Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Is Vodafone oppermachtig?

Geplaatst door: sjengster op: 21-11-2011 18:08
Ik zit in de schuldsanering. Doch zonder mobieltje kan ik niet sollicitatie aanvragen binnen krijgen. Ik wil toch bereikbaar zijn en zelden bellen. Wat doe je dan? In Metro staat een advertentie SIM- only bij Vodafone voor € 6,--. Perfext je kan 200 minuten bellen en bent dus ook bereikbaar. Van een buur een oud afgedankt mobieltje en ik ben er weer. Van € 75,- per maand met 3 mensen kom je niet ver en dat bedrag moet er dus ook vanaf nog. Ai, mijn partner komt met een ongeval thuis en moet geopereerd worden. De bewindvoerder boos dat er minder binnenkomt. Alsof je graag het ziekenhuis in wilt? Dan moet je overal heen bellen en zonder het te merken loopt je mobiel rekening op. Ik heb gebeld vanuit de intensivecare en vergat de mobiel uit te zetten nadat ik werd gewezen dat er geen mobiel op de IC aan mag staan. Dacht ik heb hem uitgezet hij stond dus ruim 1 uur aan zonder gesprek. Nu komt er na 1½ maand de rekening € 110,-. Mag dit zo maar? Normaal geef je toch een waarschuwing als de rekening die normaal nooit meer is dan € 5,- op eens over de €100,- bedraagt? Maar neen, men laat alles oplopen tot ruim € 110,--. Ik kan dit niet betalen en doe een betalingsregeling verzoeken. Ik doe alvast de eerste termijn hiervan €20,- betalen en hoor niets meer. Net voor het verstrijken van de 2e betalingsregeling termijn opeens een incasso bedrijf Vodafone weet van niets en incasso eist betaling binnen 3 dagen! Heet dit goed ondernemerschap? Moet er niet gewaarschuwd worden. Jawel zegt de klantenservice als er een maand extreem hoog belgedrag is wordt ingegerepen en na stijging zelfs tijdelijk bellen stop gezet zegt de klantenservice. Helaas beiden deed Vodafone niet en wenst verder geen discussie aan te gaan. Regel het maar het ligt bij de incasso. Kous af. Is dit verdijf zo arrogant en kan dit zo maar? Wie weet er raad? Een verbolgen beller.
Reactie door sonjaatje op 21-11-2011 18:18
75 euro per maand voor 3 kan niet, zal wel per week zijn! Verder ben je zelf verantwoordelijk voor je gsm dus dat kan je niet op Vodafone afschuiven.
Reactie door sjengster op 21-11-2011 18:34
Mag ik dan bij jou de schuldsanering afmaken komen als jij me dat per week geeft ben ik morgen bij jou. Ik ben zelf schuld maar ze geven zelf aan dat ze in elk geval aan de bel trekken als het opeens hoog oploopt en dat deden ze niet. Plus die incasso zonder overleg dat ze mijn betaling afwijzen is associaal zo ga je niet met klanten om. Hadden ze kunnen zeggen we gaan niet akkoord dan was er voor mij een kans anders te regelen en niet na 2 maanden stilte opeens incasso sturen maar wel betaling accpeteren zonder vraag waarom dit bedrag en niet alles betaakld werd. Klantenbindigng heet dat naasr service. En als klantenservice het zelf toegeeft waarom doen ze het dan niet?
Reactie door eva369 op 22-11-2011 11:26
je sluit zelf een abonnement af. je belt zelf zoveel. je kijkt zelf niet op internet hoeveel je nog over hebt van je bundel. en vodafone wil gewoon geld zien. ze zijn een commerciele organisatie die winst wil maken. zo werkt het.
Reactie door sonjaatje op 22-11-2011 11:45
Waarom heb je zo weinig geld te besteden dan?
Reactie door de eelco op 22-11-2011 11:53
sjengster.wat eva369 zegd is helemaal waar.ik neem aan dat je een volwassen persoon bent dus dan word er van je verwacht dat je je ook zo gedraagd..JIJ hebt zelf voor dit probleem gezorg en niet vodafoon..gewoon de site van vodafoon regelmatig bezoeken dan kan je precies zien hoeveel je wanneer moet betalen..ik ben zelf al jaren klant van vodafoon en nog nooit problemen gehad.maar ik zit niet in de schuldsanering want ik ga verantwoordelijk om met me geld..niet meer uitgeven dan er binnen komt en elke maand een klein bedrag appart zetten voor onverwachtse problemen en geen spullen op afbetaling nemen..
