It's failliet
Geplaatst door: akino op: 31-01-2011 15:13
Nu It's failliet is, wil dat naar mijn mening niet zeggen dat je nergens anders meer terecht zou kunnen voor je electronica, zoals in de media lijkt beweert te worden
Wat dachten jullie anders van diegene, die altijd met reclame komt van:
Wij zorgen er voor dat u klant blijft.
Witgoed en/of electronica is elders óók wel te koop, lijkt mij.
Dan zitten we op It's niet zo te wachten.
Hopelijk zijn er nog veel meer, dan ik met die éne slogan jullie wijs kan maken.
Akino
Reactie door sanderberg op 31-01-2011 15:22
Mogelijk dat eventuele kopers van Modern, It's en Prijstopper ook de verplichtingen overnemen. In dat geval hebben de klanten nog een kans op teruggave. Zie het persbericht op [url=http://www.faillissementsverslag.nl/impact-retail-modern-its-electronics-prijstopper-is-failliet: http://www.faillissementsverslag.nl/impact-retail-modern-its-electronics-prijstopper-is-failliet[/url:
Reactie door mrdarko op 11-02-2011 15:41
Kans op overname is vrij klein. Ik las net op onderstaande website dat de service-gevallen maar ook de aanbetalingen opgelost kunnen worden:
http://www.expert.nl/shop/UserTemplate/itsvoorwaarden
Reactie door mhofman op 11-02-2011 16:34
Natuurlijk zijn er meer,maar als je er spul hebt gekocht of een aanbetaling hebt gedaan en de zaak gaat op de fles is dat wel zuur.En service/aanbetalingen worden opgelost ik hoop het voor de mensen.Maar eerst krijgen de Grote jongens waar ze recht op hebben.En denk niet dat er veel overblijft voor de kleine man.En dan hebben we het nog niet eens over de mensen die er werken .
Reactie door akino op 12-02-2011 09:00
mrdarko:
Ik was daar ook van op de hoogte gebracht door de media.
Gelukkig dat er nog ondernemers zijn, die elkaar een beetje helpen.
Anders hadden die mensen tóch mooi in de kou gestaan, niet waar?
Akino
Reactie door ilona1611 op 10-03-2011 16:30
nu is de website van impactretail ook nog uit de lucht en je kan ze niet meer bellen
en ik wil alleen maar weten wanneer mijn soundbar een keer teug komt is nu al vanaf december 2010 in reparatie en krijg maar geen antwoord op de vraag wanneer er verwacht word dat ik hem terug krijg
Reactie door read op 10-03-2011 16:55
@@@
Voorzover ik weet, krijgen de klanten die een produkt ter reparatie hebben ingeleverd wél hun produkt terug. Ik denk overigens dat je daarvoor wél bij de curator moet zijn.
Pedro.
Reactie door marcel75 op 10-03-2011 17:07
Je krijgt alleen je ter reparatie aangeboden spullen terug als je kunt aantonen dat je eigenaar bent! Oftewel: je zult minstens een aankoopbon en reparatiebon moeten kunnen overleggen.
Heb je die niet dan moet je een vordering indienen bij de curator en hopen dat er nog wat overblijft. Maar dat is dan een vordering in geld en het is maar afwachten of er wel zo veel in pot zit op het eind van de rit.
Reactie door mhofman op 10-03-2011 19:26
Zag op expert.nl dat je daar misschien terecht kunt met garantie/levering.Zou even kijken als je iets gekocht hebt of nog moet krijgen.
Reactie door börgemeister op 11-03-2011 10:54
Keek gister even bij POW-nieuws. It's opende gisteren de deuren voor de inboedel verkoop namens de curator, alles ging weg voor 50% (adviesprijs).
Leek wel een 'graaicultuur' volksopstand! Of kwamen de massaal toegestroomden allochtonen voor een 'generaal pardon' bij de aankoop? Misschien lukte het nog om af te dingen? Want de garantie, die wordt niet meer verstrekt.
Reactie door marcel75 op 11-03-2011 11:42
Börgemeister,
Ik heb toch veel meer autochtonen dan allochtonen gezien. Of heb jij bij de deur de paspoorten staan te controleren?
Reactie door börgemeister op 12-03-2011 03:50
Quote: marcel75 schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 11:42: Börgemeister,
Ik heb toch veel meer autochtonen dan allochtonen gezien. Of heb jij bij de deur de paspoorten staan te controleren?einde Quote
"Ben jij niet toe aan een bril?"
Interviews (& beelden) ter plaatse logen er niet om, zelfs een mevrouw (met hoofddoek) die geen Nederlands sprak verstond de interviewer van POWned perfect en het antwoord werd in welke (moeder)taal gegeven. De autochtonen (bleekscheten) kon je op de beelden op 1 hand tellen.
