Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Karwei online voorraad

Geplaatst door: sjoerdzult op: 29-10-2013 12:55
Onlangs was ik op zoek naar een party tent. Op internet zag ik dat ze deze bij de Karwei zouden hebben. Aangezien het niet echt het seizoen voor een party tent was heb ik gebruik gemaakt van de 'check de voorraad' functie die je de actuele voorraad van de Karwei winkels in de buurt laat zien. De meeste winkels bleken deze niet op voorraad te hebben behalve de Karwei 20km verder op, deze zou er 7 hebben liggen. Helaas bleek dat bij de winkel aangekomen dit product er helemaal niet was. Ik raadde daarom de manager van de winkel aan om deze functie van de website te verwijderen aangezien deze alleen maar verwarring zaait. (Als deze functie er niet was geweest had ik gewoon even gebeld!). Hij melde echter dat de online voorraad gewoon werkt, behalve bij producten die ergens in een magazijn liggen en dus niet in de winkel aanwezig zijn. Dit lijkt me nu juist precies waar een voorraad checker voor is! Maar als deze bij sommige producten wel en andere producten niet werkt is het voor mij alsof het hele systeem niet werkt want wanneer werkt het nu wel of niet? Ik heb dit als tip bij de klantenservice van Karwei gemeld, maar hier kreeg ik in eerste instantie geen antwoord van terug. Hierop heb ik laten weten dat ik het jammer vond dat ik geen reactie kreeg en dat ze blij moeten zijn met tips die ze van klanten krijgen. Daarop kreeg ik een mail dat ze het te druk hebben met klachten afhandelen en daarom geen mailtjes kunnen sturen, ook beweren ze dat ze adviseren om vooraf contact op te nemen met de Karwei om de voorraad te checken. Dit laatste vind ik nergens terug op de website. Uiteraard heb ik ze dit dan maar laten weten (als tip) en er maar bij gezet dat ik geen mailtje terug hoefde aangezien ze het zo ontzettend druk hebben met andere klachten. Hierop kreeg ik wonderbaarlijk gelijk een persoonlijk mailtje terug; dat ik al twee automatische mailtjes had gekregen en dat ik geen antwoord meer zou krijgen van ze. Ik vind het een heel vreemde en onvriendelijke reactie van Karwei en al helemaal van de intergamma-consumenten service, het was bedoeld als een tip en niet eens als klacht. Maar goed om een lang verhaal kort te maken, de online checker van Karwei werkt niet, en ook al staat het nergens het is de bedoeling dat je voordat je er heen gaat even ouderwets opbelt.
Reactie door tot15karakters op 30-10-2013 18:30
Bij Ikea staat er wel tot 2 uren terug bijgewerkt... En ik denk dat Karwei het systeem niet goed bij heeft gehouden, dus verliezen ze boze klanten. Ik had ook niet gebeld als het er zo staat maar vraag even Karwei of ze hier op willen reageren.... Waarom en zij mogen ook hier een reactie plaatsen waarom ze deze misleiding van verouderde info geven....

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!