iPhone Reparatie
Geplaatst door: sunday653 op: 04-07-2009 12:17
Hallo Lezer,Ik probeer al een tijdje mijn iPhone van Apple te laten repareren op basis van mijn garantie.Wat is er aan de hand: Er zit een barst in mijn display. Wat is er gebeurd: Ik heb er niks raars mee gedaan behalve bellen.Wat heb ik al geprobeerd?: Ik heb hem laten nakijken via T-Mobile. Vervolgens krijg ik een brief waar instaat dat het komt door onjuist gebruik van mijn telefoon en dat ik zelf de kosten van reparatie mag betalen. Ik bel op: vraag een second opinion aan omdat ik het niet mee eens ben. Second opinion geen probleem.Oke, en toen: 3 weken later kreeg ik mijn iPhone opeens retour met de reactie dat ze niks van mij vernomen hadden????Ik bellen: Sorry meneer er zit een verkeerde brief bij. Wij doen geen second opinion dat moet via Apple.Ik bellen met Apple: Apple menu: kies 3 voor reaparatie van uw iPhone...... 3!..... ik word door verwezen naar T-Mobile.... tuut...... tuut...... tuut... Ik nogmaals het menu in en wat andere keuzes gemaakt zodat ik iemand aan de lijn kreeg...Mijn excusses meneer maar u moet echt bij T-mobile zijn...Ik T-Mobile weer bellen: U word binnen 2wk terug gebeld meneer want mijn manager moet u helpen maar die is op vakantie.... 1 wk later belt T-mobile: Sorry maar een second opinion kan alleen bij Apple...Inmiddels bij beide bedrijven een klacht neergelegd over de onderlinge communicatie.Maar weet niet wat ik nu verder moet doen om een second opinion te krijgen...Iemand nog ideeen??? Alvast bedankt voor het meedenken!!!Groetjes,Sander
Reactie door onbekende gebruiker op 30-07-2009 19:47
Bijna elke barst valt niet onder garantie, hier is altijd sprake van val- stoot- of klemschade.dat jij niet meer weet dat het gebeurt is betekent niet dat het onder garantie valt.laat ik het zo zeggen: zou jij mij geloven als ik bij je op bezoek was, en je was effe weg, dat de ruit spontaan gebarsten is.Nou zo denkt Apple er ook over, en voor klachten moet je idd bij t-mobile zijn, maar die staan in hun recht, displays barsten namelijk niet van zelf.mvg, Telecomspecialist
Reactie door onbekende gebruiker op 30-07-2009 19:47
Bijna elke barst valt niet onder garantie, hier is altijd sprake van val- stoot- of klemschade.dat jij niet meer weet dat het gebeurt is betekent niet dat het onder garantie valt.laat ik het zo zeggen: zou jij mij geloven als ik bij je op bezoek was, en je was effe weg, dat de ruit spontaan gebarsten is.Nou zo denkt Apple er ook over, en voor klachten moet je idd bij t-mobile zijn, maar die staan in hun recht, displays barsten namelijk niet van zelf.mvg, Telecomspecialist
Reactie door onbekende gebruiker op 10-08-2009 14:41
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Terwijl ik met mijn iphone een e-mail aan het lezen was zag ik zo een scheur rechtsonder in mijn display komen en de pixels daaromheen allemaal uitschakelen. Ik toestel opgestuurd en krijg als antwoord dat het waterschade betreft. Ik opbellen, maar ze kunnen er niks over zeggen. Erg vervelend omdat ik mijn iphone zeer netjes behandel en al helemaal niet blootstel in vochtige ruimtes of bellen buiten in de regen. Op divers forums kom ik tegen dat het een warmteprobleem zou kunnen zijn. Het toestel kan zomaar erg warm worden (en zelfs ontploffen). Dit uit zich ook in de zwarte rand om het display heen.. daar heb ik aan de voorzijde ook allemaal van die kleine haarscheurtjes (welke volgens berichten onder de garantie vallen)...
De reactie die ik net zie op uw bericht dat je dit zou verzinnen vind ik zeer ongepast. Dit is een probleem wat apple gewoon dient te erkennen en te repareren. Een reparatievoorstel van 179,10 vind ik sowieso belachelijk.. als andere professionele bedrijven het kunnen doen voor 65,00.
Ik hoop dat kassa kan helpen in deze.
Tuurlijk er zijn berichten geweest van "exploderende" iPhones. Er zijn er op dit moment meer dan 30.000.000 verkocht. De kans dat er exemplaren voorkomen die kapot gaan, lijkt me dan ook reëel.
Een constructiefout in de telefoon zit er vanaf dag 1. Dit kan bijvoorbeeld zijn dat het scherm niet recht in het toestel zit, bij een toestel wat helemaal goed lijkt te zijn en pas naar weken of maanden defecten vertoond is het in mijn ogen een ander verhaal.
Om terug te komen op het verhaal van de TS. Waterschade wordt vaak op 2 manieren vastgesteld, de eerste is met zogenaamde oxidatie stickers. Deze zitten op verschillende plekken (bij de iPhone zit deze bij de mini-jack aansluiting) wanneer deze verkleurd is, is het toestel in contact geweest met vocht. Daarnaast kan er oxidatie voorkomen op de componenten in de telefoon (wanneer de sticker verkleurd is, geeft dit aan dat de kans groot is dat dit ook met componenten gebeurd is / of op kort termijn gaat gebeuren).
Het gebroken display wat u echter beschrijft komt veel vaker door val/stoot of druk schade zoals eerder beschreven is. Dit zal net zoals waterschade niet onder garantie vallen. Het grote verschil hiermee is, dat de iPhone glas boven het tft scherm heeft. Dit is dus niet flexibel, wanneer hier ook een barst of een scheur zat heeft u waarschijnlijk geen garantie. Is de behuizing en het scherm echter nog helemaal intact dan zou t-mobile aan moeten kunnen tonen dat het tft gedeelte defect is geraakt door vocht. Hierbij zou naast de verkleurde sticker ook vochtschade op andere onderdelen in de iPhone gevonden moeten worden.
Wanneer er geen vochtschade aangetoond kan worden (enkel dan de sticker die verkleurd is) dan betekend dit dat uw toestel wel "vochtschade" heeft, maar dat dit hoogstwaarschijnlijk niet de oorzaak van het defect is.
Deze mail heb ik vandaag naar oa T-mobile vertuurd:
Geachte heer/mevrouw,
Op 29-04-2009 kocht ik bij Maas telecom te s-Hertogenbosch een telefoon met bijbehorend T-Mobile abonnement. Het betreft hier een iPhone 3G. (witte uitvoering)
Op 12-09-2009 heb ik deze telefoon ter garantie ingeleverd omdat er een scheur was ontstaan in de behuizing van de telefoon. Dit is een door de fabrikant erkende productiefout. Ik was dan ook in de veronderstelling dat mijn telefoon hersteld of vervangen zou worden.
Na 2 weken nog steeds geen bericht, zelf met de telecom winkel (Maas telecom te ‘s-Hertogenbosch) gebeld, en gemaild (mailwisseling als bijlage deze mail) ik hoorde van maas telecom dat mijn garantieaanvraag was afgekeurd. Deze adviseerde mij zelf te bellen met Dynafix, daar kreeg ik te horen dat mijn Iphone weer was doorgestuurd naar Solid Vision omdat Dynafix geen reparatie mag uitvoeren op een Iphone. Ik heb toen dus gebeld met Solid Vision, waar mijn Iphone op dat moment was, ik heb daar gesproken met mevr. Dishel. Deze vertelde dat de scheur wel in garantie valt maar een opening aan de zijkant (?) niet in de garantie van Apple.
Dit is op zich al bijzonder mede gezien het feit dat de haarscheurtjes een erkend probleem zijn. Verder vertelde deze dame mij dat Solid Vision sowieso geen reparatie aan de hardware mag uitvoeren van Apple, enkel en alleen softwarematig. Ik was verbaasd dat er een opening zat in de zijkant, en daardoor de print was beschadigd(?????) enfin ik met Maas telecom gebeld en het verhaal uitgelegd, deze heeft het opgenomen met zijn accountmanager van T-mobile. Er kwam een voorstel om het toestel te laten repareren/omruilen voor een nieuwe Iphone, dat zou mij €287,- gaan kosten! Uiteindelijk werd mij aangeboden om de backcover (gratis) te vervangen, ik heb Maas telecom toen verteld dat ik ook geen nieuwe Iphone wilde maar enkel de backcover gerepareerd wilde zien omdat dat telefoon verder goed werkt. Na 5 weken krijg ik een sms bericht van Maas telecom dat mijn Iphone weer terug was….. ik ben naar de winkel gegaan en zag tot mijn verbazing dat de backcover niet gemaakt was. Toen ik daar een opmerking over maakte tegen de verkoper kreeg ik daar een nogal bijdehand opmerking op terug De verkoper wilde mij liever niet meer te woord staan deelde hij mij mee….(Waarschijnlijk heb ik mezelf te goed ingelicht over mijn rechten) Wat een service! Uiteindelijk kwam de eigenaar Ronald Maas erbij, die vertelde dat de backcover nog niet was gemaakt omdat zijn inkoopprijs nogal hoog was, ik moest nog maar even wachten….ik moest nog wel even de €55,- afrekenen voor de onderzoekkosten, dit heb ik, uiteraard met tegenzin, gedaan. Omdat het product ondeugdelijk blijkt te zijn, verzoek u vriendelijk de genoemde gebreken te herstellen, of het toestel te vervangen. Gezien de verleende garantie ga ik ervan uit dat er geen kosten zijn verbonden aan herstel of vervanging. En dat ik mijn €55,- terug ontvang van Maas telecom
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.
Het is nu wachten op een reactie......
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!