Reactie door marcel75 op 13-03-2011 13:21
Börgemeister,
En jij bent van mening dat Powned volledig allochtoon is? Als ze ergens geen Nederlands kunnen, is het daar wel. En tjongejonge, dan heb je wel helemaal 1 persoon gezien. De mensen achter Powned zoeken bepaalde mensen uit, intervieuwen ook meerdere en kiezen daar natuurlijk uit.
Overigens was het stukje waar jij naar verwijst van een eerder aangekondigde verkoping die niet door ging volgens mij.
En volgens mij kun je best wel een Nederlands paspoort hebben en het Nederlands niet voldoende machtig zijn of, en daar kan ik heel veel begrip voor opbrengen, een dergelijk randfiguur niet in ABN te woord wilt staan. Op het moment dat het personeel van Powned mij een vraag zou stellen, zou ik in de enige echte oertaal van dit polderlandschap antwoord geven: het Nedersaksisch en niet het door een grote minderheid aan een grote meerderheid opgedrongen Algemeen Onbeschaafd Amsterdams. En dat gaat hij ook niet verstaan en dus ben ik een allochtoon?
Maar blijkbaar was jij niet aanwezig aldaar en snapt nog steeds het idee van shock-t.v.. niet.
Reactie door börgemeister op 13-03-2011 15:22
Quote: marcel75 schreef op zondag 13 mrt 2011, 13:21: Börgemeister,
En jij bent van mening dat Powned volledig allochtoon is? Als ze ergens geen Nederlands kunnen, is het daar wel. En tjongejonge, dan heb je wel helemaal 1 persoon gezien. De mensen achter Powned zoeken bepaalde mensen uit, intervieuwen ook meerdere en kiezen daar natuurlijk uit.
Overigens was het stukje waar jij naar verwijst van een eerder aangekondigde verkoping die niet door ging volgens mij.
En volgens mij kun je best wel een Nederlands paspoort hebben en het Nederlands niet voldoende machtig zijn of, en daar kan ik heel veel begrip voor opbrengen, een dergelijk randfiguur niet in ABN te woord wilt staan. Op het moment dat het personeel van Powned mij een vraag zou stellen, zou ik in de enige echte oertaal van dit polderlandschap antwoord geven: het Nedersaksisch en niet het door een grote minderheid aan een grote meerderheid opgedrongen Algemeen Onbeschaafd Amsterdams. En dat gaat hij ook niet verstaan en dus ben ik een allochtoon?
Maar blijkbaar was jij niet aanwezig aldaar en snapt nog steeds het idee van shock-t.v.. niet.einde Quote
Je bent niet alleen aan een bril toe, ook aan een hoortoestel in beide oren.
Nimmer geschreven dat POWned volledig allochtoon is. Tekstverklaren is niet je sterkste kant (geweest).
Aan de beelden te zien was het niet van een eerder aangkondigde verkoop, binnen hielden de dranghekken het niet meer, waanzinnig om zo je leven te riskren voor 50% korting.
En de rest van je betoog slaat nergen op, je eigenspinsel van gedachten die er niet waren.
Reactie door marcel75 op 13-03-2011 17:47
Borgemeister,
Ik heb al een bril en gehoorapparaat en een goede opleiding weten te genieten en toch vind jij het blijkbaar leuk of put jij daar energie uit om mensen daarmee in negatieve zin te confronteren. Ik herken dat soort mensen altijd aan hun auto. Die staat namelijk steevast op een invalideplek geparkeerd zonder invalidenkaart.
Daarnaast schept het jou blijkbaar genoegen om tegen het racistische aan mensen zaken te ontzeggen. Ik zou haast zeggen: ga naar een PVV, SBS6 en/of Telegraaf forum. Daar zul je vele medestanders vinden.
Reactie door börgemeister op 10-04-2011 01:59
"Donderdag 14 april a.s. start de verkoop met 70% korting in wc De Koperwiek, Capelle aan den IJssel."
Verkoop met fabrieksgarantie!
Dus als het product al defect is bij de verkoop, dan mag men aanspraak maken op de fabrieksgarantie; wat is eigenlijk de definitie van fabrieksgarantie?
"Nee. Als de fabrieksgarantie is afgelopen, hebt u nog steeds rechten. De verkoper moet ervoor zorgen dat u uw televisie een aantal jaren gewoon kunt gebruiken. Ook als de garantie al voorbij is. Dit staat zo in de wet. In de wet staat dat een verkoper verplicht is om een product te repareren of een nieuw product te geven. Dit moet hij doen als het product niet goed is.
Hoe lang gaat een televisie mee?
Hoe lang een televisie meegaat, hangt af van het volgende:
de prijs; wat de verkoper erover gezegd heeft; de eigenschappen van de televisie. U kunt aan de fabrikant of aan een deskundige vragen hoe lang de televisie mee kan gaan. Dan kunt u bepalen of het normaal is dat uw televisie al kapot is.
Hebt u uw televisie normaal gebruikt en is uw televisie kapot? Dan hebt u recht op een gratis reparatie of een nieuwe televisie. Dit moet dan niet te lang duren, en u mag er niet te veel last van hebben. De televisie mag bijvoorbeeld niet te lang weg zijn voor een reparatie.
U kunt altijd andere afspraken met de verkoper maken. Bijvoorbeeld dat u een bepaald bedrag zelf betaalt. Bijvoorbeeld als u uw televisie al een aantal jaren hebt, en u krijgt een nieuwe. Maar dat kunt u zelf beslissen.
Meer informatie over uw recht op een goed product"
Bron: Consuwijzer.
Reactie door börgemeister op 10-04-2011 02:02
"Er zijn twee soorten garantie: fabrieks- of verkopersgarantie en bijgekochte garantie. Daarnaast bestaat er altijd het recht op een deugdelijk (goed) product.
Recht op een deugdelijk product
Volgens de wet hebt u altijd recht op een product van goede kwaliteit. In de wet staat dat een product deugdelijk moet zijn. Is het product niet goed? Dan hebt u recht op een gratis reparatie, of een nieuw product. Dat moet binnen een bepaalde tijd en u moet er niet te veel last van hebben. Daarmee bedoelen we dat bijvoorbeeld uw tv niet te lang weg mag zijn voor de reparatie. Gaat het lang duren? Dan kan de winkel u een tv lenen.
Koopt u een product en gaat het product binnen zes maanden kapot? Of is er iets mis met het product? Dan hoeft u niet aan te tonen hoe het product is kapot gegaan. De verkoper moet bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.
Meer informatie over uw recht op een goed product
Wat is fabrieks- of verkopersgarantie?
De fabrikant of verkoper kan ook garantie geven. De fabrikant of verkoper geeft dan garantie voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld een jaar. Gaat het product kapot? Dan hoeft u niet aan te tonen hoe het product is kapot gegaan. De fabrikant of verkoper moet bewijzen dat dit uw schuld was. Is de garantie afgelopen en gaat het product kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.
In de garantievoorwaarden staat wanneer u precies garantie hebt, en wat de garantie betekent. Wilt u dus weten waar u recht op hebt? Lees dan de garantievoorwaarden.
Let op
Ga met een kapot product altijd eerst naar de verkoper. Met hem hebt u een koopovereenkomst afgesloten.
Wat is bijgekochte garantie?
Bij sommige winkels kunt u garantie bijkopen. Dat kan handig zijn. Bijvoorbeeld als u zo meer krijgt dan uw rechten uit de wet. Een voorbeeld: uw product gaat na vier jaar kapot en is niet meer te repareren. Hebt u garantie bijgekocht? Dan hebt u bijvoorbeeld recht op een nieuw product. Hebt u geen garantie bijgekocht? Dan kan de verkoper na vier jaar zeggen dat hij u niet gratis een nieuw product wil geven. U hebt dan nog wel het recht om geld terug te vragen. Maar u kunt niet alles terugvragen na vier jaar. Soms is het dus voordeliger om garantie te kopen. Lees de voorwaarden goed door voordat u garantie koopt. Dan kunt u zien wat u wel en niet krijgt.
Is de garantieperiode voorbij?
Is uw product kapot en is de fabrieksgarantie of bijgekochte garantie voorbij? Dan hebt u nog steeds rechten. U kunt dan dus nog steeds met het product teruggaan naar de winkel. U moet de verkoper wel uitleggen dat u het product normaal hebt gebruikt, en dat het toch zomaar stuk is gegaan. U hebt dan recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Als de winkel dat niet kan of niet wil, hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt.
Let op
Hebt u een product lange tijd zonder problemen kunnen gebruiken voordat het kapot gaat? Dan kunt u niet meer al uw geld terug vragen. Dat is dan niet redelijk."
Bron: Consuwijzer.
Reactie door ikbenik op 10-04-2011 08:58
@börgemeister:
In de quote van je bericht van consuwijzer kloppen veel zaken niet.
Ik vind het best dat op consuwijzer de wet op een begrijpelijke manier wordt uitgelegd, echter is de tekst op consuwijzer niet gebaseerd op de wetboeken.
Wat ik nog veel erger vind is dat consuwijzer een publicatie is van de overheid.
De overheid zegt op consuwijzer totaal iets anders dan men in de wetboeken bepaald heeft.
In de topic: [url=http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/garantie-laptop-3-dagen-verlopen/cpagina/15/: garantie laptop 3 dagen verlopen/[/url: heb ik ook al het één en ander uitgelegd wat er mis bij is.
Ik kan het niet vaak genoeg blijver herhalen dat op de teksten van consuwijzer geen enkele rechten aan ontleent mogen worden, terwijl men dat toch stug blijft doen.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!