar je kunt ook zeggen de klant is koning want die brengt het geld in het laadje.
Reactie door lisacocoasil op 29-03-2012 22:01
Quote: marijke77 schreef op donderdag 29 mrt 2012, 21:58: 1 en 2 cent munten zijn gewoon een wettelijk betaalmiddel, de winkeliers mogen wel afronden op 5 cent maar als ik bv 9,95 moet betalen dan mag ik die 5 cent ook met 2 maal 2 en 1 maal 1 cent betalen, dat is samen 5 cent. de meeste winkeliers nemen het ook gewoon aan. Er zijn ook kleinere winkels die niet afronden en waar je gewoon het gepaste bedrag kunt betalen of waar je 1 of 2 cent terug krijgt. Je kunt zeggen als de winkelier zegt doe je schoenen uit dan moet iedereen de schoenen uit doen maar je kunt ook zeggen de klant is koning want die brengt het geld in het laadje.einde Quote Ik vind deze reactie een beetje kortzichtig. Winkels hebben het recht, indien ze een sticker op hun deur hebben met dit feit, om geen 1 of 2 cent aan te nemen. En ja, de klant is koning, maar er zijn grenzen. We kunnen toch ook niet alles voor bijna niks weggeven omdat klanten dat wel graag zouden willen? Het is geven en nemen. De klant maakt ook gebruik van onze diensten. Je kunt je toch ook niet misdragen in de bus omdat je ervoor betaald? Of bij je sportclub?
Reactie door marcel60 op 30-03-2012 00:22
Waarom accepteerd een zaak als lidl wel deze munten, en als je pint wordt wel het bedrag gerekent wat op de bon staat, en als je in Oostenrijk bent worden deze munten wel geaccepteerd, maar de grote zaken in nederland houden dit tegen zeg AH enz.
Reactie door festinger op 30-03-2012 02:23
Kan heel veel dingen bedenken die niet kloppen en dus hier zichzelf tegenspreken. 1 ding is prijsafronding en waarom vraag je 69 cent of 3,95 of 4950? Het klinkt meer verkoopbaar dan 70cent, 4 euro of 5000. Je zou haast zeggen dat het helpt. Wat nog erger is dat wettelijke betaalmiddelen per sticker op de voordeur kunnen worden geweigerd(en nergens geplakt is). Een sticker???????!!! hou toch aub op. Als de ondernemer beslist wat wettelijk is als betaalmiddel hou ik mn hart vast .
Reactie door lisacocoasil op 30-03-2012 08:15
Quote: festinger schreef op vrijdag 30 mrt 2012, 02:23: Kan heel veel dingen bedenken die niet kloppen en dus hier zichzelf tegenspreken. 1 ding is prijsafronding en waarom vraag je 69 cent of 3,95 of 4950? Het klinkt meer verkoopbaar dan 70cent, 4 euro of 5000. Je zou haast zeggen dat het helpt. Wat nog erger is dat wettelijke betaalmiddelen per sticker op de voordeur kunnen worden geweigerd(en nergens geplakt is). Een sticker???????!!! hou toch aub op. Als de ondernemer beslist wat wettelijk is als betaalmiddel hou ik mn hart vast . einde Quote Ja, je zou niet haast zeggen dat het helpt, het helpt ook echt. Marketing noemen ze dat, er zijn heel veel hele slimme mensen (zelfs hersenonderzoekers) die álles wat jij in de winkel ziet overdacht hebben! En zoals al meerdere malen gezegd is, de ondernemer beslist niet wat wettelijk is als betaal middel, hij beslist wat hij aanneemt. Het is vergelijkbaar met huisregels. @marcel60 De AH enz., zoals je de grote supermarktketens noemt, zijn inderdaad groot. Deze hebben meer macht en zullen besloten hebben om af te ronden omdat wel makkelijk is. Omdat de andere supermarkten dit ook handig vonden hebben meer supermarkten besloten mee te doen. In ons land is de koopkracht nou eenmaal zo groot dat 1 of 2 cent geen verschil meer maakt. (Behalve dan voor sommige mensen in deze discussie.) Oostenrijk is een ander land, daar zijn bergen. Je kunt geen appels met peren vergelijken.
