Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

kassabon C1000!

Geplaatst door: profwb op: 15-07-2012 11:01
Wij doen boodschappen bij de C1000, maar een kloppende kassabon,(vooral aanbiedingen) zelden!!!!!!!. Wat als je geen bon krijgt of zelf meeneemt, betaal je dus altijd te veel. Bij onze C1000 staan veelal de aanbiedingen voor de normale prijs op de kassabon. wat hebben acties dan voor zin, behalve voor de supermarkt zelf. Hoe is het bij andere mensen en supermarkten??? Is dit structueel en/ of beleid???.
Reactie door rapil op 15-07-2012 11:28
Als je geen bon krijgt, hoe weet jij dan dat deze niet klopt? Lul verhaal!
Reactie door tdehond op 15-07-2012 11:38
Ik doe er vaak boodschappen. Ik heb pas 1 x meegemaakt dat de bon niet klopte. Toevallig zag ik de laatste keer een mevrouw naar de service balie gaan omdat een aanbieding niet goed aangegeven stond op de bon. Daar werd de fout recht gezet. Kwestie van de bon nakijken. Ook bij andere zaken waar u boodschappen doet.
Reactie door cococat op 15-07-2012 11:43
Ik vraag bij de super zelf nooit een bon en controleer het ook niet maar het lijkt me sterk dat het vaak niet klopt. Daarmee verliezen ze dan toch hun klanten, die gaan dan een andere super.
Reactie door dcz op 15-07-2012 17:48
Ach, het is een rotzomer, nog geen vakantie, zondag, dus TS denkt: ik zal ff wat domme, ongefundeerde topics openen... Mijn moeder zei altijd; Niet op reageren, gaat het vanzelf over. Verdomd, ze heeft gelijk hoop ik!
Reactie door zoekster op 15-07-2012 18:17
Quote: dcz schreef op zondag 15 jul 2012, 17:48: Ach, het is een rotzomer, nog geen vakantie, zondag, dus TS denkt: ik zal ff wat domme, ongefundeerde topics openen... Mijn moeder zei altijd; Niet op reageren, gaat het vanzelf over. Verdomd, ze heeft gelijk hoop ik! einde Quote Dat bepaal jij niet wie domme topics heeft en ook je moeder niet. Altijd je bon vragen, er gaat nog al eens wat mis, vooral bij aanbiedingen. Wel is het meestal zo dat de klantenservice niet moeilijk doet als je de fout aanwijst. Kan het je niets schelen dat je af en toe een voordeel misloopt, dan kun je natuurlijk altijd de bon weigeren. Het is wel zo dat over dit onderwerp kort geleden al meerdere topocs zijn gestart en dat de meeste er hun zegje al over hebben gedaan.
Reactie door hereistom op 15-07-2012 18:27
Ik zou gewoon naar de Lidl gaan, dan weet je zeker dat je goedkoop uit bent en daar rekenen ze wel alles juist af. Lidl
Reactie door zoekster op 15-07-2012 18:41
Quote: hereistom schreef op zondag 15 jul 2012, 18:27: Ik zou gewoon naar de Lidl gaan, dan weet je zeker dat je goedkoop uit bent en daar rekenen ze wel alles juist af. einde Quote De lidl? Die zaak ken ik niet, is dat ook een supermarkt en is die veel beter dan andere supermarkten? Vertel er eens iets meer over!
Reactie door hereistom op 15-07-2012 18:46
Quote: zoekster schreef op zondag 15 jul 2012, 18:41: Quote: hereistom schreef op zondag 15 jul 2012, 18:27: Ik zou gewoon naar de Lidl gaan, dan weet je zeker dat je goedkoop uit bent en daar rekenen ze wel alles juist af. einde Quote De lidl? Die zaak ken ik niet, is dat ook een supermarkt en is die veel beter dan andere supermarkten? Vertel er eens iets meer over!einde Quote Meen je dat nu serieus, klik eens op die naam, dan kun je het zien.
Reactie door zoekster op 15-07-2012 18:56
@hereistom, je hebt me aan het lachen gemaakt. Dat is goud waard. Fijne zondag!
Reactie door hereistom op 15-07-2012 19:03
Quote: zoekster schreef op zondag 15 jul 2012, 18:56: @hereistom, je hebt me aan het lachen gemaakt. Dat is goud waard. Fijne zondag!einde Quote Omdat ik in jou grapje trapte? ;-)
Reactie door zoekster op 15-07-2012 19:24
Ja ;-)
Reactie door dcz op 15-07-2012 19:44
@zoekster: bijdehand gedrag past je niet en het is hier geen chatroom. En voor het geval je nog niet op de hoogte bent: Aangezien jij geen moderatiefunctie hebt kun je je energie beter besparen, jij bepaalt niet hoe, wanneer en waarop ik reageer. Zomertijd...komkommertijd....
