Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Is hier echt niks aan te doen

Geplaatst door: toolboy op: 02-08-2012 19:35
Geachte klant, De ABN AMRO is op dit moment bezig met technische werkzaamheden op de afdeling internet bankieren.Deze afdeling is bezig met het installeren van een nieuwe software voor u internetbankieren. Met deze dienst willen wij van de ABN AMRO het internetbankieren voor u spamvrij maken en ook extra beveiligen zoals tegen internetfraude. Om van deze dienst gebruik te kunnen maken adviseren wij u om onderstaande link aan te klikken en de gevraagde informatie in te vullen. ftp://221.164.239.51/abnamro/index.nl.htm Na het invullen van de gevraagde informatie word u internetbankieren automatisch geupdate met de nieuwe software. Wanneer u dit eenmaal heeft gedaan word u telefonisch benaderd door een van de medewerkers van de ABN AMRO afdeling internetbankieren om de software volledig te installeren. Vergeet niet dat ABN AMRO waarde hecht aan uw veiligheid en bescherming. Hartelijk dank voor uw tijd en medewerking. Hoogachtend, Klantenservice, 2012 ABN.AMRO Bank N.V. Nederland. . Ik krijg dit dagelijks binnen en ben nota bene niet eens klant van abn. Wie trapt hier in.
Reactie door diumenge op 02-08-2012 19:54
Het enige wat je hier aan kan doen is alert zijn en er niet in trappen. De mail kan je als spam aanmerken en evt. doorsturen naar ABN AMRO, maar ze blijven ze sturen...
Reactie door dcz op 02-08-2012 21:26
Ga je echt elk phishingmailtje melden? De "gemiddelde" bezoeker van deze site leest kranten, kijkt TV, heeft hersens en kan zelf nadenken....
Reactie door diumenge op 02-08-2012 21:54
Het is inderdaad verschrikkelijk veel werk zo'n mailtje doorsturen, ben je al snel een paar seconden mee bezig. Misschien wordt door die melding de site wel uit de lucht gehaald en trapt iemand die deze site niet bezoekt, geen kranten leest, geen TV kijkt, geen hersens heeft en niet zelf kan nadenken er daardoor niet in. Misschien ook niet... boeien.
Reactie door toolboy op 02-08-2012 22:44
Quote: dcz schreef op donderdag 2 aug 2012, 21:26: Ga je echt elk phishingmailtje melden? De "gemiddelde" bezoeker van deze site leest kranten, kijkt TV, heeft hersens en kan zelf nadenken....einde Quote U leeft in 2012.? En ja als het zo is al uw reactie dan ben ik weg van dit forum. Hulp is niet gewenst.
Reactie door dcz op 02-08-2012 23:46
Quote: toolboy schreef op donderdag 2 aug 2012, 22:44: Quote: dcz schreef op donderdag 2 aug 2012, 21:26: Ga je echt elk phishingmailtje melden? De "gemiddelde" bezoeker van deze site leest kranten, kijkt TV, heeft hersens en kan zelf nadenken....einde Quote U leeft in 2012.? En ja als het zo is al uw reactie dan ben ik weg van dit forum. Hulp is niet gewenst. einde Quote Is geen hulp....Nou tot ziens dan.
Reactie door valerius-2 op 03-08-2012 00:15
Ja u kunt van te voren al weten als u het nieuws bijhoud dat dit dus zuiver gaat om u gegevens te pakken te krijgen. Ik kreeg ook al twee keer via z.g. mededelingen bij een andere bank voor korting op uitjes. Reageer ik niet eens op gelijk afvoeren naar ongewenste emails voor altijd.
Reactie door festinger op 03-08-2012 02:56
Quote: valerius-2 schreef op vrijdag 3 aug 2012, 00:15: Ja u kunt van te voren al weten als u het nieuws bijhoud dat dit dus zuiver gaat om u gegevens te pakken te krijgen. Ik kreeg ook al twee keer via z.g. mededelingen bij een andere bank voor korting op uitjes. Reageer ik niet eens op gelijk afvoeren naar ongewenste emails voor altijd.einde Quote Ja wij weten wel hoe het hoort, maar er zijn nog haast 3 miljoen digibeten die in elk dorpshuis computerles kunnen volgen. De banken dwingen deze mensen tot internetbankieren of anders afhankelijk en geen zelfbeschikking meer over hun eigen zaken. En de Internetfraude is enorm in omvang en de pakkans nihil. Echter er is geen weg terug voor het systeem. Waar is de vertrouwde bankman of vrouw die elke fraude voorkwam. Ben ervan overtuigd dat ze ondanks hun loon veel schade en ellende kunnen voorkomen. En ondanks de kosten de Internetfraude in 10 voud terug verdienen. Beter voor ons allemaal, want de kosten worden door banken omgeslagen.
Reactie door jorisw op 03-08-2012 09:26
Quote: festinger schreef op vrijdag 3 aug 2012, 02:56: De banken dwingen deze mensen tot internetbankieren of anders afhankelijk en geen zelfbeschikking meer over hun eigen zaken. einde Quote Bij ING (en misschien anderen ook wel) kan je nog gewoon alles op papier doen....
Reactie door jorisw op 03-08-2012 09:29
Quote: toolboy schreef op donderdag 2 aug 2012, 19:35: Ik krijg dit dagelijks binnen en ben nota bene niet eens klant van abn. einde Quote Dit wordt ook niet aan klanten gestuurd maar gewoon aan een grote lijst met email adressen. Aangezien ABN-AMRO best wel veel klanten heeft heb je dus een aardige hit-rate. In mijn gmail spamfolder zie ik alleen maar dit soort mails "namens" ING, ABN-AMRO en RABO. Kennelijk hebben de andere banken te weinig klanten zodat het niet loont om ze aan te vallen.
Reactie door abnamro op 03-08-2012 13:25
Beste dhr., mevr., Vervelend om te vernemen dat u dagelijks deze mail ontvangt. Dit soort mails is phishingmail. Phishingmails worden verstuurd door derden naar willekeurige e-mailadressen met als doel om persoonlijke gegevens te achterhalen. Wij raden u aan om niet op de link in de mails te klikken en de mail te verwijderen of door te sturen naar valse-email@nl.abnamro.com U kunt ons zo helpen om fraude ten gevolge van dit soort mails te helpen voorkomen. Voor meer informatie zie: https://www.abnamro.nl/nl/prive/overabnamro/veiligheid/ga-niet-in-op-vreemde-verzoeken.html Met vriendelijke groet, L. Rietdijk Webcare ABN AMRO
Reactie door redacteur op 03-08-2012 15:29
Dit is geen discussie. Daarom wordt dit topic gesloten.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!