Reactie door tdehond op 30-03-2012 09:06
Het is mijn gewoonte om minimaal beleefd tot vriendelijk te zijn tegen wie dan ook aan de kassa zit. Ik zou het op prijs stellen als alle mensen die daar zitten mij met u aanspreken. Dat doe ik ook als ik met hen praat. Ik heb zeer goede ervaringen met de klantvriendelijkheid van de dames aan de kassa bij o.a. Kruidvat in mijn woonplaats en mijn favoriet is een heer aan de kassa bij C1000. De bedrijfsleider van de COOP heeft mij zo geschoffeerd dat ik 2 jaar zijn zaak niet bezocht heb en nu alleen in geval van nood het hoognodige koop.
Reactie door pietvoncken op 30-03-2012 09:16
Quote: marcel60 schreef op vrijdag 30 mrt 2012, 00:22: Waarom accepteerd een zaak als lidl wel deze munten, en als je pint wordt wel het bedrag gerekent wat op de bon staat, en als je in Oostenrijk bent worden deze munten wel geaccepteerd, maar de grote zaken in nederland houden dit tegen zeg AH enz.einde Quote Marcel, LIDL en ALDI zijn van huisuit duitse bedrijven. Zoals ik al eerder schreef;Bij onze zuider en oosterburen discusseren ze niet over dit soort dingen.Daarvoor moet je in Nederland zijn,getuige ook de vele reacties. Dit zal nog jaren zo doorgaan.Loopt al sinds het afschaffen van de ,,cent''. Gelukkig bestond toen geen munt van 2 cent.
Reactie door jpm op 30-03-2012 09:21
Beste Lisa,@festinger ga je een beetje in de fout. Ik ben bijna gebiologeerd hoe je deze discussie met velen aan bent gegaan, helder en intelligent geef je je inzichten. Je bent bijna tot in de derde macht punctueel en consistent, waar je de AH aanhaalt als een soort marktleider waar andere ketens achteraan lopen, gaat het even mis. Je beweert dat in ons land de koopkracht zo groot is dat 1 of 2 cent geen verschil meer maakt, maar beseft niet dat je hier een tegenstelling oproept met je "marketingprincipes". Eén van de principes is namelijk dat de prijs net onder het ronde bedrag wordt gezet, dus 95, 98, of 99 komt dus achter de komma wel heel veel voor. De psychologie hierachter heeft zich al bewezen, wat voor de komma staat wordt dan letterlijk opgeslagen als 'kostprijs'. Dit noemen we met een vakterm de psychologische kostprijs, niet moeilijk om te begrijpen. Dus, de 1 en 2 centen maken qua koopkracht inderdaad weinig uit, maar in de strategie maakt het voor 40% deel uit van de beslissing of iets wel of niet wordt gekocht. Als het inderdaad niet uitmaakt kan de supermarkt dit probleem in een keer tackelen: rond alles af op bedragen die de klant vanuit zijn portemonnee met beschikbare muntjes kan betalen. Dus op een 5 of een 0. MIjn vraag is: ga eens bij jezelf na of al die supermarktketens de AH ook volgen als AH besluit om alle prijzen op een 0 of een 5 te zetten. Let ook op het voordeel van de cassiere: ze rekent heel snel af, de rijen voor de kassa vormen zich minder snel tot aan de ingang, zelfs het veel rustiger beeld net voor de kassa geeft meer inzicht in het gedrag van de scholieren die veelal juist daar de kassakoopjes onder de trui of jas stoppen, dit alles maakt je werk veel gemakkelijker. In het algemeen en zeker off topic: Ik zou me als ik jou was niet alleen interesseren voor de problemen van je baas, maar ook verdiepen in de mening van de klant (en zijn frustraties). Je hebt meer in je mars dan menig bedrijfsleider van een supermarkt en zoek het, ook in je bijbaantjes, eens hogerop. Misschien een leuke damesmodezaak, of een juwelier? Uiteindelijk zal je met je cv beter af zijn als je vanaf het begin van je 'werkende' carriere al meer bewust bent van je eigen kwaliteiten. Ben je gelijk van dat gezeur omtrent die 1 of 2 centen af. Dan, noodzakelijkerwijs, voor al die lieve cassieres van supermarkten die met hart en ziel hun werk doen als broodwinning en niet als bijbaantje: hartelijk dank voor zoveel geduld voor zo onnoemlijk veel zeurende klanten. Jullie verdienen een lintje.