Reactie door hk_mr308 op 15-07-2012 22:17
Quote: dcz schreef op zondag 15 jul 2012, 19:44: @zoekster: bijdehand gedrag past je niet en het is hier geen chatroom. En voor het geval je nog niet op de hoogte bent: Aangezien jij geen moderatiefunctie hebt kun je je energie beter besparen, jij bepaalt niet hoe, wanneer en waarop ik reageer. Zomertijd...komkommertijd....einde Quote dat telt dan ook voor u zelf ;)
Reactie door hereistom op 15-07-2012 22:58
Quote: hk_mr308 schreef op zondag 15 jul 2012, 22:17: Quote: dcz schreef op zondag 15 jul 2012, 19:44: @zoekster: bijdehand gedrag past je niet en het is hier geen chatroom. En voor het geval je nog niet op de hoogte bent: Aangezien jij geen moderatiefunctie hebt kun je je energie beter besparen, jij bepaalt niet hoe, wanneer en waarop ik reageer. Zomertijd...komkommertijd....einde Quote dat telt dan ook voor u zelf ;)einde Quote Haha... Inderdaad! ;-)
Reactie door festinger op 16-07-2012 02:01
Laat ik het hier samenvatten.80% van de mensen die boodschappen doen willen geen bon. Ze gaan wel voor de aanbiedingen maar gaan vanuit dat het klopt of vinden het totaal niet interessant dat het ergens niet klopt. En geloof me het klopt heel vaak niet. En weliswaar gaat het vaak over kleine bedragen of verschillen voor een individu niet belangrijk maar voor een supermarkt en imago heel belangrijk. Heb een test gevolgd met groep 8 basisschool. Koop 10 producten bij 4 supermarkten en zoek de verschillen. Bij die 40 producten zaten 14 fouten,waaronder 4 in de kassabon. Nu praten we over eurocenten maar als de basis al niet klopt hoe ga je dan winkelen als de bedragen wat groter zijn en hoe verklaar je aan kinderen dat wat ze zien in werkelijkheid niet klopt.
Reactie door winterman op 16-07-2012 12:31
Quote: zoekster schreef op zondag 15 jul 2012, 18:56: @hereistom, je hebt me aan het lachen gemaakt. Dat is goud waard. Fijne zondag! einde Quote Dan moet je het woord "autodealer" eens laten vallen. Dan wordt het helemaal feest. Het is niet ongebruikelijk dat in de supermarkt de aanbiedingen van de vorige week nog als aanbieding in de schappen liggen. In de computer staan ze dan al weer voor de gewone prijs. Dat is vaak de oorzaak van een prijsverschil op de kassabon.
Reactie door dobby op 17-07-2012 01:49
Quote: festinger schreef op maandag 16 jul 2012, 02:01: Laat ik het hier samenvatten.80% van de mensen die boodschappen doen willen geen bon. Ze gaan wel voor de aanbiedingen maar gaan vanuit dat het klopt of vinden het totaal niet interessant dat het ergens niet klopt. einde Quote Yup.. grootste deel van de mensen hoeft geen bon.. vandaar ook (terecht) de vraag bij sommige winkels of je een bon wilt of niet.. (en indien ja dan printen ze hem gewoon uit en geven hem, en anders niet)... let wel, over mogelijke problemen met QA / garantie / ruilen heb ik het nu even niet... Quote: festinger schreef toen ook nog: En geloof me het klopt heel vaak niet.einde Quote En *dat* klopt dus niet.. _heel_ vaak.. sorry, ik scan al jaren (~10) al mn (supermarkt) boodschappen voor het GFK, en daardoor let ik best wel op mn boodschappen, weet meestal exact de prijs aan de kassa, dus ook als het niet klopt.. en inderdaad.. soms gaat het fout - maar "heel vaak" ?? Nee... dat is echt mijn ervaring niet.. En ja - van de keren dat het fout gaat is het wel relatief vaak een kortingsactie die niet goed ingevoerd is in het systeem, maar toch komt verder ook best wel voor dat een prijs te laag is ingevoerd (en bij een nieuwe winkel altijd weer leuk om de gezichten van de klantenservice te zien als je dat dan komt melden) Maar uit diverse onderzoeken (sorry.. heb even geen referenties bij de hand) blijkt dat mensen in het algemeen (...) zulke dingen vergeten... als ze 21 eurocent teveel betaald hebben weten ze dat jaren nog... maar iets te weinig betaald hebben.. nee, dat weten ze een dag later al haast niet meer.. Misschien zou iedereen (winkels) over moeten gaan naar iets als b.v. de Makro, draadloos aanstuurbare prijskaartjes op de schappen.. maar ja, dan moeten ze nog wel uit dezelfde database als de kassa's, en ook die van de reclame afdeling gevoed worden.. Verder weer eens een heel verhaal, maar ging me eigenlijk alleen maar om de "heel vaak klopt het niet".. het gaat soms fout, twee kanten op, (en bij sommige winkels heel wat vaker dan bij anderen.. soms bijna een orde verschil), maar *heel vaak* roept in elk geval bij mij associaties op van totaal andere ordes van voorkomen... ruim meerr dan 50% e.d.
Reactie door goods op 17-07-2012 09:21
Mee eens ik heb ook al vaker meegemaakt dat ik de verkopers op mijn korting moet wijzen. bij de c1000 ik: Mevrouw volgens mij zijn deze pizza's in de aanbieding. kassa: Nee dat is een ander merk. ik: ik weet het zeker mevrouw , maar anders pak ik gewoon die andere pizza's. kassa: Mevrouw bladert in een boekje en leest dat ik gelijk heb ze bied geen excuus aan en haalt mijn korting eraf. ! De korting word dus standaard eerst ingevoerd in de winkel en een dag later pas in de kassa !!!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor