Is de ANWB helemaal betoeterd
Geplaatst door: pilske253 op: 06-04-2009 10:42
Vorig jaar heeft mijn zoon zijn rijbewijs gehaald in een 10-daagse cursus gegeven door de ANWB. Geweldig hè.
ANWB gaf, om dit te vieren denk ik, hem te kennen dat hij gratis gebruik kon maken van de diensten van ANWB tot 31-12-2008. Geweldig, zou je denken.
Nu echter, krijgt hij een aanmaning dat zijn lidmaatschap van 2009 nog niet betaald is!! Ik heb contact gezocht met ANWB en uitgelegd dat er nooit getekend is voor een lidmaatschap en dat dit geldig was tot 31-12-2008. Nee zegt ANWB hij had op moeten zeggen voor 15 november 2008 anders wordt het stilzwijgend verlengd met een jaar.
Ik wil van ANWB een ondertekende overeenkomst zien waaronder zijn handtekening staat dat hij lid geworden is.
ANWB houdt echter vol: in de voorwaarden staat dat een handtekening niet nodig was maar dat het lidmaatschap een feit is. Ik moet maar een klachtbrief opstellen.
Zou helemaal mooi worden!! Ik ga een omroep oprichten. 200 duizend leden nodig? Geen probleem! Ik zet gewoon in mijn voorwaarden dat een handtekening niet nodig is om lid te zijn en maak half nederland lid van mijn omroep!!
Dit is toch bezopen mensen. Het gaat niet om het bedrag van 16 euro maar wel over het feit dat dit toch wel een wel heel agressieve manier is om leden te werven.
Ik ben ten tijden van de concurrentie lid gebleven van ANWB maar dit slaat alles. Schande ANWB. Mijn eigen opzegging krijgen jullie zeker voor 15 november en ik hoop dat, met mij, ook heel veel anderen dat doen.
De ANWB gaat geenszins goed met haar leden om.
Ik kreeg vorige week een brief met dreigende taal van de Inkasso Unie dat ik, ondanks enkele betalingsherinneringen, niet had betaald. Echter had ik geen betalingsverzoek en geen herinneringen ontvangen.
Daarop heb ik uiteraard dezelfde dag nog de ANWB gebeld in de gedachte dat hier een fout moest zijn en om het tevens 'even' te regelen. Maar ik werd zeer onvriendelijk en onwelwillend te woord gestaan. De dame in kwestie vroeg naar mijn adres en kwam er zo achter dat het abonnement nog op mijn oude adres stond. Op mijn opmerking dat dat huis al bijna een jaar verkocht was en ik adreswijzigingen heb doorgegeven aan al mijn relaties met de bekende verhuiskaartjes van het postkantoor, werd me doodleuk verteld dat het vaak misgaat met deze verhuiskaarten. En als toevoeging dat dit mijn probleem is en dit maar met de TNT moet uitzoeken.
Er wordt dus beaamd dat verhuisberichten met de verhuiskaart van het postkantoor vaak problemen geeft . Maar in plaats van het probleem aan te pakken, schuiven ze alle schuld van zich af en moet jij je als klant maar zien te redden met het incassobureau. Ik ben sinds 1991 lid en betaling van het lidmaatschapsgeld zou geen discussie zijn. Maar ook die opmerking kon haar niet schelen. De ANWB zou er niks meer aan doen en ik moet het maar met het incassobureau regelen.
Ik vind dit een volstrekt asociale houding waarvoor ik geen begrip heb. Je geeft toe dat het fout gaat, maar staat niet in voor de gevolgen en de wil tot oplossing van mijn kant werd op botte wijze afgewezen.
Mijn klachtenbrief met daarin tevens de opzegging van het lidmaatschap heb ik dan ook direct de volgende dag verzonden. Als we toch bot gaan doen, dan kan ik dat ook.
Nee. Kom ik ook nu achter overigens. Mijn vriendin ontvangt post, reclames en zo... En aangezien ik de kampioen niet lees, heb ik die niet gemist. Pasje zit al sinds jaar en dag in mijn portemonnee, blijkt inderdaad 2008 te zijn. Eigenlijk ben ik een soort van slapend lid.
Maar het gaat me vooral om de houding, het toegeven dat het vaak fout gaat en toch alles bij mij neerleggen, en de totale onwillige houding toen ik juist belde om dit misverstand snel te regelen. Ik bedoel, dat er betaald moet worden voor het lidmaatschap weet ik al sinds 1991. Heb ik ook gezegd, pas het adres alsnog aan en stuur me de factuur... niet dus.
Laat ze me gewoon voor vol aan zien en zeker ook de hand in eigen boezem durven steken, dat had veel gescheeld.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!