Reactie door de eelco op 30-03-2012 11:55
beste lisacocoasil...regelmatig gebeurt het als ik in de rij sta om mijn boodschappen aftereken mensen zich ongelovelijk druk maken dat ze niet met 1,2 euro cent muntjes mogen betalen..met gevolg dat ik als de volgende klant onnodig lang moet wachten omdat de chef er bij moet komen om het op telossen..soms reageer ik als de klant onbeschoft word tegen zo,n meisje en voor van alles uit maakt..ik krijg dan tehoren,waar bemoei jij je mee??..ik zeg dan rustig dat je bijna nergens meer kan betalen met deze muntjes en dat ik het wel fijn zal vinden als ze wat indimmen tegen de cassieren want die doet ook alleen maar haar werk..meteen er achter zeg ik dat ik nu onnodig moet wachten omdat hun het maar niet willen begrijpen dat je er niet meer overal mee kunt betalen..ben gelukkig niet bang uit gevallen en ben geen klein joche maar een volwassen man van 42 jaar en vrij lang en breed..de meeste dimmen dan wel in en betalen dan doodleuk met andere munten ...ik zeg dan tegen de cassieren dat ze niet bang hoeft tewezen want ik blijf net zo lang staan tot die persoon is vertrokken..als de persoon eindelijk is vertrokken en ik wil afreken dan word ik altijd hartelijk bedankt...ik heb veel respect voor jullie achter de kassa en kan heel goed begrijpen dat jullie behandelt willen worden zoals jullie de klanten behandelen maar soms zit er 1 tussen die geen respect voor jullie hebben.en ik kan er maar 1 ding op zeggen...schouders ophalen en de volgende klant weer met een glimlacht bedienen...heel heel veel succes achter de kassa...
Reactie door wimmi20 op 30-03-2012 12:25
JPM, Ik wil even reageren op uw bijdrage, gemakshalve heb ik deze ingekort en alleen het stukje overgelaten waarop ik commentaar heb. U schrijft dat als alle prijzen in de winkel worden gesteld met een 0 of een 5 als eindcijfer de kassiere veel sneller kan afrekenen, en dat de rijen korter worden. Die redenering van u snap ik totaal niet, en klopt volgens mij ook niet. De piepjes bij de kassa worden niet gemaakt door de kassiere zelf beste JPM, dat doet de optelrobot. Hoe de prijzen op de kaartjes staan maakt dus niets uit in de snelheid van het optellen, dat doet de computer. En in de snelheid van het geld teruggeven maakt het ook niets uit, de kassa rondt voor de kassiere automatisch af naar 0 of 5 cent. En centen worden niet teruggeven, dat kost dus ook geen extra tijd. De kassa vertelt de kassamedewerker ook nog hoeveel geld er moet worden teruggegeven, nog sneller kan echt niet. Uw advies heeft geen enkele invloed op de lengte van de rij bij de kassa. De vraag van TS op zich is nogal seksistisch, er zitten ook mannen aan een kassa ! En nou ik u toch aan de lijn heb : weet u waar ik mij aan erger bij de kassa : aan die eikels die op hun gemak alle boodschappen na de kassa van de band af sorteren en in vele tasjes stoppen, inplaats van snel in hun kar en later in tasjes. Daar staan wij dus op te wachten ! Quote: jpm schreef op vrijdag 30 mrt 2012, 09:21: Dus, de 1 en 2 centen maken qua koopkracht inderdaad weinig uit, maar in de strategie maakt het voor 40% deel uit van de beslissing of iets wel of niet wordt gekocht. Als het inderdaad niet uitmaakt kan de supermarkt dit probleem in een keer tackelen: rond alles af op bedragen die de klant vanuit zijn portemonnee met beschikbare muntjes kan betalen. Dus op een 5 of een 0. MIjn vraag is: ga eens bij jezelf na of al die supermarktketens de AH ook volgen als AH besluit om alle prijzen op een 0 of een 5 te zetten. Let ook op het voordeel van de cassiere: ze rekent heel snel af, de rijen voor de kassa vormen zich minder snel tot aan de ingang, zelfs het veel rustiger beeld net voor de kassa geeft meer inzicht in het gedrag van de scholieren die veelal juist daar de kassakoopjes onder de trui of jas stoppen, dit alles maakt je werk veel gemakkelijker.
Reactie door lisacocoasil op 30-03-2012 12:32
@jpm, Ik vind het echt super dat je mijn reacties helder en intelligent noemt. Ik ben me ervan bewust dat mijn reacties niet helemaal correct zijn, dit voornamelijk omdat ik de meeste reacties snel schrijf. Ik noemde de AH omdat de persoon waarop ik reageerde ook AH noemde. Het feit is wel dat de AH een groot bedrijf is en dus best een goed voorbeeld was. Psychologisch gezien kopen mensen sneller een goedkoper product. Hierdoor wordt 1.99 sneller meegenomen dan 2.01. Dit is een onbewust proces, daarvan zijn de markerteerders zich bewust. Zodra de klant bij de kassa staat en er wordt afgerond (waarvan de klant zich vantevoren al bewust is), maakt het de klant niet zo heel veel uit of het totaalbedrag 19,98 is of 20,00. Dit omdat het maar twee cent is en dit bewust proces is. Alle prijzen naar 0,00 of 0,05 afronden is helemaal niet sneller, tegenwoordig gaat alles via de kassa en rekent de cassiere zelf niks uit. De afronding van 19,98 naar 20,00 is vrij snel gemaakt. Ik ben me zeker wel bewust van de onkunde van mijn baas, maar binnen ons bedrijf zijn geen 'hogere functies'. Ik woon in een klein dorp en deze supermarkt is gewoon lekker dichtbij. Het is een bijbaan, maar ik laat mijn baas weldegelijk horen wat mijn mening over bepaalde onderwerpen is. @ de eelco, Ik ga mijn baas voorstellen om informatieformulieren te maken en deze uit te delen als klanten het niet helemaal begrijpen. Ik hoop hiermee de discussie sneller af te kunnen handelen zodat ik de volgende klant ook sneller kan helpen. En hoewel ik dan maar een klein meisje van 18 ben ben ik ook niet bang aangelegd. Gelukkig heb ik de gave om goed te discussieren en kom ik er over het algemeen prima uit. Wel is het erg fijn dat andere klanten achter de cassiere staan, omdat het soms best lastig is.
Reactie door nietechtblond op 30-03-2012 19:29
Het is natuurlijk van de gekke om een artikel 0,99 te prijzen en de klant 1,- te laten betalen, prijs het dan ook 1,-! Ik probeer vaak het bedrag zo uit te kienen dat naar beneden afgerond wordt, uiteindelijk hoef ik niet te betalen voor het gemak van de winkelier, natuurlijk is het wel de bedoeling om alleen spullen te kopen die je anders ook zou kopen, dus soms koop ik minder en soms juist meer producten in een bepaalde week (voorraad) . Gelukkig woon ik dicht bij zowel de duitse als de belgische grens en kan ik mijn 1 en 2 cent munten daar zonder problemen uitgeven! Wie het kleine niet eert ................................ heeft wellicht een aanmerkelijk hoger inkomen dan een kassiére...... Ik ben absoluut solidair met de kassiére en probeer mijn voordeel te halen uit deze door middenstanders genomen beslissing zonder discussie!
Reactie door tdehond op 30-03-2012 19:35
m.i. geeft het bedrag 0,99 de illusie dat het product goedkoper lijkt. Ik rond in gedachten altijd af naar boven. Bij pinnen betaal ik 0,99 en hoef dan dus niet uit te rekenen hoeveel eurocenten in de zakken van de ondernemers vloeien door naar boven af te ronden als contant afgerekend wordt. Justmy2cents Quote: nietechtblond schreef op vrijdag 30 mrt 2012, 19:29: Het is natuurlijk van de gekke om een artikel 0,99 te prijzen en de klant 1,- te laten betalen, prijs het dan ook 1,-! Ik probeer vaak het bedrag zo uit te kienen dat naar beneden afgerond wordt, uiteindelijk hoef ik niet te betalen voor het gemak van de winkelier, natuurlijk is het wel de bedoeling om alleen spullen te kopen die je anders ook zou kopen, dus soms koop ik minder en soms juist meer producten in een bepaalde week (voorraad) . Gelukkig woon ik dicht bij zowel de duitse als de belgische grens en kan ik mijn 1 en 2 cent munten daar zonder problemen uitgeven! Wie het kleine niet eert ................................ heeft wellicht een aanmerkelijk hoger inkomen dan een kassiére...... Ik ben absoluut solidair met de kassiére en probeer mijn voordeel te halen uit deze door middenstanders genomen beslissing zonder discussie! einde Quote
Reactie door lisacocoasil op 30-03-2012 21:36
Quote: nietechtblond schreef op vrijdag 30 mrt 2012, 19:29: Wie het kleine niet eert ................................ heeft wellicht een aanmerkelijk hoger inkomen dan een kassiére...... einde Quote Dat ligt er natuurlijk maar net aan wat voor beroep je zelf uitoefent. Ik verdien niet veel, minimumloon, maar ik verdien tenminste wat. Ik kan het me i.v.m. school niet veroorloven een ander baantje verder weg te zoeken, want ik heb domweg de tijd niet. En inderdaad, ze zeggen weleens: 'Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.'
Reactie door jpm op 02-04-2012 12:47
Tsonge, ik word er wel op gewezen: jpm, het klopt niet. Inderdaad, natuurlijk klopt het niet. Ik kom echt nooit in een supermarkt, anders dan voor mijn verslaving: een zakje pepermunt van een konkinklijk merk. Die koop ik als ik het helemaal niet houden kan: ongeveer 3 keer per jaar. Meestal doe ik dat dan nog bij de benzinepomp, als ik mijn diesel al de tank heb laten inlopen. Wist ik veel dat die piepjes van de kassa kwamen, ik dacht echt dat het de benauwde geluidjes van de cassieres waren. Die kan ik me veel beter voorstellen, vooral als ze mij zien. Van die hoge kirgeluiden, die kreeg ik voor het eerst te horen toen ik zo'n jaar of 15 was. Alle gekheid op een stokje, als je veel nadenkt kan het wat makkelijker gebeuren dat je een denkfout maakt. Soms maak je er twee in een week, wat dan weer erger is dan één. Maar heel duidelijk moet zijn dat het niet bewust gebeurt. Mijn bewustzijn is dan meestal al een stukje verder dan ikzelf. Sorry.
Reactie door lisacocoasil op 04-04-2012 16:58
@JPM, Goed dat je je eigen fouten inziet. Er zijn maar weinig mensen die over die gave beschikken! Discussie voorbij? Is iedereen het er nu mee eens?
Reactie door van leyden op 04-04-2012 20:43
Resumerend, Beste winkelier. Wilt u in het vervolg geen centen meer uitgeven? Een deel van je collega s loopt dan weer te zeuren tegen de consument omdat ze er dan daarna mee willen betalen...(hoe halen ze het in hun hoofd?!) Dus kappen met je centen uitgeven, rond je prijzen af op een stuiver, zodat wij verlost worden van alle moeie kassameiden die er toch niks van snappen.
Reactie door wimmi20 op 04-04-2012 21:11
Waar niemand het over heeft : dit centenprobleem aan de kassa bestaat helemaal niet. Hoe bent u eigenlijk aan die centen gekomen ? Alleen Aldi en Lidl betalen volgens mij met centen terug. Als u dus centen bezit dan heeft u die daar ontvangen, en is het bewijs geleverd dat u ook daar klant bent. Dan geeft u die centen toch weer uit bij Lidl of Aldi ? Bent u daar geen klant dan heeft u ook geen losse centen. Want losse centen ontvang je nergens anders. Mijn conclusie : er is geen centen probleem, want centen zijn nauwelijks in omloop.
Reactie door lord king op 04-04-2012 21:14
Quote: wimmi20 schreef op woensdag 4 apr 2012, 21:11: Waar niemand het over heeft : dit centenprobleem aan de kassa bestaat helemaal niet. Hoe bent u eigenlijk aan die centen gekomen ? Alleen Aldi en Lidl betalen volgens mij met centen terug. Als u dus centen bezit dan heeft u die daar ontvangen, en is het bewijs geleverd dat u ook daar klant bent. Dan geeft u die centen toch weer uit bij Lidl of Aldi ? Bent u daar geen klant dan heeft u ook geen losse centen. Want losse centen ontvang je nergens anders. Mijn conclusie : er is geen centen probleem, want centen zijn nauwelijks in omloop. einde Quote Ook boutique Cecile & Antony oftewel "C&A"!
Reactie door van leyden op 05-04-2012 10:25
Quote: wimmi20 schreef op woensdag 4 apr 2012, 21:11: Waar niemand het over heeft : dit centenprobleem aan de kassa bestaat helemaal niet. Hoe bent u eigenlijk aan die centen gekomen ? Alleen Aldi en Lidl betalen volgens mij met centen terug. Als u dus centen bezit dan heeft u die daar ontvangen, en is het bewijs geleverd dat u ook daar klant bent. Dan geeft u die centen toch weer uit bij Lidl of Aldi ? Bent u daar geen klant dan heeft u ook geen losse centen. Want losse centen ontvang je nergens anders. Mijn conclusie : er is geen centen probleem, want centen zijn nauwelijks in omloop. einde Quote Juist! Zie zelden dat mensen betalen met centen, het hele verhaal van de kassiere geloof ik dan ook geen barst van,

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor