Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Jaartrajectabonnement NS en Arriva

Geplaatst door: binnendijk op: 18-02-2013 19:05
Ik werk bij KPN in Utrecht en woon in Gouda. Van mijn werk heb ik een jaartrajectabonnement voor het NS traject Gouda-Utrecht en voor twee zones met de bus in Gouda en Utrecht. Vorige week donderdag ben ik in de voor mij geldige zone in Utrecht in een Arriva bus gestapt. Plichtsgetrouw ingecheckt met mijn pas. Bij het inchecken in een GVU of Connexxion bus kreeg ik sindsdiens de melding "Te laag saldo". Wat bleek, ik had niet in mogen checken bij Arriva. Die doet namelijk niet mee. Ik moest maar bij Arriva mijn geld terughalen. Maar ja, waar zit hun kantoor. Bij de GVU maar het verschuldigde bedrag van 1 euro 25 betaald zodat ik mijn pas weer kon gebruiken. Ik vind dit oplichterij! Waarom waarschuwt het systeem bij Arriva niet automatisch dat ik niet in kan checken? Waarom waarschuwde de chauffer mij niet? Waarom kan vervolgens geen chauffeur verklaren wat er aan de hand kan zijn? Volgens de site van Arriva had ik alleen mijn pas moeten tonen aan de chauffeur. OV chipkaart, handig, alleen als het een landelijk dekkend systeem is. Dit krijg je een weldenkend mens toch niet meer uitgelegd...
Reactie door diumenge op 18-02-2013 19:21
Belachelijk inderdaad. Oplichterij vind ik het niet, maar wel stupiditeit.
Reactie door valerius-2 op 18-02-2013 21:08
Quote: diumenge schreef op maandag 18 feb 2013, 19:21: Belachelijk inderdaad. Oplichterij vind ik het niet, maar wel stupiditeit. einde Quote Daarom altijd eerst informatie vragen als u iets niet zeker weet. Dan voorkomt u zulke ellende.
Reactie door binnendijk op 18-02-2013 21:25
Quote: valerius-2 schreef op maandag 18 feb 2013, 21:08: Quote: diumenge schreef op maandag 18 feb 2013, 19:21: Belachelijk inderdaad. Oplichterij vind ik het niet, maar wel stupiditeit. einde Quote Daarom altijd eerst informatie vragen als u iets niet zeker weet. Dan voorkomt u zulke ellende.einde Quote Ik heb een jaar ns jaartraject abonnement voor Gouda-Utrecht. Plus twee zones in Gouda en Utrecht voor de bus. Het zal me een worst moeten wezen welke vervoerder dat is. Wanneer een bus in die zone stopt en ik wordt toegelaten, dan vraag ik me af wanneer het moment zou moeten zijn gekomen dat ik iets niet zeker weet. Pas achteraf besefte ik me dat getint en uit check apparaat er anders uitzag bij Arriva. Wanneer had ik me af moeten vragen dat ik iets niet zeker weet? Beetje kort door de bocht reactie.
Reactie door diumenge op 19-02-2013 18:33
Helemaal mee eens, de apparatuur van de HTM en Veolia in de regio Haaglanden ziet er ook ander uit. Dat wil niet zeggen dat het ook anders werkt. Het is één systeem tenslotte.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!