Kapotte Cisco HD-ontvanger van Ziggo
Geplaatst door: donben op: 06-11-2013 18:35
Vanaf februari 2012 hebben wij Alles-in-1 van Ziggo.
Het beviel prima.
Vanaf augustus (2013) begonnen wij TV problemen te hebben met de Cisco HD-ontvanger.
Soms was een of meerdere zenders niet te zien. De reactie (via twitter) die je dan krijgt is vaak heel betuttelend.
Uiteindelijk ging de hele HD-ontvanger DOOD.
Een monteur kwam langs om dezelfde conclusie te trekken. Tja, dood is dood. Het apparaat is stuk.
Denk je dat hij, voor het geval dat, gezien de twitter correspondentie, een nieuwe bij zich heeft? Precies, niet dus.
Hij zou een nieuwe bestellen. Deze zou binnen 5 werkdagen bezorgd worden en ik kon de oude terug sturen.
Wat niet kwam binnen 5 werkdagen? Precies, de nieuwe Cisco.
Ik weer bellen, mijn verhaal vertellen. Monteur heeft verdorie helemaal niets besteld.
Nu zou het besteld worden. Weer 5 werkdagen. Ondertussen werd ik vaak in de wacht gezet waardoor, natuurlijk, de verbinding verbrak en ik weer kon bellen en weer mijn verhaal kon vertellen.
Dit gebeurde een keer of 4?
Enfin, na 5 werkdagen zou ik toch de nieuwe Cisco mogen verwelkomen.
Wat denk je dat er na 5 werkdagen gebeurde? Of beter gezegd, niet gebeurde?
Inderdaad, geen nieuwe Cisco ontvangen.
Ik WEER bellen. Of twitteren? IK WEET HET AL NIET MEER!
Nu zou ik het krijgen.
Het kwam er. Waarachtig, het kwam er.
Maar de Uitzending gemist, opvragen series, e.d., deden het niet.
Ik weer bellen.
Moest ik een internetkabel aansluiten.
Ik zeg: HOEZO? De vorige, net zo een Cisco was ook niet met een internetkabel op de router verbonden.
En ik moest een nieuwe coax antenne kabel proberen.
Ik wist dat het niet zou helpen. Dat het daar niet aan lag. Ik ben geen expert maar kan redelijk logisch denken.
Maar niemand luistert naar mij, behalve mijn hond dan.
Heb ik geprobeerd en zoals ik al vermoedde, daar lag het niet aan.
Nu heb ik weer een afspraak met monteur. Er is mij toegezegd dat hij dit keer een nieuwe Cisco HD ontvanger mee zal nemen voor het geval dat.
Vol verwachting klopte mijn hart.
Op 6/11 is de monteur van Ziggo (een andere) weer bij ons geweest. Weer hebben wij moeten regelen dat er iemand thuis is. Dus.
De monteur heeft vastgesteld iets wat ik ook al vastgesteld had: het ligt niet aan de kabels. Én het nieuwe apparaat is ook stuk.
Hij heeft een apparaat aangesloten die hij had mee genomen om te testen en die deed alles ok.
Maar die moest hij weer terug nemen.
Ook wist de monteur te vertellen dat deze z.g. nieuwe HD-ontvanger niet nieuw is.
Maar een gereviseerde exemplaar.
En ondanks hetgeen mij beloofd was had hij geen nieuwe Cisco bij zich om de eenvoudige reden dat die al meer dan een half jaar niet meer door Ziggo geleverd worden omdat er veel problemen mee waren.
Wel had de monteur een nieuwe Samsung in de auto. Daar kon ik EUR 120,00 voor betalen. Volgens hem was dat een kortingsprijs.
Ik heb nog geen 2 jaar geleden een apparaat gekocht met 2 jaar garantie. Moet ik nu er nog garantie op dat apparaat zit een nieuwe kopen?
Dat lijkt mijn niet juist. Dit is de omgekeerde wereld.
Nu wil Ziggo de “nieuwe” (2e of 3e hands) apparaat vervangen door weer een gebruikte apparaat of mij een nieuwe laten kopen.
Met deze opties ben ik niet akkoord gegaan.
Het lijkt mij dat ik recht heb op een nieuwe, maar dan echt nieuwe, ontvanger.
Ik heb dus geen interactieve TV terwijl ik er voor betaal.
Slechte zaak!
Wie helpt?
Reactie door donben op 21-01-2014 16:37
Daar ben ik weer!
De 3e Cisco (waarvan de 2e en 3e "refurbished" zijn) vertoont dus kuren.
Gisteren (maandag 20/1) bleek dat alle opnames vóór de laatste opname VERDWENEN ZIJN!
Ik zojuist met Ziggo gebeld. Zij willen ondanks mijn "geschiedenis" nog steeds geen nieuw apparaat gratis leveren.
Hun aanbod is of weer vervangen door een refurbished ding of ik kan een nieuwe (Humax of Samsung) kopen voor eur 49.00.
Het zal wellicht niet duur zijn, maar in mijn ogen klopt dit niet. Het gaat immers om een apparaat wat nog onder garantie valt.
Heeft er iemand nog een mening? advies?
Reactie door tijger1 op 21-01-2014 19:42
Zeg uw abonnement op, dan komen ze wel over de brug.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!