Reactie door sjengster op 22-11-2011 18:54
Quote: : eelco en sonjaatje .einde Quote Wat een makkelijke gebazel. ik had een bedrijf dat voor een psychiatrische instelling werkte. Vandaag op morgen werd het overgenomen door een ander bedrijf. Het oude bedrijf ging failliet (op papier) en liet mijn bedrijf met € 500.000,- aan openstaande rekeningen achter. Het nieuwe bedrijf had hier niets mee van doen en ik ging failliet. Dus bazel niet over afbetalingen kopen eelco voor je de situatie kent. Denk je dat mijn personeel dit leuk vond? Het ziekenhuis personeel kreeg andere kleren meer niet (en een ander logo) en dat mag wel? Dan moet je wel schuldsaneren dat ken geen mens ophoesten vandaar dat ik dat sim abo afsloot voor € 6,-. En ik heb bij klantenservice busines gewerkt bij andere telecom bedrijf en we moesten mensen altijd bellen als er in een korte tijd rekeningen omhoog schoten die er normaal niet waren. Helaas Vodafone deed het niet. Ik wou een regeling treffen en deed een voorstel! Mooi toch? Alles afbetalen maar in termijnen. Dan verwacht je toch antwoord dat ze niet akkoord gaan. Zelf de klantenservice Vodafone geeft toe dat ze normaal even bellen! of een sms als de rekening hoog is opeens! Maar opeens een incasso bedrijf zonder waarschuwing ? En ja, ik wil betalen maar kan het er dus door dit even niet, niet alle geld beschikbaar hiervoor dus doe je een voorstel, een eerlijk voorstel met papieren en copien inkomsten / uitgaven erbij. Ook dat deed ik fatsoenlijk. Jammer van deze reactie mensen. Oordeelt niet opdat gij geoordeelt wordt.
Reactie door sjengster op 22-11-2011 19:06
En ga jij na 2 jaren trouw bellen zonder een cent meer betalen er van uit dat het ook deze maand zo is. Helaas een ziekenhuis opname gooide roet in ons eten. Vind ik niet leuk en moet dus ook met minder uitkomen. Die vorige opmerking per week??? Dacht jij dat een bewindvoerder een kredietbank is soms??? Inkomsten -/- uitgaven is rest. Is die rest hoger dan bijstand -/- 90% wordt gespaard voor de schuldeisers! Dat heet schuldsanering. Heb je minder dan 90% bijstand dan lapt de bewindvoerder niet bij! Dan moet je uitkomen met die inkomsten. Dacht je soms dat een bewindvoerder dan zegt:"Meneer u heeft te weinig inkomsten deze maand dus betaal ik die wel aan U"? Dus kom ik op € 75 deze maand aan totaal omdat het loon van mijn partner helemaal weg valt. Volgende maand betaald UWV dan wel maar ik krijg nooit meer dan 90% bijstand echt niet. Conclusie bewind: Goedkoper huren. Alleen wie betaald dan de verhuizing en inrichting? Tja makkelijk uit je nek l..llen. EN achterstanden in huur of energie is einde bewind. Dat heet tussen wal en muur klem zitten. Vandaar, je moet bereikbaar zijn met een sim van € 6,- ben je dat. Maar wie rekent er op paniek in een nood opname ziekenhuis en wegvallen loon met een afschuwelijk hoge rekening? En geen a.u.b. ge-o.h. over aflossen met vakantiegeld of kerstbonus want die krijg je niet in een sanering.
Reactie door lapto op 22-11-2011 20:28
@sjengster Met alle respect en uitgaande van uw verhaal, vind ik het erg knap dat u er zo probeert er weer bovenop te komen. En misschien voor mij makkelijk praten maar je hoort zo vaak dat als een bedrijf failliet gaat dat er andere bedrijven mee gaan met openstaande rekeningen die in de tientallen duizenden euro's lopen. Nogmaals voor mij misschien makkelijk praten maar ik vind het in deze tijden wel een bijzonder hoog bedrag als er voor €500.000,- aan openstaande rekeningen zijn. Ik denk dat vodafone in dit geval wel gelijk heeft hoe dit bedrijf heeft gehandeld en ik ben met u eens dat het misschien netter was geweest dat er niet meteen een incasso bij zou komen. Misschien dat het mogelijk is dat je iets kan instellen bij vodafone dat je een sms ontvang als je boven een bepaalt bedrag kom. En anders misschien er over denken om een prepaid te nemen. Nogmaals veel respect voor de manier waarop u alles weer op een rij probeert te krijgen en ik hoop echt dat het snel beter zal gaan. Greetings Lapto
Reactie door de eelco op 23-11-2011 06:19
sjengster..je geeft aan dat je bij de klanteservice van een ander telecombedrijf hebt gewerkt..dan moet je ook weten dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen handelen en niet fodafoon de schuld geven van je eigen fouten..
Reactie door pino123 op 23-11-2011 08:31
@Sjengster, Waarom je in de schuldsanering zit, doet hier eigenlijk niet terzake. Wat wel terzake is dat jij je telefoon aan hebt laten staan. Hierdoor heeft je telefoon belminuten lopen maken, wat je Vodafone niet kan verwijten, alleen jezelf. Verder heb ik het idee dat je het falliet gaan van het bedrijf, als verontschuldiging gebruikt voor het onvermogen om te betalen. Dat is niet reeël tegenover Vodafone.
Reactie door rjw op 23-11-2011 17:18
Ik zie dat een minuut bellen met een Bel+SMS SIM only 135, 9 cent per minuut kost. Als je een broekzakgesprek van een uur hebt gaat het om EUR 5,40. Als je een rekening krijgt van 110 euro is er dus meer aan de hand dan dat ene gesprek. Wat staat er precies op de rekening?

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!